جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تنها راه حذف کنکور چیست؟

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 573397
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از عدم اجرای قانون مصوب پارلمان برای حذف کنکور انتقاد کرد.
تنها راه حذف کنکور چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید وزارت آموزش و پرورش را مکلف به حذف کنکور کنیم، گفت: تنها راه حذف کنکور توسعه آزمون‌های استاندارد از سوی وزارت  آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تاکنون نتوانسته خود را با قوانین مصوب مجلس در حذف کنکور وفق دهد، ادامه داد: در قانون مصوب مجلس ذکر شده تا سال 98 باید حداقل 85  درصد از دانشجویان در دانشگاه‌ها باید از طریق برگزاری آزمون‌های استاندارد جذب شود.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: برای جذب 15 درصد باقی مانده باید شورای پذیرش سنجش دانشجو که در قانون پیش‌بینی شده تصمیم‌گیری کند و شاید لازم باشد برای برخی از رشته‌های پر متقاضی همچنان کنکور برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: باید هرچه سریعتر وزارت آموزش و پرورش خود را باید قوانین مصوب در مجلس وفق دهد که تا دست برخی از افراد سودجو  که برای خود دکان کاسبی به راه انداخته‌اند از کنکور کوتاه شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *