چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۲
۱۰۰
سئوالات زیادی بود که هاشمی می توانست در کره پاسخ آن را بیابد

کارهایی که آقای دکتر به جای دیدار با یانگوم می‌توانست انجام دهد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 573375
آقای وزیر می‌توانستند از وضعیت نظام درمانی آنجا هم جویا شوند و نظام درمانی نزدیک به ورشکستگی کشورمان را درمان کنند و برای این سئوال پاسخی شایسته بیابند که چرا در وضعیت فعلی با وجود تزریق ده‌ها هزار میلیارد تومان هم مردم ناراضی‌اند، هم پزشکان، هم پرستاران و... و چرا تنها چند سهامدار بیمارستان خصوصی کاملاً راضی‌اند؟!
کارهایی که آقای دکتر به جای دیدار با یانگوم می‌توانست انجام دهد
گروه جامعه جهان نيوز، ابراهیم رضایی: در خبرها آمده بود که وزیر محترم بهداشت کشورمان در سفر به کره جنوبی از بازیگر کره‌ای نقش "یانگوم" بخاطر کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور تقدیر کرده است.

این کار وزیر بهداشت، شایسته و نشانگر قدرشناسی ملت ایران است اما به نظرم وزیر محترم در سفر به کشور کره کارهای مهمتر و بهتری هم می‌تواسنتند انجام دهند.

مثلاً می‌توانستند از وضعیت بیمارستان‌های آنجا بازدید کنند و از چگونگی رسیدگی به بیماران در آنجا باخبر شوند و در بازگشت به وطن کاری کنند که بیماران خودی بصورت فله‌ای در اورژانس بیمارستان‌ها رها نشوند و از درد به خود نپیچند. می‌توانستند از نزدیک نحوه برخورد عوامل بهداشت و درمان با شخص بیمار را ببینند و اگر تجربه موفقی بود، آن را به ایران انتقال دهند.

آقای وزیر می‌توانستند از وضعیت نظام درمانی آنجا هم جویا شوند و نظام درمانی نزدیک به ورشکستگی کشورمان را درمان کنند و برای این سئوال پاسخی شایسته بیابند که چرا در وضعیت فعلی با وجود تزریق ده‌ها هزار میلیارد تومان هم مردم ناراضی‌اند، هم پزشکان، هم پرستاران و... و چرا تنها چند سهامدار بیمارستان خصوصی کاملاً راضی‌اند؟!

آقای دکتر قاضی زاده هاشمی می‌توانست از اقداماتی که کره جنوبی برای "پیشگیری از بیماری" انجام داده، بازدید کند و باخبر شود و در بازگشت کاری کند که موج عظیم انواع بیماری‌ها در کشور به همراه خرید افسانه‌ای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی (با پول مردم) و ساخت مراکز درمانی فروکش کند؟

آقای وزیر می‌توانست از این مسئله مطلع شود که هموطنان یانگوم برای حل مشکل نسخه‌نویسی‌های بی‌مورد، آزمایش‌های بی‌ربط، سی.تی.اسکن های فراوان و ام.آر.آی های غیرضروری اما پرتعداد چه کرده‌اند؟

آقای دکتر می‌توانست از کره‌ای‌ها بپرسد که اگر فردی در نظام بهداشت و درمان تقاضای زیرمیزی کند، چه برخوردی با او خواهند کرد؟ یا بپرسد که مثلاً ثروت وزیر بهداشت کره چقدر است؟ یا چند درصد مدیران وزارت بهداشت کره جنوبی سهام‌دار یا مالک بیمارستان و کلینیک خصوصی هستند؟

سئوالات زیادی بود که آقای دکتر می توانست در کره پاسخ آن را بیابد.

نمی‌دانم، شاید وزیر محترم در سئول به دنبال این سئوالات هم گشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سوال کردند
شما دلت شور نزنه اینها دغدغشون برطرف کردن مشکلات مردم هست
شما بیمارستانها سر بزنید یا مطبهای دکتر
همچی آرومه ....
رضوی
حالا اگه وزیر دولت قبل اینکارو کرده بود همین حامیان وزیر فعلی اونو به پوپولیستی بودن متهم نمیکردند؟!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباره مثبت دادم. صددرصد مخالفم یعنی منفی
United Arab Emirates
رضوی جان آی گفتی اینا کلا کور خودشونن بینای دیگری
Iran, Islamic Republic of
فریبکاری کار بدیست
من به کسی که هزینه کاروان خیریه سلامتش را از مالیات بیمارستانش کم میکند اعتمادی ندارم
Iran, Islamic Republic of
عجیب این است که

دیدار در سفارت ایران بوده

و پوشش مناسب رعایت نشده

سفارت هر کشوری جزو خاک آن کشور است

و بایستی مقررات آن کشور در آن رعایت شود

چطور است که برخی از سفارتخانه های خارجی در ایران نشست و جلسه و برنامه برگزار می کنند
و خانمها در آنجا سر برهنه اند

اما ما ...


آنها بر باطلشان مصر
و ما در مسیر حق سست !
Iran, Islamic Republic of
شما هم که همه مشکلت فقط پوششه
بابا ول کن حالا این بودایی هم روسری سر می کرد چی میشد؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باید همه مشکل پوشش باشه ؟!
تا اهمیت داشته باشه ؟!

وقتی مسئولانی در سطح وزیر به ارزشها و قوانین ممکتی کم توجه باشند ...

سر کردن روسری یعنی احترام کردن او
و حفظ حرمت حریم جمهوری اسلامی

اگر هزاران بی حرمتی دیگر صورت بگیرد
دلیل اهمیت ندادن به سایر موارد می شود ؟

در ضمن این خانم مسن نیست
و ...
بنا بر این هر چند مسلمان نباشد
اما امکان ریبه شدن نگاه هم منفی نیست
Iran, Islamic Republic of
احترام به ایرانی و فرهنگش بود ،،، این حداقلشه
Iran, Islamic Republic of
ایرانیان بالاترین درجات طاعت و ایمان را طی کردند

بعد از اهل بیت علیهم السلام
کدام شخصیت در حد سلمان داریم که
ده درجه ایمان را طی پیموده باشد و منا أهل البیت شود ؟

دانشمندان مسلمان ایرانی در قله قرار دارند
و اکنون کدام انقلاب به پای انقلاب این مردم می رسد ؟
احترام به این مردم در
کوچک پنداری نمادهای دینی و اماکن ایرانی نیست
مرتضي
Sweden
چي رو ول كن بابا؟ اقا جان تا موقعي كه حجاب جزو قوانين كشور ماست شما چه دوست داشته باشي چه دوست نداشته باشي لازم الأجراست خصوصا در نمايندگي ها و سفارتخانه هاي كشورمان. به سخره گرفتن قانون كشور نتيجه خوبي نداره، اگر شما مخالف حجاب هم هستي بايد بايستي تا قانون عِوَض بشه أنوقت حرف بزنيد، شما مخالف قانون هستيد و اين يعني حكمفرمايي هرج و مرج. من نوعي ممكنه خودم با حجاب اجباري مخالف باشم ولي تا وقتي قانون كشورمه به قانون كشور احترام ميذارم تا هرج و مرج و قانون جنگل حكمفرما نشه، متوجه شديد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
کی گفته تو حقی و انها باطل؟ هر کسی میتونه بگه من حقم و دیگران باطل. مدام میگیم ما حقیم و بقیه باطل. بعدش هم ببین این حجاب اجباری چقدر پسند خانمها نیست که به قول خود شما وقتی برخی سفارتخانه های خارجی در ایران جلسه یا مهمانی برگزار میکنند خانم های ایرانی در اونجا بی حجاب شرکت میکنند. با اینکه هیچ اجباری ندارند که بی حجاب باشند. چون در اون کشورها که قوانین اجباری حجاب مثل ما وجود ندارد. اقا این حجاب اجباری جواب نداده و نمیده. همونطور که شما میگویید کشف حجاب اجباری رضاخان بد بوده، حجاب اجباری هم بده. این دو تا دو روی یک سکه اند. چرا متوجه نیستید.
Iran, Islamic Republic of
البته اگر شما مسلمان نباشی

همینه

یعنی یا انکار صریح
یا استفهام و پرسش انکاری
یا تردید ؟


حجاب از احکام بدیهی و اجماعی در اسلام است

کسی نمی تواند بگوید مسلمانم
و در عین حال حکمی از احکام اسلامی را انکار کند

انکار بخشی مساوی با انکار کل است

انکار حکم دینی مستلزم
انکار نبوت است

و انکار نبوت قطعا و مسلما کفر آور
علی
Iran, Islamic Republic of
بس کنید این حرفاها را. بسه دیگه. ادم حالش بهم میخوره از شنیدن اینجور استدلال ها. اگر کسی مخالف حجاب (اونطور که مد نظر شماست) باشد پس کافر است و لابد باید گردنش را زد. خوب داعش هم که همین را میگفت. طالبان هم همین را میگویند. انها که سفت و سخت عین صدر اسلام را اجرا میکردند. پس چرا مخالف بودید. اقا این را بفهمید که همه در ایران مسلمان نیستند. شما مسلمانی؟ اوکی درود بر تو . هر جور دلت میخواد پوشش داشته باش اما حق نداری به اون زرتشتی یا مسیحی یا یهودی و .... بگی تو هم باید عین من باشی. اخه این چه اخلاق خودخواهانه ای است که داریم. در ضمن ایران هم تنها کشور مسلمون جهان نیست. این را که میدانید. ایا بقیه کشور های مسلمون هم عین ما هستند؟ حتی عربستان هم اینطور نیست. شما دیدی دیپلمات های خارجی که عربستان هستند بدون حجاب میتونند باشند. یعنی اونها مسلمان نیستند فقط ما مسلمانیم؟؟؟ در هیچ کشور اسلامی اجباری در این زمینه نیست. در ایران هم نبوده. تا قبل انقلاب. والا بالله اون موقع هر کسی که میخواسته چادر داشته هر کسی هم که نمیخواسته یه جور دیگه بوده. میگی نه. بروید ازپدر و مادر هاتون بپرسید. از بزرگترها. الحمدالله که کلی هم فیلم و عکس از ان دوران هست. کل حرف اینه. حجاب اجباری و کشف حجاب اجباری هر دو به یک اندازه مضموم هستند. تمااااام.
Iran, Islamic Republic of
علی آقا؛
مجددا سلام علیکم.
اولا وقتی حالتان به هم میخورد، زودتر دور شوید. چون دیدن وضعیت مزاجی تان، باعث میشود آدم، بالا بیاورد.
ثانیا بله مخالفت با حجاب، مخالفت با امر خدا، است و مخالفت با امر خدا، به معنای کفر است و حرف کافر، ارزشی ندارد.
ثالثا، سواد یعنی اینکه اینقدر بفهمی که همه مردم دنیا، مخاطب دستور به اسلام آوردن بوده اند، پس اگر برخی مسلمان نشده اند و به قول تو، کافر مانده اند، گناه نماز نخواندن، رعایت نکردن حجاب، و رعایت نکردن سایر حقوق الله، و مردم را، در کیسه شان دارند. دقت کن سایر!
دین نگفته مسلمان حجاب داشته باشد. دین فرموده انسان، حجاب داشته باشد. به کسی که این دستورات را نمی پذیرد و گناه میکند به دلیل عدم اعتقاد، میگویند کافر! فهمیدی استدلال هات برعکسه با سواد!
رابعا چرا بعضی ها فکر میکنند خود را به نفهمی زدن یعنی سواد؟!!
خامسا، برای مشکل مزاجی ات که حالت را موقع شنیدن حق، بهم میزند، فکری بکن. دکتری برو. دارویی بخور. اینطوری، موقع شنیدن حرف حق، به جای در و دیوار زدن، میشینی درست فکر میکنی.
والسلام
علی
Iran, Islamic Republic of
داعش و طالبان هم همین حرف به اصطلاح حق تو را میزنند. تازه اونها خیلی خیلی بهتر و دقیقتر اسلام عین صدر اسلام اجرا میکردند. پس چرا با اونها مخالفید. مشکل شما و امثال شما این است که فکر میکنند فقط خودشان و تفکرشان و ایدئولوژیشان و دینشان حق است و بقیه باطل و در نتیجه باطل را هم که میتوان از بین برد. این تفکر خطرناک ترین نوع تفکر است که منشا بزرگترین جنایات بشری شده. اینکه من حقم و دیگری باطل. مثال هایی از افرادی که چنین تفکراتی داشتند و دنیا را به اتش کشیدند زباد است. میدانید، حال خیلی از انسانها از افکار شما بهم میخورد. شما نمیتوانی افکار و تمایلاتت را به اسم دین و به زور به دیگران بقبولانی. یک مسلمان می تواند از دستورات دین اسلام تبعیت کند. اما نه هر انسان دیگری. همانطور که شما از دستورات دین دیگری پیروی نمیکنی. ایران هم متشکل از ادیان مختلف است. همانطور که کشف حجاب اجباری زشت است، حجاب اجباری هم به همان اندازه منفور است. آثار اینگونه اجبارها را هم در جامعه به وضوح میبینیم.
Iran, Islamic Republic of
علی آقا؛
میبینیم که جوابی ندارید و نظر شما، باطل شد.
جواب مرتبطی که ندادید. اما اولا، حق و باطل داریم. حالا شما به زور کلمات میخواهید بگویید نداریم! مسأله دیگریست. اگر حق و باطل نداریم، شما نیز نمیتوانید ادعای خود را قبول داشته باشید، چون ادعا دارید حق است!
ثانیا، زور و اجبار، برای قانون گریزان، منفور است، نه برای قانون مداران. دزدها هم از اینکه دستگیر میشوند، بدشان می آید. شما اگر طرفدار دزدی ایمان مردمید، ما طرفدار حقوق و ایمان مردمیم و از حق خود و مردم، دفاع میکنیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
شما در جملات یک کلمه پیدا کن که من گفته باشم من حق هستم. من کی گفتم حق من هستم. اصولا از اینجور کلمات و جملات بیزارم. این شما هستی میگویی ما حق هستیم و بقیه باطل. والا داعشی ها هم مسلمان هستند و قانعت میکنند که اونها حق هستند. من دارم صحبت از ازادی در یک موضوعی میکنم که همه اونجوری که معتقد هستند عمل کنند. یعنی حقوق همه رعایت بشود. ولی شما میگی نه فقط اجبار. اونهم اجبار در نوع پوشش. شما میگویی فقط باید اونی که ما فکر میکنیم درسته و خیال میکنیم حق هست عملی بشه و همه باید عین ما بشوند. این فرق عمیق بین دو نوع تفکر است. تفکر اجبار و زور و یا روسری یا توسری و تفکری که میگوید هر کسی باید این حق انتخاب را داشته باشد که طبق اعتقادات خودش عمل کند. تفکر انحصار طلب و تفکر انتخاب گرا. والسلااام.
Iran, Islamic Republic of
علی آقا؛
به زور، خودت رو به اون راه نزن. فایده ای ندارد.
تو، معتقدی حرفت درسته، پس معتقدی حقه. یا نه، معتقدی حرفت مزخرف و ناحقه؟!
پس اگر معتقدی حقه، خودت هم به حق اعتقاد داری، پس دروغ میگی که اهل حق و ناحق نیستی.
اما اگه معتقدی حرفت ناحقه، پس بیخود مطرحش میکنی چیزی رو که قبول نداری.
در نتیجه، تفاوت ما و شما، در این نیست که شما، طرفدار آزادی و عدم حق و باطل کردنی. تفاوت ما، در اینست که شما، خودت و مردم را، به راه کج و انحراف و مقابله با امر خدا، دعوت میکنی و معتقدی اون راه درسته، اما ما، صلاح مردم رو میخوایم و اون ها رو به غیرراه اسلام و بندگی، دعوت نمیکنیم.
ضمنا، برای انسانی که پایبند شرع و قانون نیست و به ارزش های دیگران توهین میکند، توسری در روسری، بسیار تصمیم به جاییست. چراکه برخی، در سرشان مغزی برای تفکر نیست و اگر توسری نباشد، اهل رعایت قانون نیستند.
درنهایت اینکه بیش از این، مغلطه نکن. اسمت را حیف کردی. توقع داشتیم همچون نامت، مرید مولا امیرالمؤمنین، باشی.
والسلام
علی
Iran, Islamic Republic of
من فقط در جواب شما همین را میگویم که این نیز بگذرد. همانطور که دوران کشف حجاب اجباری رضاخان گذشت. این 40 سال و 50 سال و 70 سال در عمر تاریخ یک چشم به هم زدن است. شما اگر درکی از تحولات و دینامیزم اجتماعی یک جامعه داشته باشی میفهمی که جامعه در هر زمینه ای به سمت حالت تعادل در حرکت است. شما اگر تعادل اجتماعی جامعه را به هر صورتی بر هم بزنی جامعه به سمت حالت غیر تعادلی و برانگیخته میرود. اون موقع است که مشکل شروع میشه. جامعه میخواد به سمت حالت تعادل اجتماعی برود و اگر حکومت بخواهد به زور جلوی سیر تحول جامعه را بگیرد اون موقع است که جدال بین جامعه و حکومت به وجود می اید. چیزی که در ایران در خیلی زمینه ها وجود داره. و مطمئنا در نهایت حکومت مجبور میشود عقب نشینی کند. تمامی حکومت هایی که خواستند جامعه را از حال تعادل خارج کنند بعد از مدتی شکست خوردند و مجبور به عقب نشینی شدند. شما نمیتوانی به هر اسمی حتی دین توی سر ملت بزنی. این میتونه در هر زمینه ای باشد. فقط مساله حجاب یا چیزهایی شبیه به این نیست. مسایل سیاسی هم هست. کلا در هر موضوعی. شما کشف حجاب اجباری کنی جامعه را از تعادل خارج کردی. حجاب اجباری هم خارج کردن اجتماع از حالت تعادل خودش است و نتیجه اون در گیری چندین ساله بخش عمده ای از اجتماع با حکومت است. همون درگیری را جامعه با رضاخان سر این موضوع داشت. حالا بازهم بگید یا روسری یا توسری.
Iran, Islamic Republic of
با منطق شما، کار حکومت، جزنشستن و نظاره کردن نیست! پس بهتر است نباشد و مردم، به جان هم بیفتند! منطق شما اینست؟ منطق خود غرب اینست که حکومت بنشیند و نظاره گر باشد؟! آن ها اصلا اینطور نیستند.
تصور میکنید غرب، به خاطر حفظ تعادل، کسی را اجبار به حجاب نمیکند؟! اجبار نمیکنند، چون به حجاب اعتقادی دارند. ولی در هیچ جا، اجبار ندارند؟ قانون ندارند؟ جریمه ندارند؟ در راهنمای و رانندگی، مجازات نمیکنند؟! چون جامعه دوست دارد سرعت برود اجازه رانندگی با سرعت میدهند؟ به تروریست ها اجازه میدهند خواسته شان را محقق کنند تا تعادل برقرار شود و وحشی، ضعیف را بخورد؟! اجازه میدهند برویم مذهب شیعه را، تبلیغ کنیم؟ امکانات در اختیارمان میگذارند؟ اجازه میدهند فیلم های سیاسی و انقلابی را، در سینماهایشان، اکران کنیم؟!
خیر. خیر. خیر.
چرا، دروغ میگویی؟ خجالت نمیکشی؟ حیا نمیکنی؟ گور گدر جامعه شناسی جاهلیت. کی گفته باید جامعه را ول کنی تا به تعادل برسد؟! الان جامعه ایران، نمونه بارز جامعه ول است. اختلاس گران و نجومی بگیران، ول اند. اقتصاد درست شد؟ فاسدان و بی حیاها و بی حجاب ها و بی غیرت ها، ول اند. مشکل فرهنگ، حل شد؟ مدیران، هیچ بازخواستی نمیشوند و راحتند. همه شان هم اینطورند. مشکلات مردم حل شد؟ همه آزاد و بی مسؤولیت و بی کارند. مشکل ازدواج مردم، حل شد؟!
کجا، یک جمع، بدون تلاش، بدون هدف، بدون ایجاد محدودیت ها و دستورات درست، به نتیجه مطلوب میرسد؟! دو نفر برادر هم، بدون قانون، به تعادل نمیرسند، چه برسد به یک جهان. بله اگر منظورتان، رها کردن شما و امثال شما. به چه تعادلی رسیده؟!
بلهاگر منظورتان از تعادل، کیف و کوک لحظه ای و عمل به خواسته دل است، ولو مضر، و اسم این را تعادل میگذارید، ما این تعادل را تقدیم شما میکنیم! این تعادل، به درد خودتان میخورد! ما تعادل را، با رسیدن به نیازهای مادی و معنوی مردم، میدانیم و با تلاش کردن و هدایت مردم در راه خیر، آن هم نه بر اساس سلیقه شخصی، بلکه بر اساس خواست خدا. ما، دین را، بهترین نسخه برای سعادت جامعه میدانیم و همه مردم را، به رعایت تقوای الهی، نماز، حج، حجاب، غیرت، یاری مستمندان و ستمدیدگان، احترام به پدر و مادر، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، دعوت میکنیم و از آنان میخواهیم با تفکر و تعقل، راه اصلاح خود و جامعه را انتخاب کنند و از ضربه زدن به منافع خود و ارزش ها و مقدسات دینی، خودداری کنند و گوش به حرف غرب گرایان و طوطیان سخنگوی شیطان ندهند و گوششان، به سخن علماء اسلام و چشمشان، به انگشت اشاره رهبری امام خامنه ای باشد، نه مدعیان روشنفکری و حوزویان و دانشگاهیان به اصطلاح متجدد.
Iran, Islamic Republic of
یادم رفت، نمیدونم خودت رو زدی به اون راه یا واقعا نمیفهمی.
همه در انتخاب، مختارند. ما، انتخاب تفکر را زور کردیم؟! ما رفتارهای عمومی و اجتماعی را زور کردیم، نه تفکر را. ما، رعایت حجاب، عدم دستبرد به اموال مردم، عدم هتاکی و تهمت به بی گناهان، و... را زور کردیم. وگرنه شما میتوانید در دل، طرفداری قتل و غارت و فساد باشید. نگفتید، آیا سایر اجبارها را هم، قبول ندارید؟! مثلا کتاب قانون را قبول دارید یا نه؟ چون اجبار است!
قطعا جوابی جز فرافکنی، نخواهید داشت.
Iran, Islamic Republic of
برهنگی سر چه نوع حجابی است ؟!
کدام یک از علمای اسلام و عرف خانم این چنینی را با حجاب می داند ؟!
Iran, Islamic Republic of
طالبان بنا بر نقل و آن طور که در گذشته شنیده ام

بلند گذاشتن ریش تا یک قبضه را واجب می دانست !
و با افراد بر اساس آن برخورد می کرد
و ...

یعنی به مستحبات رنگ وجوب دادن و علاوه بر آن مجازات کردن امتناع کنندگان از تمکین


و داعش را هم که همه می دانیم
به زیارت قبور برچسب شرک می زد
حد بر کودکان جاری می کرد
بدعت من در آوردی جهاد نکاح را اختراع کرد
و ...

پدید آورندگان یا فرماندهان پشت صحنه گروههای یاد شده
می خواستند
به وسیله آنها و تندروی هایشان
احکام و نمادهای دینی را بکوبند

و متاسفانه بسیاری از رسانه های خودی
و در صدرشان صدا و سیما
دچار اشتباه شدند
و در پازل دشمن قرار گرفتند
یعنی آنها هم
به تبلیغ علیه برخی از احکام و نمادهای دینی پرداختند

مثلا پیک بامدادی نیمروزی رادیو ایران
پس از مغلوب شدن داعش طی تحلیلی از آنها به عنوان

داعشیهای ریش بلند !
نام برد و ...

بلا شک بلند گذاشتن ریش واجب نیست
اما تا یک قبضه خوب و روش پیامبر صلی الله علیه و آله است
و ...

که سعی کردند بد جلوه دهند
و متاسفانه
تا حد زیادی به نتیجه رسیدند
Iran, Islamic Republic of
ما می دانیم که همه مردم ایران مسلمان نیستند

اما همه می دانیم که اکثریت این ملت مسلمانند

همان طور که هر جامعه ای قوانین خاص خودش را دارد
و بر اساس نظر اکثریت آن شکل می گیرد
جامعه مسلمان ما نیز چنین است و حق وضع قانون مطابق دین را دارد
و بایستی کفار ذمی نسبت به قوانین ما تمکین کنند

و یکی از آن قوانین پوشش اسلامی است

در ضمن ادیان منقضی
علاوه بر انقضای آنها
تمامی کتب آسمانیشان دستخوش تحریف شده است
تا آنجا که
در نهایت
بین علم و دین
و علم و سیاست
تفکیک قایل شدند
و در واقع چنان دینی دیگر دین نیست و برنامه خدا نیست

اما دین اسلام هم کتابش از تحریف بدور مانده
هم نسبتش با علم چنان است که
توصیه می کند تا پایان زندگی به جستجوی دانش برویم
و هم نسبتش با سیاست چنان است که
مرحوم شهید مدرس فرمودند
سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست
Iran, Islamic Republic of
بحث مهم مبارزه با دل بخواهی است

شما می گویید
هر جور دلت میخاد ؟!
یعنی محور باید هوا و هوس باشد ؟!

کفار ذمی حق شهروندی در چارچوب مقررات دارند
و لا غیر
Iran, Islamic Republic of
جناب شما می گویید
دیگر کشورها مثل ما نیستند

مگر ما کور کورانه مقلد دیگرانیم ؟!

کجا ما گفتیم که می خواهیم احکاممان مثل دیگران باشد ؟
اساسا
شکل گیری جمهوری اسلامی بر اساس الگویی از مکتب اسلام ناب که مبتنی بر مذهب حقه تشیع است ، بوده

قانون اساسی رو ببینید
ما نه افراط کشورهایی مثل عربستان را قبول داریم
و نه تفریطشان
Iran, Islamic Republic of
شما می گویید در ایران هم قبل از انقلاب نبوده

خب یکی از دلایل مهم انقلاب طرد روشهای غیر اسلامی و مهیج شهوت بوده

بنا بر این انقلاب در راستای احیای ارزشها از جمله حجاب گام برداشته است

باز هم مساله دل بخواهی را مطرح کردید
مشکل از همین جاست
وقتی ما دانستیم که خدای ما برایمان
مقررات و احکامی جهت سعادمندی آورده
چطور می تواند که خدا محوری را کنار بگذاریم
و هوا محور شویم ؟

اجبار پهلوی ملعون اول بر کشف حجاب ظلم بود
و الزام به حجاب عدل است
عدل یعنی هر چیزی در جای شایسته باشد
مصداق عدل در مورد پوشش اسلامی را قرآن و روایات بیان کرده است

چطور اینها را با هم مخلوط می کنید ؟


در پایان آن که
شما با تعابیری مثل بس کنید و ...
نوشته را شروع کردید
و این یعنی نهی از روشنگری
یعنی نهی از معروف

امر به معروف کنیم
و نهی از منکر

خداوند همگیمان را هدایت فرماید
علی
Iran, Islamic Republic of
انقلاب مردم علیه ازادی حجاب بوده؟؟؟؟ چه کسی این را به شما گفته؟؟ چرا واقعیات انقلاب را تحریف میکنید. اگر نمیدانی لااقل از بزرگترهایت بپرس. لااقل چهارتا فیلم اون دوران را ببین که حتی زنان بی حجاب هم در تظاهرات شرکت داشتند. یعنی اونها امده بودند علیه خودشون تظاهرات کنند؟؟ کدام ارزش و مناسک دینی بوده که قبل از انقلاب نمییشد اجرا کرد که مردم به خاطر اون انقلاب کردند؟؟ حتی خود شاه برای ظاهر سازی هم که شده بود به مبانی دینی احترام میگذاشت و حتی زیارت میرفت. اگر هر کسی میخواست حتی چادر داشته باشد به راحتی میتوانست. قبل از انقلاب چه کسی مخالف اسلام بوده؟؟ اتفاقا اون موقع به دلیل نبود اجبار، هر کسی مناسک دینی را بدون ریا اجرا میکرد. لااقل همه چیز واقعی بود نه از روی ریا و اجبار. انقلاب بر علیه خیلی چیزهای اساسی دیگر اتفاق افتاد. انقلاب بر علیه دیکتاتوری بود. بر علیه استبداد سیاسی بود. بر علیه نبود ازادی سیاسی بود. بر علیه تبعیض طبقاتی بود. بر علیه ..... . لطفا انقلاب مردم را مصادره به مطلوب نکنید. اصولا هیچ کس بر علیه ازادی انقلاب نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
نظر امام درباره حجاب زنان در جامعه چیست؟
نظر امام درباره حجاب زنان در جامعه چیست؟
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، الزام به حجاب بانوان در اداره ها و سطح کشور را از اولویت های برنامه های فرهنگی نظام قرار دادند و ذره ای در این امر نرمش از خود نشان ندادند، چرا که بی حجابی و بی بندوباری را به حق ترفند استعمار برای تخدیر و به نابودی کشیدن نسل کشورها می دانستند.

بنابر این از همان روزهای اوّل انقلاب به مسئولان دولت وقت، برای جلوگیری از بی حجابی نهیب زدند: «الآن وزارتخانه‏ ها- این را می گویم كه به دولت برسد، آنطورى كه براى من نقل می كنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه ‏هاى اسلامى نباید زن هاى (بى حجاب) بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند اما كار بكنند، لكن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» صحیفه نور ج‏6 329

ما نمى‏توانیم و اسلام نمى‏خواهد كه زن به عنوان یك شى ء و یك عروسك در دست ما باشد. اسلام مى‏خواهد شخصیت زن را حفظ كند و از او انسانى جدى و كارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى‏دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند .

امام خمینی (ره) چادر را حجاب برتر می دانستند و در خاطره یکی از همراهان امام راحل در «نوفل لوشاتو » می‌خوانیم: «در مورد حجاب هم وقتی از فرانسه آمدم، هنوز با مانتو و شلوار و مقنعه بودم. یک بار در مهران، پایم صدمه دید و من با عصا و با همان مانتو و شلوار خدمت امام رفتم تا گزارش بدهم. امام فرمودند: اگر چادر ندارید، بگویم احمد برایتان بخرد. عرض کردم: نه حاج آقا! چون به کوه می‌رفتم و اسلحه روی دوشم بود و فشنگ به کمرم و قمقمه به پهلویم و گاهی هم باید سه‌پایه تیربار را روی دوش می‌گرفتم، چادر سرکردن برایم دشوار بود. فرمودند: چادر برای زن بهتر است. من از آن روز چادر سر کردم.»

حجاب چادر

حضرت امام(ره) راحل اگر چه چادر را حجاب کاملی می دانستند ولی پوشش های مشابه چادر ـ مانند مانتو گشاد ـ که موجب مفسده نمی شود را نیز کافی می دانستند و قائل بودند که اگر قرار باشد پوشش بانوان همراه با مفسده و خلاف اخلاق باشد باید از آن در جامعه جلوگیری شود همانطور که در پاریس در پاسخ خبرنگاران و بانوان محجبه ای که درباره میزان حجاب در ایران از ایشان سؤال کردند؛ فرمودند: «آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست كه چادر باشد. بلكه زن مى‏تواند هر لباسى را كه حجابش را به وجود آورد اختیار كند. ما نمی ‏توانیم و اسلام نمی ‏خواهد كه زن به عنوان یك شى ء و یك عروسك در دست ما باشد. اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ كند و از او انسانى جدى و كارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند .»صحیفه نور ج‏5 294

«حجاب ایران، حجاب اسلام ، همین مقدارهاست. اسلام اینجا و آنجا ندارد. لكن یك جهات خارجى گاهى در كار هست. به طورى كه یك مفسده‏اى باشد، یك اختلاف اخلاقى بشود، یك- عرض مى‏كنم- چیزهایى باشد، البته آن وقت باید جلوگیرى بشود ؛اما اگر نباشد اینطور، و ساده باشد و مثل سایرین با سادگى باشد، نه بى چادر(بامانتو) مانع ندارد.» صحیفه نور ج‏3 499

به فرموده مقام معظم رهبری ، حضرت امام (ره) تنها بانی بازگرداندن حجاب پس از کشف حجاب به ایران بودند چنانچه ایشان فرمودند: «امام (ره) آن مرد شجاع و بی نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند اینهم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‎کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌‎کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام همان ماه های اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.» (سخنرانی در جمع فرماندهان سپاه ـ 14/12/76 )

به فرموده مقام معظم رهبری ، حضرت امام (ره) تنها بانی بازگرداندن حجاب پس از کشف حجاب به ایران بودند البته ایشان نیروهای انتظامی را برای برخورد با مظاهر بی حجابی ارجح می دانستند و در مقطعی که عده ای نفوذی و یا ناآگاه به بهانه مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در معابر عمومی به ضرب وشتم زنان و دخترکان اینچنینی پرداخته بودند در پیامی چنین تصریح کردند:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

ممكن است تعرض به زنها در خیابان و كوچه و بازار، از ناحیه منحرفین و مخالفین انقلاب باشد. از این جهت، كسى حق تعرض ندارد و اینگونه دخالت ها براى مسلمان ها حرام است، و باید پلیس و كمیته‏ها از اینگونه جریانات جلوگیرى كنند.

روح اللَّه الموسوى الخمینى صحیفه نور، ج‏12، ص: 502

امام(ره) راحل کشف حجاب و ایجاد اقلیتی از زنان و دخترکان خیابان گرد را از بزرگترین خیانت های رژیم طاغوت می دانستند و آنرا از جنایات بزرگ رضا شاه می خواندند که باید در نظام اسلامی با آن مقابله شود و می فرمود: «آن شقىّ جنایتكار( رضا قُلدر) دست به یك جنایت زد و آن جنایت كشف حجاب بود و به جاى اینكه نیمى از جمعیت ایران را فعال كند آن نیم دیگرى هم كه نیمه مردان بود به‏طور بسیار زیادى از فعالیت انداختند و این عروسك هایى كه درست كردند و در همه ادارات جا دادند و در همه خیابان ها راه انداختند، آنهایى كه در ادارات بودند، سایر افرادى كه در ادارات بودند را هم از كارهاى خودشان بازداشتند و آنهایى كه در خیابانها رها بودند، جوان هاى ما را به فساد كشاندند و فعالیت جوان هاى ما را از دست آنها گرفتند.» صحیفه نور ج‏17 59

و در یک کلام، حضرت امام (ره)برای حفظ ارزش بانوان و به بازی گرفته نشدن شخصیت آنان در جامعه بر حجاب تأکید می کردند.و می فرمودند: «و البته باید توجه داشته باشید كه حجابى كه اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزش هاى شماست. هرچه را كه خدا دستور فرموده است- چه براى زن و چه براى مرد- براى این است كه، آن ارزش هاى واقعى كه اینها دارند و ممكن است به واسطه وسوسه‏ هاى شیطانى یا دست هاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال مى‏شدند اینها، این ارزشها زنده بشود.» پرسمان به نقل از مشرق .
Iran, Islamic Republic of
جناب خیلی ها
در آغاز راه می خواستند خودشان را قالب کنند
گروهکهای متعددی مقداری با انقلاب همراه شدند
اما وقتی دیدند نمی توانند حرکت انقلاب را منحرف کنند
تیغ بروی انقلاب کشیدند
گروهک منافقین یکی از آن نمونه هاست
اما منحصر به آن نیست

بنا بر این تعجبی ندارد که
افراد بی اعتقاد یا ضعیف الایمانی اعم از زن مرد
در راهپیماییهای قبل از انقلاب شرکت کرده باشند
ولی چون مقاصد چیز دیگری بود
یا اسیر عادات غلطشان بودند
از همراهی باز ماندند
Iran, Islamic Republic of
پهلوی و خانواده اش غوطه ور در فساد و از جمله فساد اخلاقی بودند

و برای خلق الله روشن روشن بود
کدام ظاهری مانده بود ؟
توضیحی در مورد ریا
Iran, Islamic Republic of
الزامی بودن حجاب به سلامت جامعه کمک می کند
و ضرورتی اجتماعی است

اما در بحث ریا اشتباه فاحشی حتی از سوی مدعیان علم مشاهده می شود

عمده بحث ریا در عبادات است
یعنی اعمالی که باید با قصد قربت و اخلاص انجام گیرند
وجود ریا ، گر چه به مقدار بسیار کم ، موجب بطلان عمل می شود
اما اکثر اعمال ، عبادی نیستند
و شرط قصد قربت و اخلاص ندارند
هر چند اگر بدان قصد انجام گیرند
ثواب را نصیب قصد کننده می کنند
ولی بدون قصد مذکور هم انجام می گیرند
مثل تطهیر لباس ، امر به معروف و نهی از منکر و ...

حجاب پوشیدن هم از این نمونه است
پس اگر خانمی ریاکارانه حجاب را رعایت کند
فردای قیامت بازخواست بی حجابی ندارد
هر چند ثواب محجبه بودن هم نگیرد
منتهی در مقابل زن بی حجاب به جهت عدم تمکین در برابر دستور الهی ، معاقب و مورد باز خواست است
Iran, Islamic Republic of
اصولا همه انقلابها علیه آزادی به وقوع می پیوندد

مگر ظالمان و جائران آزادانه ظلم و جور نمی کردند ؟

قیام و انقلاب علیه آنها برای زدودن آن آزادیست

و البته بی حجابی نوعی ظلم به کلیت جامعه است
تحریک نابجای غریزه جنسی
کم علاقه کردن برخی از مردان نسبت به همسرانشان
انحراف جوانان مجرد
سلب امنیت و آزادی دیداری بدون محرک
الگودهی منفی به دیگر زنان جامعه
و ....
نمونه هایی از ظلم بی حجابی است

به رشد صنعتی جوامع دیگر ننگرید
آنها در رشد انسانی دچار مشکلات جدیند
تز آزادی جنسی و هوس محوری و لذت پرستی ، مشکلات فراوانی را برایشان به وجود آورده است
آیا زنان در چنان جوامعی احساس امنیت ندارند ؟
آیا حتی در مراکز امنیتی مثل پلیس و ارتش ، برای زنان امنیت وجود دارد ؟ آنها از دست همکارانشان ایمنند ؟
این وه آزادیست که هر چه بیشتر می شود ، سلب امنیت بیشتری را هم به همراه دارد ؟
همین اخیر نشنیدیم سلب امنیت زنان در کشورهای اروپایی
و حتی در سطح نماینده و وزیر ؟
این آزادیست ؟!
Iran, Islamic Republic of
و ادامه این که

پس در مورد آزادی به طور مطلق نمی توان صحبت کرد

اول باید مشخص شود آزادی از چی
تا بعد در مورد آن قضاوت گردد

آزادی از هر چیزی
مورد نظر هیچ کس نیست
و نمی تواند تحقق یابد

وقتی حدی برای آزادی نگذاشتیم
در واقع اجازه هرج و مرج داده ایم
حد آزادی را باید
از آفریدگار آزادی جویا شد
و آن بزرگ قانون گذار هستی
هم در کتابش یعنی قرآن کریم
و هم توسط پیامبر و اوصیای وی علیهم السلام
حدود آزادی را معین کرده اند
عالمان دینی در طول تاریخ اسلام
هماره به کاوش از حدود آزادی پرداخته اند
و محدوده آن را در زمینه های مختلف و تا حدود زیادی روشن نموده اند
و این کاوش همچنان ادامه دارد
زحمات آنان را ارج نهیم
و بهره ببریم
نه انکار ...
من من
Iran, Islamic Republic of
چرا از خودت دین جدید اختراع می کنی؟
کجای اسلام گفته زن غیر مسلمان باید حجاب داشته باشه؟
دقیقا کدوم روایت گفته که اما علی یا پیامبر زن مسلمانی رو مجبور به حجاب کردن یا مجازات کردن .. چه برسه به اجبار یا مجازات زن غیر مسلمون برای حجاب!

نهایتا می تونی ادعا کنی حجاب واجبه برای زن مسلمان... همین اجبار حجاب به مسلمون و غیر مسلمون از ابداعات فعلیه...
Iran, Islamic Republic of
★ اینگونه نیست که مسئولیتی متوجه کفار نباشد و مکلف به اصول و فروع دین نباشند .
کافر هم مکلف است که به خداوند ایمان بیاورد ، و رسالت پیامبر(ص) را بپذیرد ، و از فرامین پیامبر اسلام(ص) پیروی نماید، او هم وظیفه دارد که ، نماز بخواند و عبادت خدا را انجام دهد و ... .

خداوند در قرآن کریم می فرماید:

«یا أَیُّهَا النّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ وَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»

«ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید . »

★ خطابات قرآن عمومی است و شامل همه می شود مثل یا ایها الناس... یا اهل الکتاب
★ و حتی یا ایها الذین آمنوا . چون همه انسان ها ، مگر آن هایی که با دلیل خارج شده اند ( مثل کودکان و مجانین ) ، مکلف به ایمان هستند ، و بر آنها واجب است که ایمان به خدا بیاورند.

★ نمی توان گفت که کفار همچون حیواناتند که اهلیت و شأنیت برای خطاب ندارند
زیرا اگر در روایاتی کافر به بهائم قیاس شده ، نه از جهت عدم صلاحیت خطاب بوده ، بلکه از جهت ارزش و مکانت است ، و به همین جهت سلب ارزش و مکانت ، در مورد آنها گفته می شود :

« أُولئِکَ کَاْلأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ»

«آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر»

یعنی آنها گمراه ترند، چون از عقل بهره نمی برند ، ولی حیوانات عقل ندارند
و اگر کفار از عقلاء هستند ، پس صلاحیت خطاب و استحقاق تکلیف را هم دارا می باشند،

★ و نمی توان گفت که : با وجود آن که اسلام شرط صحت هر عبادتی است ، پس چگونه کسی که مسلمان نیست، بدو این خطاب متوجه می شود که نماز بخواند، با این که اگر نماز هم بخواند صحیح نیست ؟
زیرا بر فرض قبول چنین شرایطی ، باز موجب محال شدن تکلیف فروع دین به کفار نمی شود ، چون آنها مکلف به تحصیل اسلام می باشند ، و این دقیقا مثل آنست که کسی را به وضو امر کنند ، اما همان وضو مشروط به طهارت از حدث اکبر ( یعنی چیزهایی که موجب غسل می شود ) باشد.

★ این بدیهی است که اگر تکلیفی متوجه کسی شد تا مادامی که آن را امتثال نکند و به جا نیاورد، گناهکار محسوب می گردد و مجازات خواهد شد ، مگر اینکه معذور باشد ، مثلا اگر کسی در اصول دین، قدرت بر شناخت نداشت ، و فی المثل مجنون و فاقد عقل بود ، و یا در اثر شرایط محیط نتوانست دین حق را بشناسد، به اندازه تصورش معذور است،
اما اگر کسی با وجود امکان شناخت، تقصیر کرد و در حال شک باقی ماند و بدون دلیل اصول و ضروریات دین را انکار نمود، معذور نخواهد بود و به عذاب ابدی محکوم خواهد گشت [iv] .

از نظر فقهی، کفر موضوعی است که احکام خاصی را به دنبال دارد و فقهای زیادی با استناد به قرآن و روایات فتوی به احکامی همچون نجاست کفار، عدم حلیت ذبیحه آنها، عدم جواز نکاح با آنها، عدم ارث بردن از آنها و ... می دهند که تفصیل این بحث را باید در جای خود دنبال کرد،

★ اما باید به این نکته توجه شود که از نظر فقهی ممکن است کسی کافر نباشد چون شهادتین را بر زبان خود جاری ساخته است، اما از جهت کلامی کافر باشد و قلبا به مضمون و لوازم توحید و نبوت ایمانی نداشته باشد، در این صورت گر چه احکام فقهی مختص به کفار بر او بار نمی شود اما عقاب و مجازاتی که به کفار وعده داده شده است، دامن گیر او خواهد گشت.

پیامبر اسلام می فرماید:

« الْإِسْلَامُ یَجُبُّ مَا قَبْلَهُ» [v]

«اسلام گذشته ها را می بخشد»

و این مضمون را آیه 38 سوره انفال هم تائید می کند، آنجا که می فرماید:

« قُلْ لِلَّذینَ کَفَرُوا إِنْ یَنْتَهُوا یُغْفَرْ لَهُمْ ما قَدْ سَلَفَ وَ إِنْ یَعُودُوا فَقَدْ مَضَتْ سُنَّتُ اْلأَوَّلینَ» [vi]

«به آنها که کافر شدند بگو: چنانچه از مخالفت باز ایستند و ایمان آورند، گذشته آنها بخشوده خواهد شد؛ و اگر به اعمال سابق بازگردند، سنّت خداوند در گذشتگان، درباره آنها جاری می‏شود (و حکم نابودی آنان صادر می‏گردد (. »

★ این آیه دلالت می کند که کفار در گذشته مکلف بوده اند ، و الا غفران و بخشش معنایی ندارد .

★ و این قول معقول نیست که کسی بگوید این قبائح فقط برای مسلمانان کارهای زشتی هستند و برای کفار یا خوبند یا نه زشتند و نه خوب، زیرا خداوند این ها را بعنوان قبائح اعلام کرده و معنا ندارد که در پاسخ به این سوال که آیا اینها کارهای بدی هستند جواب داده شود: فعلا صبر کنید اگر مسلمان شدید به شما می گوئیم که اینها از قبائح هستند.

★ پس عقاب اخروی و احکام فقهی و دنیوی همچون قضای عبادات و ... تا مادامی است که شخص مسلمان نشود سر جایش هست ، و وقتی مسلمان شد خداوند به لطف خودش گذشته را مورد عفو قرار می دهد.
همان طوری که بعضی از اعمال و رفتار ما مثل نماز موجب آمرزش گناهان ما می شود .
Iran, Islamic Republic of
شما عوض مطالعه و تحقیق در زمینه مسایل اعتقادی

و رسیدن به باور

بزه زشت و بزرگ
کفر و تردید

رو ترویج می دید ؟!
Iran, Islamic Republic of
معیار حقانیت ، پسند است ؟

شما اگر دوست نداشتید

که

دو دو تا چهار تا باشد

این واقعیت تغییر می کند ؟!
Iran, Islamic Republic of
برخورد با

دزدی
قتل
ظلم
غصب
و ...

باعث از بین رفتن اینها شده ؟
دیگه نیازی به پلیس و ... نیست ؟


چون جواب نداده
دستور بفرمایید

تمامی
مراکز امنیتی
پلیسی
دادگاهها
و ...

تعطیل شوند

و همان قانون جنگل حاکم شود


اما رضاخان ملعون

اربابانش
برای او و پسرش
تقسیم کار کردند

اولی برخورد سخت
دومی نرم
و ترویج انحطاط فرهنگی

با ابزار هنر و ...

و البته
امروز ما

بی نصیب از دیروز شوم
نیست
وحید
Iran, Islamic Republic of
مگه تو کشورما حجاب اجباریه? کجاش اجباریه دوست عزیز؟ شما که خواهر مادراتون هرطوری که د لشون بخواد تو خیابونها میتینگ میدن و کسی کاریشون نداره نکنه دوس داری همون یه لا ساپورت نازک و یه تیکه لچک رو هم در بیارن تا آزادی طلبی شما لیبرال‌های بی حیای وطتی ارضا بشه.
برو تو قرآن آیات حجاب رو مطالعه کن البته اگر از نظر شما نشا نه ی اومل بودن و دوری از تمدن نباشه
وحید
Iran, Islamic Republic of
مگه تو کشورما حجاب اجباریه? کجاش اجباریه دوست عزیز؟ شما که خواهر مادراتون هرطوری که د لشون بخواد تو خیابونها میتینگ میدن و کسی کاریشون نداره نکنه دوس داری همون یه لا ساپورت نازک و یه تیکه لچک رو هم در بیارن تا آزادی طلبی شما لیبرال‌های بی حیای وطتی ارضا بشه.
برو تو قرآن آیات حجاب رو مطالعه کن البته اگر از نظر شما نشا نه ی اومل بودن و دوری از تمدن نباشه
به شما توصیه می کنم ماجرای اجباری شدن حجاب را در کتاب تاریخ واقدی مطالعه بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
میزان الحکمة حدیث 17810.
به نقل از کتاب شریف الكافى :
امام باقر عليه السلام فرمود : هر چيزى (طاعتى) كه از اقرار و تسليم برخيزد، آن ايمان است و هر چيزى (عملى) كه از انكار و نفى مايه بگيرد آن كفر است. در روايتى از امام صادق عليه السلام آمده است: اگر بندگان هنگام ندانستن، درنگ مى كردند و به انكار برنمى خاستند، به كفر كشيده نمى شدند.
Iran, Islamic Republic of
چون مسلمان نیستی این طور حرف میزنی. مسلمان حجاب دارد. مسیحیان و یهودیان واقعی هم حجاب دارند یعنی مانند حجابی که در قرآن گفته است. هر کس حجاب ندارد مسلمان نیست، شناسنامه ای مسلمان است. آن کسانی که حجاب نمی خواهند باید اول بگویند که ما از اسلام استعفا دادیم بعد در خواست بی حجابی کنند. وقتی این کار را کردند حالا نوبت قانون می شود ببینیم قانون کشور اجازه می دهد خانمی یا آقایی بی حجاب بیرون بیاید. مساله شماها حجاب و بی حجابی نیست شما ها دلتان می خواهد هر جوری میلتان کشید عمل کنید و هر چه دوست دارید نه عقل بگوید همان بشود. دنبال جامعه ای هستید که در آن قانون جنگل برپا باشد. مغز حرفتان همین است.
Iran, Islamic Republic of
علی آقا؛
سلام علیکم

اولا، هر کسی میگوید من حقم. اما هر کسی، حق نیست. نظر افراد هم، نشان دهنده حقانیتشان نیست.
ثانیا، حقوق عمومی، اجبار است و اتفاقا جواب هم میدهد. اینجا جواب مد نظر ما، رعایت حجاب است نه پذیرش آن، که در اجبار، رعایت هم میشود. آنجایی که رعایت نمیشود هم، اجبار نیست.
ثالثا، همه حقوق عمومی مندرج در شرع، اجبار است، نه فقط حجاب. از جمله عدم آزار و اذیت همسایه و مردم، عدم اجازه به دزدی از اموال مردم، و عدم سوء قصد به ناموس، جان، و مال دیگران. این ها هم، اجباریست. جواب هم داده. اجبار حجاب هم جواب میدهد.
البته اگر منافقان و کفار، و ساده لوحانی چون شما، اجبار را از بین ببرند، بله زنان بی حجاب، زیاد میشوند.
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم

احسنتم

بسیاری از کسانی که می گویند

جواب نمی دهد


منظورشان جوابی است که

حتی یک مصداق مخالفش هم پیدا نشود

غافل از آن که مگر در مورد بزه های دیگر
کامل و بدون استثا جواب داده است

که دنبال جواب دادن کامل اجبار در زمینه الزام بر حجاب بر می گردید ؟

زمانی به مساله تفکیک جنسیتی ایراد می گرفتند و غوغا بپا می کردند

ولی الآن می بینیم
طرح و پیشنهاد تفکیک از قطار و امثال آن فراتر رفته
و حتی برخی از بازیگران زن ( مشرق به نقل از خبر گزاری غربی چندی پیش ) هم در غرب پیشنهاد آن را برای خودشان می دهند

فراموش نمی کنم مصاحبه ای را که با برخی از زنان مسلمان شده غربی قبل از بیست سال پیش شده بود و روزنامه جمهوری اسلامی آن موقع که گویا در دست رهبر بزرگوار بود
آن را منعکس کرده بود
در آنجا سوال شده بود که بعد از اسلام و محجبه شدن چه احساسی دارید ؟
و آن خانم در جواب گفته بود
الآن احساس می کنم که زن هستم

و این نشان می دهد که
دست اندرکاران ترویج برهنگی در واقع زنان را از هویتشان دور کردند

وظیفه ما هدایت
و بازگرداندن هویت زنان به آنهاست

نه ایستادن در کنار آنان که مست شهواتند
و دغدغه انسانی اسلامی ندارند

تشکر
جزاکم الله خیرا
و وفقنا الله و إیاکم لمرضاته
و جنبنا عن سخطه
Canada
"نمی‌دانم، شاید وزیر محترم در سئول به دنبال این سئوالات هم گشته باشد."

خب اگر نمیدانی این ها برای چیست؟
Iran, Islamic Republic of
نقد و مطلب خوبی بود، ولی از حق نگذریم این کار آقای هاشمی کار پسندیده ای بوده.
مسافر
Spain
یعنی کار این خانم بازیگر در سطحی بوده که یک وزیر باید از ایشون قدردانی کنه و اگر سفیر ایران در کره از یانگوم تقدیر میکرد مناسبات بین دو کشور به هم میخورد و شاهد جنگ بین ایران و جومونگ بودیم ؟؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کار ایشان جای تقدیر دارد امابرای اونکاری که شما نوشته آید چرا به کره جنوبی بروند در زمان رژیم سابق وزیر بهداشت کره جنوبی برای بازدید پیشرفتهای بهداشتی به ایران آمده بود .باید کمی کلاهمان را بالاتر بگذاریم
رسول
Iran, Islamic Republic of
اونجا هم 10 ماه پرستارا کارانه و اضافه کار نگرفتن وبی انگیزه با مردم برخورد و کاراشونو نصفه و نیمه انجام میدن؟
Iran, Islamic Republic of
حرکات پوپولیستی...
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
ایشون تا حدودی مثل پزشک مرد هزار چهره اشتباهی تو این جایگاه هستند
مراقبین سلامت تبریز
Iran, Islamic Republic of
ما مراقبین سلامت تبریز حداقل حقوق رامیگیریم یک میلیون
که آخرین بار سه ماه پیش هشتصدتومان گرفتیم
درد دلمان را به که بگوییم
سرور
Iran, Islamic Republic of
می توانست جلسه پرباری هم با جومونگ بگذارد.از وزیر دولت روحانی چه انتظارهایی دارید؟!
Iran, Islamic Republic of
برخي فقط بدنبال انجام كارهاي نمايشي هستند
Iran, Islamic Republic of
کسانی که میلیون ها دلار صرف ساخت سریال یانگوم و اوشین کردند پشت پرده پول کمک به زلزله زدگان را هم تامین می کنند. کار شخصی یانگوم نیست بلکه این یک تبلیغ موثر بین المللی برای کشورشان است که البته ایرادی هم ندارد. کاش ما هم از این روشها داشتیم...
شمیرانی
Iran, Islamic Republic of
مراقب باشید
این د... در تمام زمینه ها شکست خورده است
و الان مانند یک انتحاری سوعملکردها و فسادهای اصلاحات ساخته را به خودش بسته و‌ گردش به راست تاکتیکی کرده تا خود را وسط جریان انقلابی منفجر کند تا هم انتقامش را از جبهه ارزشی بگیرد و هم در ۹۸ و ۱۴۰۰ مدعیان ورشکسته اصلاحات را نجات دهد.
متاسفانه برخی خواص اصولگرا ناآگاهانه لب به تمجید مشی روحانی در دولت دوم گشودند
برعکس باید برائت از این دولت در راس فعالیتهای جبهه ارزشی باشد تا کیدشان به سنگ بخورد.
زنهار
شراره
Iran, Islamic Republic of
چه خوبه که روابط عمومی وزارت بهداشت یه گزارش از سفر اقای وزیر بده
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،سوالات خوبی است و جای تامل
امیر
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی زاده میخوان کاندیدا بشن انشاالله؟ یعنی با قاضی زاده تا 1404 ؟ این عکس به درد روزهای تبلیغات میخوره؟
یاسین
مگه سفاارت خاک جمهوری اسلامی نیست؟ چرا این خانم بدون حجاب اومده؟ آقای وزیر هم تذکر نداده اند؟
بی تقوائی نکنید مدعیان تقوی.
مگه وزیر مخصوصا برای دیدار با یانگوم رفته؟ از کجا می دانید این مسائلی که شما گفتید انجام نشده ؟؟
جهت اطلاع که قطعا هم می دانید. وزیر به دعوت وزیر درمان کره به انجا سفر کرده واین دیدار از حواشی سفرشان است.
اتقواالله!!!
Iran, Islamic Republic of
حاشیه بودن
دلیل بر اهمیت ندادن به مقررات مملکتیست ؟
سفارتخانه هر کشور حکم همان کشور دارد
مثلا سفارتخانه های خارجی در ایران که طبق مقررات آنها ( هر چند غلط ) مراعات پوشش کامل خانم نمی شود

تقوی در بی توجهی است
یا دقت ؟
1
به جای تزریق این همه پول به بخش درمان و بی اثر بودن و بالا اوردن این همه بدهی یه خورده تو بخش بهداشت سرمایه گذاری بشه بد نیست.لعنت به شماهایی که این همه پول مملکتو به باد میدید
Iran, Islamic Republic of
میخاسته یانگوم جان رو از نزدیک ببینه....خخخخ
Iran, Islamic Republic of
فقط نباید بذاره که جومونگ شوهرش بفهمه وگرنه جومونگ با سپاهش از گوگوریو برمیگرده و به سفارت ایران حمله میکنه .
قدیمی
Iran, Islamic Republic of
وزیر دولتی که شما طرفدارش هستید رفت اینارو پرسید و زیر میزی در زمانش بیداد میکرد وزیر دولت شما رفت بپرسه چه کنیم تا بیمارا روی تخت بیمارستان برای یه امپول جون ندن؟
Iran, Islamic Republic of
آخه ما پوپولیست بودیم شما چرا؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آخه ما عوام بودیم شما دیگه چرا؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بیچاره اسم اقای دوربینی بد دررفته .این وزیر همیشه دلش می خواهد جلوی دوربین باشه .مثل بعضا عمل هایی که توی یک شهرستان میکنه و فیلم و سریال از انها می سازند تا بگه من هم کار می کنم !!!!! .
Iran, Islamic Republic of
فکر کنید این اتفاق در دولت گذشته رخ داده بود چی میشد؟ از همین جا مطمئن میشیم که نود درصد فعالان رسانه ای و سلبریتی ها مزد بگیر هستن
جلیل احمدیان
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم شما خبرنگاری یا دروغ نگار وزیر بهداشت از تمام فعالیتها و بیمارستانهای کره جنوبی بازدید کرده تفاهم نامه امضا کرده و در کنار این فعالیتها از خانم بازیگر یانگوم تقدیر کرده و شما به دروغ مینویسی وزیر باید میرفت بیمارستانهای رو میدید. من نمیدونم شما چه مدیری داری که اجازه چنین دروغ پردازیها رو میده
Iran, Islamic Republic of
شکی در مطلبی که میفرمایین نیست . ولی چرا تیتر اخبار حضور وزیر در کره یانگوم باشه .؟ چرا هیچ گزارشی از تفاهم نامه ایی که فرمودین نیست تا بدونیم سرچی به تفاهم رسیدن !! فقط ساخت سه بیمارستان توسط کشور محترم کره در ایران !! احتمالا با مشورت وزیر نفت این سه بیمارستان هم اجاره به شرط تملیکه !!!
Iran, Islamic Republic of
خوب شد حالا یانگوم به ایران نیامده وگرنه لیست فله ای های امید برای زودتر عکس گرفتن باهاش مثل موگرینی خودشان رو تیکه پاره می کردند.
Iran, Islamic Republic of
به سلامتی همه مشکلات مملکت حل شد، فقط جایزه دادن به یانگوم مانده بود که اونم آقای قاضی زاده زحمتشو کشید
Iran, Islamic Republic of
اولا اينكه وزير بهداشت يك بيمارستان بايد براي جهان نيوز بزنه جدا كه اين همه توهمات درمان بسه خوب نيس اين دز بالا...
دوما كسي كار خير كرده ايشون تقدير كرده مادر يك ملحد كه رو بغل نكرده كه اونم به عنوان رئيس جمهور اسلامي
سوما آقاي وزير خودش اصولگرا هست ... طرز فكر خودتونه جهان نيوز عزيز
چهارما تو واشنگتن پست و نيويورك تايمز در مورد سرمايه و سياست و روابط بين الملل بحث ميشه اينجا دعوا سر يانگومه ! براي همينه اونا ابرقدرت هستند ما اينجاييم
mansoor zabihy
Iran, Islamic Republic of
با فرض براینکه وزیر ما چنین کاری کرد، آیا کار بدی صورت داد؟ شما برای تقدیر از یک شخصیت سینمایی خییر بی توجه می شدید؟ ساختار مملکت ما نه در زمینه نظام سلامت بلکه در بسیاری از زمینه ها نیاز به تغییر دارد، اگر ما به همین روش پیش بریم، کشور را نابود شده ببینید بنده دلایل مستدل دارم. دشمن با جنگ نرم بر تمام زیر ساختارهای ما پویش کرده و در حال رصد می باشد اما ما خوابیم. وزیر محترم ما یک فرد روشنفکریست، هر چیزی را نمی توان برای او خرده گرفت.
Iran, Islamic Republic of
در روشنفکری ایشون شکی نیس .. اما یه روشنفکر غرب زده !!!
Iran, Islamic Republic of
حاشیه پررنگ تر از متن شده
یانگوم
Iran, Islamic Republic of
همه این کارها بجای خود
اما تشکر از یانگوم و بیگانه گانی که به سلبریتی های وطنی وبی خاصیت درس انسانیت دادند هم کاری ضروری بود
که باید مورد تقدیر قرار گیرد آفرین
نسیم
قبلا وزیر بهداشت دنبال سلبریتی های داخلی میگشت حالا دنبال سلبریتی های جهانی هم میگرده. بعدی کیه؟ خانم جولی یا براد پیت؟!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینهمه راه رفته کره که از یانگوم تقدیر کنه؟ مگخ میشه؟
Iran, Islamic Republic of
تزلزل اعتقادات
تزلزل اخلاقیات

و ...

بعد تعجب می کنیم

زلزله های پیاپی چرا می آید ؟

و البته برخیها

همچنان دنبال پیدا کردن

عوامل طبیعیند !

و از عواملی که درون خود ما و عملکردمان است
غافل !
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر بجای این کارهای پوچ و خود نمایی کردن و پول نفله کردن هایت کارانه پرستاران بیچاره رو بده .
محمود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من كار شايسته اي كرد ؛ كه از اين بازيگر انسان دوست تقدير كرد.
Iran, Islamic Republic of
قصر را دارند . جواهرش را ندیده بودند ، که آن را هم دیدند، بنابراین مشکل دیگرندارند.
Iran, Islamic Republic of
اخه بیسواد جان ایشان بازدید کرده بودند.شما در خواب هستید
Iran, Islamic Republic of
یه بازیگر بی دین از اون ور دنیا یه کمکی کرده که شماهای بادین اگه یه ریال بدید زمین و زمان را بهم میزنید . کار وزیر کمترین کاری بود که انجام داده است .
Iran, Islamic Republic of
بحث برسر قانون اجباری بودن یا نبودن حجاب،مساله ای است که باید در داخل کشور حل شود....حتی اگر قانون نادرستی باشد یک مسئول بلند پایه ویک وزیر بایستی آنقدر برای خود وکشورش احترام قائل شود که حتی اگر مخالف این قانون است،در ظاهر ودر روابط بین المللی خود برای قوانین کشورش ارزش قایل شود....
تنها توانسته است نظام درمانی کشور را ازچاله به درون یک چاه عمیق پرت کند...برای ایشان درمان،مردم،بیمار،بیمارستان،خدمات بهتر معنا ندارد و احتمالا تنها چیزی که بدنبال آن میگشته در کره،اینست که بداند آیا پزشکان کره بیشتر از دکترهای ایران حقوق می گیرند یا خیر؟؟درست مثل جناب رئیسشان که قیمت بنزین در ایران را با کشورهای خلیج وسایر نقاط دنیا مقایسه کرده وسر مردم بیچاره منت هم می گزارند
این وزیر همچنان بدنبال اجرای طرح تحول جیب مبارک پزشکان است و بهداشت ودرمان کشور را به قهقرا میبرد.....
حسین سنجری
Iran, Islamic Republic of
شما که لالایی بلدید چرا خوابتان نمی برد. خودتان که هچدردی را از جامعه کم نمی کنید. موقعی که جناحتان سرکار بود هیچ دغدغه ای نسبت به درد مردم نداشتید وحتی قرص استامینوفن هم گیر نمی امد. حالا نشستید فقط از دیگران انتقاد می کنید. اگر از این خانم هنرپیشه تقدیر نمی شد به حساب قدرنشناسی مردم ودولت ایران می گذاشتید حالا هم که از آن انتقاد می کنید. بروید سراغ برادران مسلمان همسایه که حتی یک ارزن هم زلزله کمک نکردند واز ان انتقاد کنید.
Iran, Islamic Republic of
یکی از عوامل کاهش روزی گناه و معصیت الهی است. هر گناهی کیفر و آثاری دارد که در دنیا و آخرت دامن گیر انسان می شود.
امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: «ان مؤمنَ لینوی الذنب فیحرم رزقه» (شیخ صدوق، ثواب الاعمال، ص 241) ؛
همانا مؤمن نیت گناه می‌کند و از رزقش محروم می شود.
امام باقـر(علیه السلام) می‌فـرماید:«ان العبد لیذنب الذنب فیزوی عنـه الرزق» (شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 15، ص 301) ؛بنـده مرتـکـب گنـاه می‌شود، روزی وی ازاو زده می شود.
امام علی (علیه السلام) می فرمایند:«توقوا الذنوبَ فما من بلیَّه و لانقص رزق الا بذنب حتی الخرش والکبوه و المصیبه» (
شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 15، ص 301 و بحارالانوار، ج 10، ص 95) ؛ از گناهان بپرهیزید، زیرا هیچ بلا و کم شدن روزی حتی خراش‌ها و زخم‌های بدن و سقوط و افتادن و هر مصیبتی از گناهان سرچشمه می گیرد. هنگامی که انسان با گناه و معصیت های الهی از ساحت مقدس خداوند فاصله می گیرد، رزق و روزی حلال هم که در سایه توجه به خدا به دست می آید، از دسترس او دور می شود و زندگی او رنگ خدایی را از دست داده و رنگ شیطانی و زشتی به خود می گیرد و مصداقی از آیه: «‌و من اعرض عن ذکری فإن له و معیشه ضنکا» ؛ هرکس از یاد من روی گرداند زندگی ذلت باری خواهد داشت» می گردد.
حضرت صادق(علیه‌السلام) می فرماید: «مؤمن به خاطر قصد و نیت گناه از روزی خویش محروم می‌شود.»(طه، آیه 124)

دردی که احساسش نکنیم
از دردی که محسوس است
کم اهمیت تر است ؟
بی حجابی گناه است
و گناه طبق متون دینی از جمله موارد فوق ، فقر آور است
هم درد فقر را بفهمیم
و درد ریشه آن را
Iran, Islamic Republic of
حتما رفته یک وثیقه 50میلیاردتومانی که برای مثل حسین فریدون گذاشته بود برای این خانم هم بذاره !!!
اکبر دهستانی
Iran, Islamic Republic of
دولتیها این چند روز اماری ازبودجه ارگانهای مختلف ارایه شد
چون بودجه وزارت راه بصورت بخش جزیی ان را اعلام کردند
خوبست بودجه کثلا جتمعه المصطفی بادهها هزار طلبه وپزهشگربودجه ای نصف مراکز دانشگاهی دارد
در صورتی که بعنوان یک وزارت خاجه تاثیر گذار عمل میکند
همه وزرای خارجه از جامعه الصطفی امداد میگیرند
در صورتی که همه ارگانهای مذهبی روی هم به اندازه نصف اختلاس صندوق فرهنگیان هم نبود
یابودجه مجموعه ای که باعث وحدت مسلمین میشود جلودر گیری صدها
میلیارددلاری سوریه وعراق میگیرد
همه بودجه به اندازه رشوه ای که برادر ... در یک معامله گرفته نیست
شما بعنوان سایت اصولگرا اینها راتحلیل کنید
Iran, Islamic Republic of
آقای دهستانی
سلام علیکم
احسنت

اما لطفا قبل ارسال نظر ، یک بازبینی و ویرایش ، داشته باشید
تشکر
جزاکم الله خیرا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان خیلی شلوغ نکنید- تشکر وزیر از خانم بازیگر بجا بود.
Iran, Islamic Republic of
چشمتان را چرا از روی آن واقعیت بستید ؟

تشکر ، نمی شد ، با رعایت حریم جمهوری اسلامی باشد ؟

البته آن چه وزنه مسئولیت سفارتخانه ایران در کره جنوبی را بیشتر می کند
مساله رابطه مستقیم عدم رعایت پوشش با سفارت است

چرا که آنها مسئول هماهنگی و تذکر و توجیه کردن آن خانم بوده اند

چرا به وظیفه شان عمل نکرده اند ؟

وزارت خارجه چه پاسخی دارد ؟

چرا شان و منزلت و مصلحت نظام و قوانین سرزمینی مورد اهمیت نیست ؟

وقتی دیدار در چنین سطحی را وزارت خارجه ، توجهی نداشته باشد ، وضع آمد و شدهای دیگر و دیگر کشورها چگونه است ؟


لذا لازم است که
نمایندگان مجلس
و دیگر نهادهای مردمی و مذهبی
به جد
موضوع را پیگیری کنند

اگر اشتباه نکنم
در مساله انتخابات هم تصاویری
از برخی از سفارتخانه هایمان در اروپا هم
هم همین مشکل وجود داشت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...