پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
تولیت آستان قدس رضوی:

درآمدها و هزینه‌های موقوفات برای‌مردم بیان شود

کوچک‌ترین رخنه ناسلامتی اداری و مالی غیرقابل‌تحمل است
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 573338
تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید مردم به‌صورت شفاف درآمدها و هزینه‌های موقوفات را بدانند و برای این منظور باید گزارش‌های موقوفه‌ای فصلی داشته باشیم.
درآمدها و هزینه‌های موقوفات برای‌مردم بیان شود
به گزارش جهان نيوز؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجلاس مدیران آستان قدس رضوی با بیان این‌که در نظریات رایج مدیریتی، نظریه رقابت و افزایش سود یک اصل است، اظهار کرد: اما در آستان متعلق به امام الرئوف، باید نظریه «رأفت و خدمت» حاکم باشد.
 
وی ادامه داد: در نظام مدیریتی اسلامی، توجه به خداوند و اخلاق یک خودکنترلی دائمی است و امروز کارآمدترین نظام کنترلی در نگاه همه مکاتب مدیریتی، خودکنترلی معرفی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی، اصل دوم در مدیریت اسلامی را نگاه به مردم بیان کرد و خاطرنشان کرد: در نظریه غربی، مشتری‌مداری مطرح است اما در نظریه رأفت، دوست داشتن مردم مورد توجه است.

وی افزود: سازمانی که در محضر امام رئوف است باید در اخلاق عمومی و حرفه‌ای، خدمت‌رسانی به مردم، استانداردسازی تولیدات و محصولات، متفاوت و الگو باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: به وضع موجود قانع نباشید، سازمان نباید بایستد، همیشه باید با رویکرد جهادی و انقلابی در حال حرکت به جلو باشد که در این مسیر، در گام‌های آغازین هستیم.

وی با تأکید بر این‌که باید کاری کنیم که اقامت، زیارت، رفت‌وآمد و تغذیه زائران حضرت رضا(ع) تسهیل شود، گفت: باید مردم به‌صورت شفاف درآمدها و هزینه‌های موقوفات را بدانند و برای این منظور باید گزارش‌های موقوفه‌ای فصلی داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: کوچک‌ترین رخنه ناسلامتی اداری و مالی در مجموعه، آفت بسیار بزرگی است که در آستان قدس غیرقابل‌تحمل است و پیگیری و نظارت دائمی را می‌طلبد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *