کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولیت آستان قدس رضوی:

درآمدها و هزینه‌های موقوفات برای‌مردم بیان شود

کوچک‌ترین رخنه ناسلامتی اداری و مالی غیرقابل‌تحمل است

24 آذر 1396 ساعت 18:05

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید مردم به‌صورت شفاف درآمدها و هزینه‌های موقوفات را بدانند و برای این منظور باید گزارش‌های موقوفه‌ای فصلی داشته باشیم.


به گزارش جهان نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجلاس مدیران آستان قدس رضوی با بیان این‌که در نظریات رایج مدیریتی، نظریه رقابت و افزایش سود یک اصل است، اظهار کرد: اما در آستان متعلق به امام الرئوف، باید نظریه «رأفت و خدمت» حاکم باشد.
 
وی ادامه داد: در نظام مدیریتی اسلامی، توجه به خداوند و اخلاق یک خودکنترلی دائمی است و امروز کارآمدترین نظام کنترلی در نگاه همه مکاتب مدیریتی، خودکنترلی معرفی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی، اصل دوم در مدیریت اسلامی را نگاه به مردم بیان کرد و خاطرنشان کرد: در نظریه غربی، مشتری‌مداری مطرح است اما در نظریه رأفت، دوست داشتن مردم مورد توجه است.

وی افزود: سازمانی که در محضر امام رئوف است باید در اخلاق عمومی و حرفه‌ای، خدمت‌رسانی به مردم، استانداردسازی تولیدات و محصولات، متفاوت و الگو باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: به وضع موجود قانع نباشید، سازمان نباید بایستد، همیشه باید با رویکرد جهادی و انقلابی در حال حرکت به جلو باشد که در این مسیر، در گام‌های آغازین هستیم.

وی با تأکید بر این‌که باید کاری کنیم که اقامت، زیارت، رفت‌وآمد و تغذیه زائران حضرت رضا(ع) تسهیل شود، گفت: باید مردم به‌صورت شفاف درآمدها و هزینه‌های موقوفات را بدانند و برای این منظور باید گزارش‌های موقوفه‌ای فصلی داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: کوچک‌ترین رخنه ناسلامتی اداری و مالی در مجموعه، آفت بسیار بزرگی است که در آستان قدس غیرقابل‌تحمل است و پیگیری و نظارت دائمی را می‌طلبد.
 
منبع: فارس


کد مطلب: 573338

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/573338/درآمدها-هزینه-های-موقوفات-برای-مردم-بیان-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com