جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰

پاسخ روحانی به فریبکاری خانم "آقا اجازه"!

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 573326
ما انتقادهای جدی و متعدد به تیم مذاکره کننده و دولت درباره نحوه تنظیم و اجرای برجام به دور از مصالح ملی دازیم اما اکنون طرف اصلی دعوای ملت ما، شیطان بزرگ و کارچاق کن های اروپایی آن هستند. خانم موگرینی همین روزها ثابت می کند که ضرب المثل خویشاوندی شغال و سگ زرد، درست است.
پاسخ روحانی به فریبکاری خانم "آقا اجازه"!
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد ایمانی: خانم موگرینی با تحریف برجام ادعا کرده که در بخش مقدمه (PREAMBLE) توافق هسته‌ای، «نیم‌جمله‌ای» گنجانده شده با این مضمون؛ "ایران خواستار قرار دادن برجام به عنوان زیربنایی برای گفت‌وگو درباره مسائل دیگر است". در حالی که عبارت موجود در مقدمه برجام چنین است: "آنها (ایرانیها) انتظار دارند که اجرای کامل این برجام در جهت مثبت، به صلح و امنیت بین المللی کمک نماید". البته همین عبارت هم بی معنا و غلط است اما در برجام ، درخواست برای زیربنا قرار دادن برجام و گفت و گو درباره "مسائل دیگر" وجود ندارد و اساسا ماموریت تیم، منحصرا درباره مسئله هسته ای بوده است.

با این وصف، غرض خانم موگرینی از اینکه مدعی شده می خواهد رازی را فاش کند، چیست؟ او مایل است به جای پاسخگو شدن غرب درباره اجرای کامل برجام یا به عبارتی تعهدات بر زمین مانده آمریکا و اروپا درباره لغو تحریم ها، مشاجره جدیدی را درداخل ایران تدارک کند و توپ را به زمین ما بیندازد؛ با این تلقین فریبکارانه که گسترش مذاکرات به موضوعات جدید (برنامه موشکی، نفوذ ایران در منطقه، ادعای همکاری ایران با تروریسم و ...) با قطب بندی موافق و مخالف مواجه است و اگر گرهی بر سر لغو تحریم ها یا گشایش اقتصادی و جود دارد، به داخل ایران برمی گردد!

این رویکرد منافقانه در حالی است که به تصریح گزارش های وزارت خارجه، آمریکا در اجرای برجام سنگ اندازی و کارشکنی و بدعهدی می کند. اروپا هم نقش سرپوش گذاشتن و طرح مطالبات جدید را بر عهده گرفته است. وقتی به تعبیر آقای ظریف، ایران 23 ماه پس از آغاز اجرای برجام هنوز هم نمی تواند حتی یک حساب بانکی در انگلیس (ونه آمریکا) باز کند، دعوت به مذاکره در موضوعات جدید چه معنایی جز "وسوسه شیطان" و دلالی فریب برای شیطان بزرگ دارد؟

از همه مواضع صریح تر، موضع توام با خشم و سرخوردگی آقای روحانی است. او که 4 سال قبل گفته بود "اروپایی ها آقا اجازه هستند و بستن با کدخدا (آمریکا) راحت تر است"، همین چند هفته قبل به صراحت در مجلس گفت "داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا قرص و محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا (کره شمالی) می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر ديوانه‌اند كه با شما مذاكره كنند؟ شما به مذاكره‌اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد".

ما انتقادهای جدی و متعدد به تیم مذاکره کننده و دولت درباره نحوه تنظیم و اجرای برجام به دور از مصالح ملی دازیم اما اکنون طرف اصلی دعوای ملت ما، شیطان بزرگ و کارچاق کن های اروپایی آن هستند. خانم موگرینی همین روزها ثابت می کند که ضرب المثل خویشاوندی شغال و سگ زرد، درست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در واقع برجام بی فرجام این درس بد را به دشمن داد که به زور میتوان از ایران هر چیز را گرفت و همین باعث زیاده خواهی اروپا و امریکا در بحث موشکی و منطقه ای شده است .
Iran, Islamic Republic of
وقتی ما به قاجار میگوییم خائن وقتی به پیلوی میگوییم خائن پس حال به دولت چه بگوئیم؟
111
Iran, Islamic Republic of
بگو روحانی مچکرم !!!
Iran, Islamic Republic of
برجام متنی نامتوازن است که پر از حفره های حقوقی و امنیتی که به ضرر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و قراردادی است که نابود کننده صنعت هسته ای بود.
Iran, Islamic Republic of
نقش این عجوزه ایجاد اختلاف در ایران است .
مرتضی.ر
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از روشنگری آقای ایمانی درخصوص ادعای موگرینی
باید برای خودمان متاسف باشیم که هر گونه آظهار نظر سیاستمداران غربی علیه خودمان را بدون دقت و دستپاچه مبپذیریم و درقبالش از طرف خودی جواب میخواهیم
متاسفانه حتی آنقدر سواد نداریم که فرق بین اعتراف و اتهام را بدانیم
برخی اتهامات موگرینی را اعتراف وشهادت تفسیر کردند
درحالی که الفاظ موگرینی وقتی اعتراف میشود که توسط ظریف و دستیارش گفته یا تایید شود
به هرحال امروز توپ در زمین غرب است وایران سربلند از رسوایی غرب هرچند به قیمتی بس گزاف!
شهید شهریاری، علی محمدی، رضایی نژاد، احمدی روشن
شرمنده شما میمانیم،
Iran, Islamic Republic of
مشاجره جدید بر اساس مقدمه چینی تیم شامل خائف، خلائن و جاسوس مطمئنا اثر خواهد کرد. مشکل ما دشمنان و داعشی های داخلی و ستون پنجم هستند نه غریبه ها و داعشی های نشاندار
United States
آیا واقعا برجام حتی ارزش وقت تلف کردن برای بحث و صحبت هم دارد؟ جز اینکه فشار خون را بالا میبرد و دهن را برای لعن باعث و بانی آن باز میکند. لکه این ننگ تا ابد با اسم این چند نفر عجین خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا گلابیهایی که روحانی مرتب می گفت و به آن افتخار می کرد به ذائقه او هم خوش نیامده .او که مرتب به دلسوزان و نخبگان متعهد که راهنمایی می کردند و مرتب تذکر دلسوزانه می دادند جز با برخورد بی ادبانه و توهین و تحقیر برخورد دیگری نداشت !!! حال که به تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص غیر اعتماد بودن به آمریکا ، توجه به توان داخلی و هزاران توصیه ها و تذکرات دلسوزان و نخبگان متعهد بی توجه بودند خسارت وارده به کشور و صنعت هسته ای را چه کسی باید پاسخگو باشد؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کشوری که بقال سرکوچه اش میفهمه که اروپا ازدیرباز مزدور ونوچه امریکا بوده وامکان نداره برخلاف نظر امریکا حرکت کنه ولی مدیران ارشد کشورما اینو قبول ندارند...