کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موشک و ما ادراک ما الموشک؟!

24 آذر 1396 ساعت 13:44

سعودی ها در طول 10-15 سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد دلار سلاح پیشرفته از آمریکا و انگلیس خریده اند اما اکنون آن سلاح ها به جای اینکه برایشان قدرت بیاورد ، مایه بدبختی شان شده است. چه بسا با خود می گویند کاش با یمن سرشاخ نمی شدیم و این چنین ، مشت مان با تحقیر گشوده نمی شد.


گروه سیاسی جهان نیوز، محمد ایمانی: موشک هایی که مقاومت یمن به ریاض شلیک کرد، معادله به هم زن است و به همین دلیل، داد آمریکا و عربستان را درآورده است. طبق فرمول قدیمی، قدرت ها با وارد کردن میزان مشخصی از فشار و سرکوب و جنایت، دولت یا ملت ضعیف تر را که مقاومت می کرد، به تسلیم وا می داشتند اما اکنون هر کشور عضور محور مقاومت در منطقه نه تنها جا نمی زند بلکه برگ های غافلگیر کننده ای را رو می کند که این معادله را به می ریزد.

آمریکا پس از فروپاشی رژیم پهلوی، به ناچار عربستان را ژاندارم  و دست بزن خود در منطقه کرد. جاه طلبی مزید بر علت شد و آل سعود را به جنایت و خیانت علیه ملت های لبنان و عراق و سوریه و بحرین و یمن سوق داد. اما آنها در هر مداخله مستقیم و غیر مستقیم با ناکامی روبرو شدند. آخرین بار، عربستانبا وحشی گری تمام به یمن حمله کرد و نسل کشی راه انداخت؛ تا ظرف چند هفته ضمن تسخیر صنعا، قدرت خود را به رخ بکشد.

اکنون بیش از دوسال از شروع حمله می گذرد و در حالی که ژاندارم آمریکا در باتلاق گیر افتاده، ملت_دولت یمن مدام ضربات حیثیتی جدید به حریف وارد می کند. موشکی های یمنی که به مراکز حساس ریاض اصابت می کند، بی اندازه در برابر قدرتمند نمایی عربستان، تحقیر آمیز و  حیثیت سوز بوده است.

وقتی دولتی ادعای کدخدایی درمیان همسایگان می کند و آنها را اقمار خود می شمارد، هزینه تحقیر او چند موشک دقیق و نقطه زن است. حزب الله لبنان - که اکنون 100 هزار موشک دارد- سال 2006 با همین شگرد، حیثیت اسرائیل را با خاک هم سطح کرد .

سعودی ها در طول 10-15 سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد دلار سلاح پیشرفته از آمریکا و انگلیس خریده اند اما اکنون آن سلاح ها به جای اینکه برایشان قدرت بیاورد ، مایه بدبختی شان شده است. چه بسا با خود می گویند کاش با یمن سرشاخ نمی شدیم و این چنین ، مشت مان با تحقیر گشوده نمی شد.

آل سعود ، هم از سوی آمریکایی که با 20 هزار میلیارد دلار بدهی، بدهکار ترین کشور دنیاست، دوشیده شدند و هم با ورود به جنگ مستقیم در یمن و رجزخوانی های کذایی برای پیروزی، آبرویشان نزد رفقا و رقبا رفت.

اکنون در بلوک متحدان عربستان، نه عراق دیده می شود و نه قطر و یمن. لبنان هم که جزو اقمار ریاض شمرده می شد، این بار در ماجرای احمقانه گروگانگیری سعد حریری، کاملا خلاف تصور سعودی ها عمل کرد و به جای برآشفتن علیه حزب الله، نسبت به اقدام توهین آمیز عربستان انزجار نشان داد. شما بگویید: حال و روز حاکمان ریاض چگونه باید باشد؟ همین طور، حال و روز حاکمان آمریکا ؟ اکنون موازنه جدید قدرت ، خلاف اراده و برآورد آمریکا و آل سعود و اسرائیل، در حال ساخته شدن و برآمدن است. همه هارت و هورت اخیر آنها درباره موشک ها، زیر سر همین تغییر بزرگ است.

موشک! Missile and what do you know what Missile is؟! الصاروخ و ما ادراک ما الصاروخ_!؟ چه می دانید که موشک چیست؟ آمریکا و اسرائیل و عربستان با زبان بی زبانی می گویند موشک خیلی دردناک است!صرف نظر از برد موشک ها، امروز هر کشور عضو محور مقاومت، خود موشک می سازد. اما روح شهید حسن طهرانی مقدم در اعلا علیین با اولیا (ع) محشور باشد که راه عزتمندی و امکان "دفاع مشروع" (Defence Legitimate) از خود را گشود؛ روزگاری که با این عبارت دقیق شناخته می شود: دوران بزن در رو تمام شده است.


کد مطلب: 573325

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/573325/موشک-ادراک-الموشک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com