جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۲
ظلمی که هرگز جبران نشد

رئیس محترم دستگاه قضا به این سوال لطفا پاسخ بدهند/ آیا منظور رهبری از «کاری که باید» همین 59 پرونده بود!؟

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 573301
رهبرمعظم انقلاب چندین نوبت در مجالس عمومی نسبت به ظلمی که بر بورسیه ها رفته بود،تذکر داده و خواستار حل آن مشکلات شدند. آخرین مورد،در دیدار رئیس و مقامات دستگاه قضایی با ایشان در12 تیر ماه سال جاری بود.
رئیس محترم دستگاه قضا به این سوال لطفا پاسخ بدهند/ آیا منظور رهبری از «کاری که باید» همین 59 پرونده بود!؟
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین شمسیان: رییس دستگاه قضا در دیدار با دانشجویان:« از ۱۲۷ پرونده مرتبط با بورسیه ها، ۶۸ مورد در مرحله بدوی مختومه شده که در ۱۸ مورد از آن‌ها حکم به ورود شکایت داده‌اند و برای ۵۰ پرونده نیز قرار رد دعوا صادر شده/۵۹ پرونده نیز در حال رسیدگی است»

با عنایت به این نهایی ترین گزارش از پرونده بورسیه ها،بدون مرور مجدد ماجرای بورسیه ها (که مطول و ملال آور است) تنها به این چند نکته توجه کنید:

1-بعد از بی آبرویی و محرومیت از تحصیل بیش از سه هزار دانشجوی نخبه بورسیه،آنها مستأصل به هرجا و از جمله دیوان عدالت اداری مراجعه ‌کردند.

2- رئیس وقت دیوان عدالت (اکنون دادستان کل کشور)در اظهاراتی عجیب و خلاف قانون گفت:«بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد بورسیه ها ما صلاحیت ورود نداریم»!! این درحالی بود که دیوان پیش از آن به درستی آن مصوبه را خلاف قانون اساسی دانسته و به دهها پرونده انضباطی و هیات علمی را رسیدگی کرده بود.

3-رهبرمعظم انقلاب چندین نوبت در مجالس عمومی نسبت به ظلمی که بر بورسیه ها رفته بود،تذکر داده و خواستار حل آن مشکلات شدند. آخرین مورد،در دیدار رئیس و مقامات دستگاه قضایی با ایشان در12 تیر ماه سال جاری بود.

5-اکنون آنچه عمل شده،احقاق حق آنهاست!؟دیوان در این قضیه کوتاهی کرد و از ابزارهایی مثل هیئت عمومی و ایجاد وحدت رویه و... بهره نبرد که اگر  چنین کرده بود،تذکر علنی رهبری در دیدار اخیرالذکر را موجب نمی شد.

6-بیش از سه هزار بورسیه بی آبرو شدند، برخی از آنها از ادامه تحصیل منصرف شدند، برخی از ایران رفتند و چند نفری هم به هر دلیلی(به هر دلیلی!؟) از دنیا رفتند و...بعد از 4سال گزارش می دهید که 59پرونده همچنان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است!
 

 
کاش رئیس محترم قوه قضائیه یک جمله توضیح می دادند بعد از آنکه رهبر انقلاب فرمودند:«در موضوع بورسیه‌ها، موضوع به‌درستی پیگیری نشد و آن کاری که باید انجام می‌شد، محقق نگردید» دقیقا چه کاری برای جبران مافات انجام دادند؟ایا منظور رهبری از «کاری که باید»همین 59پرونده بود!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما هم باور کردیم اخوین شما جرمی مرتکب نشدن ملت ایران به پاک بودن خاندان شما افتخار میکنن
Iran, Islamic Republic of
باید باندهایی که درصدد حمله به نهادهای اصلی کشور هستند را قوه قضائیه شناسایی و با آنها برخورد کند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
با باندهایی که در مقابل اراده مردم می ایستند و همه مشکلات را لا پوشانی می کنند و هی بر مشکلات و معضلات نهادهای اصلی کشور ماله می کشند چه باید کرد برادر !!!!!
Iran, Islamic Republic of
نکته
قضاییه باید یک اصلاح مهم را اجرا کند تا سلامت قبل را پیدا کند
حفاظت اطلاعات آفت زده و‌ کم اثر را تعطیل کند
و اجازه دهد مانند قبل از دهه ۸۰ وزارت اطلاعات که یک دستگاه ملی است بطور دقیق و تخصصی و با دهها سال تجربه مجددا بر گلوگاههای فسادخیز قضاییه نظارت کند
و الا اوضاع همین آش هست و همین کاسه
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگر شوخی می کنی یا کنایه میزنی چند علامت تعجب اخرش بزن که اینهمه منفی نخوری اگر هم جدی گفتی بپا چشم نخوری اخوی !!!!
مردم
Iran, Islamic Republic of
آیا مشکلات مردم در دستگاه قضا همین پرونده بورسیه هاست؟ گرچه ممکن است در این موضوع اجحافی هم در حق برخی شده باشد اما مسائل بزرگتری وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
خبر بسیار درست و عالی ای بود.
ان شاء الله، همه خبرهایتان، همچون این خبر، دقیق و قاطعانه، باشد.
همچنین درخواست میکنم در مورد آقای منتظری دادستان کل کشور، بیشتر بنویسید. ایشان، هم در موضوع بورسیه، بد عمل کردند، هم در مورد آقای احمدی نژاد، به دروغ گفتند آقای احمدی نژاد، بر گونه مادر چاوز بوسه زد!!! درحالیکه قوه قضاییه، باید از قوه مجریه، استقلال کامل داشته باشد و دادستان، باید مدعی حقوق مردم باشد، آقای منتظری، وکیل دولت شده اند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
منتظری طرفدار پروپا قرص روحانی است.از وی چه انتظاری دارید؟
قالب وردپرس
Iran, Islamic Republic of
سلام
جالب بود
نگته خیلی خوبی رو اشاره کردید
ممنون
Iran, Islamic Republic of
تا پایتان به دیوان عدالت اداری و دادگستری و دادسرا باز نشود، درد کسانی را که از دستگاه قضا نالانند، نخواهید فهمید.
متاسفانه سلامت و درستی شخصیت مقامات عالیه قضایی هم، اگر چه لازم، اما کافی نیست.
آراء دادگاهها توسط قضاتی صادر می شود، که هر چند نمی توان گفت اغلب، ولی تعداد قابل توجهی از آنها فاقد درک لازم از موقعیت حساسی که در آن قرار دارند، هستند.
لذا هنگام خواندن بعضی آراء قضایی، باید گفت اگر انسان مومنی از غصه زحماتی که برای استقرار عدالت در کشور کشیده شده و خونهایی که در این راه ریخته، قالب تهی کند، قابل سرزنش نیست.
United States
چه انتظاری دارید ای ملت, وقتی که دم بدم انتخاب بد میکنید .
Iran, Islamic Republic of
سلام چه عجب جهان نیوز یه انتقاد به هم حزبی های خودشون وارد کرد.جالب بود