شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
حاجی‌دلیگانی:

مردم خودشان درباره یارانه‌ها تصمیم بگیرند

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 573269
حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: منابع حاصل شده از هدفمندی یارانه‌ها توسط مردم مدیریت شده و خودشان درباره سرنوشت این منابع تصمیم بگیرند. بنابراین ما نمی‌توانیم در رابطه با این منابع قیم مردم باشیم.
مردم خودشان درباره یارانه‌ها تصمیم بگیرند
به گزارش جهان نيوز؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در مرحله اول افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز، نفت‌گاز و بنزین بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع به دست آورد، اظهار داشت: در مرحله دوم افزایش قیمت حامل‌های انرژی مابه‌التفاوت منابع دولت به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: اگر کسی این ارقام را قبول ندارد به بانک مرکزی مراجعه کند و تمام اسناد آن وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت‌ها طبق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور موجب می‌شود که منابع دولت از محل اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها با توجه به مصرف بالا به بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برسد که معتقدیم باید بخشی از آن بین مردم بازتوزیع شود.

حاجی‌دلیگانی در عین حال تأکید کرد که منابع حاصل شده از هدفمندی یارانه‌ها توسط مردم مدیریت شده و خودشان درباره سرنوشت این منابع تصمیم بگیرند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم در رابطه با این منابع قیم مردم باشیم.

منبع:دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
مردم به دولت اعتماد ندارند.
وقتی هر روز اختلاس ها و وام های بدون برگشت چندین هزار میلیاردی را می بینیم. وقتی حقوق های نجومی را می بینیم، با چه اعتمادی از دریافت یارانه انصراف دهیم و آنرا در اختیار دولت قرار دهیم؟ آیا دولتیان این پول یارانه ی ما را چه جایی هزینه می کنند؟ سفرهای خارجی می روند؟ حقوق نجومی می دهند؟ در جیب دزدان بیت المال می رود؟ واقعا اعتمادی نداریم.
راهکار:
این امکان وجود داشته باشد که هر شخصی با میل خود، اعلام کند که مبلغ یارانه ی او برای مدت مشخصی به حساب فرد مستضعفی که از طرف صاحب یارانه اعلام می شود واریز گردد. یا بحساب فلان موسسه یا سازمان خیریه واریز گردد. به طریقی که صاحب یارانه بتواند از واریز آن مبلغ مطلع گردد.
مثلا فردی که به مبلغ یارانه احتیاج ندارد، در بین نزدیکانش به فردی برخورد می کند که به بیماری سختی برخورد کرده یا ورشکست شده یا دچار معلولیت شده است، این فرد به بانک مراجعه می کند و فرمی را تکمیل می کند و مبلغ یارانه ی او برای مدت مشخص شده به حساب شخص محتاج واریز می شود. یا مثلا اعلام می کند به حساب محک یا کهریزک یا کمیته امداد و یا بهزیستی واریز شود.
یا حتی می شود پروژه های وقف اشتراکی از طرف اوقاف اعلام شود و افراد اعلام کنند مبلغ یارانه ی آنها به آنجا واریز گردد.
بهرحال با توجه به اینهمه ناکارآمدی و بریز و بپاش در دولت و اینهمه دزدی و غارت بیت المال، مردم دلیلی برای واگذار کردن یارانه ی خود به دولت ندارند.