جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قرائتی: وضعیت نماز در شأن نظام اسلامی نیست

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 573241
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه وضعیت نماز در جامعه در شان نظام اسلامی نیست، گفت: در این زمینه تلاش و کاری نشده و مسئولان باید ابتدا از خودشان شروع کنند.
قرائتی: وضعیت نماز در شأن نظام اسلامی نیست
به گزارش جهان نيوز ، حجت الاسلام محسن قرائتی در بیست و سومین اجلاسیه نماز و فضای مجازی که ظهر پنج‌شنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت نماز در شأن نظام اسلامی نیست و برای اقامه بهتر نماز ابتدا باید مسئولان از خودشان شروع کنند تا دیگران از آنان فرابگیرند.

وی با اشاره به آثار و برکات نماز و با بیان این که نماز موجب تزکیه روح و روان انسان می‌شود، عنوان کرد: باید همگان به نماز توجه داشته باشیم. این موضوعی نیست که بتوان از آن عبور کرد و توجهی نداشت. متأسفانه جایگاه نماز و اقامه آن در میان اقشار مختلف مردم در متناسب با شأن نظام اسلامی نیست.

بسیاری از شهرک‌های مسکونی مسجد ندارند
این مفسر قران کریم ضمن انتقاد از این که برای ترویج و اقامه نماز فعالیت کافی نشده است عنوان کرد: امروز وضعیت اقامه نماز و توجه به آن میان بازاریان و ادارات و مراکز علمی و... مطلوب نیست. به علاوه بسیاری از شهرک‌های مسکونی مسجد ندارند. ما اگر بودجه را در این بخش‌ها هزینه نکنیم ناچاریم در جای دیگری دو برابر هزینه کنیم و آثار مطلوب نیز نداشته باشد.

وی ابراز کرد:‌ شهر قم در خصوص وضعیت نماز باید برای شهرهای دیگر الگو باشد. ما از بزرگان دین به یاد داریم که فقط باید صدای اذان در شهر بلند باشد تا همگان به سوی اقامه نماز بشتابند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: همه اقشار جامعه باید برای اقامه هرچه بهتر نماز تلاش کنند و به میدان آیند. برای این کار با تبلیغ بیشتر و یا هر ابزاری باید به کار گرفت.

شبهات مسائل اعتقادی و نماز پاسخ داده شود
وی عنوان کرد: باید تلاش‌های علمی به سویی پیش رود که بتوانیم به شبهات مسائل اعتقادی و نماز مطرح می‌شود پاسخ داد.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: مسئولان باید وضعیت نماز و آسیب‌هایی که پیش روی آن است را بررسی و برای آن راهکار عملی ارائه دهند. این موضوعی است که هدف برگزاری اجلاسیه‌ها قرار گرفته است.


منبع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *