جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست لبنان برای تأسیس سفارت در قدس

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 573116
وزیر خارجه لبنان از نامه خود به دولت این کشور برای تأسیس سفارت در قدس خبر داد و گفت رئیس تشکیلات خودگردان در این باره موافقت خود را اعلام کرده است.
درخواست لبنان برای تأسیس سفارت در قدس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «جبران باسیل» وزیر خارجه و رئیس «جریان ملی آزاد» لبنان اعلام کرد نامه‌ای به دولت این کشور نوشته و در آن خواستار تأسیس سفارت لبنان در قدس پایتخت فلسطین شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، باسیل در ادامه گفت به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد تبادل زمین میان فلسطین و لبنان برای این منظور (تاسیس سفارت) را داده و عباس به وی وعده داده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ساختمانی در قدس شرقی به لبنان (و برای افتتاح سفارت) اختصاص خواهد داد.

این درخواست در ادامه اعتراض‌های دولتی و مردمی در سطح منطقه به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه قدس مطرح شد. مردم لبنان نیز چند روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در شمال بیروت، تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه 15 آذر ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

این تصمیم، اعتراض‌های متعدد رسمی و غیر رسمی را در منطقه و دیگر نقاط جهان برانگیخت و سبب درگیری‌ نظامیان اسرائیلی با جوانان معترض فلسطینی شد که چند شهید و دهها مجروح بر جای گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *