جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
محسن هاشمی:

700 مدرسه در تهران با یک طوفان شدید می‌ریزد

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 573107
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اجرای مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: در حال حاضر 700 مدرسه تهران با یک طوفان شدید می‌ریزد و زلزله جای خود را دارد.
700 مدرسه در تهران با یک طوفان شدید می‌ریزد
به گزارش  جهان نيوز به نقل از فارس، محسن هاشمی در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه 5 ساله سوم اظهار داشت: در انتخابات اخیر شوراها مردم ما نسبت به تغییرات بنیادی و انقلابی علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و علاقه دارند اصلاحات تدریجی اتفاق بیفتد و دنبال اتفاق‌هایی نو در شهر هستند و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع تعلل داشته باشیم. 

وی بیان داشت: با توجه به انتخابات صورت گرفته همه منتظر هستند که در تهران چه اتفاق‌های جدید و کارآمدی خواهد افتاد و تهران الگو برای تمامی شهرها است. هاشمی بیان داشت: در 19 شهر بزرگ کشور به اصلاح‌طلبی رای داده شد و لازم است که در تهران به عنوان پیشرو در بحث تدبیر برای اداره شهرها درست عمل کند و اگر اتفاق‌های جدید در شهر تهران رخ ندهد قطعا در دیگر شهرها نیز شاهد تغییر و تحولات نخواهیم بود و این موضوع شاهد یاس مردم خواهد بود. 
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، افزود: با خرد جمعی به تصمیمات درستی در شهر تهران برسیم و یک نگاه واقع‌بینانه برای مدیریت شهری داشته باشیم.
 
هاشمی بیان داشت: مسائل مهمی در شهر وجود دارد که باید نسبت به حل آن اقدام شود و بسیاری از مسائل شهر از بعد حاکمیتی و کمک دولت قابل حل است. وی بیان داشت: باید دولت مدیریت شهری و مردم نسبت به حل معضلات و مشکلات شهر اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: براساس گزارش‌ها 700 مدرسه در تهران با یک طوفان شدید فرو می‌ریزد،‌زلزله که دیگر جای خود دارد. بنابراین نقش دولت در بخش‌های مختلف مدیریت شهری بسیار حائر اهمیت است. 
وی بیان داشت: وقتی که یک میهمان خارجی از فرودگاه امام وارد تهران می‌شود هنگامی که با بوی نامتبوع مواجه می‌شود آن را از منظر مدیریت شهری می‌بیند ولی آن فرودگاه و این بوی نامتبوع در اختیار مدیریت شهری نیست. 
هاشمی ادامه داد: در برنامه سوم پنج‌ساله شهرداری تهران پیشنهاد اعضای شورای این است که در پیوست این برنامه مسائل شهری با هماهنگی با دولت نیز آورده شود تا بتوانیم مشکلات زیادی را از تهران حل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه قصدم از این صحبت‌ها ناامیدی نیست، گفت: اولین برنامه تهران در سال 47 نوشته شده است و در آن موقع زیبایی‌های تهران بلعیده نشده بود. رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: مشخص است برای اینکه برنامه را بنویسیم مروری به گذشته نیز داشته باشیم. 

وی افزود: باید آسیب‌شناسی لازم را نسبت به شهر داشته باشیم تا بتوانیم با نگاه آسیب‌شناسانه طرح جامع را بازبینی کنیم و پس از آن به برنامه سوم نگاه بیندازیم. هاشمی در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری تهران 40 مساله در شهر را تدوین کرده است که 20 مساله آن مانند آلودگی هوا بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
وی بیان داشت: شهرداری تهران 6 ماموریت را تدوین کرده که از درآمد پایدار شروع می‌شود و به ساختار منابع انسانی ختم خواهد شد. 

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: ماموریت در شهرداری و شورای شهر در گذشته تراکم فروشی بود ولی ما به سمت درآمدهای پایدار پیش خواهیم رفت و در این راستا از طریق عوارض و روش‌های نوین اقدام خواهیم کرد. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت چه مقدار از مطالبات خود را به شهرداری تهران پرداخت کرده است، گفت: در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شده است تا با حسابرسی دقیق میزان مطالبات شهرداری تهران از دولت مشخص شود و دولت نیز نسبت به پرداخت آن اقدام کند که تاکنون نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *