کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت روزنامه جوان؛

مثلث تروریسم در بن‌بست اقتدار ایران

23 آذر 1396 ساعت 5:52

در چنین شرایطی که مار زخم خورده‌ تروریسم «وهابی، صهیونیستی، امریکایی» در بن‌بست اقتدار انقلاب اسلامی ایران گیر افتاده و نفسشان به شماره افتاده، از سر ناچاری تصمیم به اجرای «استراتژی انتحار» گرفته‌اند.


به گزارش جهان نیوز؛ سید عبدالله متولیان در بخش یادداشت روزنامه جوان نوشت:
 
از اواخر تابستان امسال که ناقوس مرگ برای دجالان داعشی و حامیان آنها در منطقه به‌صدا در آمد و معادلات به نفع محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد، محور شرارت «عبری غربی وهابی» متشکل از «شیطان بزرگ امریکا»، «رژیم جعلی صهیونیستی» و «رژیم سعودی حاکم بر حجاز» دست‌ به‌کار شد و ‌«استراتژی خاورمیانه ناآرام» با محوریت تضعیف و قطع نفوذ منطقه‌ای ایران بر غرب آسیا را در دستور کار خود قرار داد. گفتنی است هر یک از سه کشور مذکور هم‌اینک در بدترین شرایط تاریخی خود به‌سر می‌برند و با مشکلات و بحران‌های متعدد داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱ - امریکا با روی کار آوردن «ترامپ دیوانه» و عربده‌کشی حتی در برابر دوستان و هم‌پیمانان خود و برهم‌زدن قواعد بازی و توسل به «استراتژی یاغی‌گری»، نه‌تنها نتوانسته هژمون از دست رفته خود را بازیابد و احیا کند،  بلکه با افت مقبولیت و مشروعیت داخلی و بین‌المللی و خطر تجزیه و فروپاشی از درون مواجه شده است.

۲ - نتانیاهو نیز در بدترین وضع ممکن با بحران فساد مالی و کاهش شدید مقبولیت حزبی و بحران مشروعیت از سوی صهیونیست‌های ساکن در فلسطین اشغالی و خطر واگرایی جمعیتی روبه‌رو است.

۳ - آشفتگی و هرج و مرج سیاسی در هیئت حاکمه سعودی و واماندن در باتلاق یمن و شکست برنامه‌های تروریستی و داعشی‌اش نیز بارز بوده و نیاز به شرح و بسط ندارد.

حقیقت این است که دنیای امروز اسیر سه تفکر پوسیده، قرون وسطایی، شیطانی و مولد تروریسم و خشونت است:
۱ - تفکر فاشیستی صهیونیزم‌ بین‌الملل ۲ - تفکر تروریستی وهابی سعودی ۳ - تفکر لیبرال سرمایه داری امریکایی
این سه تفکر شیطانی عامل اصلی پیدایش و تقویت تروریسم، سبوعیت و درنده خویی، خونریزی و بی‌ثباتی در جهان بوده و با توسل و تکیه به «امپراتوری ثروت، اسلحه، تبلیغات و اطلاعات» آرامش را از مردم و کشورهای جهان گرفته‌اند. آنچه در شرایط کنونی عرصه را بر «مثلث شیطانی تروریسم» تنگ کرده و می‌کند شکست‌های پی‌درپی آنان در تمامی برنامه‌هایشان علیه ایران است:

۱ - طرح تقویت خصومت بین ترکیه و محور مقاومت و جداسازی ترکیه از ایران ۲ - طرح فروپاشی حاکمیت بشاراسد و محور مقاومت ۳ - طرح ایجاد و تقویت شجره خبیثه داعش و تصرف تمامی جغرافیای مقاومت در منطقه و ایران  ٤ - طرح تشکیل کردستان مستقل به‌عنوان اسرائیل دوم و مقدمه‌ای برای تجزیه کشورهای منطقه  ۵ - طرح تضعیف و نابودی حزب‌الله لبنان با سناریوی استعفای سعد الحریری  ۶ - طرح کودتای علی عبدالله صالح در یمن و اسقاط حکومت انقلابیون حوثی  ۷ - طرح انتقال تروریسم و خشونت به داخل مرزهای ایران  ۸ - طرح بازسازی و احیای مجدد تروریسم داعشی در منطقه که کماکان در دستور کار آنهاست.

در چنین شرایطی که مار زخم خورده‌ تروریسم «وهابی، صهیونیستی، امریکایی» در بن‌بست اقتدار انقلاب اسلامی ایران گیر افتاده و نفسشان به شماره افتاده، از سر ناچاری تصمیم به اجرای «استراتژی انتحار» گرفته‌اند:

طبق این طرح مقرر می‌گردد ترامپ (با اطمینان از پایین بودن ظرفیت کشورهای اسلامی برای مقابله) بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند تا به این ترتیب:

۱ - مجدداً منطقه غرب آسیا را به آشوب کشیده و ناآرام کنند.
۲ - روی شکست‌های پی‌درپی خود در فضای غبارآلود منطقه سرپوش بگذارند.
۳ - با هزینه کردن دلارهای وهابیون سعودی بین اتحاد احتمالی جهان اسلام علیه اقدام ترامپ اختلاف انداخته و جهان اسلام را به دو جبهه متخاصم ‌(موافق و مخالف) تقسیم کنند (قرار است رژیم سعودی در این‌خصوص خط‌شکنی کند.)
٤ - در پناه اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی مجدداً زمینه ایجاد و تقویت جریان تروریستی داعش در لباس و قواره جدید فراهم شود.
۵ - زمینه را برای تغییر آرایش منطقه علیه ایران و به نفع رژیم صهیونیستی و رژیم وهابی سعودی مهیا کنند.  
۶ - زمینه را برای درگیر کردن ایران در جنگ مدیریت شده و به زانو در آوردن ایران (تن دادن به مذاکرات در همه زمینه‌ها و تسلیم پلکانی) فراهم آورند.
۷ - مجدداً طرح ایجاد خاورمیانه جدید مبتنی بر تقسیم قدرت بین کشورهای کوچک و فاقد اقتدار را پی‌گیری کنند.
۸ - با تسلط بر غرب آسیا و انزوا و تضعیف ایران از یک‌سو و تقویت اقتدار رژیم صهیونیستی، زمینه برای بازگشت به هژمون امریکایی را فراهم آورند.  مثلث تروریست‌های بازنده، هم‌اینک برای سرد کردن آتش خشم ملت‌های جهان اسلام و مردم ایران به دو سناریو دل‌ بسته‌اند:
 
۱ - تفرقه افکنی و ترتیب دادن جبهه موافق و مخالف نسبت به تصمیم ابلهانه ترامپ با پشتوانه دلارهای سعودی و استفاده از نقاط ضعف مسلمانان نظیر اختلافات «شیعه و سنی»، «عرب و عجم» و...

۲ - تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف و ایجاد جبهه موافق و مخالف در بین مردم ایران نسبت به این موضوع و سرانجام ایجاد اکثریت موافق تسلیم شدن از طریق تبدیل موضوع به مطالبه ملی در انتخابات آینده.

بر این اساس اولویت اصلی مسئولان، مردم و رسانه‌های مکتوب، مجازی، صداوسیما و... در کشور، حفظ اتحاد ملی و انسجام اسلامی با محوریت داغ‌تر کردن تنور خشم و نفرت ملی علیه مثلث تروریسم و تبدیل این خشم و نفرت به گفتمان عمومی و مطالبه ملی است که رهبری معزز انقلاب اسلامی نیز در این باره می‌فرمایند: «.... در دفاع از نظام اسلامی، صریح باشید وقتی چیزی به صورت گفتمان عمومی درآمد، مسئولین هم در همان جهت حرکت می‌کنند.»


کد مطلب: 572980

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/572980/مثلث-تروریسم-بن-بست-اقتدار-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com