پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

حداد عادل: بودجه‌‌فرهنگستان‌زبان کارشناسی‌شده

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب: 572959
رئیس فرهنگستان زبان فارسی:مؤسساتی که بنده در آنها هستم جایگاه‌های قانونی دارد و بودجه‌های آنها هم بعد از بررسی‌های کارشناسی توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس شده است.
حداد عادل: بودجه‌‌فرهنگستان‌زبان کارشناسی‌شده
 بودجه‌های مؤسساتی که من در آنها هستم کارشناسی شده است
به گزارش جهان نيوز؛ حداد عادل گفت: در فرهنگستان ۵.۳ میلیارد برای واژه گزینی اختصاص داده‌اند و واژه‌های مصوب ۲۷۶ واژه ذکر شده، در حالی که تعداد واژه ‌های بررسی‌شده چندین هزار واژه است که ۳۰۰۰ واژه به تصویب نهایی می‌رسد و این آمار غلطی است که برای هر واژه ۱۲ میلیون تومان ذکر می‌شود.
 
به گزارش فارس،‌ غلامعلی حداد عادل، نماینده سابق مجلس و رئیس فرهنگستان زبان فارسی در واکنش به انتقادها از بودجه موسساتی که تحت مدیریت وی هستند گفت: مؤسساتی که بنده در آنها هستم جایگاه‌های قانونی دارد و بودجه‌های آنها هم بعد از بررسی‌های کارشناسی توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس شده است.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: مثلاً مبلغی که برای گسترش زبان فارسی در جهان اختصاص یافته در سال‌های گذشته نیز در بودجه دولت وجود داشته است اما حالا تحت عنوان بنیاد سعدی هزینه می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: در فرهنگستان ۵.۳ میلیارد برای واژه‌گزینی اختصاص داده‌اند و واژه‌های مصوب ۲۷۶ واژه ذکر شده، در حالی که تعداد واژه‌های بررسی‌شده چندین هزار واژه است که ۳۰۰۰ واژه به تصویب نهایی می‌رسد و این آمار غلطی است که برای هر واژه ۱۲ میلیون تومان ذکر می‌شود.
وی گفت: هر سال وقتی بودجه به مجلس می‌رود، می‌شود برخی در فضای مجازی سخنانی را مطرح می‌شود که در ذهن مردم ایجاد تشویش می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Switzerland
اين كارشناسها را بايد گرفت!؟
Canada
كاش ميشد يه امار دقيقى بفرمايند از اين همه هزينه و سالها تلاش، خروجى چه بوده غير از رايانه ويارانه و پايانه؟!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
اصلا فرهنگستان چه هست. چه خاصیتی دارد. چه خاصیتی داشته است. اگر نباشد چه صدمه ای خواهیم خورد. فکر می کنم نبودش بهتر است از بودش.
United States
کی کارشناسی کرده؟ داماد امریکاییتون؟؟؟