چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

صابرین و نوهد نمادی از ید واحده نیروهای مسلح

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 572728
امروز سپاه و ارتش و بسیج ما با وحدتی مثال‌زدنی در یک جبهه خدمت می‌کنند و دشمنان نمی‌توانند در عزم اراده آنها خللی ایجاد کنند.
صابرین و نوهد نمادی از ید واحده نیروهای مسلح
به گزارش جهان نيوز، روز بیستم آذرماه بود که نشست نیروهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای هم اندیشی و نشان‌دادن وحدت بین دو نیرو گرد هم آمدند؛ یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران و تیپ 65 نوهد ارتش دو نیروی واکنش سریعی هستند که بیشترمردم در حوادث و خبرهای مختلف چند سال اخیر گوششان به شنیدن نام آنها عادت کرده است، تیپ هایی که به قدرت، کارآمدی و اخلاص نیروهایش در نزد مردم شناخته می‌شوند و تنها نام آنها برای لرزه انداختن در دل دشمنان این مرز و بوم کافی است.

این نیروها علاوه بر انجام وظایف نظامی خود همیشه پای ثابت کمک به مردم در حوادث غیر مترقبه نیز بوده‌اند، همانگونه که در زلزله اخیر کرمانشاه و سیل سال گذشته آذربایجان به داد مردم بی‌پناه رسیدند.

 کلاه سبزهای ارتش
کلاه سبزهای ارتش یا همان نیروهای ویژه هوابرد تیپ 65 که نوهد خوانده می‌شوند، کارورزترین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که در سال 1371 با فرمان فرماندهی کل قوا شروع به فعالیت کردند؛ بنا به اظهار فرمانده نوهد این تیپ جز 5 نیروی مخصوص برتر دنیا محسوب می‌شود.
ماموریت اصلی این تیپ شرکت درجنگ‌های نامتقارن است. فرماندهان این نیرو هر سال زبده‌ترین نیروهای ارتش را انتخاب و پس از آموزش‌های فراوان برای دفاع از مرزهای میهن تربیت و آماده خدمت در داخل و خارج از کشور می‌کنند.

مانورقدرت در تهران
در همان سال 71 برای اطمینان از آمادگی این نیرو به خصوص برای عملیات‌های برون مرزی، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی پیشنهاد مانور نظامی دربرخی نقاط شهر تهران را داد،. قرار بود گردان‌های این تیپ در مدت زمان مشخصی با به تسخیر در آوردن محل‌های مهمی چون مراکز نظامی و سازمان های دولتی و... مناطق تعیین شده را تحت تسلط خود درآورند.

با اجرایی شدن این مانور، کلاه‌سبزهای ارتش توانستند در مدت زمان بسیار کمتری از زمان پیش‌بینی شده و بدون در دست داشتن هیچ‌گونه سلاحی کلانتری‌ها، مراکز رادیو و تلوزیون، پادگان‌ها و بسیاری از  مکان‌هایی که به شدت حفاظت می‌شدند را به تسخیر در آورده و آمادگی این نیرو برای هرگونه عملیاتی را به خوبی نشان دهند و کاری کنند که این نهال روز به روز قد کشیده و بارورتر شود.

صابرین و نوهد نماد وحدت ارتش وسپاه
نوهد در جمع مدافعان حرم 
در اویل سال 95 بود که مردم با خبر شهادت چند تن از افسران تیپ 65 نوهد در مقابله با تکفیری‌ها در سوریه، به حضور کلاه سبزها در جمع مدافعان حرم پی بردند .
در تکمیل این خبر امیر احمدرضا پور دستان فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش با تشریح یکی ازعملیات‌های تیپ 65 نوهد در سوریه گفت: درعملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه‌النصره و تکفیری‌ها حمله گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، تعداد 4 نفر از عزیزان نیروی زمینی به شهادت رسیدند. در این درگیری، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره منهدم شد و تروریست‌ها 200 نفر کشته دادند.

صابرین و نوهد نماد وحدت ارتش وسپاه
بی صدا آمدند و همه چیز را امن وامان کردند!
صبح یکی از روزهای پایانی بهار 1396 بود که مردم تهران با خبر حملات تروریستی داعش به تهران غافلگیر شدند، داعش پس از شکست‌های سنگینی که چه از جانب سپاه قدس در خاک عراق و سوریه و چه از ارتش ایران در مرزهای غربی متحمل شده بود، به دنبال ایجاد وحشت و انتقام جویی بر آمده بود، آن هم با نقشه‌ای احمقانه؛ حمله تروریستی کور در تهران!

اما این بارنیز، تیپ نوهد ارتش که از جمله نیروهای مسئول درقبال هرگونه گروگان‌گیری و حمله تروریستی در کشور است، در کنار نیروهای دیگر مثل سپاه و نیروی انتظامی به انجام وظیفه پرداخت و در کمترین زمان ممکن توانستند این حملات را خنثی کرده و مجلس شورای اسلامی را که یکی از اهداف این حملات بود از دست تروریست‌هایی که با گروگان‌گیری سعی در ایجاد رعب و وحشت داشتند، در بیاورند.

در مطلبی که در یکی از صفحات مجازی ارتش جمهوری اسلامی  در آن  زمان منتشر شد، نوشته شده بود: «آن کسانی که بی صدا آمدن و همه چی رو امن و امان کردن و رفتن و هیچ جا جلوی دوربین پیدایشان نشد؛ ما همان‎هاییم که تن به ترکش دادیم، ولی خاک به دشمن ندادیم.»

صابرین و نوهد نماد وحدت ارتش وسپاه
 
 صابرین سپاه 
صابرین، یگان ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نام خود را با الهام ازآیه 65 سوره انفال گرفته است، آنجایی که خداوند توان رویارویی صابرین در برابر دشمن را یک به 10 برشمرده است. این یگان درسال 1379 با فرماندهی سرلشکر جعفری فرمانده کنونی کل سپاه با هدف انجام مأموریت‌های دشوار و عملیات‌های ویژه در همه محورها و عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی برای ایجاد امنیت در مرزهای داخلی و برون‌مرزی تشکیل شد.

از جمله شاخصه های اصلی نیروهای این یگان ایمان و تعهد بالای  آنها در کنار توان رزمی و آمادگی جسمانی زیاد آنهاست .

صبر و تحمل از ویژگی‌های صابرین است
نیروهای یگان ویژه صابرین ازبین شجاع ترین و زبده ترین نیروهای سپاه انتخاب می‌شوند که ویژگی دواطلبانه بودن عضویت در این یگان از جمله بارزترین نقاط قوت آن است.
 
افسران صابرین با گذراندن دوره‌های فشرده‌ای چون چتربازی، زندگی در شرایط سخت، کاربا انواع سلاح‌ها، ورزش‌های رزمی مختلف و... خود را برای هرگونه عملیات و واکنش سریع آماده می‌کنند. از ویژگی‌های دیگر آنها توانایی شرکت در عملیات‌های طولانی مدت است که همانطور که از نامشان برمی‌آید در این عملیات‌ها نسبت به شرایط سخت و گرسنگی صبور هستند و می‌توانند حتی با تحمل گرسنگی در چند روز ماموریت‌های محول شده را به درستی انجام دهند.

صابرین و نوهد نماد وحدت ارتش وسپاه

ضرب شست نظام جمهوری اسلامی به پژاک
از مهم‌ترین عملیات‌های صابرین می‌توان به عملیات‌های مقابله با گروه تروریستی پژاک در مرزهای غربی کشور اشاره کرد که یکی از عمده‌ترین اهداف تشکیل این یگان نیز بوده است.
سردار گشتاسبی فرمانده وقت این یگان  در سال 1393 در پاسخ به سوالی که آیا پژاک هنوز هنوز هم برای جمهوری اسلامی خطری دارد، گفت : آنها دیگر برای جمهوری اسلامی خطری نخواهند داشت، چون ضرب شست نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را چشیده‌اند.
 با برخورداری از نعمت وجود نیروهای مسلح با اقتدار در کشورمان هم چون نوهد و صابرین، دشمنان این مرز و بوم جرات اقدام نظامی ضد کشور ما را نخواهند داشت، اما اخیرا مشاهد شده است که رسانه‌های بیگانه در هماهنگی با عوامل داخلی‌شان با تحریک‌های طراحی شده از جانب استکبار جهانی سعی در تفرقه انداختن میان ارتش و سپاه دارند؛ همانطور که سرهنگ امان‌الهی فرمانده نوهد گفت: دشمن مستکبر به دنبال ضربه زدن است و یکی از مهم‌ترین اهداف آنها ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح است.

امروز سپاه و ارتش و بسیج ما با وحدتی مثال‌زدنی در یک جبهه خدمت می‌کنند و دشمنان نمی‌توانند در عزم اراده آنها خللی ایجاد کنند، این نیروها بنا بر گفته فرمانده معظم کل قوا ید واحده هستند و تا آخرین قطره خون خود در مقابل هر گونه تعدی به خاک کشور مردانه خواهند ایستاد.

صابرین و نوهد نماد وحدت ارتش وسپاه
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *