جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰

ماجرایی که رهبر انقلاب از ساده زیستی وزرا تعریف کردند

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 572691
خدا شهید کلانتری را رحمت کند. آنهایی که او را دیده بودند و میشناختند، میدانند که آدم بسیار پُرتحرک، پُرخون، پُرعزم و خیلی به دردبخوری بود. او هم واقعاً از جمله کسانی بود که از دستمان رفت.
ماجرایی که رهبر انقلاب از ساده زیستی وزرا تعریف کردند
به گزارش جهان نيوز،‌ رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۰ و در دیدار با هیئت با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت از وزرای اول انقلاب یاد کرده و می‌فرمایند:

اگر ما در آن زمان [اوایل انقلاب] وزرایی داشتیم که بعد از آن که دوره وزارتشان تمام شد، وقتی میخواستند روز جمعه به نماز بروند، همراه با زنشان سوار موتورسیکلت شدند و به نماز جمعه رفتند، این نقطه قوّت است؛ اینها جزو افتخارات ماست؛ اینها تابلوست و باید بماند. اگر ما وزرایی داشتیم که مقیّد بودند در نماز جمعه شرکت کنند و در میان مردم بنشینند و حرف آنها را بشنوند، اینها نقطه قوّت است.

مرحوم شهید کلانتری به من گفت در نماز جمعه نشسته بودم، یک نفر به من رو کرد و گفت ببین چقدر زمانه عوض شده است. گفتم چطور؟ آن شخص به کسی که در صفِ جلو نشسته بود، اشاره کرد و گفت: او وزیر است. مرحوم شهید کلانتری میگفت به صف جلو نگاه کردم، دیدم عباسپور - وزیر نیرو - است. به او گفتم پس من یک چیز عجیبتر به تو بگویم؛ من هم وزیرم! خدا شهید کلانتری را رحمت کند.

آنهایی که او را دیده بودند و میشناختند، میدانند که آدم بسیار پُرتحرک، پُرخون، پُرعزم و خیلی به دردبخوری بود. او هم واقعاً از جمله کسانی بود که از دستمان رفت.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای جان آقا فرموده اید وزرا شهری هست درهمین ایران عمارتی درست کرده اند از پول همین مردم مهندس طوری نقشه کشی کرد که یک آسانسور فقط به اتاق شهردار می رود وشهردار از همان آسانسور به اتاق کارش می رود وبرمی گردد مردم بیچاره باید هفته ها منتظر باشند تا شهردار را درملاقات عمومی ببیند .خدا اجدادت را با موالیانش محشور کند . درد مردم یکی دوتا نیست
Iran, Islamic Republic of
تا همین چندسال پیش که من دانشجو بودم توی تهران بعضی سیاستمدارها همین طور بودند همونهایی که ساده زیست بودند و مردم با جو روانی غربزده ها کنارشون زدند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
آیا شهید کلانتری در نماز جمعه های این روزها هم شرکت میکردند؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم بین مردم بود و هست؛ همین باعث دقمرگی بیدردان آروغزنهای از سیری شده
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا همه آنها راغریق رحمت بفرماید
کاش الان هم وزیرانی اینچنینی داشته باشیم
United States
وزرای الان ،که با کفش میان رو فرش مردم!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به این وزراء رای دادند؟ درست انتخاب می کردید
Iran, Islamic Republic of
... دیگه نداریم؛ تمام شدند... خدا رحمتشان کند آن نسل وزرا دیگر وجود ندارد اکنون این نسل وزرا هیچ بویی از ساده زیستی نبرده اند همه در بهترین نقطه بالای شهر تهران در خانه های چند ده میلیاردی ساکن شده اند و ...؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیزان درهرانقلابی اوایلش مسئولین ساده زیست هستند و بعدها گرفتاراشرافیت و دوری ازمردم می شوند
اسلام ناب خودمان را بنگرید که صحابه پیامبر ازساده زیستی الگو بودند اما پس از سالها همانها که زنده ماندند چه ثروت هایی جمع آوری کردند و چه کاخ ها ساختند و چقدر از اسلام فاصله گرفتند
بفرمایش مولا حضرت علی (ع) بایستی از تاریخ عبرت گرفت
انتظاری نباید داشته باشیم که مثلا پس از 40 سال وزیرکشور ما همانطور زندگی کند که مثلا مرحوم کلانتری زندگی می کرد و واقعیت این است که اگر مرحوم کلانتری هم اکنون زنده بود و پست وزارت داشت معلوم نبود مانند آن سالها زندگی کند!

تا زمان ظهور حضرت صاحب الامر (عج) اوضاع همین است و انتظار مردم این است که سیستمی ایجاد گردد که از اختلاس ها و بی قانونی ها و تبعیض ها و .... نورچشمی بازی ها پیشگیری نماید چون متاسفانه اکنون مردم کشور ها این نابسامانی ها را با تمام وجود لمس می کنند.
Canada
اينكه وزرا با موتور همسرشون رو ببرن نماز جمعه افتخاره؟!!