پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

صادرات گاز به عراق دو برابر شد

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 572622
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران در سال نخست قرارداد صادرات گاز به عراق متعهد به صادرات روزانه ۷ میلیون مترمکعب بوده که با توجه به نیاز و درخواست طرف عراقی، این شرکت حجم مذکور را تا حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز در اوج فصل گرم در عراق، افزایش داد.
صادرات گاز به عراق دو برابر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بهزاد بابازاده، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران از فراهم کردن زمینه‌های لازم برای انعقاد 9  قرارداد خارجی در قالب ساختار جدید قراردادی (IPC)، به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی در برخی از میادی نفتی و گازی خبر داد و گفت: افزایش میزان صادرات گاز طبیعی به کشور عراق طی 100 روز گذشته از 7 میلیون مترمکعب در روز به حدود 14 میلیون مترمکعب در روز، از گام‌های بسیار مهم و اساسی است که انجام شده است.
 
بهزاد بابازاده، ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در سال نخست قرارداد صادرات گاز به عراق متعهد به صادرات روزانه ۷ میلیون مترمکعب بوده که با توجه به نیاز و درخواست طرف عراقی، این شرکت حجم مذکور را تا حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز در اوج فصل گرم در عراق، افزایش داد.

وی در ادامه اظهار داشت: حجم گاز صادراتی تحت این قرارداد که به منظور تأمین سوخت نیروگاه‌های بغداد منعقد شده، در فصل گرم سال تا 35 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد که این افزایش، با آغاز بهره برداری از خط لوله ششم سراسری محقق خواهد شد.

به گفته بابازاده و بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده، از ابتدای امسال تا اواخر مردادماه به‌طور میانگین روزانه حدود 50 میلیون مترمکعب گاز صادر شده که این رقم رشد 64 درصدی مجموع صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های صادراتی، گفت: توسعه زیرساخت‌های صادراتی از جمله اجرای خط لوله انتقال گاز ششم سراسری و تاسیسات تقویت فشار گاز روی این خط، از برنامه‌های جدی ایران برای افزایش سهم خود در بازار تجاری گاز به ویژه کشورهای همسایه است که بر اساس برنامه‌ای مدون در این زمینه، در حال انجام است.

بابازاده در پایان تصریح کرد: بر اساس این آمار، صادرات گاز طبیعی در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت دوازدهم با رشدی مناسب، به 3.65 میلیارد مترمکعب رسیده، ضمن این که راه‌اندازی طرح‌های جدید گازرسانی تا پایان سال جاری نیز، می‌تواند در رشد بیشتر صادرات گاز مؤثر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *