جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۴۶
شریعتمداری:

انصارالله نفتکش‌های ائتلاف عربستان در خیلج عدن را بزند

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 572566
مدیر مسئول روزنامه کیهان پیشنهاد کرد که راه مقابله با حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان هدف قراردادن نفتکش‌های این کشورها در خلیج عدن توسط انصارالله است.
انصارالله نفتکش‌های ائتلاف عربستان در خیلج عدن را بزند
به گزارش جهان نيوز،‌ حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با حضور در نشست دانشجویی که ظهر امروز (سه‌شنبه، 21 آذر) در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: باور نداشتن به توان داخلی کشور شرایط امروز ما را بسیار دشوار کرده است.نگاه به خارج از سالهای گذشته در کشور وجود داشته اما طی سالهای اخیر این نگاه شدت بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: وقتی که شما توان تولید خود را در حد "پخت آبگوشت بزباش" بدانید و یا وقتی مسئولان کشور بگویند برای اداره مملکت باید مدیر خارجی وارد کنیم طبیعی است که رسانه‌های بیگانه‌ای چون رادیو فرانسه در تحلیل‌های خود اینگونه بگویند که نگاه دولت ایران نسبت به غرب نگاه فروشنده‌ای بدهکار است که حاضر است منافع کشورش را بفروشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: این رسانه فرانسوی در ادامه تحلیل خود آورده است هر چه کشورهای غربی به عنوان خریدار صبر بیشتری از خود نشان دهند، دولت ایران به عنوان فروشنده قیمت را پایین‌تر خواهد آورد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان عواقب سیاست‌های سالهای اخیر دولت را پیش‌بینی می‌کردند، خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئولان آن روزها به اظهارات کارشناسان و پیش‌بینی‌های آنها توجهی نکردند.
شریعتمداری در بخشی از سخنان خود با اشاره به توافق لوزان تصریح کرد: پس از توافق لوزان وقتی که به سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مراجعه کردم دریافتم آنچه که در رسانه‌ها درباره این توافق منتشر شده و بیانگر توافقی برد - برد بوده است به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر کس در کشور نقدی از عملکرد دولت داشته باشد جریانی مرموز وجود دارد که سعی می‌کند این نقدها را در مخالفت با دولت تفسیر کند، گفت: اکثر اوقات منتقدان دلسوز مباحثی را مورد نقد قرار می‌دهند که با منافع عده‌ای در تضاد بوده و این منافع را به خطر می‌اندازد. بنابراین جریان مرموز اینگونه در رسانه‌ها بازتاب می‌دهد که نقدهای دلسوزانه در مخالفت با دولت است.

شریعتمداری گفت: در سال‌های گذشته برخی‌ها مدام کشورهایی چون کره‌جنوبی را مثال می‌زنند و ادعا می‌کنند که این کشورها به دلیل ارتباط با کشورهای غربی توانسته‌اند به این حد از پیشرفت و شکوفایی اقتصادی برسند. این در شرایطی است که یکی از محققان آمریکایی‌ که اصالتا کره‌ای است معتقد بوده که علیرغم ادعای غربی‌ها پیشرفت کره به علت قطع وابستگی به صندوق جهانی پول بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های خارجی به ایران پس از برجام، خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر هیئت‌های خارجی متعددی وارد کشور شدند که با بررسی نتایج حضور این هیئت‌ها می‌توان به جرات گفت هیچ قراردادی در این سفرها به شکل رسمی منعقد نشده است.

این روزنامه‌نگار باسابقه کشورمان با ذکر دلیل برای اظهارات خود ادامه داد: به طور مثال معاون اتاق بازرگانی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت اعلام کرده است که دولت هیچ توجهی به بخش خصوصی پس از برجام نکرده است. آقای آل‌اسحاق که از طرفداران پر و پا قرص دولت بود به صراحت از عملکرد اقتصادی دولت پس از برجام انتقاد کرده است.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی کشور با طرح این سوال از دانشجویان،‌ گفت: به نظر شما آن عده محدودی که 108 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی را به خود اختصاص داده‌اند و هم‌اکنون این حجم از نقدینگی در اختیارشان است، ساکت می‌نشینند و اجازه اصلاح اقتصاد را می‌دهند؟

شریعتمداری ادامه داد: رئیس کمیسیون شفاف‌سازی مجلس در روزهای گذشته اعلام کرد که وزرای دولت در 83 شرکت دولتی حضور دارند که بر اساس این خبر دیگر نباید انتظار داشت که هویج کیلویی 90 هزار تومان در بازار دیده نشود. بنابراین اگر آنچه که در قوانین ما آمده اجرایی می‌شد امروز اوضاع اقتصاد کشور اینگونه نبود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه جریانی مرموز در کشور به دنبال این است که خودی‌ها را به جان هم بیندازد تا بتواند به راحتی و در پشت پرده به اقدامات خرابکارانه خود ادامه دهد، گفت: بنابراین شما دانشجویان باید آگاه باشید و با درگیری با هم زمینه را برای ادامه فعالیت آزادانه این عده فراهم نکنید.

وی با انتقاد از حضور مجدد شرکت خودروسازی پژو و سیتروئن در ایران اظهار داشت: چرا باید با شرکت پژو فرانسه مجددا توافقنامه همکاری ببندیم آن هم در شرایطی که وزیر خارجه این کشور هنگامی که در جریان سفر به کشورمان در پاسخ به یکی از تجار فرانسوی که گفت آیا حضور ارتش کشور ما در آبهای عمان و در رزمایشی تحت عنوان آمادگی علیه تهدید ایران منافع اقتصادی ما را به خاطر نمی‌اندازد؟ تصریح کرد ایران در موقعیتی است که آنچنان به ما احتیاج دارد که هرگز به دنبال این حواشی نخواهد رفت.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور بحث نفوذ است، گفت: شناخت نفوذ دشوار است اما ناممکن نیست و یکی از روشهای شناخت نفوذ این است که ما باور کنیم آمریکا دشمن قطعی ماست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: نکته دوم این است که باور کنیم جنگ امروز ما با دشمن جنگی تمام عیار است، منتها از جنگ نظامی در سالهای دفاع مقدس به جنگ اقتصادی و جنگ نرم تغییر شکل داده است.
وی ادامه داد: باید به این باور برسیم که سایه جنگ توهمی بیش نیست. در سالهای جنگ تحمیلی تمامی کشورهای قدرتمند دنیا علیه ما وارد جنگ شدند، از آمریکا و شوروی که تمام عیار به پشتیبانی از ارتش بعث پرداختند تا کشورهای غربی چون آلمان، انگلیس و فرانسه که با دادن جنگنده‌ها و سلاح‌های شیمیایی رسما با ایران وارد جنگ شده بودند.

شریعتمداری گفت: در جنگ تحمیلی با تمام این حمایت‌ها ایران توانست بر صدام فائق بیاید.
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطر نشان کرد: سال 2009 آقای اوباما رسما گفت ما به هیچ عنوان به دنبال جنگ نظامی با ایران نیستیم و باید به سمت جنگ‌های نیابتی با ایران برویم. بنابراین سایه جنگ توهمی برای پیشبرد راهبردهای آمریکا علیه ایران بوده است.

وی گفت: اگر بخواهیم قدرت نظامی ایران نسبت به کشورهای سلطه‌گر را مقایسه کنیم باید نگاهی به سرنوشت حکومت سوریه بیندازیم. آن زمان که تمامی قدرتهای نظامی در دنیا دور هم جمع شدند و گفتند که بشار اسد باید برود در آن زمان تنها کشوری که می‌گفت بشار اسد باید  در قدرت بماند ایران بود و امروز همه کارشناسان و مردم دنیا اذعان کردند که ایران پیروز مناقشات در سوریه بوده است.

در بخش دیگری از این نشست دانشجویی،‌ شریعتمداری پاسخ برخی از سؤالات دانشجویان را داد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به سوال دانشجویی که از او درباره انحرافات احمدی‌نژاد پرسید، تصریح کرد: وقتی که دولت نهم در مسیر انقلاب قرار داشت و در آن دوران خدمات زیادی انجام داد مورد حمایت ما بود. در آن روزها آنان که با دولت نهم موافق بودند امروز نیز سرافراز هستند و این مخالفان دولت نهم هستند که باید سرافکنده باشند.

شریعتمداری افزود: اما وقتی که در اواسط دوره دهم انحرافاتی در دولت وقت پدید آمد و از حق فاصله گرفت وظیفه این بود که به مقابله با همان جریانی بلند شویم که سابقا در مسیر خدمت قرار داشت.
وی گفت: اگر اینگونه رفتار نکنیم قطعا به شیوه قبیله‌گرایی عمل کرده‌ایم. بنابراین ما تا زمانی از احمدی‌نژاد دفاع کردیم که در مسیر حق‌گرایی حرکت می‌کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امروز حربه دشمن برای نفوذ در کشور شکار میانجی‌ها است، ادامه داد: ویژگی شخص میانجی این است که هم در میان مردم دارای مقبولیت بوده و هم از نظام فاصله گرفته باشد، اصطلاحا تابلوی داخلی داشته باشد اما شناسنامه او دیگر متعلق به ایران نباشد. نمونه چنین شخصی در تاریخ انقلاب کشمیری است که شکار سرویس‌های بیگانه شد کسی که در آن زمان حتی پشت سر او نماز هم می‌خواندند.

شریعتمداری درباره بودجه 97 گفت: متاسفانه در بودجه 97 سفره مردم کوچک‌تر خواهد شد چرا که بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس از طرفی قیمت برخی حامل‌های انرژی، نان و بسیاری از اقلام بالا رفته و با این وجود یارانه چندین میلیون نفر از مردم نیز حذف خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره تحولات یمن گفت: راه مقابله با حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هدف قراردادن نفتکش‌های این کشورها در خلیج عدن است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با لحنی کنایه‌آمیز ادامه داد: چون در این نشست کسی نیست که ما را توقیف کند می‌گویم بر اساس شناختی که از حوثی‌ها پیدا کرده‌ام در آینده نزدیک هدف قرار دادن نفتکش‌های عربستان در خلیج عدن توسط انصارالله تحقق پیدا خواهد کرد.

شریعتمداری ادامه داد: انصارالله باید نفتکش‌های سعودی را در خلیج عدن و دریای سرخ بزند. جان میلیون کودک، زن و مردم مظلوم یمن از نفتکش‌های سعودی با ارزش‌‌تر است، این کمترین بهایی است که باید آنها بدهند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
آقای شریعتمداری!
قطعا برای سوء استفاده علیه نظام مقدس اسلامی مطالب شما مورد ارجاع سایتها و کانالهای معاند واقع میشوند. اما شما را بخدا بفرمائید تحلیلهای شما و آن روزنامه وزین تان چقدر خواننده ایرانی دارد؟
لذا شما را بهر کسی که میپرستید استعفا دهید و بیش از این برای نظام و رهبری هزینه ایجاد نکنید.
آدمیزاد
Colombia
انتقاد شما دقیقا در کجای سخنان ایشان بود که اینطور متکبرانه حکم برکناری ایشان را صادر میکنید ؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما اونجاست که ما به چاه نفت وصل نیستیم . با هر حرف الکی من و امثال من باید در زندگی روزمره ضررش را ببینیم . واقعا چرا ما باید هزینه بدیم ؟ ما هم انسانیم!!!!
Iran, Islamic Republic of
قال رسول الله(ص): «مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.» کافى، ج 2، ص 164، ح 5.
امروز عده ای سعی دارند اسلام را هم در مرزبندی های سیاسی تعریف کنند
ماهم فقط یاد گرفته ایم در فرم استخداممان قسمت مربوط به دین و مذهب، اسلام را تیک بزنیم و آسوده بخوابیم...

بی دردی بد دردیست
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه استعفا بدهد که امثال غرب پرستانی که در روزنامه هایشان برجام و امریکا را همچون مادری دلسوز بزک میکردند به خورد ملت بدهد.دوم اینکه کی گفته که چون تو روزنامه نمیخونی باید تعداد خواننده روزنامه کم است .سوم اینکه امنیت ملی را امریکایی ها میفهمند که اجازه ورود ایرانی ها را به امریکا نمیدهند؟چرا جمع نشدید جلوی سازمان ملل یقه خودت را جر بدی برای عزت پاسپورت.چهارم اون موقع که مفتی وهابی و بی بی سی از لیست هاشمی ونمایندگان مورد وثوقش حمایت میکرد در سال 94 کجا بودی در مورد نظام خودتو بکشی ؟پنجم در مناظره ها که طرف اومدن به دروغ تمام حکومت را برد زیر سوال لطمه و ضربه به نظام و خوراک رسانه ای برای کشورهای معاند وغرب ب بود یا نه؟ششم اینکه از بس فیلم هالیوودی و مزخرفات جریان داغون وطن فروش ایرانی دیدی ترسو شدی و دنیا را جدی گرفتی و ذلت پذیر شدی .کمی برو روی ایمان به خدا و قدرت مطلق و بی انتهای الله هم بیاندیش و هم عبرت بگیر .نگران بقیه چیزهای زندگیت زمانمی باش که وطن فروش زیاد میشند نه اینکه 4تا با غیرت زیر بار حرف های مزخرف غرب پرستان نمیرند.کمی شرف و غیرت و شجاعت همراه با عقل هم برات تجویز میکنم برو لب مرز شلمچهبگیر بیا .عید امسال هم برو راهیان نور ببین قدرت و امنیت و استقلالت را از کی و چی داری
Canada
آقای شریعتمداری!
به پاسخ طرفدارانت به کامنت قبلی بنده توجه کن. آیا یک دلیل منطقی بر ضد مطلب منطقی بنده میبینی؟ البته بنده و خود شما تعداد خوانندگان روزنامه وزین تان را میدانیم ولی از همین 10-15 تا مثبت به پاسخ طرفدارانتان میتوان دریافت چقدر در جامعه مقبولید چرا که مشت نمونه خرواره.
ضمنا عزت پاسپورت ایرانی در مجلس اصولگرا منکوب شد نه در آمریکا. مجلس اصولگرائی که در 20 دقیقه ننگ نامه برجام را تصویب کرد ولی در دو سال نتوانست نقض برجام توسط آمریکا را ثابت کند. لذا اگر واقعا داد و فریاد غیرت شما واقعی است و فکر می کنید غیرت دارید این شما و خوانندگان معدودتان هستید که باید در جلوی مجلس حقارت یقه خودتان را جر بدهید. اگر هم وجدان و غیرت هر دو را دارید به حوثیها بگوئید مجلس اصولگرای سلفی گیر خودتان را هدف بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
معلوم هست چه تلفیقی از اصولگرا و اصلاح طلب و تدبیر و امید نوشتی .اطلاعات همه جابجا و غلط است و جوابیه شما فاقد ارزش محتوا است.کی گفته که حالا مجلس کار خوبی کرده 20 دقیقه ای امضا کرده و یا نتونسته 2 سال نقض ان را ثابت کنه.لعنت خدا بر کسانیکه برجام که خیانت بی سابقه در تاریخ چند هزار ساله ایران را ثبت کردند را تحمیل کرد.پاسخ بقول خودت منطقی کامنت اولتون همان بود که گفته شد .امنیت ملی و نظام و کشور را با تبعیت از قواعد دشمن تامین نکن . ما یادمان نرفته در مورد سوریه هم همین مواضع را میشنیدیم حالا که جماعت بی غیرت سلفی بگیر عکس حقارت گرفته اند چه ارتباطی به شریعتمداری و پاسخ به کامنت شما داره.احتمال میدم شما در تشخیص دوست از دشمن دچار التقاط شده ای .
Iran, Islamic Republic of
چرا نقض برجام توسط شورای نظارت بر برجام اعلام نمی شود ؟! مکانیسم ماشه مانع اصلی اعلام نقض برجام است زیرا همه تحریمها و قطعنامه ها بطور خودکار بر می گردد.
سقا
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری اگر بنا به پاسخ گویی به این جنس حرفهایی که شما میفرمایید رو داشته باشن خب جواب بزرگتر های شما رو میدن که این حرف هارو یاد شما میدن .
اصلاح طلبان که خودشون رو پیروز انتخابات مجلس میدونستن چی شد حالا مجلس شد مجلس اصولگرا ؟؟؟؟
تصویب ۲۰دقیقه ای برجام هم پای خودشماست ،نمایندگان انقلابی از جمله اقای زاکانی ،رسایی ،زارعی وکوچک زاده و....زیر بار امضاءوتصویب این ننگ نامه نرفتن ،به قول خود شما این اصولگراهای معتدل از جمله اقای مطهری ولاریجانی بودن که مدافع برجام بودن ،از قرابت ونزدیکی این اشخاص به شما هم که خبر دارید اصلا با حضور در لیست امید به مجلس راه پیدا کردن ....
نقض برجام که اثبات میشه ولی اقای عراقچی هر بار میفرمایند با نقض فاحش فاصله داره ،به روح برجام نخورده وخورده وبا جسمش کاری داشته ونداشته و...... ،نهایتا هم که قبول کنن کلا برجام پودر شده ورفته به باد فنا دیپلمات های کار بلد شما راه برای شکایت ایران با مکانیسم ماشه کلا مسدود کردن ....اصلا چرا باید همچین ننگ نامه ی از ابتدا به این صورت تنظیم بشه ؟؟؟؟
تنظیم برجام که جزء افتخارات شماست نه ما ،پس حالا حالا زیر سایه ی افتاب تابان برجام خوش باشید .
عزت پاسپورت ایرانی رو اقای روحانی قرار بود بر گردونن ،تو ی حادثه ی منا هم همگان دیدیم که چه عزتی به پاسپورت ایرانی داد !!!!!!!
نمایندگان سلفی بگیر هم هم کیشان سیاسی شما بودن نه اصولگراها با دقت بیشتری عکس سلفی رو ببینید متوجه میشید خصوصا حضور پر رنگ اقای مازنی اون هم با لباس دین .

فقط خواهش می کنیم پای کاری که کردین وایسین .
Iran, Islamic Republic of
شما را بهر آن کسی که میپرستید بگو تا حالا چند تا از مطالب ایشون مورد استفاده کانال های معاند واقع شده و چند تا از مطالب روزنامه‌های زنجیره‌ای که برای شما مقدس اند ظاهرا؟ خدایی تو نمیخونی مطالب ایشون رو چرا پس اظهار نظر میکنی؟
United Arab Emirates
وای چه انسان دلسوز و روشنفکری ... چقدرم خوب از نظرات مردم آگاهی ...
Iran, Islamic Republic of
ملاک حق کمی یا زیادی انسانها نیست.
Iran, Islamic Republic of
به قول دشمن قدیم و دوست جدیدتون آبو بریز همونجا که میسوزه!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشان یک روزنامه نگارند
و حق دارند نظرشان را ابراز بدارند
شرم بر آنانی که از نهایت بزدلی ، کمترین حمایت را هم دریغ و هم مانع می شوند
شما وعده الهی را باور دارید ؟
مورد ارجاع واقع شود خب که چی ؟
مگر همه دنیا نمی بینند سبعیت لاشخورهای بین المللی و منطقه ای رو ؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خواننده زیاد داره از جمله امثال شما...
رضا
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار سرسخن کیهانم نحلیلهایش خوب و منطقی است و از قیام امام حسین (ع) نشات میگیرد که هیهات من الذله کذا در مقابل دشمن باید سرسخت ایستاد و کمر خم نکرد
Iran, Islamic Republic of
حتما شکمت خیلی بزرگه
Iran, Islamic Republic of
دلش بزرگه
اما بزرگی شکم مال اونهاییست
که حاضرند برای پر کردنش
همه چیز را زیر پا بگذارند
Iran, Islamic Republic of
رضاجان شما از بین اماما فقط امام حسین رو شناختی?این همه خویش تن داری و نرمش امامان دیگه رو متوجه نشدی?امام حسین از مردم هزینه کرد یا فقط و فقط از داوطلبان?
لطفا منتشر کنید بذارین جواب سوالا مون رو از همین جا بگیریم
Iran, Islamic Republic of
آیه شریفه اشداء علی الکفار رحماء بینهم باید سرلوحه کار مسئولان نظام اسلامی باشد.
Iran, Islamic Republic of
ائمه علیهم السلام نور واحدند

خویشتنداری و نرمش آنها بجا بوده نه نابجا
آنها مظهر تام صفات الهی بودند

اللَّهُمَّ إِنِّي أَفْتَتِحُ الثَّنَاءَ بِحَمْدِكَ وَ أَنْتَ مُسَدِّدٌ لِلصَّوَابِ بِمَنِّكَ وَ أَيْقَنْتُ أَنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فِي مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ أَشَدُّ الْمُعَاقِبِينَ فِي مَوْضِعِ النَّكَالِ وَ النَّقِمَةِ

خدايا، من با سپاس تو ستايش را آغاز مى‏كنم و تويى كه با كرمت به‏ سوى درستى توجّه دهى،و يقين دارم كه در جاى عفو و رحمت مهربان‏ترين مهربانانى. و در جايگاه مجازات و انتقام،سخت‏ترين كيفركننده ‏اى

بنا بر این ائمه هم به تبعیت از خدا مهربانترینها بودند
اما در موقعیت مهربانی
و البته سخت کیفر بودند
در موقعیت مجازات و کیفر

البته موقعیت بسیاری از آنها موقعیت تقیه و کتمان بوده است
و امکان برخورد سخت نداشته اند
نه آن که اهل برخورد سخت نباشند
Romania
جناب عزیز اگر قرار بود امامان ما در شرایطی قرار داشته باشن ک بیشتر عمرشان در حال تقیه و پوشش باشن چطور میتوانند الگوی انسان ها باشن?!اصلا معنی امام چیست?چرا شما اهداف را با هم اشتباه میگیرید?
Iran, Islamic Republic of
این حدیث از پیامبر صلی الله علیه و آله را معمولا شنیده ایم که :

الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا
حسن و حسین امامند ، خواه قیام کنند یا بنشینند

این یعنی امام تنها امام قیام نیست
بلکه امام قعود هم هست

در شرایطی که قیام ایجاب کند قیام می کند
و در شرایط قعود ، قعود می کند

تقیه ائمه به معنای عدم قیام مسلحانه است
نه تعطیلی همه تحرکات

آنها در روشنگری بندگان خدا سهم فراوانی داشته اند
سقا
Iran, Islamic Republic of
خویشتن داری ونرمش امام یعنی پذیرش نظام سلطه وتن دادن به مناسبات ظالمانه ی حکام جور؟؟؟؟!!!!!!
بزرگ شما که از عاشورا درس مذاکره بگیر ه این میشه که تعبیر وتحلیل شما از نرمش قهرمانه هم میشه این دیگه !!!!!
ماهیت صلح امام حسن علیه السلام چیزی غیر از ماهیت عاشورای امام حسین علیه السلام در خودش نداره وماهیت عاشورا یعنی هیهات از پذیرش ظلم وذلت .
امام حسین علیه السلام همه رو هدایت ودعوت کردن وامر به همراهی کردن ،اما همه توفیق همراهی رو به دلیل عافیت طلبی ودنیا پرستی وحب جاه ومقام پیدا نکردن ودچار خسران در دنیا واخرت شدن .
هدایت ودعوت به صراط مستقیم وجهاد فی سبیل الله از جانب آل الله علیهم السلام برای همه ی مردم بوده منتهی از بین همه تنها عده ای توفیق همراهی پیدا می کردن همون هایی که شما اسمشون رو گذاشتین داوطلب وما میگیم انصار .
Iran, Islamic Republic of
منو یاد ابوموسی میندازی
Iran, Islamic Republic of
وقتی خواننده نداره چرا شما خودشو اینقدر ناراحت میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کیهان و حاج حسین شریعتمداری در جهت آرمانهای امام (ره) و انقلاب قلم می زنند و آتش به اختیار برای نظام و رهبری هستند.
Iran, Islamic Republic of
آقا شریعتمداری سردار قلم ! شما که ادعایتان ناکجای عالم را پاره کرده است بهتر نیست کمی از ادعا کم کنید و کمی عمل کنید تا ادعای عالم گیرتان کمی قابل باور باشد ؟ حضرتتان از بودجه ای که از لقمه دهان کودکان ایرانی بریده می شود ماشالله هزار ماشالله ارتزاق می کنید و نسخه می پیچید برای انصارالله ( شیعیان زیدی که زید برادر امام رضا را امام میدانند ) که بوند کشتی های نفت کش را بزنند ، خوب شما بفرمائید با این ید طولای مدیریت کارآمد ! می توانید یک هفته روزنامه کیهان که روزگاری کثیر الانتشار بوده و به مدد مدیریت مشعع حضرت عالی امروز قلیل الانتشار است را بدون دست زدن به بیت المال اداره کنید یا خیر ؟ اگر توانستید بعد بیایید راه کار بدهید به یمنی ها که چه کار کنند .
حمید
Iran, Islamic Republic of
یه استدلال نادرست تو سخن بعضی مخالفین مسیر انقلاب هست که معیار حق و باطل رو تعداد طرفداران این دو جبهه میدونن. خب عزیز دل برادر، حتی اگه فرض کنیم که در عالم واقعیت هم اینطور باشه و مثلاً تعداد خوانندگان مجازی و چاپی روزنامه کیهان خیلی کمتر از تعداد خوانندگان فوج فوج روزنامه زنجیره ای باشه که فقط اسم روزنامه هاشون با هم فرق میکنه، و الّا از لحاظ تیتربندی و صفحه آرایی هیچ تفاوتی با هم ندارن، با این حساب نعوذبالله شخص پیغمبر (ص) که در ناحق ترین جایگاه ممکن قرار داشته!؟ چون در زمان تبلیغ ش در مکه از بین اون همه جمعیت، تقریباً انگشت شمار پیرو و صحابه ش بودن و بقیه که در طرف حق (!) قرار داشتند رسماً بت میپرستیدند. یا از اون بدتر نعوذ بالله خود قرآن کریم در جبهه ناحق قرار میگیره، چون بسیاری از آیاتش مثل "اکثرهم لا یعقلون، اکثرهم لا یومنون و ..." دلالت بر این داره که تعداد طرفداران باطل به ظاهر بیشتره. التماس میکنم از همه ی کسانی که ادعای تفکر و تعقل دارند، اگه در مورد مطلبی انتقاد مستدل و منطقی دارن، به همون مطلب انتقاد کنن نه به شخص ایراد کننده مطلب. اینکه بودجه کیهان چطوری تأمین میشه، تیراژ ش چقدره، صفحه آرایی ش با چه برنامه ای صورت میگیره، چرا طرحهای زنونه مردونه نداره، هیچ ارتباطی به مطلب عنوان شده در این خبر نداره.
Iran, Islamic Republic of
ببین عزیز برادر نمی شود هر جاکه اکثریت با ما هم رای بودند وعظ بفرمائیم که " ید الله مع الجماعه " مثل انقلاب اسلامی ، مثل رفراندوم جمهوری اسلامی و غیره و زمانی که اکثریت با رای ما منافات داشت بگوئیم اکثریت به معنی عقلانیت نیست مثال شما " اکثرهم لایعقلون " اکثرهم لا یومنون ..." در ثانی وقتی می خواهید از قرآن مثال بیاورید باید شرایط متعددی را رعایت کنید . مثال بی مثال شما که گفته اید مثلا یاران پیامبر کم بودند و... خوب اگر قرار بود پیامبر بیاید و بلافاصله همه اعراب بادیه بگویند ما همه مطیع شمائیم که دیگر پیامبر نبود چون اون موقع با واژه شیطان چه کار می کردیم البته این بحث بی فایده است . اما جناب شریعتمداری فردی است که استاد بشکن بالا بنداز است که بیرون گود می نشیند و می گوید لنگش کن . شما اگر نون لواش خمیر و سوخته دست مردم بدهید خوب کسی از شما نان نمی خرد ، حالا بیا هی بگو اکثریت نمی فهمند که نان من چقدر حوب است .
Iran, Islamic Republic of
اولا
ید الله مع الجماعة
به معنای تشویق به وحدت و اجتماع است
هر چند تعداد مجتمعان کم باشد

نه آن که معیار اکثریت باشد

★ فایده وحدت کم تعدادان البته با محوریت درست یعنی ولی خدا اعم از پیامبر یا وصی او یا عالم به علوم آنان ( ولی فقیه ) ، غلبه بر اکثریت است
چرا که در قرآن می فرماید
کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة
بسا گروهی اندک که بر گروهی فراوان پیروز شدند



★ اما قلت و کمی عذر غمگینی و عقب نشینی نمی شود
که مولی الموحدین علیه السلام فرمود :

أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مَائِدَةٍ شِبَعُهَا قَصِيرٌ وَ جُوعُهَا طَوِيلٌ .
ترجمه :
اى مردم، در راه هدايت از كمى اهل آن وحشت نكنيد، كه مردم بر سر سفره‏ اى گرد آمده ‏اند كه زمان سيرى آن اندك، و مدّت گرسنگى آن طولانى است.

ثانیا از آثار وحدت حق محور می تواند همراه کردن اکثریت با خود باشد
مثل مساله آغاز انقلاب و ...
Iran, Islamic Republic of
این می شود سفسطه در همان معانی قبل ، بلاخره دست خداوند با جماعت هست یا نیست ؟ برای فهم لازم نیست از آیات قرآن استفاده کنید قبلا هم عرض کردم یک آیه قرآن را می شود چند جا استفاده کرد و برداشت های متفاوت داشت ، مشکل از قرآن نیست مشکل از فهم ماست که مثل گربه مرتضی علی هر جوری پرتمان کنند بالا چهار چنگولی پائین می آئیم . می دانم وقتی این مطلب را می خوانید دارید به جواب دندان شکن و نمونه آوردن از قیام کربلا فکر می کنید و خواهید گفت که لابد ید الله آن روز با لشگر سعد بوده است ! نه خیر اما پیروزی فیزیکی امام حسین با هفتادو چند نفر بر لشگر ی با چند هزار شمشیر زن اساسا منطق وجودی عالم امکان را زیر سئوال می برد . گرچه این قبیل بحث ها رفتن به دالانی است که تمیز حق از باطل سخت خواهد بود اما جان کلام این بود که خداوند با جماعت است ولو اینکه آن جماعت گمراه باشند و کافر اما به گمراهی و کاقری خود ایمان داشته باشند خداوند به آن جماعت فرصت می دهد تا پیروزی ظاهری داشته باشند و در دراز مدت تجربه کنند و بار دیگر اشتباهشان را تکرار نکنند .نمونه اش انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران که علی رغم وعده های به غایت وسوسه کننده در پرداخت پول مفت ، مردم کوچه و بازار می پرسیدند که تورم ناشی از افزایش یارانه ها را چه می کنید ؟ چرا چون یک باز از این سوراخ چنان گزیده شده اند که تا سالها فراموش نخواهند کرد .
هاشمی از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
یدالله مع الجماعه برمی گردد به آیه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا . جماعت حول محور الله ارزش است ولی جماعت حول محور یزید در برابر سیدالشهداء علیه السلام هیچ وقت ارزش ندارد و دست خدا پشت آنها نیست بلکه شیطان آنجا حاکم است. اما در مسائل اجتماعی به قول حجت الاسلام قرائتی اکثریت راه حل است نه لزوما راه حق . اکثریت جامعه ۲۵ سال امام علی علیه السلام را خانه نشین کردند منظورم این است که ایشان را به عنوان خلیفه پیامبر نپذیرفتند امام نیز ۲۵ سال را به خاطر حفظ اسلام تحمل کرد و پس از کشته شدن خلیفه سوم مردم هجوم آوردند برای بیعت با امام علی (ع) ببینید برحق بودن امام ربطی به بیعت مردم یا عدم بیعت ایشان نداشت خداوند هرگز اهل باطل را که اکثریت باشند بر علیه راه مورد رضایت خود که حق مداران اندک هستند یاری نمی کند قرآن کریم می فرماید و اذا فعلوا فاحشه قالوا وجدنا علیها آبائنا والله امرنا بها قل ان الله لا یامر بالفحشاء اتقولون علی الله ما لا تعلمون می گوید خدا هرگز به فحشاء امر نمی کند لذا وقتی خدا به فحشا امر نمی کند آیا اهل آن را بر علیه حق نصرت و یاری می کند پس با آیه کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله چه کنیم جناب اسلام شناس بلکه آن موارد که شما گفتی یدالله مع الجماعه برای اهل باطل نیست آن تقدیر الهی است و برمی گردد به آیه ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم وقتی اکثریت جامعه لیاقت ابا عبدالله الحسین (ع)را ندارند خدا آنها را دچار یزید و عبیدالله زیاد و حجاج بن یوسف می کند پس یدالله مع الجماعه در اینجا صدق نمی کند بنی اسرائیل چون به فرمان موسی برای جنگ با دشمن گوش ندادند خدا ۴۰سال آنها را در بیابانها سرگردان کرد اربعین سنه یتیهون فی الارض موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی سلام علیکم

از پاسخ عالمانه شما تشکر

بنده بنای پاسخ داشتم
اما در موقع دیدن ، فرصت مناسب نبود

خداوند امثال شما را سلامت دایم همراه با عزت مستدام مرحمت بدارد

التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
« تورم ناشی از افزایش یارانه ها »

این را کارشناسانی مسلم گرفته اند که مبنای قضاوتشان آموخته های دیگران و فرضیه های آنهاست
می دانیم که سببیت ادعایی افزایش یارانه یا هر پولی نسبت به تورم ، مستقیم و بلاواسطه نیست
یعنی اینجا مسلم دانسته شده که انسانها به محض وصول یارانه یا به طور کلی پول ، آن را بی حساب خرج خواهند کرد بدون هیچ منطق اقتصادی
پس در این فرضیه نوعی سفاهت عمومی متاسفانه قطعی در نظر گرفته شده است


اما مساله یارانه ها در آغاز و حتی مقداری مانده به اواخر دولت دوم احمدی نژاد تاثیر تورمی ملموسی نداشت

مشکل از آن وقتی حاد شد که رئیس دولت دچار باندگرایی خاص شد و هماهنگیهای دولت را تحت تاثیر قرار داد
به علاوه این که پولهای اقتراقضی از بانکها در دست برخی ، ابزار تلاطم بازار قرار گرفت
تحریمهای موضوعه به اجراء گذاشته شد
و ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی اکثریت کشک ؟
Iran, Islamic Republic of
اکثریت به مقداری و تا هنگامی که مورد تایید باشد آری

یعنی خودش محوریت و مبنائیت اصلی ندارد

ببینید
هنگامی که ولی الأعظم ارواحنا فداه ظهور کردند و تشکیل حکومت دادند
خبری از انتخابات به شیوه کنونی و اختیارات فعلی خواهد بود ؟
آنجا آن چه هست انتصاب است و نه انتخاب
انتخاب و یاری اولیه آری
اما پیشبرد امور بر اساس نظر آن حضرت است
البته استشاره از دیگران هم خواهد بود
اما تصمیم با حاکمیت حضرتشان است
و لا غیر
و دیگر اقلیت و اکثریت معیار نیست
Iran, Islamic Republic of
هنگامی که حضرت مهدی ظهورکند چه خواهد کرد اگر در اقلیت باشد ؟ ولو اینکه یقین بدانیم این اقلیت بر حق است لذا تا وقتی اکثریتی در کار نباشد ظهوری هم در کار نیست این منطق عالم است . شاید باز بفرمائید که رسول گرامی اسلام هم با اقلیت شروع کرد و اکثریت شد اما فاصله آن مکرم با امروز 1400 سال است و شرایط پیرامونی ایشان با امروز غیر قابل قیاس .
Iran, Islamic Republic of
حضرت با اقلیت شروع خواهد کرد

تعداد ۳۱۳ نفر در آغاز
و البته بعد یاران دیگر می پیوندند

از محصور ماندن در محاسبات صرف مادی بدر آییم

خداوند می فرماید
و ما النصر إلا من عند الله العزیز الحکیم
یاری جز از سوی خدا نیست
یعنی حتی صحبت از فرشتگان یاری کننده هم مایه دلگرمی است
اما واقعیت آن است که
بیده الامور
کارها دست خداست

و فرموده که
کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة بإذن الله
چه بسا گروهای کم تعداد که بر گروههایی پر تعداد به اذن الهی پیروز شدند


آن منطقی که گفتید
منطق مادی گرایان است
نه منطق خدا باوران

اگر بناست گروهی هر چند اندک با اذن الهی و عنایت و نصرت او پیروز شود
هیچ شرایط زمانی و مکانی نمی تواند جلوی اراده خدا را سد کند
حمید
Iran, Islamic Republic of
قربون هموطن فهیم و دردانه خودم؛ خدا خیرت بده، بحث ما هم همینه. شما طبق همون مثالی که آخر فرمایشتون در مورد نون لواش زدید، بزرگواری بفرمایید با دلایل متقن و عقلانی ثابت کنید که نان لواش آقای شریعتمداری (مطالب عنوان شده از جانب ایشون) سوخته و خمیر است؛ نه اینکه با یک سری ضرب المثل و حواشی و تمسخر و بحث های بی ارتباط و بی دلیل در مورد شخص ایشون، به گفتارشون هم خرده بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد اشتباهي مثبت زدم .
سرور
Iran, Islamic Republic of
کمی مطالعه کنید و بعد افاضه فیض.زیدی ها شیعه پنج امامی هستند و امام پنجم آنها زید فرزند امام سجاد(ع) است.
در ضمن روزنامه قلیل الانتشار کیهان خوانند زیاد دارد از جمله خود شماها.
Iran, Islamic Republic of
حق باشماست زیدیه به امامت زیدبن علی به جای امام باقر امام پنجم معتقدند. البته شیعیان آنقدر فرقه دارند که لازم است به دانش مکتوب مراجعه کرد تا محفوظات از قبیل زیدیه ، کیسانیه ، علویون ، جارودیه ، عجلیه ، حسینیه ، مغیریه ، اسماعیلیه ، تاروسیه و غیره که تازه این ها سر گروه ها هستند و اغلب زیر مجموعه هم دارند .
Iran, Islamic Republic of
ایشون زمان احمدی نژاد بهش بودجه می دادند که حالا بهش بدند
خیلی برای کودک ایرانی دلت می سوزه ؟
راست می گی !
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چرا از پیشنهاد حمله به نفتکشهای عربستان، شما برآشفته شدید؟ چرا به خطر افتادن منافع عربستان و غرب شما را به وحشت انداخته است؟؟ چرا تودهنی زدن به رژیم سفاک و کودک کش سعودی، شما را ناراحت می کند؟ شرم بر آل سعود و اعوان و انصارش
Iran, Islamic Republic of
مطالعه کن عزیز . بعد مثل سردار خودکار بیا مطالب بنویس .
Iran, Islamic Republic of
این که حمله به نفتکشها ی عربستان ما را برآشفته می کند به خاطر این است که ما از عقل قبل از نقل بهره مندیم و اندیشه کردن قبل و بیش از کلام توصیه اولیا ست . آتش که امروز در خاورمیانه شعله ور است حاصل عمرای بی عقلی چون اعراب خلیج فارس است که اگر نبودند تهییج کنندگانی چون حسین شریعتمداری شاید شعله اش تاکنون فروکش کرده بود توصیه می کنم جلوتر از نوک بینی مبارکتان را بینید .
Iran, Islamic Republic of
اولا عقل با نقل بارور می شود

و لذا در مورد چرایی بعثت انبیاء ، امیرالمومنین فرمودند :


«و یثیروا لهم دفائن العقول »؛ تا گنجینه‌هاى خرد را در میان انسانها برانگیزانند.
(نهج‌البلاغه خطبه شماره 1)

بنا بر این رجوع به نقل باعث تقویت و کارایی بیشتر عقل می شود

ثانیا آتش جنگ حاصل وادادگی و عدم واکنش قاطعانه در مقابل امرای نوکر مآب منطقه است

وقتی تو دهنی نخورند
هار می شوند

آقای شریعتمداری بزرگوار یکی از گونه های تو دهنی رو یاد ، قامت راستان انصار الله می دهد
کمک نمی کنید
مانع دیگران هم ؟!
توهین به معاونان و کمک کنندگان هم ؟!
خجالت خوب است
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شیعیان یمن پس از انقلاب اسلامی، بیشترین تمایل را به انقلاب پیدا کردند و اکثربت آنها با راهنمایی های شهید حسین الحوثی شیعه 12 امامی شده اند.این شهید در حوزه علمیه قم تحصیل کردند. درضمن اهالی یمن در عصر ظهور امام زمان عج یکی از یاریگران اصلی امام هستند. امام زاده هاشم در هراز و امام زاده اشرف در آستانیه اشرفیه جزو زیارتگاههای آنان است. در ضمن حدود 32 شهید کربلا از یمنی ها هستند. در نزدیکی صنعا قبرستانی داریم به نام مقبره طبریون که مربوط به اهالی مارندران است که برای تشکیل حکومت شیعی به یمن رفتند. بزرگان بسیاری از شیعیان اهل یمن بودند از جمله مالک اشتر، هانی بن عروه، کمیل بن زیاد، حارث همدانی و غیره
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری! بارک‌الله، دمت گرم. انصارالله یمن، برنامة بعدی خود را متوجه شدند. زنده باشی. ان‌شاءالله موج نابودی نفتکش‌های عربستان و امارات و بحرین و کویت و آمریکا و سایر کشورهای محاصرکنندة یمن آغاز خواهد ش. زنده باشی فرماندة میدان رسانه.

ما عطسه بکنیم، دنیا می‌گوید ایرانی‌ها عطسه کردند پس حتماً مقصودی از این کارشان دارند. گور پدر دنیا و تفسیرهای‌شان.
Iran, Islamic Republic of
حرف‌های آقای شریعتمداری کاملاً درست است؛ ما عطسه هم بکنیم، مورد سوءاستفادة دشمن قرار می‌گیرد. بنا بر این بدون توجه به این هیاهوی رسانه‌های دشمن باید به برادران مظلوم یمنی‌مان گرای دشمن را بدهیم و هر کمکی که دز دستمان برمی‌آید به آنها برسانیم. اگر برای هر چیز کوچکی بخواهیم از دشمن بترسیم، وضع‌مان از این هم بدتر می‌شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
این اقای شریعمتداری دوباره مغالطلات خودش سر هم کرده و یکی یکی داره به صورت یکسویه تحویل میده. حرفهاش همه بی پایه و اساس. یک سری توهمات. حال و حوصله ندارم و الا یکی یکی جوابش را میشود داد.
Iran, Islamic Republic of
یک عده وطن فروش وخیانت کار در دولت هستن که دارن تیشه به ریشه این ملت میزنن به امید خدا رسوا خواهند شد و به مجازات میرسن
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری وام دار کسی نیست بهمین جهت راحت صحبت می کند
Iran, Islamic Republic of
وامدار کسی نیست ؟ حقوقش از کجاست ؟ پول بیت المال تو کیهان از جیب بابای ایشون هست !!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از روزنامه های تاثیر گذار سالهای اخیر کیهان بوده است.تحلیل مستدل کیهان و دفاع قاطعانه آن از اصول و ارزشهای انقلاب باعث شده این روزنامه مورد هجمه ضد انقلاب و غربگرایان داخلی قرار گیرد.ضمنا امروز مطالعه بسیاری از نشریات در فضای مجازی صورت می گیرد و کسانی که احیانا از کیهان ناراحتند نگران تعداد خواننده ها نباشند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا اگه دو تا نفتکش و شرکت آرامکو رو بزنه نقت به بالای صد دلار میرسه و یک ماه نشده اروپا از گوش های بن سلمان گرفته و دو دستی اون رو پشت میز مذاکره مقابل انصارالله قرار می ده و جنگ و کودک کشی تمام میشه البته اگه جناح خاص از پایان این جنگ ناراحت نمی شوند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا از دو سال پیش نظر بنده هم این بود که یمنی ها باید تاسیسات شرکت نفتی آرامکوی عربستان را بزنند تا اقتصاد عربستان را فلج کنند
Canada
اخه اينم شد پيشنهاد اقاى دلواپس؟!!!
چرا هميشه حرفها و نظرات شما قند توى دل صهيونيسنها اب ميكند سردار قلم؟
از خدا كه مطمئن هستم نميترسى لااقل سكوت كن تا كمتر توهين بشنوى
Iran, Islamic Republic of
سلام. جناب شریعتمداری متاسفم که حرف حق را بر نمی تابند. شما به خدا نگاه کن و کاری با این خس و خاشاک نداشته باش. خدا پشت و پناهت باشد.
Iran, Islamic Republic of
قند ؟!
چه تحلیلی ؟!

سکوت مال ترسوهاست
و در قامت کیهان ترس جرات حضور ندارد
Iran, Islamic Republic of
آن برجام بود که قند تو دل صهیونیستها آب کرد .
هاشمی از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
دلواپس ارزش ها و مردم مظلوم بودن افتخار است دلواپس نبودن یعنی بی غیرت بودن یعنی بی رگی . توکز محنت دیگران بی غمی ....جماعتی که از این دلواپسی ما ناراحت بودند آنقدر در روزی نامه های زنجیره ای شان( آری روزی نامه نه روزنامه)آنقدر اراجیف نوشتند تا این کلمه مقدس را به فحش تبدیل کردند آری ما غیرت داریم و دلواپس فروش مملکت به شیوه عهدنامه های ترکمانچای و گلستان در زمان فتح علیشاه قاجار هستیم ما دلواپس چوب حراج زدن به صنعت هسته ای هستیم دلواپس ذبح فرهنگ اسلامی و ملی در چهارچوب موافقت نامه ۲۰۳۰‌هستیم که علی رعم نهیب رهبر دارند بصورت پنهانی اجرا می کنند بله ما افتخار می کنیم که دلواپسیم ما مثل بعضی ها بی غیرت نیستیم
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری گفت: در جنگ تحمیلی با تمام این حمایت‌ها ایران توانست بر صدام فائق بیاید.
واقعا ما برعراق پیروزشدیم؟
پس چرا قطعنامه کذایی رو پذیرفتیم؟
پس چرا مرحوم امام فرمودند جام زهر؟!
Iran, Islamic Republic of
چون می توانستیم از فرصت پیروزی برای سرنگونی رژیم بعث استفاده کنیم ولی خود باخته های نفوذی نگذاشتند
Iran, Islamic Republic of
ازکدام پیروزی صحبت می کنی؟!
پذیرفتن قطعنامه ای که سالها مقاومت می کردیم اما تسلیم شدیم؟
یا از غرامت گرفتن؟ و یا..........
Iran, Islamic Republic of
صدام ملعون آن همه خرج کرد آیا توانست وجبی از خاک ایران رو برای خودش نگه داره ؟
تعداد تلفات بعثیها و شهدای ما
تعداد اسرای اونها و آزادگان ما
و ...
بررسی کن تا بفهمی
نیروی دریایی اونها چه شد ؟
نیروی دریایی ما الآن کجاست ؟
صدام مجبور نشد خیلی از ادوات نظامیش رو به ایران تحویل بده ؟
توی قطعنامه کی محکوم شد ؟
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم شما چندسالته و اون سالها رو دیدی یا نه اما حداقل تحقیق کن و بعدش نظربده
هدف بنده مجادله با دیگران و شریعتمداری نیست بلکه روشنگری است:

ما هدفمون سرنگونی صدام بود و بعدشم جنگ جنگ تا رفع فتنه درجهان اما وقتی اون نامرد شیمیایی بارونمون کرد حتی نخست وزیر و نماینده امام ( هاشمی ) و بقیه گفتند توانایی ادامه جنگ رو نداریم و قطعنامه ای رو پذیرفتیم که برای ما شکست بود و مرحوم امام هم با قبول آن فرمودند " جام زهر " را نوشیدم
اونوقت شما و خوش خیالان به این میگید پیروزی درحالیکه دهها هزار شهید و میلیاردها دلار خسارات و هزاران هزار معلول و خانواده های ازهم گسیخته و ... روی دستمان ماند و آنوقت شما با میزان تلفات آنها ( که اتفاقا مسلمان هستند!) مقایسه می کنید و دم از پیروزی می زنید؟

این مطلب نه فقط برای شخص شما بلکه برای تنویرافکار نسل جوانی است که تحت بمباران تبلیغاتی مثلا پیروزی درجنگ تحمیلی قرارمی گیرد نسل گذشته این حکایت را بچشم دیده و لمس کرده اند
هاشمی از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزجواب شما تو مطالب خودتونه که می گفتیم جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم این را خود امام گفتند و از آیه و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه در قرآن این را گفتند دقیقا امام وقتی اشاره به جام زهر کردند به خاطر همین بود که نتو انستیم به کلیه اهدافمان برسیم جنگ را ما شروع نکرده بودیم صدام شروع کرده بود سیاست امام مجازات صدام به خاطر تحمیل جنگ بود ولی شرایط اجازه نداد که صدام را مجازات و ساقط کنیم ولی آیا ما شکست خوردیم ما هشت سال جلو لشکر صدام که همه کشورها پشتیبانش بودند دلارهای نفتی عربستان و کویت هواپیماهای میراژ فرانسه بمبهای شیمیایی آلمان هواپیماهای جاسوسی آواکس امریکا کشورهای اروپایی شوروی آن زمان هواپیماهای میگ ۲۱ و ۲۵ می دادند کشورهای عربی و آفریقایی سرباز می دادند ما از بیش از سی کشور اسیر گرفته بودیم با این حال نگذاشتیم یک وجب از خاکمان را از ما بگیرند آیا سورای امنیت دلش به حال ما سوخت که قطعنامه ۵۹۸ را ترتیب داد یا وقتی از پیروزی صدام نا ا مید شدند دست به این کار زدند اگر ما شکست خوردیم صدام که شروع کننده جنگ بود چه پیروزی بدست آورد بله ما به همه اهدافمان نرسیدیم این شکست نیست مثل این که کسی به خانه شما و زن وبچه شما حمله کند اگر با او مقابله کنید و او هم آسیب هایی ببیند و شما هم آسیب هایی ببینید و بعد از مدتی طولانی چند نفر بیایند و شما را جدا کنند در حال که شما در طول دعوا به طرف گفته ای می کشمت و واقعا طرف حقشه کشته بشه ولی حالا خطر او را دفع کرده ای ولی نتوانسته ای او را بکشی کسی می گوید شما شکست خوردی انصاف داشته باشید دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اولا از ادبیات شما درپاسخ به بنده متشکرم
دوم اینکه من نگفتم شکست خوردیم بلکه منظورم این بود که پیروزهم نشدیم و البته به اهداف خود درجنگ هم نرسیدیم که با تقریب می توان گفت اگر بلحاظ نظامی شکست نخوردیم اما اگر خسارات جنگ را از قبیل میزان تلفات و پیامدهای سوء اقتصادی و اجتماعی و و و را درنظربگیریم چیزی بدست نیاوردیم
اصلا منظوربنده کمرنگ کردن رشادت ها و فداکاری های ملت و رزمنده ها و خانواده هایشان نیست بلکه منظوراصلی ام این است که به نسل جدید واقعیت را بگوییم و دائما از پیروزی درجنگ صحبت نکنیم چون واقعا توان ادامه جنگ را نداشتیم و درانتها همان شد که مسئولان به مرحوم امام گفتند نمی توانیم و قطعنامه پذیرفته شد و صدام درموضع قدرت قرار گرفت و ازجبران خسارات هم خبری نشد
Iran, Islamic Republic of
صحیفه امام ج ۲۱ ص ۲۸۳ رو ببینید
ایشان تصریح به پیروزی می کنند
اصلاح نگاه بعد ...
Iran, Islamic Republic of
بنده آن سالها را با تمام وجود حس و لمس کرده ام

اما خدا را شاکرم که در تنگنای دید مادی گیر نیافتاده ام

ما هم صدام را سرنگون کردیم
چرا که چه کسی روند را در عراق تا اعدام صدام دنبال کرد ؟

اما جنگ تا رفع فتنه که دستوری قرآنی است
الآن ما در مقابل فتنه نایستاده ایم ؟
نقش ایران در افول فتنه داعش قابل انکار است ؟

ما از منظر نورانی آن امامی به واقعیت می نگریم که می فرمود
چه کشته شوید
و چه بکشید
پیروزید
شما به خیال خود تصور کردید که
می خواهید جوانان امروزی را روشن کنید
امروزه بحمد الله شاهد جوانانی هستیم که از کشورهای مختلف اسلامی در مقابل گسیل نیروی اسلام آمریکایی
پرچم اسلام ناب را در مقابل آنان برافراشته اند
و البته پیروزی را در بهره برداریهای مادی و چند روز دنیا محصور نکرده اند
Iran, Islamic Republic of
عزیزدل برادر خودباخته های نفوذی کیا هستند؟
شما اونوقت نبودی که مملکت روی هوا بود و مجبور بودند قطعنامه رو قبول کنند
تهران موشک بارون میشد و وضعیت شهر وکشور غیرعادی بود
عقلای کشور به این نتیجه رسیدند که جنگ تموم بشه و اونوقت همه اونا نفوذی بودند؟!
اینکه نشد تا کارمون خراب بشه بندازیم گردن نفوذی ها و انگ بزنیم
وقتی خرمشهر رو گرفتیم بهترین زمان پایان جنگ بود چون دنیا هم می خواست به ما غرامت بده اما بعد از قطعنامه چیزی گیرمون نیومد!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
صدام لعنتی حتی پس از قبول قطعنامه، باز هم به نیروهای ما حمله کرد و جنگ را ادامه داد. امریکا و اربابان صدام نتوانستند او را از حمله به کویت منصرف کنند یا اینکه پس از اشغال کویت، نتوانستند او را قانع کنند که کویت را تخلیه کند. شما انتظار داری حرف دروغتان مبنی بر قبول پایان جنگ پس از فتح خرمشهر را باور کنیم. چرا راه دور می رویم؟
آیا آمریکا و اروپایی ها به برجام عمل کردند؟؟؟
شماها یا ساده اید، یا غافل، یا خائن
Iran, Islamic Republic of
آره عزیزدل برادر وقتی منطق نداری به دیگران انگ خائن بزن
اگر اونوقت بودی بخودت اجازه نمی دادی به افرادی که تمام مصیبت های جنگ و موشک باران و ... را تحمل کردند اینطوری حرف بزنی
پس وقتی ما ازموضع ضعف قطعنامه رو قبول می کنیم توقع دارید صدام حمله نکنه؟ مثلا شما تحلیل گرید؟!
زمان فتح خرمشهر موضع ما قوی تر بود اما زمان پذیرش قطعنامه موضع ما ضعف بود دانشمند!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
زمان فتح خرمشهر مواضع ما قوی تر بود یا زمان برجام؟؟؟ ما آن روز موشک نداشتیم اما الان داریم. ما آن روز سلاح نمی ساختیم اما الان می سازیم. ما آن روز موشک فضاپیما نمی ساختیم اما الان می سازیم. ما آن روز زیردریایی نمی ساختیم اما الان می سازیم. ما آن روز اژدرهای حوت و ... نمی ساختیم اما الان می سازیم. ما آن روز غنی سازی 20درصد نداشتیم اما الان داریم.ما آن روز ناوشکن نمی ساختیم اما الان می سازیم. ما آن روز حامیان قدرتمندی مانند حزب الله، حشدالشعبی عراق و ... نداشتیم اما الان داریم. با این اوصاف دولتهای امریکا و اروپا به برجام اعتنایی نکرده و آن را اجرا نمی کنند انتظار داری بعد از فتح خرمشهر قطعنامه را اجرا می کردند؟؟؟ زهی خیال باطل. در ضمن دانشمند شماها هستید. من یک فوق لیسانس بیشتر ندارم و در صنعتی کار میکنم که همفکران غربگرای شما آن را به روز سیاه نشاندند و ورشکسته است مانند تمامی صنایع کشور
Iran, Islamic Republic of
درود بر ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بازم کم آوردی انگ غربگرایی می زنی!
کاملا مشخصه شکمت سیره و نظرات کلیشه ای میدی که دیگران دادند و به پست و مقام رسیدند و بعدشم فراموش کردند!
بلی زمان فتح خرمشهر موضع ما قوی تراز زمان برجام بود چون یک ملت پشت جنگ بودند اما الان نیستند هرچند به قول شما ما زیردریایی و توپ و تانک و ... همه چیزداریم
اگرفکرمیکنی تمام ملت پشت سراین نظرات چیپ هستند سری به میان مردم عادی کوچه و بازار بزن و تکرارمکررات کن تا متوجه شوی حتی بخاطر فشارهای مختلف تعارف را با خیلی ها کنارگذاشته اند و پاسخت را می دهند.
موفق باشی جناب دانشمند فوق لیسانس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا پشتیبانی از امثال یمنیها و سوریها و عراقیها و ...
برای تقویت خطوط مقدم است
و از جمله آثارش این که مردم امنیت بیشتری داشته باشند
بدون آن که حضور فیزیکی چشمگیری لازم باشد

بنا بر این کمک فکری آقای شریعتمداری به امثال انصار الله ، از جمله آثارش برای ملت ، دورتر شدن صحنه درگیری از کشور است
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این بحث ها نبود شما دقیق مطالعه کن
ما شعار پیروزی درجنگ می دهیم که بنده گفتم خیر ما پیروزنشدیم و دلائلش را هم بیان کردم
Iran, Islamic Republic of
این صنایع کشور که ورشکسته هستند محصول چیه؟
غربگراها؟
یا وضعیتی که تفکرات امثال شما ایجاد کردند؟
الان یه تهمت دیگه میزنی چون عادت کردی وقتی جواب نداری تهمت بزنی یا بندازی گردن نفوذی ها!
Iran, Islamic Republic of
ورشکستگی صنایع داخلی معلول عوامل مختلفی است

و البته خود کم بینی برخی از مسئولان و چشم دوختن آنها به خارجیها هم یک عامل است

فعلا سهولت ورود قاچاقی کالایی که سازنده خارجیش مورد حمایت دولت متبوعش بوده ، یکی از عوامل مهم است
Iran, Islamic Republic of
نفوذ همیشه به معنای
وجود عواملی از دشمن که مامور خاص نفوذ باشند نیست

وقتی ایده دشمن به زبان و قلم کسی بیاید
در واقع نفوذ دشمن در او و به واسطه حرف و قلمش در اجتماع اتفاق افتاده است

ما هم موشک باران را دیده ایم
و هم مرگ بر صدام و آمریکا و ... را
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه غرامت هم بگیریم داریم خیلی شیک کشورشون رو بازسازی میکنیم!! البته کشورهای دیگه رو هم اضافه کنین.
Iran, Islamic Republic of
ما کلا برنده ی همه چی هستیم. الانم امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه و تا چند سال دیگه ورشکست میشه میپوکه!! دلار هم ۴۲۰۰تومن نیستا یه وقت اشتباه نکنین
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
نیاز به کنایه زدن نیست دوست عزیز آمریکا همین حالا پکیده کشوری که بیست هزار میلیارد دلار بدهی دارد و دلار بی پشتوانه چاپ می کند اگر ده کشور بزرگ اقتصادی دلار را واقعا از معاملاتشان حذف کنند آنوقت خواهید دید که آمریکا یک غول کاغذی بیش نبوده و یکباره سقوط می کند
Iran, Islamic Republic of
اومدیم و آمریکا سقوط کرد و حرف شما هم پس از 40 سال تحقق پیداکرد
چی گیراین ملت میاد؟
یعنی اختلاس کمترمیشه؟
یعنی تبعیض ازمیان میره؟
یعنی دیگه نورچشمی و آقا زاده نداریم؟
یعنی جمعیت بیکار سرکارمی ره؟
...................
بزک نمیر بهارمیاد.........
Iran, Islamic Republic of
سقوط آمریکا و دیگر جبابره زمانه ، رفع مانع است

و ما مدعی حل همه مشاکل با آن نیستیم

آیا باید همه آنها حل شود
تا بگوییم حاکمیت شوم آمریکا لازم است از بین برود ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر امریکا سقوط نماید ظلم و جور و تروریسم در جهان از بین می رود و مشکلات بسیاری حل خواهد شد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اگر آمریکا سقوط کنه دیگر کدخدایی نیست که عده ای برای آن نوکری کنند و دستاوردهای ملت را بر باد بدهند. دیگر زورگویی نیست که ملت ها را تحریم کند. دیگر شیطانی نیست که هواپیمای مسافربری ما را با موشک منهدم کند. دیگر قلدری نیست که برای سایر ملتها خط و نشان بکشد. دیگر برای تامین منافع نامشروع خود به دیگر کشورها لشکرکشی نمی کند
Iran, Islamic Republic of
چون امام می خواست و این سیاست را دنبال می کرد که صدام را سرنگون کند و هنوز این مهم محقق نشده بود ولی البته بعد از امام این اتفاق افتاد وآنگهی ما پیروز شدیم چون هدف صدام که به ایران حمله کرد ساقط کردن جمهوری اسلامی بود که نگذاشتیم به این هدف برسیم ما در دفاع از تمامیت ارضی کشور پیروز شدیم
Iran, Islamic Republic of
دردفاع از تمامیت ارضی کشور پیروزشدیم قبول اما نگوییم درجنگ پیروز شدیم چون هدف ما ازجنگ سرنگونی صدام بود که محقق نشد و کلی هم خسارات مادی و معنوی و روحی و تلفات روی دستمان ماند
حرف اصلی این است که چرا امثال شریعتمداری تاریخ را منحرف می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
هدف ما از جنگ دفاع از تمامیت ارضی کشور بود نه سرنگونی صدام سرنگونی صدام هدف ثانویه بود که بدست دشمن اصلی ما(امریکا) و به خواست خداوند محقق شد.
Iran, Islamic Republic of
دفاع ازتمامیت ارضی کشور که درفتح خرمشهر در سال 61 محقق شد پس چرا ادامه دادیم و چندین سال کشور را گرفتارجنگ کردیم تا عاقبت جام زهر را بدست مرحوم امام بسپاریم؟
هدف ثانویه این بود یا سرنگونی صدام؟!
Iran, Islamic Republic of
صدام ملعون حاضر بود اقرار به تجاوز کند ؟

قبول می کرد که آسیبهای وارده را جبران کند ؟

قبل قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت هم حاضر به شناخته شدن عراق به عنوان متجاوز نبود
گر چه ما خسارات جنگ را دریافت نکردیم
اما جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرد که
ما در پیگیری و مطالبه خسارات به دولت آبنده عراق می بینیم
اگر از برادرانمان بودند وضعیت درخواست خسارت اولین مطالبه ما نخواهد بود
اما اگر کسان دیگری در عراق روی کار آمدند
مطالبه خسارات را به طور فوری دنبال خواهیم کرد
در هر حال الآن هم طبق همان قطعنامه امکان پیگیری دریافت خسارت هست
و شاید روزی که عراق قدری توانا شد پیگیری شود
Iran, Islamic Republic of
30 سال ازپایان جنگ گذشته و یک ریال خسارت نگرفتیم شما میگویید بعدا خسارت میگیریم؟!
بابا لااقل یه چیزی بگید که مرغ پخته توی دیگ خندش نگیره
بزک نمیر بهار میاد
Iran, Islamic Republic of
ما حاکمیت کشور متجاوز رو دگرگون کردیم
و عراق از کشوری دشمن تبدیل به کشوری دوست شد

شما دنبال گرفتن خسارتید ؟
Iran, Islamic Republic of
خسارت گرفتن را مسخره می کنی؟!
ازکیسه خلیفه میبخشی شما عزیزدل برادر این پول متعلق به یک ملته که کلی ستم کشید و جنگ رو تحمل کرد. شکمت خیلی سیره ها
حاکمیت کشور متجاوز صدام بود که آمریکا سرنگونش کرد و بعدا دستگیرش کرد و تحویل داد
نگو ماست سیاهه!
Iran, Islamic Republic of
همان مرحوم غریق استخر که برجام را به کشور تحمیل کرد اجازه پایان جنگ بعد از فتح خرمشهر را نداد .
Iran, Islamic Republic of
بلی آن غریق استخر آن زمان همه کاره امام بود شما خبرنداری؟
Iran, Islamic Republic of
هر کشوری که مورد تجاوز قرار می گیرد
اولین و فوری ترین هدفش دفع تجاوز نیست ؟

البته اهداف دیگر هم می تواند قابل تصور باشد
اما در درجه بعدند و نه اولویت اول

ما در رابطه با سرنگونی صدام هم موفق شدیم
عراق با کمک و مدیریت کدام کشور صدام را به پای میز محاکمه برد
و در نهایت اعدام شد ؟
آمریکاییها راضی بودند ؟

اما خسارت
بالاخره کجای دنیا برای مقابله با دشمنشان حاضر به هزینه نیستند ؟

البته انسانها خواه در جوانی یا پیری خواهند رفت
اما کدام رفتن به پای شهادت می رسد ؟

زندگی پایان دارد ؟
زندگی بی پایان است
اما مراحل دارد
و دنیا مرحله بسیار کوتاه و در عین حال آزمونی است
آنهایی که با شهادت رفتند بردند یا باختند ؟
کوره جنگ چقدر انسانها را ساخت
چقدر افراد دچار مشکلهای حاد را به انسانهایی والامقام مبدل کرد

ما طرف دار جنگ نیستیم
اما از ابتلائات هم نباید خشمگین بود
بلکه بایستی تکلیف را تشخیص داد
و بر اساس آن مشی کرد
جنگ میدان ابتلایی است که می تواند انسانها را به بالاترین قلل رشد و تکامل برسد
آری دفاع مقدس ما چنین بود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اینجا مکان انشا نوشتن نیست بلکه باید با منطق و ازروی واقعیت ها سخن گفت
دنیا میداند که رژیم صدام را آمریکا سرنگون کرد و صدام راهم آمریکا دستگیرکرد
یحتمل شما ازاون افرادی هستید که عقیده دارید رنگ ماست سیاهه!
از اوایل انقلاب تا کنون اخبار را رصد کرده ام
Iran, Islamic Republic of
صدام را آمریکا راضی به اعدامش بود ؟

این واقعیت رو می دانید ؟

علی رغم مخالفت آمریکا ، با هدایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران ، صدام به درک واصل شد
و به سزای بخش خیلی کوچکی از جنایاتش رسید

حالا به اعتراف آمریکاییها چه کسی باعث خروج عمده نیروهای آمریکایی شد ؟
آمریکایی ها از کدام ژنرال ایرانی به شدت ناراحتند ؟
ما بعثیهای درآمده در لباس داعش رو با دستان عراقی و سوری و ... تعقیب نکردیم ؟
ضربات کمی به آنها وارد شد ؟
خبر از فتوحات ایران
و ادامه دفاع مقدس
در قالبی دیگر ندارید

ما هم انشاء می نویسیم
و هم واقعیات را می بینیم
و اخبار می کنیم
Iran, Islamic Republic of
شما ا نشا بنویس اما واقعیت را هم بگویید که اگرهم نگویید مهم نیست چون مردم میدانند و آنها هم که نمیدانند بالاخره روزی خواهند فهمید.
بازهم تکرار واقعیت میکنم صدام را آمریکا دستگیرکرد و رژیم صدام راهم آمریکا سرنگون کرد
دنیا هم این را میداند پس چرا روز روشن دروغ می گویید؟!
ضمنا بحث اصلی که ما درجنگ به هدفمان نرسیدیم ارتباطی با مسایلی که شما مطرح کرده اید نداشت
هدف اصلی ما پس از بیرون کردن نیروهای دشمن سرنگونی صدام و رفع فتنه درجهان بود که بارها و بارها از صداوسیما پخش می شد و یحتمل شما نبودید و نشنیدید اما اکنون مدعی هستید ا ما بجایی رسید که فرماندهان جنگ با گزارش های غیرواقعی مرحوم امام را درموقعیتی قرار دادند که قطعنامه را پذیرفت و یک ملت مات ومبهوت ماند!
Iran, Islamic Republic of
ولی می خواست اعدام بشود ؟
و انگهی آمریکا راضی بود که شیعیان در عراق روی کار بیایند ؟
آمریکا دنبال تجزیه عراق نبود ؟

ما در غلبه از ابزار حامیان صدام که علیهش بکار افتاده بودند
استفاده کردیم
و نه تنها دشمنمان را با واسطه از سر راه برداشتیم
بلکه حاکمیت سرزمین دشمن را هم به دست دوستانمان دادیم
آمریکاییها بارها از روی کار آمدن رژیم کنونی عراق ابراز ناراحتی نکردند ؟
نگفتند که صدام رو سرنگون کردیم اما ایران یا دوستان ایران حاکم شدند ؟
اینها پیروزی و موفقیت نیست ؟
یا فوق خواسته است ؟
Iran, Islamic Republic of
قاتلوهم حتی لا تکون فتنة و یکون الدین کله للّٰه

رفع فتنه و غلبه کامل دین الهی بر جهان به صورت فراگیر را همه می دانیم که هدفی غایی است
و مطلقش در زمان امام زمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف تحقق می یابد

اما به صورت نسبی را بحمد الله شاهد بوده و هستیم
فتنه صدام به مرحمت الهی سرکوب شد
فتنه داعش در عراق هم خدا را شکر شکست خورد
در سوریه هم که داعش عمده کارش ساخته شده است
در آغاز انقلاب تا کنون هم فتنه های فراوانی آمدند و از بین رفتند
خداوند به کرمش در ادامه مسیر هم یاری فرماید
تا دیگر فتن هم مغلوب رزمندگان اسلام شود
و در نهایت توفیق طاعت کامل ولی کلش و همچنین نایب او رهبر فرزانه انقلاب را روزیمان فرماید
Iran, Islamic Republic of
جنگ را ما شروع نکرده بودیم که هدفمون چی باشه جنگ رو صدام شروع کرده بود و ما نگداشتیم به هدفش برسه بله شعار سرنگونی صدام را پس از حمله او به ایران دادیم ولی توجه کن صدام شروع کرد و ما نگداشتیم به هدفش برسد باید چیکار می کردیم وظیفه ما دفاع بود در طول ۸ سال ما می گفتیم دفاع مقدس ما در این دفاع مقدس موفق بودیم ۸سال تونستیم دفاع کنیم و جلوی پیروزی دشمن را که شعار فتح سه روزه میداد بگیریم
Iran, Islamic Republic of
شما منظور نویسنده را که ادعا دارد درجنگ پیروزنشده ایم متوجه نشدید
ایشان منکر این صحبت های شما نیست بلکه می گوید وقتی قطعنامه را از موضع ضعف پذیرفتیم و مرحوم امام باگزارشات غیرواقعی قبلی فرماندهان جنگ درمورد ضرورت ادامه جنگ با واقعیت جبهه ها مواجه شدند و در نهایت مجبور شدند جام زهر را بنوشند آنوقت به این میگویند پیروزی؟!
بلی ما دردفاع از تمامیت ارضی کشور موفق شدیم و فقط همین درحالیکه پس از فتح خرمشهر ( سال 61 ) هم به همین نقطه رسیده بودیم و اکنون این سئوال برای همگان حتی درهمین سایت جهان نیوز بارها مطرح شده است که آیا ادامه جنگ پس ازفتح خرمشهر ضرورت داشت؟
درآن مقطع دنیا می خواست خسارات جنگ را بپردازد اما همان شد که شد و تا چندین سال دیگر جنگ را برای سرنگونی صدام و رفع فتنه در جهان ادامه دادیم تا اینکه همان دنیا مجبورمان کرد قطعنامه را بپذیریم

اگر ما دریک مقطع تاریخ را درست تعریف و تحلیل نکنیم بالاخره روزگاری می رسد که آیندگان این کاررا می کنند چون نمی توان خورشید را پشت ابر تا ابد پنهان کرد
اجتهاد در مقابل نص نه
Iran, Islamic Republic of
ما منظور و مبنای نویسنده را متوجه شدیم
اما شما دقت نکردید
برای درک نظر امام راحل رضوان الله تعالی علیه
نیاز به تحلیل نیست
امام به صراحت دارد که ما در جنگ پیروز شدیم
و برکات جنگ را برمی شمرد
صحیفه امام ج ۲۱ ص ۲۸۳ ببینید
البته کپی شده و همین پایین نظر شما منعکس است
Iran, Islamic Republic of
شما درپاسخ به این همه استدلال ففط مانند اسلاف خود امام را مانند پتک برسردیگران میکوبی!
سعی کنید پاسخ مستدل بدهید و ضمنا فرمایشات مرحوم امام را هم بطور کامل درنظربگیرید و عامل سانسور نظرات دیگران نشوید چون این ترفندسالهاست کهنه شده است
Iran, Islamic Republic of
مگر شما نگفتید
چون امام (ره) فرمودند جام زهر پس ما پیروز نشدیم
بنده نص کلام امام آوردم که فرمودند پیروز شدیم

یعنی از آن تعبیر جام زهر نمی توان استفاده کرده که پس ایشان معتقد به پیروزی نبودند
چرا که به صراحت فرمودند پیروز شدیم
و علاوه برکات آن را برشمردند

عجیب است شما استشهاد به کلام امام که رهبر ما بوده و هست ، تعبیر توهین آمیز پتک ! بکار می برید
در مقابل کلام حق تمکین کنیم
نه ...
خداوند همه ما را به راه نورانیش هماره راهنمایی فرماید
Iran, Islamic Republic of
شماهم مانند آن شخص انگ می زنید؟!
تعبیرتوهین آمیز؟!
دراین کامنت هم ثابت کردید از امام برای مقاصدشخصی مانند خیلی های دیگر هزینه می کنید پس درست گفتم که امام را مانند " پتک " برسر دیگران می کوبید
همانها که امام امام می گفتند جام زهر را بدست امام دادند و برای نسل قدیمی تر این قضایا یک تجربه بسیار گرانبهاست که متاسفانه دیگران و منجمله شما نمی خواهید ازآن استفاده کنید
Iran, Islamic Republic of
مقاصد شخصی ؟!

کدام مقاصد ؟
Iran, Islamic Republic of
مقاصدشخصی اینجا یعنی تحمیل نظرات شخصی و هزینه کردن از مرحوم امام
Iran, Islamic Republic of
سخن امام (ره) هدیه است
راهنمایی است
رهبر یعنی این ما راه می برد

امام هم پیروزی را معنای کردند و فرمودند
چه کشته شوید و چه بکشید پیروزید
و هم مصداق آن را که فرمودند
در جنگ پیروز شدیم

ما اگر مفهوم پیروزی از منظر کارشناسانه امام را بدانیم
در تطبیق با مصداقش دچار مشکل نمی شویم
Iran, Islamic Republic of
شما چرا درجواب استدلال دیگران از امام مایه می گذارید؟
و در همین ارتباط بخاطرهمین نوع گفتمانتان به دیگران برچسب می زنید تا مثلا طرف مقابل سکوت کند؟!
شما می توانید بگویید من نظراتتان را قبول ندارم و خلاص و لازم نیست هرجا به بن بست خوردید از امام و رهبری و ... هزینه کنید
درهمین سایت اصولگرای جهان نیوز مصاحبه ها و یادآوری هایی بوده است که جنگ را ازدیدگاه یک ناظر واقع گرا تحلیل کرده اند و درمورد فتح خرمشهر و حوادث پس ازآن بحث و بررسی شده است پس با استدلال شما دیگر هیچکس حق ندارد از جنگ سخن بگوید چون از مرحوم امام نقل قول می آورید
اتفاقا جالب است که درهمین مصاحبه ها خوانده ایم که مرحوم امام با توقف جنگ پس ازفتح خرمشهر مخالفتی نداشتند و کار را به مشاوره و نظرات خبرگان سپردند و آنها بودند که کار را به قطعنامه و جام زهر رسانیدند و مرحوم امام را درمقابل یک عمل انجام شده قراردادند

درخاتمه بحث را بنده تمام میکنم چون حرفها گفته شده و استدلال ها آورده شده و خوانندگان و تاریخ قضاوت خواهند کرد... این ملت درجنگ و پس ازآن بسیارتحمل و بردباری کرده است اما این وضعیت حقش نیست!
Iran, Islamic Republic of
امام و کلام امام چراغ راه ما نیست ؟

حرکت در پرتو چراغ تعجب برانگیز است ؟

همگی از نورانیت او کلام سعادت بخشش بهره ببریم
Iran, Islamic Republic of
نقل قول از امام به جهت رد ادعایی بود که می گفت به دلیل جام زهر دانستن ، پس نظر ایشان هم این بوده که در جنگ پیروز نشدیم
امام به صراحت فرموده بودند در جنگ پیروز شدیم

البته دیگران ممکن است نظرات دیگری داشته باشند


برای ما نظر امام واقع بینانه و ملاک است
Iran, Islamic Republic of
۱_صدام این فکرو کرد که ما از موضع ضعف قطعنامه را پذیرفته ایم منافقین هم همین فکرو کردند به همین دلیل بعد از قبول قطعنامه دست به حملات همه جانبه ای زدند(عملیات مرصاد رو یادتونه ) ولی مردم چنان به جبهه ها هجوم بردند و مقاومت کردند که صدام فهمید که تحلیلش اشتباه بوده و نهایتا یکی دو ماه بعد به آتش بس و عقب نشینی تن داد اگر از موضع ضعف بود چرا صدام بعد از دوماه کوتاه آمد در حالی که در سال ۵۹ چون فکر می کرد ایران درب داغونه به ایران حمله کرد ۲_دوستانی که میگن ما خسارات جنگ را از عراق نگرفتیم توجه کنند خود عراق بدست ما افتاد البته نه از نظر ظاهری بلکه از نظر سیاسی . امریکا صدام رو تحریک کرد که جمهوری اسلامی رو ساقط کنه ولی ما در نهایت با تدبیر امام که همان نوشیدن جام زهر بود به برکت آن جام زهر چند سال بعد کل عراق را از آمریکا گرفتیم و فرش را از زیر پای آمریکا کشیدیم چون که صد آمد نود هم پیش ماست الان عراق متحد ماست سوریه و لبنان و یمن و کمی تا قسمتی ترکیه هم اخیرا در جبهه مقاومت قرار گرفته اند در سال ۶۷ وضعیت سیاسی ما چگونه بود الان چگونه است ما کاری کردیم که عربستان دیگر نمی تواند ادعای خادم الحرمین داشته باشد مجبور شد علنی با اسراییل متحد شود ما پرده نفاق را از روی عربستان کنار زدیم بحرین الان پیکره مردمی آن با ماست خسارت نگرفتیم ولی خود عراق را با خودمان همراه کردیم مشکل تجزیه کردستان عراق را سردار سلیمانی ما با یک نهیب به مسعود بارزانی حل کرد آیا حیدر العبادی می توانست این مشکل را حل کند که سردار سلیمانی حل کرد باور کنید الان عراق و سوریه و لبنان و بحرین و ترکیه و یمن و افغانستان و ....قلمرو سیاسی ماست کاری به اردوغان و امثال او ندارم اوهم مجبور شده با ایران و مقاومت همراهی کند و این به خاطر احساس خطری است که از مقابله با مقاومت احساس کرده است . موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
قراربود انقلاب برای مردم ایران خیلی چیزا بیاره
این دستاوردها که شما میگی چیش به مردم ایران رسیده و میرسه؟!
شما یا درجامعه نیستید یا اگرهم هستید درجوامع خاص با شکم سیر
دنیا راهم فتح کنید اما مردم هزاران هزار مشکل دارند و مسئولانی که متاسفانه اکثرا دامنشان به فساد آلوده است وثروت های انباشته شده نزد افرادی که هیچ صنمی با انقلاب ندارند و ... چه بگویم؟....

اول باید ازخودمان شروع کنیم همان کاری که پیامبراکرم (ص) کرد و البته کمی هم نهج البلاغه بخوانیم و فرمایشات مولا را با وضعیت امروز ایران و بسیاری ازمسئولینش مقایسه کنیم. شما هم موفق باشید
هاشمی از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حرف حرف میاره و دوستان ما را از این شاخه به اون شاخه می کشونند آن دوست عزیز گفته بود ما در جنگ شکست خوردیم و خسارت جنگ را نگرفتیم بنده اینها رو در جواب ایشون گفتم اگر جواب فرمایش شما رو هم بدم که البته طولانیه باز دوست عزیز دیگری حرف رو به یک شاخه دیگه و یک موضوع دیگه می کشونه و این بحث ها لازمه اش اینه که بنده مستقیما و رو در رو خدمت شما و دوستان دیگر باشم ببخشید التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
ممنونم ازتوضیحاتت دوست عزیز اما متاسفانه اعتقادم به پیروزنشدن در جنگ پابرجاست چون تاریخ را نمی توانم تحریف کنم
نه خسارت گرفتیم و هم مرحوم امام را درموقعیتی قراردادیم که جام زهر را نوشیدند وقطعنامه را از موضع ضعف پذیرفتیم درحالیکه پس ازفتح خرمشهر موضع ما قوی بود
دستاوردهای پس ازجنگ ربطی به این بحث نداشت که البته نباید فقط این دستاوردها را از زاویه تولید توپ و تانک و موشک و ... دید و بایستی تحریم ها را هم درنظرگرفت ووضعیت امروز ملت ایران راهم دید و نظرات آنها را هم شنید که با گذشته بسیارمتفاوت شده است.
Iran, Islamic Republic of
» صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱ » صفحه ۲۸۳
جلد ۲۱ - صفحه ۲۸۳
... در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه‌ای مغلوب و شکست خورده نیستیم، ★★★ حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید ★★★ و دشمنان در تحمیل آنهمه خسارات چیزی به دست نیاوردند.
البته اگر همه علل و اسباب را در اختیار داشتیم در جنگ به اهداف بلندتر و بالاتری می‌نگریستیم و می‌رسیدیم ولی این بدان معنا نیست که در هدف اساسی خود که همان دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام بود مغلوب خصم شده‌ایم. هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و از همه اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما فکرمی کنی اگر مرحوم امام اکنون درحیات بودند بهبود وضعیت مردم ایران که سختی می کشند و دهها و دهها تبعیض و بی عدالتی و تنگناهای اقتصادی و ... را تحمل می کنند در اولویتشان نبود؟
بنده با توجه به افکارایشان اعتقاد دارم که قطعا رسیدگی به مردم و اولویت دادن به آنان بر جنگ و توپ و تانک و زیردریایی و موشک و ... ارجح بود
ما اگر دنیا را هم فتح کنیم اما ملت را نداشته باشیم چه حاصلی دارد؟!
Iran, Islamic Republic of
امنیت لازمه اولیه زندگی است

و به همین خاطر خداوند در کتاب هدایتش می فرماید

و أعدوا لهم ما استطعتم من قوه
هر چه می توانید در برابر دشمنان قدرت فراهم کنید

الآن ما اگر سیستم پدافند هوایی قوی نداشتیم

چیزی از زیرساختهای اقتصادی برایمان باقی مانده بود ؟

مگر کرکسهای بیگانه را نمی بینید
که حتی به اسم دوستی چه بر سر زیرسختهای کشورهای منطقه و همسایه آورده اند ؟
مردم سوریه ، یمن ، افغانستان ، عراق و ... چقدر با بمبارانهای آمریکا یا اذنابش کشته شده و می شوند ؟

کدام کشور به امنیت ما می رسد ؟

اما آیا فقر تنها معلول تحریم و امثال آن است ؟

گناهان علنی
و ازدیادش
و گردن کشی در مقابل احکام الهی
در تنگناهای رزق و روزی موثر نیستند ؟

الآن این زلزله ها
کمی بارندگی
و ...

همه می بینیم

اما اشتهای ما تا آنجا پیش رفته که از گسترش کنسرت های کذایی در شهرهای مذهبی دفاع کنیم !
برای حضور خانمها در ورزشگاههای مردانه سینه چاک کنیم !
از به اجراء گذاشتن قانون امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی کنیم
و ...
Iran, Islamic Republic of
اخه مرد حسابی تنت میخاره دفعه پیش دیدی چی شد
قیاس به نفس ممنوع
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد

شما حاج حسین رو همانند امثال خودت می دونی ؟

برخیها سراپای وجودشان ترس است
کاش ترس بجا بود
البته اولیاء الله از مقام عظمت الهی خوف داشتند آن هم چه خوفی
ولی زخمهای فراوان میدان نبرد
و زخم زبانهای منافقان
هیچ واهمه برایشان به وجود بیاورد
که :

أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (62) یونس
همانا آگاه باشید که اولیای الهی نه ترسی بر آنان است و نه غمگین می شوند
رر
Switzerland
روزنامه كيهان پرچم دار منافع روسها در ايران است زدن نفتكش ها باعث در گيري بيشتر در منطقه و باعث بالا رفتن قيمت نفت است كه به نفع روسها با صادرات ده هاميليوني بشكه نفت است منطقه ٤٠ سال است كه روي ارامش نديده و ملت رواني و تيمارستاني شده است اقاي شريعتمداري دست از اين دكترين جنگ افروزانه ات بردار!،
Iran, Islamic Republic of
اگر به فرض به نفع روسها باشه بهتره یا آمریکا ؟

شما به دنبال آرامشی مرگبارید

اتفاقا زده شدن نفتکشها و منابع قدرت اقتصادی کشورهای متجاوز آنها را ناچار به پایین کشیدن فتیله جنگ خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت نفت به نفع ایران است دولت به شدت کسری بودجه دارد.
Iran, Islamic Republic of
گاهی اوقات باید برای رسیدن به آرامش باید جنگید همیشه با گفتگو و مذاکره نمی توان به آسایش رسید.
مجید
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده نفتکش اتلاف و موشک های انصارالله که کجای امارات بخوره هیچ ربطی به مدیر روزنامه کیهان نداره موضوع تحریک حمله به نفتکش یا امارات باید در اتاق فکر دفاعی انصارالله صورت بگیره نه در تتیتر خبری کار روزنامه درج خبر و اتفاقات پیش رو هستش نه فتنه گری و ایجاد مشکل و تنش افرینی کیهان باید تو درج خبرهای بین المللی دقت داشته باشه تا دشمن سواستفاده نکند
Iran, Islamic Republic of
شماها فتنه را حادثه
و مشاوره را فتنه می نامید

همگی اعم از رسانه ها و دیگران در مقابل ملل مظلوم مسئولند
شما نه تنها احساس مسئولیت نمی کنید
بلکه احساس بحق و درست را هم محکوم می کنید
Iran, Islamic Republic of
راهنمایی وظیفه نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
فتنه گری آتشی بود که خاتمی و کروبی و موسوی بر افروختند.
علی
واویلا!!!!!!!. هیچی دیگه کیهان از فردا تعطیل اندر تعطیل میشه!!.
یونس
Iran, Islamic Republic of
ایشون بجز هزینه برای کشور و رهبر فرزانه انقلاب و دمیدن در آتش جنگ هیچ نفعی به حال ملت ندارن
اخه مدیر روزنامه رو چی به دخالتهای نامربوط ایشون رو باید غزل کنن به سرعت هر روز واسه اینکه تو چشم بیاد یه چیزی میبافه
Iran, Islamic Republic of
هزینه !
کیهان با روشنگریهای به موقع و شجاعانه هزینه که چه عرض شود ، توطئه های سخت و براندازانه را با تنویر افکار ، خنثی کردند

دست برادری دادن به مسلمانان مظلوم هزینه نیست
افزایش لایه های دفاعیست
تازه این با نگاه مادیگرایانه است
اما با آموزه های متقن دینی ، کمک به بندگان گرفتار خدا ، عنایت آفریدگارشان را در پی دارد
در دنیا و آخرت

شما دفاع از خود و مسلمانان گرفتار را جنگ طلبی و دمیدن در آتش آن می دانید

البته با این نگاه مرعوبانه ، آن جسارتها به روشنگریهای مدیر مسئول کیهان و سیاه دیدن و سیاه معرفی کردن هم تعجبی ندارد

جناب عالی با همان دید تنگ و خیزشگاه ترس محورانه آن ، برای ولی فقیه شجاعمان هم تعیین تکلیف می کنید

البته باز هم تعجبی نیست
چرا که فرمودند
زمانی می آید که معروف را منکر می بینند
و منکر را معروف

بلکه بالاتر
امر به منکر می کنند
و نهی از معروف

و قلم شما مصداقی روشن از آن پیشگویی است
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن حساب و کتاب داره ، نمیشه هر لحظه پرت و پلا بافت ، خدا میدونه اکثر حرفهای این بابا چرت و پرت محضه ، اثر داره اما بنفع دشمنان این آب و خاک نه بنفع ملت، این عمو هم یا غافله از این موضوع که در پازل نتانیاهوی جنایتکار نقش بازی میکنه یا عالمانه و عامدانه چنین خزعبلاتی میبافه در هر دو صورت شر این بابا رو خداوند خودش کفایت کنه
Iran, Islamic Republic of
شما ادله و توضیحات بالا را دیدید
باز هم به صورت کلی ...
اما اهانت به حاج حسین حفظه الله پاسخ سخت الهی را در پی دارد

که فرمود :

عن النبی صلى الله عليه و آله :قالَ اللّه ُ تباركَ و تعالى : مَن أهانَ لي وَليّا فقد أرْصَدَ لِمُحارَبتي .
حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند تبارك و تعالى فرموده است: هر كه به يكى از دوستان من تحقير و توهين روا دارد براى جنگ با من آماده شده است .
Iran, Islamic Republic of
بله ی مقدار ک بگذره ادعای خدا بودن را هم خواهید کرد
عزیزم با منطق جواب بده این حرفا دیگه کسی رو فریب نمیده زمان فرعون و آدم پرستی دیگه تموم شده الان عصر دموکراسیه
Iran, Islamic Republic of
سخن پیامبر صلی الله علیه و آله هدایت بخش است یا فریبنده ؟!

شما کلی گویی کردی
و آقای شریعتمداری را هتک کردی
هتک حرام نیست ؟
چرت و پرت ، خزعبلات و ... تعابیر توهینی نیستند ؟!

خداوند همه ما را مورد عنایت و عفوش قرار دهد
Romania
سخن پیامبر سراسر رحمت است همانند آیات قرآن اما بعضی، از این سخنان هر جا بنفعشان باشد برای فریب دیگران و سود خودشان استفاده میکنند و بخشی دیگرش را نادیده میگیرند این افراد در تاریخ هم کم نبودن و امامان ما چ خون دلها از همین افراد خورده اند
Iran, Islamic Republic of
الآن از حدیث بالا چه فریبی تصور کردید ؟
و کدام نفع شخصی ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما چه حرف منطقی زدید که ادعای منطقی بودن جبهه انقلاب را دارید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هر کشوری مورد تجاوز قرار گرفت دفاع به هر طریق ممکن حق اوست. چه جناب شریعتمداری بگوید ویا نگوید.