پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هرکیلو هویچ آمریکایی برابر است با دوکیلو گوشت

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 572499
هفته گذشته، بازار شاهد هویج ناخوانده آمریکایی بود که با قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان و در بسته‌بندی‌های ۳۰۰ گرمی به قیمت ۳۰ هزار تومان در بازار میوه و تره‌بار عرضه شد. اما معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که هیچ مجوزی برای واردات هویج صادر نشده و اگر هویج‌های عرضه‌شده وارداتی باشد، قاچاق است که دستگاه‌های متولی باید با آن برخورد کنند.
هرکیلو هویچ آمریکایی برابر است با دوکیلو گوشت
به گزارش جهان نيوز، طی هفته گذشته بازار میوه و تره‌بار شاهد اتفاق عجیب دیگری بود، چراکه هویج‌های بسته‌بندی خرده شده خارجی با عنوان آمریکایی به قیمت باورنکردنی کیلویی ۹۰ هزار تومان عرضه شد که واکنش‌های متعددی را در پی داشت و مشخص نبود با کدام مجوز این محصول به بازار ایران وارد شده است.
 
مهدی قائمیان - معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات - در این باره واکنش نشان داد و به ایسنا اعلام کرد که ایران خود صادرکننده هویج است و هیچ نیازی به این محصول نداریم که بخواهیم آن را وارد کنیم.

همچنین طی ماه‌های گذشته این سازمان هیچ مجوزی برای واردات هویج آمریکایی صادر نکرده است.

وی افزود: ممکن است بذر این محصول آمریکایی باشد و به همین دلیل به نام هویج آمریکایی عرضه شده باشد.

اما قیمت غیرمنطقی و خارج از عرف آن چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر این محصول واقعا وارداتی باشد، قطعا قاچاق محسوب می‌شود، چرا که هیچ نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای روی آن صورت نگرفته است.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات تاکید کرد: این سازمان به عنوان یک عضو از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئله مورد نظر را پیگیری می‌کند. اما از دستگاه‌های متولی انتظار داریم هر چه سریع‌تر به بازار ورود کنند و در صورت مشاهده این محصول، ضمن جمع‌آوری آن با عاملان واردات غیرقانونی برخورد کنند.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *