پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۶۴
یادداشت/سعدالله زارعی

«احمدی‌ نژاد» خبر اصلی نیست

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 572497
در ماجرای اخیر احمدی‌نژاد و تیم او، مردم به آنان توجهی نشان نمی‌دهند و تعدادی که دور آنان جمع می‌شوند آنقدر کم هستند که در معادلات سیاسی تأثیر چندانی بر جای نمی‌گذارند.
«احمدی‌ نژاد» خبر اصلی نیست
گروه سیاسی جهان نيوز: سعدالله زارعی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان "احمدی‌نژاد، خبر اصلی نیست" به حاشیه‌سازی‌های اخیر رئیس جمهور پیشین پرداخت.

متن کامل یادداشت زارعی به شرح زیر است:

گاهی در بعضی هیاهوهای کم عمق و زودگذر، عظمت انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن در بعضی اذهان به حاشیه رفته و نادیده گرفته می‌شود. حال آنکه فقط کمی فراست می‌خواهد تا نگاهی به اطراف و تورق تاریخ چهل ساله اخیر این مرز و بوم به ما بگوید بعضی چیزها را جدی نگیریم و همانطور که ملت از کنار آنها می‌گذرد، ما نیز بگذریم.

 یکی از این هیاهوهای کم‌عمق و گذرا سر و صدایی است که این روزها گروه آقای محمود احمدی‌نژاد راه انداخته و بعضی تحت تأثیر بازتاب‌هایی که عمدتاً در رسانه‌های خاص خارجی و پاره‌ای از گروه‌های مجازی پیدا می‌کند، جدی تلقی کرده‌اند. بعضی هم دلسوزانه البته ابراز نگرانی کرده و هشدار می‌دهند!

 محمود احمدی نژاد از زمانی که تا حدی از مسیر عمومی انقلاب فاصله گرفت و یا به هر حال جدا دیده شد، گاه و بیگاه اقداماتی انجام می‌دهد تا نه در «حاشیه» تحولات سیاسی و اجتماعی که در «متن» آن دیده شود؛ از اعلام کاندیداتوری در انتخابات اخیر تا انصراف از آن، از کاندیدا کردن فردی که پیش از این از قرار داشتن در پست معاون اولی منع شده بود تا سر و صدایی که پس از آن برپا کرد، از کاندیدا کردن فردی دیگر که به دلیل داشتن پرونده‌های سنگین مالی در معرض بازجویی و صدور حکم محکومیت قرار داشت تا سروصدایی که پس از عدم تأیید صلاحیت او روی داد، از جنجالی که پس از اولین جلسه محاکمه معاون اجرایی‌اش بپا کرد تا جنجال‌های بعدی و بعدی و بعدی ... همه برای آن بود که «دیده» شود.

این دیده شدن هم ظاهرا برای او و اطرافیان معدودش، تفاوتی نمی‌کند که در هواداری بخشی از جامعه تبلور داشته باشد یا در رسانه‌های بدنامی که از قضا هیچ نسبت واقعی هم با او الّا هم بیانی در متهم کردن نظام اسلامی به بی‌عدالتی و فساد ندارند، باشد.

اما رسانه‌های خارجی با هدف شناخته شده و رسانه‌های داخلی متعلق به بعضی از جناح‌های کشور نیز با هدف تطهیر خویش و فراموش شدن اقدامات دیکتاتور مآبانه خود به اقدامات او و اطرافیانش پوشش وسیع می‌دهند و سعی می‌کنند او و اقداماتش را مسئله‌ای مهم برای نظام جلوه دهند و این در حالی است که تاریخ همین سالهای اخیر نشان می‌دهد که تحرکاتی بسیار بسیار گسترده‌تر از آنچه «رئیس‌جمهور سابق» به آن مبادرت می‌ورزد هم نمی‌تواند رویدادها و روند اصلی نظام اسلامی را به حاشیه ببرد و اقدامات جنجالی‌ کم عمق را به مسئله‌ای تبدیل کند.

حالا نگاهی به صورت و نتیجه «مسئله احمدی‌نژاد و اطرافیانش» بیندازیم. کاملاً واضح است که این تیم می‌خواهند مسئله اصلی باشند و لذا برای آن نمادپردازی می‌کنند؛ از بست نشینی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا برگزاری میتینگ در این گوشه و آن گوشه تا حملات حاد به بعضی از نهادهای نظام و ... اما جدای از بازتاب‌های حساب شده رسانه‌ای، در عالم واقع و عینیت اجتماعی، این اقدامات تأثیرگذار نبوده است و نیز نسبت این بازتاب‌ها و تأثیرات با شخص با مشخصات و مختصات احمدی‌نژاد آنقدر نبوده است.

دکتر احمدی‌نژاد کمتر از 10 سال پیش حدود 24 میلیون رأی آورده، هشت سال رئیس جمهور این مملکت یعنی در جایگاه نفر دوم نظام بوده است؛ بعنوان رئیس دولت ده‌ها استاندار، صدها فرماندار، ده‌ها سفیر، هزاران بخشدار، صدها مدیرکل و هزاران مدیر جزء داشته و از بستر رسانه‌های مختلف کشور بهره برده و لااقل 8 سال درصدر اخبار کشور بوده و برچندین نهاد شورایی کشوری ریاست کرده و از همه مهمتر بعنوان یک مظهر عدالتخواهی و نیز یک شخصیت مردمی در حدی که یک رجایی پنداشته می‌شد و فراتر از همه‌ی این ها بعنوان فردی که به دلیل خدمات فراوانش و مورد عنایت و محبت رهبری بود و به همین دلیل میلیون‌ها دلداده ولایت، او را چون نگین در میان گرفته بودند و علمای زیادی از تهران تا روستاهای دوردست از او حمایت می‌کردند و میلیون‌ها شهروند ایرانی به حاشیه رانده شده در دولت‌های سازندگی و اصلاحات او را نجات‌دهنده خود از فقر به حساب می‌آوردند.

خب این احمدی‌نژاد از اواخر دولت اول و در طول دوره دوم، غره از جمعیت‌هایی که او را احاطه کرده و برایش شعار می‌دادند در پاره‌ای از مسایل راه انحراف را در پیش گرفت. فردی با مختصاتی که برشمردیم در این شرایط باید چه تعداد هواخواه در میدان داشته باشد؟ بطور طبیعی الان باید دست کم چند میلیون نفر دنبال خود داشته باشد بخصوص که مردم از دولت پس از او هم چندان راضی نیستند و وضع اقتصادی خود را ضعیف‌تر از دوران او ارزیابی می‌کنند و به طور طبیعی باید با یادکرد دیروز، امروز دور او را پر کنند و هر «الف» و «واوی» که می‌گوید را به عنوان صدای خود تلقی و منتشر نمایند. خب حالا در عمل چه اتفاقی افتاده است؟
تیم احمدی‌نژاد که در این اواخر به جای اسلام از ایران و به جای انقلاب اسلامی از «بشریت» دم می‌زد و گمان می‌کرد سخن گفتن از ایران و بشریت دایره هواداران آن را گسترده‌تر می‌کند و می‌تواند مخالفان مذهبی خود را  که هر روز بیشتر می‌شدند را پشت سربگذارد، امروز برای آنکه دیده شود و پرهوادار جلوه کند، بست‌نشینی‌اش را به حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام و در جوار مزار بزرگان فقهی اخلاقی نظیر آیات عظام آقا مجتبی تهرانی، حق‌شناس و خوشوقت که بطور خیلی طبیعی محل حضور جمع قابل ملاحظه‌ای از مردم است، و یا در حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و این مسجد یا آن مسجد می‌برد؛ چرا؟ این تیم اگر چه اذعان نمی‌کند اما در عمل نشان می‌دهد که برای جلب توجه باید به «مکان‌های مورد توجه» مردم برود و در «جمعیت‌های آماده» حاضر شود! با این وجود هم و با اینکه اعلام قبلی صورت می‌گیرد، باز جمعیت قابل ملاحظه‌ای جمع نمی‌شود، چرا؟ چرا از جمعیت ده‌ها هزار نفری دیگر خبری نیست؟

واقعیت این است که دیگر اقدامات این گروه «برای مردم» و یا «برای اسلام» و یا «برای انقلاب اسلامی» صورت نمی‌گیرد. مردم کاملاً دریافته‌اند که این‌ها مدتهاست فقط «برای خود» کار می‌کنند. براین اساس می‌توان گفت پرخطاترین کاری که تیم احمدی نژاد مرتکب شد این بود که برای مقابله با «حکم قضایی درباره خود» داد واعدالتا و واانقلابا سرداد و گمان کرد بخش وسیعی از مردم به دلیل دلخوری‌هایی که از دستگاه قضا دارند، فریب می‌خورند و نهضتی ضد دستگاه قضایی و در واقع ضد ساختارهای قانونی نظام شکل می‌دهند و این تیم می‌تواند پرچم آن را در دست گرفته و دوباره در کانون توجه مردم قرار گیرد؛ اما اینطور نشد و فریادهای اخیر عدالتخواهی تیم احمدی نژاد از چند متر اطراف آنان فراتر نرفت. در این میان رسانه‌های بیگانه و طیف‌های آلوده داخلی هر روزه «اخبار احمدی نژاد» را پوشش دادند تا نشان دهند نظام دچار بحران داخلی یا در آستانه بحران داخلی است.

اما چرا فتنه‌گران داخلی که در دوره حاکمیت خود بر قوایی از نظام و نیز در فتنه 88 که صدها بار بدتر از تیم احمدی نژاد، نظام و ارکان آن را مورد هجوم قرار داده بودند و در صدد بودند آرمان های انقلاب را با شعارهایی نظیر مرگ بر اصل ولایت فقیه و یا نه غزه، نه لبنان از میان بردارند و کار آمریکا، اسرائیل و منافقین را راحت کنند، از اقدامات این روزهای تیم احمدی نژاد استقبال کرده و در تبلیغ آن سعی بلیغی به کار بستند؟ اگر در پاسخ به این سوال کسی گمان کند پای اتحاد بین این دو شبه جریان آلوده در میان است، اشتباه می‌کند.

البته در این بین تیم احمدی نژاد با نامه نگاری‌ها و پیغام و پسغام‌ها و بعضی ملاقات‌ها سعی کرده‌اند با فتنه‌گران در یک جبهه و رویاروی مردم متدین قرار گیرند، اما فتنه‌گران که به نتیجه رسیدن چنین اقداماتی را در شرایط کنونی «غیرممکن» ارزیابی می‌کنند و استراتژی خود را تسخیر دوباره سنگرهای کلیدی نظام قرار داده‌اند، ضمن استقبال از اقدامات اخیر تیم احمدی نژاد، حاضر به اتحاد با آن نیستند.

در واقع در این بین فتنه‌گران با برجسته سازی اقدامات تیم احمدی‌نژاد و خطرناک معرفی کردن آن از یک سو درصدد یافتن حاشیه امن برای دور ماندن از رصد توسط مردم و دستگاه‌های نظام هستند کما اینکه به موازات تندتر شدن اقدامات تیم احمدی نژاد، فتنه‌گران نیز به اقدامات تندتری نظیر بازتولید منتظری و زیرسوال بردن روحانیت انقلابی و سپاه پاسداران روی آورده‌اند و گمان می کنند لحن گزنده تیم احمدی نژاد، گزندگی اقدامات فتنه گران را پنهان‌ و در عین حال مؤثرتر می‌کند بی‌آنکه دچار محدودیتی شوند و از سوی دیگر با انتساب «احمدی نژاد امروز» به جبهه نیروهای انقلابی، تلاش می‌کنند تا بدون پذیرش مسئولیت و هزینه از فتنه 88 عبور کرده و به فتح دوباره سنگرهای کلیدی نظام نایل آیند.

فتنه‌گران و دسته‌ای از گروه‌های سیاسی که بستر فتنه را آماده کردند، می‌خواهنده زینه هنجارشکنی دیروز خود را از جیب انقلاب بپردازند و در واقع بدون آنکه هزینه‌ای بپردازند، فتنه را سرپا نگه دارند و در عین حال با سند دادن از احمدی نژاد بگویند اعتراض ما برای آن بود که چنین شخصی رئیس جمهور نظام نباشد و این در حالی است که اینها در زمانی با احمدی‌نژاد مقابله می‌کردند که او در تلقی عمومی سرباز نظام دیده می‌شد و حال آنکه اگر با رفتارهای هنجارشکنانه بطور واقعی مخالف بودند، دیروز با شدت بسیار بیشتر هنجارهای محوری نظام شامل ولایت فقیه، سپاه و شورای نگهبان را مورد هجوم بیرحمانه قرار نداده و چشم به حمایت خارجی از خود نمی‌دوختند.

اینک سؤال اصلی این است که چرا هنجارشکنی احمدی‌نژاد به جذب هوادار موثر برای عملیاتی کردن اغراض سیاسی نمی‌انجامد؟ پاسخش این است که مردمی که آن روز دور او را گرفتند برای تقویت نظام بود و امروز هم اگر دور او را خالی کرده و جدی اش نمی‌گیرند، باز برای تقویت نظام است.

اما واقعاً در ایران اسلامی خبر اصلی، احمدی نژاد و یا فتنه‌گران آشوب طلب نیستند چرا که این ها قادر به خبر شدن در شرایط تلولو انقلاب و ده‌ها خبر مهم آن نیستند. خبر اصلی این است که مردمی که به طور انبوه پای صندوق رأی آمدند ده‌ها احمدی نژاد را در وقت خود به حاشیه می‌برند.

خبر اصلی انقلاب این است که موفق شده در یک دوره کوتاه ـ پنج ساله ـ بساط گروه‌های پرشمار و مصممی چون داعش که در متن جوامع عراق و سوریه برای خود جایگاهی پدید آورده بودند را بهم بزند. طبعاً چنین انقلابی در برابر یک یا چند گروه داخلی که فقط به بازگشت به هر قیمت به قدرت می‌اندیشند، به حاشیه نمی‌رود.

خبر اصلی انقلاب این است که ظرف چند هفته فتنه شمال عراق توسط محور مقاومت در منطقه مهار شد و پس از آن قدرتی بروز و ظهور کرد که می‌تواند ده‌ها مسئله را در زمانی کوتاه حل کند.

خبر اصلی این انقلاب این است که دست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و وابستگان آن از اینکه بتوانند کاری ‌کنند عاجز مانده‌اند و در ایران، فردی که در عمل بتواند بار آمریکا را به مقصد برساند وجود ندارد.

خبر این است که هزاران نفر از مردم ایران برای تشییع یک شهید و یا مراسم آن هزاران نفر به میدان می‌آیند، اما به هیچ فرد و جریان سیاسی که پرده از نیات انحرافی‌شان برداشته شده باشد، اعتنا نمی‌کنند.

در ماجرای اخیر احمدی نژاد و تیم او، خبر این نیست که در این بین چه گفته می‌شود و یا چه اقدامی صورت می‌گیرد، خبر این است که مردم به آنان توجهی نشان نمی‌دهند و تعدادی که دور آنان جمع می‌شوند آنقدر کم هستند که در معادلات سیاسی تأثیر چندانی بر جای نمی‌گذارند و آن جمعیت‌های بسیار محدود هم همه برای تأیید نمی‌آیند و همه آنها که تأیید می‌کنند، گمانشان این نیست که در تحرکات امثال احمدی‌نژاد بنای ساختارشکنی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوباره تیتر احمدی نژاد ؟ما فکر میکردیم احمدی نژاد پول خرج نمیکنه. ظاهرا اشتباه میکردیم
Canada
اگر «احمدی‌ نژاد» خبر اصلی نیست پس چرا نام او را تیتر زدید؟
حسین
Netherlands
بی تردید آقای احمدینژاد خبر اصلی نیست. بنده دو بار به ایشان رای دادم و از رای خود راضی ام( در مجموع). قدر دان ایشانم که بلحاظ عملکرد داخلی و بخصوص خارجی. اما دیگر به ایشان رای نمی دهم .(قحط الرجال که نیست حکومت موروثی هم نسیت).
موضوع ایراداتی استکه می گیرد و در این مورد (بعنوان یک مسلمان که سعی دارد مومن بشود) با او موافقم.
ان شاءالله که مغز این پیام را با قلم قاصر و نا رسای خود توانستته باشم منعکس کنم.
حق بده حق بگو حق بشنو
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
خب اگه طرفدار نداره پس چرا تنتون لرزید و تایید صلاحیتش نکردین😂😂😂😥😥!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز اشتباه نکردی. احمدینژاد پولی خرج نکرده. پول را کسانی خرج میکنند که از سال 94 با اتهاماتی مسخره، گیر دادن به احمدینژاد و یاران تا در پناه آن بتوانند 2030 و برجام 2 و 3 را پیش ببرند.
من که ساده لوح نیستم. اتهامات 20 میلیارد دلاری کرسنت، 12000 میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان و .... را ول کرده و چسبیده اند به یک سری اتهامات واهی که شاید جمعش برای خرید یک خونه ویلایی تو لواسان هم کفایت نکنه.
البته کنسرت و ورود خانم ها به ورزشگاه هم از همین مقوله است که میتوان بعنوان مکمل پروژه جهت جذب مخاطبینی متفاوت از آن نام برد.
با این همه اعتقاد دارم که حریف مکر خدا نخواهند شد. یا علی.
Iran, Islamic Republic of
خدا کمکش کنه برگرده به راه
Iran, Islamic Republic of
کدوم راه؟؟؟
راهی که سال 84 تعیین تکلیفش با جناب ناطق نوری بود و سال 96 با جناب حدادعادل؟!
Iran, Islamic Republic of
جناب متوهم!! تو و دیگر وابستگان حلقه سی ساله بدانید که اگر احمدی نژاد مهم نبود این قدر تیتر اول سایتها و خبرهای شما نمی شد! پس بترسید از روزی که نزدیک است...
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
اگه منظور برگشت به راه اصولگراهاست ک امیدورایم نیاد سمت شما چون از شما خیری ندیده.. تو راه انقلاب و امام و رهبر هست و خواهد ماند.. رهبر خودش تیز هوشه و میدونه اوضاع مملکت چ خبره و سیاسی کاری برخی ها رو داره میبینه ک فقط هدفشون تخریب دولت قبل و رییسشه
Iran, Islamic Republic of
سعدالله خان معلومه شما هم کف جامعه نیستید
عراق و سوریه
Iran, Islamic Republic of
زارعی بنده خدا سالهاست از اخبار کشورش بی خبر است!
او را باید فقط در خبرهای سوریه و عراق پیدا کرد لذا شاید اصلا نداد رئیس جمهور کشورش کیست!
محمد
Iran, Islamic Republic of
با نظر شما کاملا موافقم
هرکسی که اراده کرد بنویسد تحلیلگر نیست .
تحلیلگر سواد و آگاهی لازم دارد .
ایمان
Iran, Islamic Republic of
خدایش اینجوری گفتن درست نیست بچه ات مثل سعدالله خان میشه ها بترس از مسخره کردن
من من
Iran, Islamic Republic of
کاری با هیچ بحثی ندارم...
اما اینجا رو دقت کنید :
".... از اعلام کاندیداتوری در انتخابات اخیر تا انصراف از آن، "
این بنده خدا هنوز نمی دونه ک احمدی نژاد انصراف نداد بلکه رد صلاحیت شد همین اردیبهشت امسال :)))
بعد به عنوان تحلیل گر اومده داره نظر میده ... خب تاریخ به این نزدیکیو اینجوری عوض می کنه می گه محمود انصراف داده... چه انتظاری از بقیه حرفهاش دارید :))))
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم احمدی نژاد خبر اصلی هست یا نیست
اما بن بست در زندگی به واسطه مدیریت خاله خرسه های اصولگرای معتدل و گرگ های اصلاحات و اعتدال خبر اصلیست
افتخار به پیروزی های خارجی و حصول به آن و ایجاد امنیت پایدار برای داخل بسیار پسندیده است
اما اگر این امنیت را گروهی رجاله لیبرال تبدیل به رکود و نا کار آمدی کنند نتیجه اصلی مسأله یعنی مردمی شاد و متحد در جهت حرکت به سوی آرمان ها ضربه اساسی می خورد
Iran, Islamic Republic of
الان هم بيشتر از آن مقدار طرفدار نداشته باشد كمتر هم ندارد.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اگر به او فرصت بدهید که یه فراخوان رسمی بدهد خواهید دید که مردمی که یارانه شون هم تو سکوت مسئولین رده بالا می خواهد قطع شود وگرانی که تا به حال هم سابقه نداشته بر سرشون آوار شود...نه به خاطر یارانه بلکه عدالت ورزی او واینکه اوست که شجاعت جمع کردن بساط نجومی بگیران نفوذی که می خواهند مردم را از اصل نظام بری کنندرا دارد... چه گونه به او لبیک خواهند گفت ما چیزی برای ازدست دادن نداریم .
United Arab Emirates
باشهههه..شما درست میگیییی!!!!
اینروزا همه خیالاتی شدن شما هم رووش!
یه نفر عاقبتش شد سوت بلبلی...
نکنه فردا شما هم عاقبتتون بشه ....‌‌.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خبرهای مهم رویادتون رفت که بنویسید
فسادها اختلاس ها بیکاری سرسام اور پایین امدن سن فحشاوفرارازخانه واعتیادوطلاق کمرنگ شدن امیدبه زندگی بالارفتن سن ازدواج
به راستی تواین متنتون این همه دروغ سرهم کردین روخودتون باورتون میشه که حالاتوقع داشته باشین مخاطبانتون باورکنند
وامادرموردمقبولیت احمدی نژاد:این تحلیلتون موقع ردصلاحیت ایشون هم میتونستین بدین یالااقل
اونوبذاریدبراوقت ردصلاحیت بعدیش ارایه بدین
خوب امثال شمااگه مردباشه که روحرفش بمونه ایشون تاییدصلاحیت می کنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا بعضی از خوانندگان مطالب که عده ی کمی هستند حالشون خوب نیست موضوع هر چه باشد آنها خارج از موضوع به حاشیه می روند مثل همکلاسی دوران ابتدائی بنده پسری بود که در کلاس سوم یا چهارم ابتدائی همکلاسی بنده بود هر وقت موضوع انشائی داشتیم در وسط انشا یک جمله بی ربط می آورد و می گفت(( من به مادرم کمک می کنم)) و دوباره موضوع اصلی را ادامه می داد حکایت این دوستان نیز حکایت آن همکلاسی است البته او بچه ای نه ساله یا ده ساله بود ولی این دوستان آدمهای پر مدعائی هم هستند
سرا
Iran, Islamic Republic of
حات خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
هر گروهي كه دغدغده اش خودش شود، مردم آنها را به تدريج فراموش مي كنند
رسول طاهری
Iran, Islamic Republic of
همین که تیترتان این می شود که : احمدی نژاد خبر اصلی نیست ؛یعنی احمدی نژاد خبر اصلی، هست.
Iran, Islamic Republic of
آقایان جهان نیوز
من درس خواندم، دکتری گرفتم و الان در زمینه تخصصی خودم و در این زمینه، تعداد همتایان من شاید به تعداد انگشتان یک دست نرسد
اما برای من امکان عضویت در هیأت علمی، و کار پژوهشی که زندگیم را تأمین کند نیست.
حرف هم کی می زنیم، می فرمایند چرا ایران وایستادی. برو خارج یا از نو دکتری بگیر، یا فوق دکتری براشون کار کن.
قوه قضائیه باید انتقام این رکود و حذف علم از چرخه توجهات را از این دولت بگیره.
.
Iran, Islamic Republic of
مردم نه شما را جدی میگیرند و نه گول حرفهای احمدی نژ اد را میخورند انان که گول حرفهای اقای احمدی نژ اد را خوردند مسولین و دستگاه ای حفاظتی بودند که جان و مال این مردم به دستان نا بلد ایشان سپردند و ایشان همه ان را نیست و نابود کردند و حالا طلبکار هم هستند
Iran, Islamic Republic of
مدتی از این خبر میگذرد ولی امیدوارم پاسخ این حقیر را روئیت فرمائید.
بدیهیست برای قضاوت در مورد هر رئیس جمهوری باید معیارهایی داشته باشیم و بر همان اساس قضاوت کنیم.
چنانچه بخواهیم احمدینژاد را با معیارهای امروز ملت که پایه اش بر مادیات و رفاه استوار است، قضاوت کنیم، در مقایسه با دولت های قبل و بعد نمره قبولی میگیرد.
چنانچه مطالبات ملت بدون تاثیر پذیری از برنامه ها و هجمه سنگین رسانه ای دشمنان و مطابق آموزه های دینی، سمت و سویی الهی داشته باشد قطعا خیر دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.
دقت داشته باشید که موفقیت نسبی دولت نهم ناشی از همین امر بود. متاسفانه پس از وقایع 88 دولت دهم شاهد انحراف مطالبات بخشی از مردم و افت آرا در تهران بود و لذا اولین سفرهای استانی در دولت دهم معطوف به استان تهران شد که به عبارتی میتوان از آن بعنوان شروع نوعی انحراف یاد کرد. البته انحراف مورد نظر بنده با انحرافی که هاشمی مبتکر آن بود متفاوت است.
بعید است اکثریتی منحرف بتوانند حاکمانی در صراط مستقیم را بر مسند بنشانند.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم این انسان تحلیلش بر چه اساسی نوشته تماماً بر اساس دروغ و ذهن بیمارش نوشته. کدام رسانه صحبت‌ها ی احمدی‌نژاد را منتشر کرده از کدام رسانه‌ها میگوید. مردم خونشان شدن رسانه احمدی‌نژاد با عشق و علاقه از دست مردم ناراحتی خوب بگو. کدام رسانه بیگانه از احمدی‌نژاد پشتیبانی می‌کند . هم رسانه‌های ضد انقلاب و خارجی که با شما هم صدا و بر علیه احمدی‌نژاد هستند. قبول ندارید. سری به تلگرام آمد نیوز و بی بی سی بزن ببین باشما هم فکرند یا احمدی‌نژاد . هر چه ما دیدیم دقیقا مثل شما بر علیه احمدی‌نژاد هستند . ترا بخدا بس کنید دست از سر مردم بردارید شما مردم را هم خودتان می‌دانید. ما را مردم به حساب نمی آورید . ولی بدانید یک موی احمدی‌نژاد با صدتای شما عوض نمی‌کنیم .
Iran, Islamic Republic of
این نوع تحلیل های شما ما رو نسبت به تحلیلهای گذشته تان به تردید می اندازد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل جالبی بود خداحفظ کنه دکتر سعدالله زارعی را . مردم ایران آنقدر رشد سیاسی دارند که چشم بسته پای علم کسی سینه نزنند اونوقت که به احمدی نژاد رای می دادند چون او در مقابل خط دشمنان ایستاده و حرف از حقوق مستضعفین و انقلاب و رد هو لو کاست و... می زد با آقا زاده ها و آقا ها مبارزه می کرد الان هم اگر کسی با مشخصات احمدی نژاد سال ۸۴ پیدا شود مردم او را روی سر خود تا محل ریاست جمهوری می برند ولی احمدی نژاد سال ۹۶ دیگر احمدی نژاد سالهای۸۴ تا ۸۸ نیست مردم از انتخاب آن زمان پشیمان نیستند
دیار شهریار
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگه مردم قدرت تشخیص داشتن خرداد ماه حجت الاسلام ریسی رو رو سرشون می زاشتن و می بردن تا محل ریاست جمهوری . متاسفانه مردم ایران خیلی وقت هست راهشون رو گم کردن . رااه گم کرده هستیم چون طلاق زیاد داریم چک برگشتی زیاده چون دیگه فامیل فامیلو نمی شناسه چون دیگه احترام نیست و هزار دلیل دیگه بجای اینکه بیایم اینجور تحلیل های ابکی نویسیم دو تا کار باید اجام بدیم اول جلو تهاجم فرهنگی بگیریم و فرهنگ خودمونو احیا کنیم دوم چند تا رفتار شناس بدون کینه بیاریم اونا مطالعه و تحقیق کنن ببینن دلیل اینکه احمدی نژاد خوبه الان به قول شما بد شده چیه تا در اینده از یک سوراخ دو بار گزیده نشیم
حسین
Netherlands
همه مسلمین و انقلابیون آگاه با بازگشت بسوی ارزشها انقلابی خودمان کاملا موافق اند ، اما این کار بسی مشکل است ، چه جامعه ای که در مقابل چشم شماست ، نمونه های اشراف و قدرت قبیله گرائی را در مقابل دارد و لذا آنرا ارزش می داند و در آن جهت حرکت می کند.
دلیل رفتار رئیس جمهور موفق مان می تواند چندین علت در هم تنیده باشد ، از جمله : بسته شدن دست ها در دو /سه سال آخر دولت دهم توسط مجلس ، سیاسی کاریهای دولت یازدهم ( و هنوز ) که صندوق خالی تحویل گرفتیم الخ. تنها و بی حامی ماندن او و طبقه وسط و پانین جامعه ، دوستانی که اگر خالص و واقعی بودند ، میباید برای صلاح کشور و او ، از او فاصله می گرفتند ،...
شاید این را هم بتوان اضافه کرد که ما بیشتر پهلوان خرابکن هستیم تا نیرو ساز. مثلا همین وزرای فعلی را ببینید و بسیاری از مسئولین ، اینها همیشه بوده اند حتی از وزارت بی ثمرشان در یک جرگه به وزارت جرگه مخالف رسیده اند!!! در چنین شرایطی چه کسی وقت نیرو سازی دارد؟ تمام تلاش در جهت بودن است و نه چگونه بودن.
جسارتا ، لطفا بیشتر بنویسید چه نکات مهمی را مطرح کردید
یا علی
Iran, Islamic Republic of
با نظر شما موافقم یکی از دلایلش شاید اینه که در سال ۹۲ کاندیداهای اصولگرا چها پنج نفر بودند همگی با خیره سری تا آخر ماندند و رای ها خرد شد و روحانی رای آورد مردم از سران اصولگرا لجشون گرفت و نا امید شدند البته دلایل دیگه ای هم داره که به قول شما عده ای محقق باید تحقیق کنند و رفتار انتخاباتی مردم ایران را دقیقا تحلیل کنند تا بلکه نتایج آن در آینده راهگشا باشد و کسی انتخاب شود که به درد مردم بخورد
Canada
بله مردم آنقدر رشد سیاسی دارند که روحانی را به رئیسی ترجیح دهند آنهم در غیاب گوهر نابی مثل احمدی نژاد.
Iran, Islamic Republic of
نه احمدی نژاد گوهر نابیست
نه مردم رشد سیاسی دارند
به جای این شعار بازی ها واقعیت های کف اجتماع را ببینید
حامی
Iran, Islamic Republic of
جناب زارعی اگه شما ملاک تحلیل هایتان جمع آوری مطالب رسانه های مختلف هست حق دارید از رویدادها و اتفاقاتی که پیرامون دکتر احمدی نژاد و یاران او افتاده بی اطلاع باشی چون اصولا امثال شما دایره اطلاعاتشان محدود است ولی بدانید اکثر ملت ایران برخلاف شما با توجه به شناختی که از دکتر احمدی نژاد دارند و اطلاعاتی که از راههای گوناگون وسینه به سینه بدست میآورند کاملا پیگیرهستند و مسائل را رصد میکنند وبا دعوت حضوری از دکتر احمدی نژاد برای سفر به شهرشان به گفتمان عدالت خواه او ایمان دارند هرچند که نوع گفتمان عدالت خواهانه دکتر مطلوب امثال شما نیست و نوع تحلیل شما بیانگر این مسئله هست ولی بدانید این حرکت عدالت خواهانه با توجه کارشکنی مختلف به لطف خدا آنچنان فراگیر خواهد شد که دیگر هیچ سدومانعی جلودارش نیست.
x
Iran, Islamic Republic of
تحليل هاي ايشان با موضوع داعش و سوريه و عراق را سردار سليماني نگاه هم نمي كند براي همين دست به دامن مسئله احمدي نژاد شده تا ديده بشه.
هادی
جهان بجان خودمو خودت یک هفته ای بود دخترم متولد شده بود نتوسته بودم سایت نگاه کنم ببینم ازاحمدی نژاد چی نوشتی ولی خوشحالم که بازم مطلب گذاشتی وهنوز هم هنوزه به حال احمدی نژاد غبطه میخورم که چون شماها نمک خورده ونمک دان شکسته ها حامی او بودین وسلام.بدبختین بخدا احمدی نژاد واسه جوانان فقیر این مملکت مسکن مهر درست کرد الان اون جوانان دارن به دولت افتزاح طلبان قسط میدن .بدبخت بکوبش
حسین
Netherlands
چشم شما روشن و قدم نورسیده مبارک ان شاءالله. فرمود : بوی نوزاد بوی بهشت است.
ان شاءالله خانم حضرت فاطمه (س) نگهدارش باشد.
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم بنده هم طرفدارسرسختش بودم و هنوز هم از مسکن مهر و دیگر کارهای مردمی اش تا همیشه دفاع می کنم ولی در دور دوم ریاست جمهوری در امتحان ولایت پذیری مردود شد و گویا باند مشائی او را جادو کردند و هنوز هم به خود نیامده. ای کاش ایچنین نمی شد ما را شرمنده کرد هر چند ما جواب یاوه گوئی های اصلاح طلبان را می دهیم چون در هر حال در برابر آن فتنه گران باز هم صد رحمت به احمدی نژاد او کجا و آن خاتمی و موسوی وکروبی نادان و فتنه گر و طرفداران آنها کجا
حسین
Netherlands
کسانی مردود شدند که اقتصاد مقاومتی تعطیل کردند و سفارتخانه انکل یس را بازگشائی و بیست دقیقه ووو.
ضمنا اشتباهات ایشان را می پذیرم اما عدالت حکم می کند که شرایط اشتباه را باید در نطر داشت. در همان سالها بعلل مختلف راها بر اوبسته و تبلیغات بر ضد و مشاوران ... چه عرض کنم
یا حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد با این تعصب و غیرت و مردمی بودنش .
حسن
Iran, Islamic Republic of
حالا به نظرتون چون سعد ا... خان گفته نیست پس نیست !!!! اقای زارعی خیلی وقت است که مردم کف کوچه و بازار به تحلیلهای ابکی امثال جنابعالی فقط پوز خند می زنند !!!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی خیلی برایت زحمت کشیدیم هزینه دادیم ولی افسوس که تو خراب کردی
Iran, Islamic Republic of
طرفداران میلیونی دکتر احمدی نژاد عزیز همیشه در صحنه خواهند بود .
United Kingdom
احمدی نژاد و جریانش نباشن تو سیاست دیگه رای نخواهم داد امسالم اشتباه کردم
میثم
Iran, Islamic Republic of
سعدالله جون دشمنی کینه عقده گشایی تا کجا بیا کف خیابون میبینی احمدی نژاد را
Iran, Islamic Republic of
کف خیابون پیشکش؛ در شان امثال ایشون نیست . کف خیابون بودن شایسته مردانی همچون احمدی نژاده .
اقلا تو همون فضای مجازی که هلف هلف گزارش خدمتشون میره ، یه لطف می کردن کلیپ سخنرانی محمود رو توی بانه ، حرم سیدکریم ، سخنرانی مشهد ، زیارت حرم ثامن الحجج یه کوچولو ملاحظه می فرمودن . اقل اقلش بعدش نمی نوشتند : از جمعیت های چندده هزارنفری خبری نیست! مثلا برای آبروداری می نوشتند : ازجمعیت های چندصدهزارنفری خبری نیست!
یا این که مثل اصلاح طلب ها ناچار می شدن مساحت حرم رو متر کنند و محاسبه کنن که کلا چند نفر تو اون مساحت جا میشه!!
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز از چاه (مدیریت افساد طلبان و روحانی) در آمدن و به چاله (مدیریت خود رأی و البته خیلی هنرمندانه تر احمدی نژاد) افتادن، خیلی هم بد نیست. چون بالاخره چاه خیلی بدتر از چاله است.
اما آیا واقعا در کشور ما این حد قحط الرجال شده؟
الان احمدی نژاد سعی داره با فاسدینی مثل خاتمی و... نزدیک بشه.
عاقبت این نزدیکی باز هم ادامه مدیریتی از نوع ... خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در آینده حرف و اول و اخر این مردم خواهد بود !!!! روحانی هم تا خواست بفهمد که باید چیکار کند و سوراخ دعا را پیداکرد که عیوب از کجاست ؟؟؟ حالا همه آنهائیکه با احمدی نژاد در افتادند بر علیه او هم شروع کرده اند !!! جماعتی تافته جدا بافته اجازه نمیدهند این مملکت روی چرخ خودش بیفتد و سر سلامت به پایان ببرد !!!
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد مهم نیست چرا در تمام کانال ها و سایت ها نام احمدی تژاد می درخشد. اگرچه توهین به او باشد بازهم مجبورند برای جلب مخاطب از احمدی نژاد بنویسند.
درود بی پایان الهی بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت که گل گفتی در این سایت مطالبی که نام احمدی نژاد درآن نباشد کسی نگاهش نمی کند
Iran, Islamic Republic of
آحمدی نژاد دیگه شورشو در آورده. یکی جمش کنه.
Iran, Islamic Republic of
جناب زارعى ! متاسفم براى تحليل ضعيفتان ، من احمدى نژادى نيستم ولى شما هم در اين نوشته خيلى دروغ به خورد مردم داديد، مگر يادمان رفته كه جماعت شما چطور قربان صدقه محموت ميرفت ؟! يادتان هست ته جرعه ليوانش را در مجلس نوشيديد ؟! همين شما بوديد كه او را بت كرديد، مرد و مسوليت شناس باشيد، شما براى آنكه طيف خود را بالا ببريد بقيه جناح ها و اشخاص مثل محموت را خراب ميكنيد من با اينكه طرفدار او نيستم ولى وجداناً يك موى گنديده او را با صد نفر همچون شما عوض نخواهم كرد !
مجيد
Iran, Islamic Republic of
جناب سرهنگ زارعي.شما به تحليل هاي سوريه و عراق بپردازيد. اگر خيلي نگران اوضاع سياسي داخلي هستيد تحليلتان را از بدبختي و بيچارگي مردم از قواي سه گانه بفرمائيد.
Iran, Islamic Republic of
به به .... بازم احمدی نژاد تیتر جهان نیوز....
با این حال اصلا تصور نکنید احمدی نژاد خبر اصلی نیست، خداییش مدیونید اگر همچی فکر بکنید...
جهان نیوز مارو گرفتی یا سوسمار رو....
تنها رئیس جمهوری که بعد از گذشت پنج سال از پایان دوره ریاست جمهوریش داره خیر به این خبرگزاری ها میرسونه همین دکتر خودمونه ... ببین مؤمن باید خیرش الی الابد باشه ...هم مردم رو به نون و نوایی رسوند هم این خبرگزاریها... حالا این دولت که هیچ خیری برا مردم نداره ...
فکر کنم بعداز صدو بیست سال احمدی نژاد از این دنیا بره هنوز خیلی ها دارن براش مطلب درست میکن و از کاراش میگن...
دکتر دوست داریم....
ناهید
Iran, Islamic Republic of
اگر یک جو غیرت در وجود شما هست اجازه دهید وارد صحنه شود تا میزان مقبولیت آن مرد خدمتگزار با شما جماعت پادگانی وابسته به قدرت و ثروت معلوم گردد. الیس صبح به قریب
Iran, Islamic Republic of
1400 انشاالله دکتر احمدی نژاد برای ریاست جمهوری خواهد امد . تا ان لحظه مجبوریم تحمل بکنیم .
محمود
Iran, Islamic Republic of
بنده با آن قسمت از مقاله که می گوید مردم با نظام هستند نه با اشخاص موافقم و اینکه احمدی نژاد خدمات بی نظیری به کشور کرد که دیگران آرزوی آن را داشتند و هینطور اینکه مردم او را بخاطر نظام می خواستند. اما باید قبول کرد که قوه قضاییه در مورد او اشتباه بزرگی مرتکب شد و اینک در دام افتاده است و افکار عمومی درست یا غلط بیشتر حق را به احمدی نژاد می دهد. پرونده های پشت سر هم و مبهم ، محاکمه های بی وقفه (و سکوت در مورد پرونده های خیلی مهمتر) و مقاومت در مورد یک درخواست ساده یعنی محاکمه علنی و رفتارهای خارج از عرف کسانی مثل دولت آبادی و منتظری جو نامناسبی را برای قوه قضاییه ترسیم کرده که باید هر چه زودتر به فکر آن باشند.
الهام
Netherlands
واقعا تحلیل جالبی بود (من که نفهمیدم چی گفتی) فقط اینو میدونم که تا آخر پای آرمانهای احمدی نژاد که همون آرمانهای امام و رهبری هست وایسایدیم و توی این راه جون میدیم...اون روز دیر نیست و می بینین که همین بقول شما 4 نفری که دوره احمدی نژادن توی راهشون سفت ترن یا اون چند میلیونی که فک میکنین با شما هان
اون روز نزدیکه صبر داشته باشین
سر و جان فدای رهبرم
درود بر احمدی نژاد مردمی
Iran, Islamic Republic of
سعدالله زارعی : انقدر ... هستی که اصلا نمی فهمی که تمام حرف هایت همین الان هم داره پیرامون دکتر احمدی نژاد زده می شود . پس بدان که تو و امثال تو به واسطه وجودی دکتر احمدی نژاد ادم به حساب می ایید .
یونس
Iran, Islamic Republic of
همش تکرار همش حرف های تکراری
خدا این کلمه فتنه رو از شما به اصطلاح اصولگرا نگیره وگرنه چیزی ندارید بگید این نفسی که میکشید بخاطر اصلاح طلبان و روحانی هست که سایه جنگ رو از سرما کم کرد وگرنه کل جهان می دونن تحریم و فلاکت اختلاس و دزدی حاصل ۸سال ریاست ایشون بود
همین کسی که با لنگ کفش و گوجه میفتادن دنبالش بعد شما ذوق دمپایی خوردنش رو میکردید اوج پز دادنتون روبوسی با ننه چاوز بود و بستن فرداد با جزایر قمر 😂😂😂😂 بدید دست وروتون رو با آب و صابون بشورید دیگه بسه احمدی نژاد هیچ وجه نداره چرا برا شما ۴۵ تومنی ها اسطوره هست ۴۵تومن داد دست تون خفت مملکت رو انداخت
یکی از 45 تومنی ها
Iran, Islamic Republic of
عصبانیت اصلا برای سلامتی خوب نیست!
دیدی یه بنده خدا که خیلی خیلی از دستش عصبانی بود ، رفت استخر که ریلکس شه ، سکته پکته کرد ، به رحمت ایزدی پیوست؟!
علی
دمت گرم آقای دکتر