جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

صادرات گیاهان دارویی آلمان برابر با درآمد نفتی ایران

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 572483
مجری طرح گیاهان دارویی گفت: پس از گذشت ۳۵ سال برای طرح ملی گیاهان دارویی، ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال آینده دیده شد.
صادرات گیاهان دارویی آلمان برابر با درآمد نفتی ایران
به گزارش جهان نيوز، پیمان یوسفی آذر مجری طرح گیاهان دارویی در نشست خبری اولین پویش ملی گیاهان دارویی اظهار کرد:پس از گذشت ۳۵ سال برای طرح ملی گیاهان دارویی ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال آینده دیده شد.
 
وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی هیچ وقت از طب ایرانی جدا نبوده است، افزود: در طرح ملی گیاهان دارویی حوزه کاشت، برداشت و فرآوری محصول را باید کنار هم قرار دهیم چرا که تولید و فرآوری گیاهان دارویی به سبب عدم استاندارد یکی از پاشنه آشیل‌های طرح است.

یوسفی آذر با انتقاد از بازار آشفته گیاهان دارویی بیان کرد: سالانه گردش مالی گیاهان دارویی آلمان ۳۵ میلیارد یورو برابر با درآمد نفتی ایران است در حالیکه حوزه گیاهان دارویی پیشرو در اقتصاد است.

مجری طرح گیاهان دارویی ادامه داد: با تکیه بر زعفران و گل محمدی یک حرکت ملی را آغاز خواهیم کرد.

مشاور وزیر با اشاره به اینکه گردش مالی زعفران در جهان ۸ میلیارد دلار است، تصریح کرد: این در حالی است که گردش مالی آن در کشور حدود ۳۰۰ میلیون دلار است از این رو زعفران نیاز به کمپین بین المللی و ملی دارد چرا که گیاهانی نظیر آلوئه ورا و جنسینگ را بهتر از زعفران می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت زعفران در کشور به ۱۰۵ هزار هکتار می‌رسد، اذعان کرد: ایران ۹۰ درصد زعفران دنیا را تولید می‌کند که به سبب صادرات خام از بازار‌های دنیا بی بهره هستیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *