جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لاوروف:

بدون نقش روسیه بحران افغانستان حل نمی‌شود

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 572482
وزیر خارجه روسیه در نشست مشترک با همتایان چینی و هندی خود تصریح کرد بدون ایفای نقش مسکو بحران افغانستان حل نمی‌شود.
بدون نقش روسیه بحران افغانستان حل نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزیران خارجه روسیه، چین و هند روز گذشته در نشستی مشترک بر گسترش همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم و تامین صلح و امنیت در افغانستان تاکید کردند.

در این دیدار که در دهلی‌نو برگزار شد سه کشور همچنین بر رفع بحران افغانستان از طریق سیاسی تاکید کردند.به گزارش خبرگزاری «خامه»، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست تصریح کرد همه طرف‌های دخیل در بحران افغانستان و همسایگان این کشور باید بدانند که بدون نقش مسکو بحران کنونی افغانستان حل نخواهد شد.

وزیران خارجه روسیه، چین و هند همچنین بر مبارزه جدی با مواد مخدر در افغانستان تاکید کردند.مسکو در حالی خواستار ایفای نقش برای حل بحران افغانستان شده است که مقامات آمریکایی و افغان روسیه را به حمایت از طالبان متهم می‌کنند.
با این حال چندی پیش نیز «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن بی‌اساس خواندن حمایت مالی و تسلیحاتی مسکو از طالبان خواستار قرار گرفتن این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *