جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کتاب «مزخرفات فارسی» منتشر شد

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 572459
کتاب «مزخرفات فارسی» نوشته‌ی رضا شکراللهی منتشر شد.
کتاب «مزخرفات فارسی» منتشر شد
به گزارش جهان نيوز، «مزخرفات فارسی» که به تازگی به بازار کتاب آمده در ۱۳۵ صفحه با قیمت ۹ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. طرح جلد کتاب هم از فرزاد ادیبی است.

در بخشی از مقدمه‌ی «مزخرفات فارسی» آمده است: آن‌چه در این کتاب می‌خوانید گزیده‌ای است از یادداشت‌هایی که طی چندین سال در روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است. یادداشت‌هایی کوتاه که جنبه‌ی آموزش عمومی دارند و در آن‌ها کوشیده‌ام بدون وارد شدن به مباحث تخصصی، برخی ظرائف زبان فارسی روزمرّه را به زبان ساده‌ و با کمی چاشنی طنز بیان کنم. توجه دادنِ کاربر عامِ ‌زبان فارسی به فکر کردن به واژه‌ها و اصطلاحات و نیز نگارش پاکیزه و شیوا مهم‌ترین هدف من در این یادداشت‌ها بوده است.

در بازنگری یادداشت‌ها برای انتشار در این کتاب، علاوه بر کنار گذاشتن حدود نیمی از آن‌ها و بازنویسی یادداشت‌های برگزیده، از حذف ارجاعات تاریخی همچون رویدادهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعیِ روز پرهیز کرده‌ام تا به کام خوانندگان شیرین‌تر بنشیند. نیز ترتیب چیدن آن‌ها بر اساس زمان انتشار اول‌شان نیست و کوشیده‌ام آغاز و میانه و پایانی داشته باشد.

همچنین در توضیح پشت جلد کتاب نوشته شده است: رضا شکراللهی، نویسنده، ویراستارِ متخصص ادبیات داستانی، فعال ادبی و سردبیر وب‌سایت خوابگرد، کوشیده است بدون وارد شدن به مباحث تخصصی، برخی ظرائف زبان فارسی روزمره را به زبان ساده و با کمی چاشنی طنز بیان کند. مهم‌ترین هدف نویسنده توجه دادنِ کاربر عامِ زبان فارسی به فکر کردن به واژه‌ها و اصطلاحات و نیز نگارش پاکیزه و شیوا در این یادداشت‌ها بوده است.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *