پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۴۲ درصد پاییز ۹۶ تهران در آلودگی هوا گذشت

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 572400
امروز پنجاه و پنجمین روز آلوده سال ۹۶ تهران است.
۴۲ درصد پاییز ۹۶ تهران در آلودگی هوا گذشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: آنگونه که نتایج پیش بینی کیفیت هوای تهران نشان می ‌دهد، امروز دوشنبه ۲۰ آذر، هوای تهران برای گروه‌ های حساس ناسالم است. بدین ترتیب کودکان، بانوان باردار، سالمندان و بیماران قلبی ریوی تا سالم شدن هوا باید از تردد طولانی مدت در هوای آ‍زاد خودداری کنند.
 
نظری تصریح کرد: با گذشت ۸۰ روز از پاییز ۹۶، ۴۲درصد روزها در آلودگی گذشته است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون هوا ۱۲روز پاک، ۱۹۹ روز سالم، ۵۴ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است.
 
همچنین حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری جوی نسبتا آرام در روز دوشنبه بوده و در برخی ساعات همراه با وزش باد مؤثر خواهد بود. به تدریج در روز سه شنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و وزش باد موثر به ویژه در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود. همچنین دما امروز افزایش نسبی خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت طی روز دوشنبه همراه با افزایش غلظت آلاینده ها خواهد بود تا شرایط کیفی هوای نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس دراکثر مناطق شهر تهران همچنان حاکم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *