جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عراقچی: مسئله موشکی غیرقابل مذاکره است

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 572345
سیدعباس عراقچی، مقام ارشد مذاکره‌کننده دولت در مذاکرات هسته‌ای و انعقاد برجام، به تازگی طی اظهاراتی در حاشیه سمینار قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا در جمع خبرنگاران به توضیح دستور کار نشست آتی کمیسیون مشترک برجام که بزودی در وین برگزار می‌شود، پرداخته است.
عراقچی: مسئله موشکی غیرقابل مذاکره است
به گزارش جهان نيوز، او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جانسون –وزیر خارجه انگلستان در سفر اخیرش به کشورمان- در خصوص فعالیت های موشکی ایران، اظهاراتی داشت؟ گفته است: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در خصوص توانمندی‌های دفاعی و در رأس آنها توانمندی های موشکی کشورمان گفت‌وگو و مذاکره‌ای داشته باشند.

عراقچی اما در ادامه تصریح می‌کند: توانمندی‌های ما کاملا امری غیر قابل مذاکره است و قابل گفت‌وگو نیست و البته نگرانی‌هایی که برخی مطرح می‌کنند را پاسخ می‌دهیم.

*سؤال اساسی که باید از دولت و از آقای عراقچی پرسید این است که آیا اساساً دشمن حق دارد درباره خطوط قرمز کشورمان در یک مذاکره رو در رو با مقامات وزارت خارجه، با توقع پاسخ ابراز نگرانی کند؟!

آنهم دشمنی که صراحتاً اعلام کرده جز به براندازی ایران اسلامی راضی نمی‌شود و دشمنی که باز هم صراحتاً به فعالیت‌های تروریستی و براندازانه علیه کشورمان کمک همه جانبه دارد!

از طرفی، تیم هسته‌ای که در مذاکرات برجام دستاورد خاصی نداشته، مبدع عباراتی مثل نقض فاحش و غیر فاحش! و «حساب اوباما با بقیه فرق می‌کند» است و از برخی خطوط قرمز کشور در مذاکرات هسته‌ای هم به تصریح رهبر انقلاب عبور کرده؛ چه تضمینی دارد که می‌خواهد به نگرانی‌های دشمنان ایران درباره یکی از اصلی‌ترین سدهای غیر قابل مذاکره کشور پاسخ دهد؟

اینها سؤالاتی است که به نظر می‌رسد آقای عراقچی بایستی پاسخی شفاف برای آنها تهیه و این پاسخ را اول از همه به خود و سپس به مردم ایران و به تاریخ ارائه کند.

گفتنیست، پیش از این جمعی از دانشجویان پس از یک دیدار محفلی با عراقچی به نقل از وی گفته بودند که «مذاکره موشکی نمی‌کنیم اما مشغول گپ زدن هستیم» اما وزارت خارجه و عباس عراقچی به شدت این مسئله را تکذیب کردند و مدعی تحریف سخنان عراقچی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *