کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش وزیر خارجه انگلیس از سفرش به تهران

20 آذر 1396 ساعت 23:17

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در مجلس اعیان این کشور گزارشی از سفر خود به چند کشور از جمله ایران ارائه کرد.


به گزارش جهان نیوز؛ جانسون هنگام توضیح درباره سفرش به ایران گفت: «در ایران با مقام‌های ارشد این کشور ملاقات کردم. در آنجا، با صراحت درباره مسائلی که کشورهایمان با یکدیگر اختلاف دارند صحبت کردم، اما مذاکراتمان سازنده بود.»

وی حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) را به منزله آغاز فصلی جدید در روابط کشورش با ایران توصیف کرد و گفت که در دیدار با مقام‌های ایرانی بر «اهمیت حداکثری» حفظ این توافق برای بریتانیا تأکید کرده است.

جانسون گفت: «جدیدترین فصل روابط ایران با انگلیس با حصول توافق هسته‌ای برجام آغاز شده است. در هر جلسه‌ای، من درباره اهمیت حداکثری که بریتانیا برای حفظ این توافق قائل است، تأکید کردم.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده است. شریکان دیگر، بایستی با کمک به ایرانی‌ها برای بهره‌مند شدن از مزیای تعامل با جهان، به تعهدات خودشان ذیل این توافق پایبند بمانند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس، همچنین ایران را به ایفای آنچه به ادعای وی «نقش مخرب» در منطقه است، متهم کرد و گفت با مقام‌های ایران در این باره رایزنی کرده است.

وی گفت: «پارلمان [انگلیس] از نقش مخرب ایران در درگیری‌های سراسر منطقه، از جمله در سوریه و یمن آگاه است. رایزنی‌های ما در خصوص این موضوعات، صریح و سازنده بود.»

جانسون در ادامه توضیحات خود به موضوع یمن اشاره کرد و گفت که با مقام‌های ایرانی درباره این موضوع نیز رایزنی کرده است.

وی گفت: «اگر قرار باشد درگیری‌ها در یمن را حل و فصل کنیم،حوثی‌ها (انصارالله) بایستی شلیک موشک به سمت عربستان را متوقف کنند. در این باره برای همتایان ایرانی‌ام تأکید کردم از نفوذشان استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که این حملات خطرناک و کور خاتمه می‌یابد.»

منبع: فارس


کد مطلب: 572316

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/572316/گزارش-وزیر-خارجه-انگلیس-سفرش-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com