جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۸

فاجعه در اکران انیمیشن سینمایی‌ «فهرست مقدس»

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 572278
پس از گذشت حدود یک هفته از اکران این انیمیشن دیده می شود که تنها کمتر از 20 میلیون تومان بلیط در سینماهای اکران کننده «فهرست مقدس» به فروش رفته است. در حال حاضر فقط 4 سینما در کل کشور، انیمیشن «فهرست مقدس» را اکران می کنند،‌ دو سینمای مگامال و کورش در تهران و دو سینمای ونوس و آیه در قم.
فاجعه در اکران انیمیشن سینمایی‌ «فهرست مقدس»
به گزارش جهان نيوز ، چند روزی است انیمیشن فهرست مقدس در سینماهای کشور به اکران درآمده است. بازار انیمیشن در ایران بازار پر رونق و پرکاری نیست. شاید پیش از این فقط نام انیمیشن های «تهران 1500» و «شاهزاده روم» را به عنوان انیمیشن های موفق شنیده باشیم که توانستند بر پرده نقره ای سینما اکران شوند.
 
انیمیشن صنعت بسیار پر هزینه و پر خرجی است. تهیه کننده انیمیشن شاهزاده روم در گفت و گویی با یکی از مطبوعات تاکید کرده است که تنها با 1 میلیون دلار هزینه توانسته انیمیشن خود و تیمش را به خروجی برساند. او می‌گوید این 1 میلیون دلار هزینه چایی و شیرینی سر پروژه های معمولی انیمیشن در کمپانی های بزرگی مثل پیکسر یا برادران وارنر است!
 
شاهزاده روم بهترین انیمیشن ایرانی در چرخه تولید و توزیع بوده است. این انیمیشن توانست در سال 1394 بیشتر از 5 میلیارد تومان بلیط در سینماهای کشور بفروشد و به عنوان سومین فیلم پر مخاطب کشور در سال 1394 معرفی شود. مسئولان پخش این انیمیشن گفته اند که 1میلیارد و 500 میلیون تومان از کل ببلیط های فروخته شده شاهزاده روم مربوط به تهران و 3 میلیارد و پانصد میلیون تومان دیگر مربوط به فروش در شهرستان بوده است. این انیمیشن علاوه بر ایران در لبنان هم پرفروش شد.
 
حالا فهرست مقدس هم پس از چند سال کار سخت و طاقت فرسای جوانان مستعد ایرانی بالاخره آماده نمایش شده است.  این فیلم تازه ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد همدانی تولید شده است. این انیمیشن سینمایی تاکنون از جشنواره های جهانی مانند جشنواره نیویورک، مادرید، کالیفرنیا، جیپور هندوستان، رومانی، لندن و ... جوایزی را کسب کرده است.
 
همدانی تهیه کننده و کارگردان فهرست مقدس گفته است که ایده ساخت این انیمیشن سینمایی را مرحوم فرج الله سلحشور کارگردان فقید سینمای ایران مطرح کرده است. همدانی می‌گوید یکی از ویژگی‌های فهرست مقدس این است که همه افراد از هر سنی می‌توانند به تماشای این انیمیشن بنشینند و از دیدن آن لذت ببرند.
 
داستان «فهرست مقدس» در رابطه با قصه‌ای قرآنی درباره «اصحاب اخدود» است که سرگذشت آن‌ها در آیات 1الی8 سوره بروج بیان شده است. اصحاب اخدود در زمانی حدود یک قرن پیش از ظهور اسلام، در شهر نجران، جایی در حوالی مرز عربستان و یمن زندگی می‌کرده‌اند و به دعوت پیامبری با نام «فیمون»، به دین مسیحیت روی می‌آورند اما پس از آن‌که با تهدید پادشاه یهودیِ آن منطقه با نام «ذونواس» حاضر به روی گرداندن از دین خود نمی‌شوند، توسط وی در آتشی هولناک در دره اخدود سوزانده می‌شوند.
 
اکنون و پس از گذشت حدود یک هفته از اکران این انیمیشن دیده می شود که تنها کمتر از 20 میلیون تومان بلیط در سینماهای اکران کننده فهرست مقدس به فروش رفته است. در حال حاضر فقط 4 سینما در کل کشور، انیمیشن فهرست مقدس را اکران می کنند،‌دو سینمای مگامال و کورش در تهران و دو سینمای ونوس و آیه در قم. این وضعیت یعنی فاجعه در اکران اثری که متعلق به انقلاب اسلامی است و توسط جوانان مستعد و دغدغه مند آن تولید شده است. مشخص نیست در روزهای باقی مانده، دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح حمایتی خود را اجرا کنند؛ آنها به شدت درگیر اکران آثار سوخته، خاک خورده و ضد انقلابی نظیر «عصبانی نیستم» هستند.


منبع : سراج24
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرزانه
Iran, Islamic Republic of
دو تا سینما براش بیشتر اختصاص ندادن .. تبلیغاتی نداره که اکثرا متوجه انیمشن بشن اون موقع شما میگید فلان قدر فروش داشته !!! جای تاسفه
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
دو تا سینما براش بیشتر اختصاص ندادن .. تبلیغاتی نداره که اکثرا متوجه انیمشن بشن اون موقع شما میگید فلان قدر فروش داشته !!! جای تاسفه
Iran, Islamic Republic of
نفوذی ها .ومافیای سینما نمی گذارند !
طیبه
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا انیمیشن به این زیبایی رو توی شهرتی دیگه اکران نمی کنن واقعا حیفه زحمت بچه های ایرانی نادیده گرفته بشه مطمئن باشید اگه این فیلم هم مثل شاهزاده روم به نمایش گذاشته بشه بیشتر هم فروش می کنه و از مرز 7میلیارد هم میگذره
محمد
Iran, Islamic Republic of
من عاشق انیمیشن های ایرانی مخصوصا با ذائقه دینی هستم. چون برگرفته از ایات قران هست.
درود بر محصول ایرانی
Iran, Islamic Republic of
فیلم خیلی قشنگیه پیشنهاد میدم حتما ببینید از معدود فیلمهایی هست که خانوادگی میشه از بزرگ وکوچک تماشا کنند
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه بسیار پیگیر بودم که برم و چندتا از بچه های فامیل رو هم ببرم
ولی اصلا مشخص نشد کی روی پرده رفت کی روش داشتن!چی شد اصلا!
تهشم گفتن تبلیغ و بیل برد روی سردرسینماشم نمیزنن!!باید خودتون برین بپرسین که حالا چی بشه کدوم ساعت تو کدوم روز پخشش میکنن :-|
تهشم رفتیم. فیلمشو خریدیم :-|

درمورد انبمیشن جدید،پیل شاه،هم همینکار رو دوباره داره تکرار میکنه ابن سینمای فکستنی شهر ما :-|
Iran, Islamic Republic of
شخصیت ها به شکا اشکال حیوانات ترسیم شده در مورد فرد صالح این داستان به شکل بز یا اسب نمایش داده شده آیا یک نوع بی احترامی به افراد صالح نمی باشد ؟