جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آنکارا باید فوراً روابط خود را با واشنگتن قطع کند

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 572261
معاون حزب جمهوری خلق ترکیه در واکنش به تصمیم چهارشنبه ترامپ علیه قدس اعلام کرد: آنکارا باید فوراً روابط خود را با واشنگتن قطع کند.
آنکارا باید فوراً روابط خود را با واشنگتن قطع کند
به گزارش جهان نيوز ، «اوزتورک یلماز» (Ozturk Yilmaz) معاون حزب جمهوری خلق ترکیه امروز دوشنبه از دولت این کشور خواست تا به دلیل اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی در چهارشنبه گذشته توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روابط آنکارا با واشنگتن را قطع کند.
 
معاون حزب جمهوری خلق ترکیه که بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور نیز می باشد، امروز در اظهاراتی در پارلمان این کشور ضمن محکوم کردن اقدام ترامپ در این خصوص اعلام کرد: کاری که ترامپ انجام داد بر خلاف وجدان جامعه جهانی بود.
وی ادامه داد: آنکارا باید فوراً روابط خود با واشنگتن را قطع کند.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته (۱۵ آذر ماه) اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کند.

اعلام این تصمیم موجی از اعتراضات گسترده منطقه ای و بین المللی را حتی در میان متحدان غربی واشنگتن با خود به همراه داشته است.

در همین رابطه، اعتراضات گسترده مردم مظلوم فلسطین در مخالفت با تصمیم ترامپ، تاکنون چند صد مجروح در پی داشته است.

گفتنی است، اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی نیز ۲۲ آذر ماه با محوریت قدس در استانبول برگزار می‌ شود.


منبع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *