پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

2 هزار پایگاه اورژانس در طرح ترافیک زمستانی

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 572219
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: 15 هزار نیروی متخصص درمانی با استقرار در بیش از 2 هزار پایگاه اورژانس آماده خدمت رسانی به مردم در طرح ترافیکی زمستان 96 هستند.
2 هزار پایگاه اورژانس در طرح ترافیک زمستانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، حسن نوری روز دوشنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سال 96 در پیست آبعلی شهرستان دماوند افزود: حوادث ترافیکی سال گذشته منجر به فوت حدود 16 هزار نفر در کشور و انتقال بیش از 600 هزار نفر به بیمارستان ها شد. 

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ و میر در تمامی سنین و اولین علت مرگ و میر در سنین 15 تا 49 سال است، اظهار کرد: در فصول سرد سال به دلیل بارش و لغزندگی جاده و و کاهش دید، احتمال وقوع حادثه افزایش می یابد که باید دراین زمینه برنامه ریزی و کار فرهنگی شود. 

وی تصریح کرد: برای این مهم باید در 5 حوزه اصلی مدیریت ایمنی، راه ایمن، خودروی ایمن، کابر ایمن و مدیریت بعد از سانحه برنامه ریزی و کار جدی انجام شود. 

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور، هدف از طرح ترافیک زمستانی را کاهش مرگ و میر و حوادث جاده ای با مشارکت تیم های امدادی، خدماتی و انتظامی عنوان کرد. 

نوری تصریح کرد: مجموعه وزارت بهداشت با 882 پایگاه شهری و یک هزار و 423 پایگاه جاده ایی و روستای ، 34 بالگرد اورژانس هوایی، 232 دستگاه موتورسیکلت اورژانس، 2 اورژانس دریایی و 4 هزار و 726 آمبولانس زمینی و 64 دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح ترافیک زمستانی حضور و مشارکتی فعال و موثر دارد. 

به گفته وی، 15 هزار تکنسین فوریت های پزشکی، 910 اورژانس بیمارستانی، 9 هزار و 300 تخت اورژانس نیز در کنار 825 متخصص اورژانس در طرح زمستانه آماده خدمت رسانی به مردم هستند. 

نوری با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 815 هزار ماموریت شامل 635 هزار فوریت تصادفی را انجام داده، گفت: 537 هزار مصدوم این حوادث نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقال داده شدند. 

وی با اشاره به خسارت های ناشی از مسمومیت به دلیل انتشار گاز منواکسید کربن در کنار حوادث ترافیکی، افزود: 11 هزار ماموریت مرتبط با مسمومیت و کازگرفتگی نیز سال گذشته در فصول سرد سال توسط سازمان اورژانس کشور انجام شده است. 

* حضور 14 هزار راهدار برای اجرای طرح زمستانی در جاده های کشور 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌های کشور نیز دراین رزمایش گفت: 14 هزار راهدار با استفاده از 9 هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌ سنگین همزمان با اجرای طرح ترافیک زمستانی در جاده های کشور حضور دارند. 

داوود کشاورزیان افزود: این افراد در قالب 2 هزار و 100 گشت راهداری با همکاری 650 راهدارخانه ثابت و سیار، آماده خدمت رسانی به مردم در زمان اجرای طرح ترافیک زمستانی هستند. 

به گزارش ایرنا، اجرای طرح زمستانه نیروهای امدادی از امروز(20 آذر) آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه دارد. 

رزمایش طرح زمستانه نیروهای امدادی، درمانی، خدماتی و انتظامی امروز با هدف نمایش توان و آمادگی دستگاه‌ها در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد. 

این رزمایش با حضور نیروهای عملیاتی و امدادی پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و راهداری و با نمایش تجهیزات و خودروهای امدادی و خدماتی برگزار شد. 

در فصل زمستان با توجه به تغییرات جوی و افزایش نزولات آسمانی و بارش برف و لغزندگی معابر، شرایط رانندگی در این فصل با دیگر ماه‌های سال متفاوت است و از این رو رانندگان باید پیش از شروع سفر در این فصل، از سلامت وسیله نقلیه خود اطیمنان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در اختیار داشته باشند و حتماً قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی اطلاع یابند. 

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *