شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۹
نگاهی به سخنرانی‌های اصلاح طلبان در شانزده آذر

همچنان دوره کابوس‌وار احمدی نژاد! شاه بیت اصلاح طلبان است/ مردم به غیر از اصلاح طلبان، انتخاب دیگری ندارند؟

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 572158
آنچه مشخص است فرار اصلاح طلبان به پاسخگویی به مشکلاتی است که این دولت به وجود آورده و حتی در صورت قبول اینکه دولت احمدی نژاد کابوس یا هر آنچه اصلاح طلبان می گویند باشد، چرا در مقابل تکرار مشکلات به مراتب بدتر از آن دوران در دولت روحانی سکوت کرده اند!
همچنان دوره کابوس‌وار احمدی نژاد! شاه بیت اصلاح طلبان است/ مردم به غیر از اصلاح طلبان، انتخاب دیگری ندارند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: در سال های اخیرفعالین سیاسی اصلاح طلب گذشته را چنان کابوس وار نشان می دهند تا مردم را از تکرار این کابوس ها با اقبال به خود بهراسانند و همچنان در  این هراس خودساخته، رای و نظر مردم را به خود جلب کنند.

به گزارش جهان نيوز، فعالین سیاسی اصلاح طلب همچنان از دوران سیاه احمدی نژاد می گویند و تمامی بحران ها و مشکلات را به آن نسبت به می دهند. آنها برای اینکه  معضلات دولت روحانی را توجیه کنند، دیواری کوتاه تر از دولت سابق پیدا نکرده و بعد از 5 سال از دولت اعتدالی، مسئولیت آن را برای پاسخگویی در برابر مشکلات بسیار ناچیز می دانند. 

علی شکوری راد در سخنرانی خود در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت 16 آذر اعتراف ناخواسته ای می کند و بر این نظر است که مردم در سال 92 علی رغم سپری کردن دو دوره احمدی نژاد، اصلاح طلب نمی خواستند: "ما دوره احمدی‌نژاد را به همه سیاهی‌اش عبور کردیم و از اصلاحات به بهبود خواهی عدول کردیم. ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست ولی از او حمایت کردیم چون می‌دانستیم جامعه پذیرای یک اصلاح‌طلب نیست."

با این وجود این فعال اصلاح طلب راهبرد دوقطبی خیر و شر را دنبال می کند و از آینده ای می گوید که اگر مردم اصلاح طلب نشوند و خواست های آنها را پیگیری نکنند، این آینده سیاه بر جامعه مستولی خواهد گشت: " ما در شرایط دشواری هستیم. اصلاح‌طلبان هوشمندانه توانستند دایره شمول خود را گسترش بدهند و به اکثریت جامعه تبدیل شوند و اگر اتحاد و انسجام خود را از دست بدهیم کسی بدتر از احمدی‌نژاد بر ما حاکم می‌شود... طرف مقابل بی رهبر و شکست‌خورده و سرخورده است و نمی‌تواند به ما ضربه بزند بلکه اختلاف و شکاف درونی می‌تواند ما را شکست بدهد. طرف مقابل توان شکست دادن ما را ندارد. "

درست کردن مترسک از دوران دولت سابق و پر و بال دادن به آن، گویای این واقعیت است که اصلاح طلبان به چنین راهبردی اطمینان کامل دارند و بر این نظرند می توانند با ادامه چنین سیاستی در انتخابات پیش رو پیروز میدان باشند. چه کسانی از احمدی نژاد حمایت کردند؟ پاسخ به این سوال را در معادلات سیاسی گنجانده و اصولگرایان و نیروهای وابسته به راست را مسئول اصلی اوضاعی به قول آنها سیاه و کابوس وار، معرفی می کنند. محمدرضا خاتمی، نائب رئیس مجلس ششم در سخنرانی روز دانشجو دانشگاه تهران دقیقا انگشت بر این نقطه می گذارد: " آنهایی که ۸ سال کشور را به باد فنا دادند و آنهایی که با تمام امکانات از این عناصر دفاع و پشتیبانی کردند امروز نمی‌آیند بگویند که چه بر سر مملکت آوردند."

حفظ عنصر ترس و هراس در جامعه از وقوع و تکرار دولت نهم و دهم، شاه بیت سخنرانی های اصلاح طلبان در روز دانشجو بود تا همزمان حمایت خود از دولت روحانی در انتخابات را توجیه کنند و هم مهملی باشد برای انتخابات آینده که اگر به غیر از این رفتار شود، کابوس تکرار خواهد شد! جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در سخنرانی خود در روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی انتخاب ها و ترس ها را اینگونه تبیین می کند: " کسانی که به آقای خاتمی نقد دارند که چرا در این انتخابات هم با تکرار خود مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کرد، بدانند که اگر آن تکرار نبود ما همین مقدار فضا را هم نداشتیم و نمی‌توانستیم مطالبات مان را دنبال کنیم در نتیجه مسیر قبل ادامه می یافت و کشور با مشکلات بیشتری مواجه می‌شد. اگر انتخابات و حضور مردم و رای به آقای روحانی نبود امروز به جای آقای غلامی، فرهاد رهبر وزیر علوم بود." 

آنچه مشخص است فرار اصلاح طلبان به پاسخگویی به مشکلاتی است که این دولت به وجود آورده و حتی در صورت قبول اینکه دولت احمدی نژاد کابوس یا هر آنچه اصلاح طلبان می گویند باشد، چرا در مقابل تکرار مشکلات به مراتب بدتر از آن دوران در دولت روحانی سکوت کرده اند! قیمت دلار نزدیک به 4300 تومان شده ولی هیچ کدام از فعالین اصلاح طلب و رسانه های آن، از آن دم نمی زنند. این در حالیست که ورود دلار در سال 91 به کانال چهار هزارتومان چنان به شاه بیت رسانه های اصلاح طلب تبدیل شد و زمین و زمان را با آن به هم دوختند که از خاطره ها نرفته و به نحوی به آشفته بازار دلار و سکه دامن می زدند.

بازی دوگانه اصلاح طلبان با مردم نمادی از سیاست ورزی معطوف به قدرت است که برای دستیابی به آن دست به هر اقدامی می زنند. در سال 88 خود را در مقابل نظام و امنیت کشور قرار دادند و در سال های اخیر با دورغ سازی، توهم سازی، ترس سازی و کابوس سازی علیه نیروهای رقیب، جنگ اذهان راه انداخته اند تا با گمراه کردن ذهنیت جامعه از واقعیت های موجود، خود را تنها آلترناتیو نجات بخش مشکلات و معضلات نجات دهند. در عین حال حاضر نیستند به صورت صریح از مشکلاتی بگویند که به مراتب از دوره دولت نهم و دهم بدتر هستند، چرا که انتخاب آنها در انتخابات را با شبهه روبه رو می سازد. اعتقاد به پیروزی راحت در انتخابات آینده تنها به خاطر همین تصورات اصلاح طلبان درباره وجود ترس در میان مردم از دوره سابق شکل گرفته است که آنها به آن دامن می زنند و تشدیش می کنند. به هر حال آنچه مشخص است، زمانیکه اصلاح طلبان به پیروزی در انتخابات باور داشتند و گزینه خود را پیروز نهایی می دانستند، مردم راه دیگری را انتخاب کرده و شرایط واقعی جامعه، اقتصاد، سیاست را در انتخاب خود لحاظ کرده اند. به طور کلی در در دنیای سیاست بر یک پاشنه نمی چرخد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمالی
Iran, Islamic Republic of
بزرگشون نکنید
به سایتاشون و کامنتای مردم نگاه کنید
خودشون هم نا امیدند
چون فهمیدند مردم هم قصد دارند از روحانی و اصلاحات با هم عبور کنند
Iran, Islamic Republic of
در اینکه احمدی نژاد اشتباهات بزرگی کرد شکی نیست من خودم از منتقدان جدی احمدی نژادم فقط این آقا و امثالش اینم بگن که اروحانی مثلا تا حالا چیکار کرد اگه برادر احمدی نژاد مثل برادر روحانی و برادر جهانگیری تا خرخره غرق بود حضرات چی میگفتن فرق احمدی نژاد با روحانی این بود که اون ساده بود و رو میشد و اصلاح طلبا رو میکردن مال روحانی رو نه مدام لاپوشونی میکنن ضمنا من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا به روحانی رای دادم نه بخاطر عشق به اصلاحات بخاطر رییسی الانم به اصلاح طلبا توصیه میکنم اشتباه اصولگراها تو انتخابات 96 و تکرار نکنن جهانگیری رای بیار نیست نتیجه انتخابات و معمولا چند میلیونی تعیین میکنن که نه اصولگران نه اصلاح طلب فقط بین دو گزینه اصلی انتخاب میکنن اصلاح طلبا رو جهانگیری سرمایه گذاری کنن خودکشی سیاسی کردن کمااینکه گویا از همین 96 بعضی از اصلاح طلبا به فکر کاندیداتوری جهانگیرین از حالا بدونن رایی پشت جهانگیری ندارن
Iran, Islamic Republic of
مشکوک نیست؟
روحانی ناگهان به راست بپیچد
و اصلاحات هم از او برائت بجوید
نتیجه اینکه هزینه سالها بی عملی و فسادها را به گردن جبهه ارزشی بیندازند
و مدعیان اصلاحات بجای پاسخگویی ، در 98 و 1400 خود را منجی مردم نشان دهند
ظاهرا هماهنگی پشت پرده بین جریان اعتدال و اصلاحات مطرح است
مراقب باشید
Iran, Islamic Republic of
آره داداش مراقب باش كه ممكنه بدزدنت... نظر نده ميدي تم توهم رو بزار كنار
Iran, Islamic Republic of
معلومه زد به هدف سوختی ها
اگر بحث دولت گذشته (گذشته احمدي نژاد ي)را نكنند چه دستاوردي را دارند براي مردم بگويند . هر حرفی در باره عملكردشان مي گويند دستشان رو مي شود .مانن مسكن اجتماعي اشتغال درياچه اروميه وغيره....
Iran, Islamic Republic of
بزودي در تهران گروه پاپ اروپايي موسيقي اجرا ميكنند اگر وجودش را داريد جلويشان را بگيريد
Iran, Islamic Republic of
اگر رای دادن به اراده مردم باشد مردم خیلی اگاه هستند
Iran, Islamic Republic of
ای خفتگان بیدار شوید!!! علت اینکه نسبت به این دولت با این عملکرد فجیع اعتراض علی الظاهر کم از سوی مسوولین صورت می گیرد خود دلیل همان مفت خوری سی ساله نیست که همگی شمشیر بر علیه دکتر احمدی نژاد کشیده بودند و هم اکنون نیز بدلیل اینکه نکنه آبروی شان بیشتر از این برود ادامه دارد...
افسوس که مردم ساده لوح را به بی راهه می برید!!!
Iran, Islamic Republic of
تازه دارند مثل شما افولگرایان می شوند که تمام مشکلات را به احمدی نژاد نسبت می دهید . قیچی دو تیغه دارد یکی چپ و دیگری راست
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان در برابر افولگرایان
یزدی
Iran, Islamic Republic of
اگر این فتنه گران را محاکمه نموده بودن الان اینگونه گستاخ نمی شدند
Iran, Islamic Republic of
کدام یک از مسولین کشور از بدو انقلاب تا به امروز پاسخگو بوده اند که شما از اینان انتظار پاسخگویی دارید اصلا شما کی پرسشگر و پیگیر بوده اید
Iran, Islamic Republic of
تلاش برای ایجاد دو قطبی احمدی نژاد-اصلاحات دروغ بزرگی برای موفقیت کاندیداهای استحاله طلبان در مجلس و ریاست جمهوری است.فعلا احمدی نژاد، مدعیان اصلاح و اعتدال دریک راستا حرکت می کنند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
اینها از دولت روحانی-لاریجانی بازی خورده اند و خودشان را سرکار می گذارند.فقط خودشان را.
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
خودمان را فریب ندهیم جامعه دوقطب دارد یک قطب جریان انقلابی وعدالت خواه و قطب دیگر جریان واگرایی است که هر دو قطب از اصول گرایان و اصلاح طلبان عضو خواهند داشت و احمدی نژاد امروز بعنوان عضو اصلی جریان انقلابی و عدالت خواه مطرح میباشد و انطرف هم افرادی چون تاج زاده ها و مصباحی مقدم ها و.................. از اعضائ مطرح در جریان واگرایی میباشند. اینده سیاسی کشور را یکی از این دو قطب اداره خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل
Sweden
شما اصولگرایان چرا در مقابل معجزه هزاره سوم سکوت کردید و امروز ه که او کشور را با کوهی از مشکلات تحویل روحانی داده هیچکدام حاضر نیست از ملت به خاطر 8 سال حمایت بی چون چرا یش عزرخواهی کند
Iran, Islamic Republic of
دزد طلبان وفساد طلبان تاریخ مصرف شما هم رو به اتمام است