پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
روزنامه الشرق گزارش داد

انتشار اسناد محرمانه‌ همکاری‌ سعودی‌با اسرائیل

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 571977
روزنامه مصری اسناد جدیدی از همکاری محرمانه وزارت خارجه سعودی ریاض با رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.
انتشار اسناد محرمانه‌ همکاری‌ سعودی‌با اسرائیل
به گزارش جهان نيوز؛ اسناد کاملی که مربوط به تلگراف‌های محرمانه وزارت خارجه عربستان بیانگر ابعاد دیگری از توطئه این کشور علیه ملت‌های عربی و به خصوص ملت فلسطین است.
 
روزنامه الشرق مصر با انتشار این اسناد آورده است که طبق مکاتبات بین و کاخ سفید در تاریخ ۲۷ دسامبر ۱۹۶۶ به صراحت از اسرائیل خواسته شده است تا سیناء را اشغال کند و این مربوط به دوره تنش بین قاهره و ریاض است و عجیب‌تر اینکه عربستان برای تقویت ارکان رژیم صهیونیستی تلاش کرده و پیشنهاد حمله به سوریه و جداسازی بخشی از آن (جولان) را پیشنهاد کرده است.

عربستان همچنین از اسرائیل خواسته است تا غزه و کرانه باختری را تحت سیطره خود بگیرد تا به این ترتیب راه هر گونه تحرکات فلسطینیان و یا تلاش‌های هر کشور عربی برای آزادسازی فلسطین بسته شود و در آن صورت حق بازگشت آوارگان فلسطینی و قضایای حل‌وفصل نهایی نیز حذف می‌شود همچنانکه سیطره بر کرانه باختری به معنای سیطره بر قدس است که رژیم اشغالگر این پیشنهاد را عملی کرده و در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ اراضی عربی را به اشغال خود درآورد و آنگونه که از اسناد بر می‌آید این پیشنهاد عربستان مربوط به تاریخ ۲۷ دسامبر ۱۹۶۶ است.

جای شگفتی نیست که ریاض به تحریک اسرائیل برای ضربه زدن به ایران و حزب‌الله روی آورده و روابطی با اسرائیل برقرار سازد و از زبان «انور عشقی» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه به تعریف و تمجید از قوم یهود و اسرائیل روی آورد.

به نوشته الشرق، انور عشقی که به ویترین سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تبدیل شده است از سوی ۵ نهاد سعودی مورد حمایت قرار دارد که عبارتند از: وزارت خارجه، وزارت کشور، دستگاه اطلاعات عمومی، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی، وزارت بازرگانی و صنایع.
طبق این اسناد رژیم صهیونیستی به دقت برای دوره عادی‌سازی روابط طرح‌ریزی کرده و موساد کمک‌های اطلاعاتی محرمانه به دستگاه اطلاعات عربستان ارائه کرده و این کمک‌ها از سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

در همین رابطه «امیر اورین» نویسنده مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص در تاریخ ۱۵ أوریل ۲۰۱۲ درباره دیدار وزیر دفاع وقت عربستان با «لئون پانتا» همتای آمریکایی وی و گفت‌وگو درباره مسئله ایران و ناآرامی‌های «البرجین» مقر ناوگان پنجم آمریکا می‌نویسد که پیوندهایی بین عربستان و اسرائیل وجود دارد و ایران دشمن مشترک آنهاست و از سوی دیگر آمریکا پشتیبان مشترک آن دو است.

این اسناد همچنین ابعاد معامله عربستان و صهیونیست‌ها موسوم به «معامله قرن» را فاش می‌کند و نشان می‌دهد که کوشنر داماد ترامپ در سفر به عربستان سعودی به توافقاتی در این باره دست یافته و پس از آن محمود عباس به ریاض رفت اما با پیشنهاد کوشنر مخالفت کرد و با وجود این معامله قرن انجام شده بود و زمانیکه ریاض از اعلام آن طفره رفت ترامپ خود اقدام به افشای آن کرد.

منبع: روزنامه الشرق مصر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حجت
قضیه کاملا برعکس است اینطور نیست که عربستان اگر با اسرائیل ارتباط برقرار کند عربستان خراب شود بلکه این اسرائیل است که بیشتر خراب می شود چون عربستان از اسرائیل نجس تر است
مگر کلام حضرت امام را فراموش کردید که:
اگر ما از مسئله قدس بگذريم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذريم، نمى توانيم از مسئله حجاز بگذريم
اسرائیل باید بترسد از ارتباط با ال سعود
ال سعود از اسرائیل نجس تر هستند
شا
Iran, Islamic Republic of
لعن الله آل سعود و آل مروان وآل ابی سفیانهای تمام کشورهای اسلامی