جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هزینه ۷میلیارددلاری اپل برای تاسیس کشتی فضایی

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 571940
اپل با اختصاص بودجه کلان ۷.۳ میلیارد دلاری به دنبال ایجاد یک دفتر مرکزی بسیار بزرگ و پیشرفته است که آن را کشتی فضایی نامگذاری کرده است.
هزینه ۷میلیارددلاری اپل برای تاسیس کشتی فضایی
به گزارش جهان نيوز ، دفتر یادشده که معماری منحصر به فرد و چشمگیری دارد به صورت دوار در کالیفرنیا طراحی شده و دارای امکانات بسیار متنوعی است.
 
ساخت این دفتر توسط شرکت بیلد زوم در حال انجام است. هزینه این کار قبلا حدود ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده بود که حالا به هفت برابر این رقم ارتقا یافته است. البته ظاهرا این تغییر ناشی از سوبرداشت شرکت سازنده از خواست های اولیه اپل است.

در مقام مقایسه باید گفت گران ترین استادیوم سانتاکلارا که لوی نام دارد با هزینه ۱.۳ میلیارد دلاری ساخته شده است. صرف این رقم برای ساختمان سازی در میان شرکت های فناوری آمریکا و جهان هم بی سابقه است.

قرار است این مرکز ۹۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد و فضای سبز گسترده ای نیز داشته باشد. تعدادی سالن سینما، محوطه ورزشی و استراحتگاه، پوشش شیشه ای تمام قد در بسیاری از دفاتر، سالن دو طبقه یوگا، کافه ای با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر و یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی از جمله امکانات این مرکز خواهد بود.


منبع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *