پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام عادلی:

۳۵۰ زائر بار اولی به زیارت حرم رضوی نایل شدند

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 571909
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف از آغاز سومین مرحله پنجمین دوره اجرای طرح اعزام زائران حرم رضوی با شرکت بیش از ۳۵۰ زائر بار اولی امام رضا (ع)خبر داد.
۳۵۰ زائر بار اولی به زیارت حرم رضوی نایل شدند
 به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام ولی الله عادلی، مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف به‌عنوان متولی موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است و در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی این  سازمان با استخراج دقیق نیات  موقوفات مرتبط با موضوع زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اقدام به برگزاری طرح «زائران حرم رضوی» از ۵ سال پیش  کرده که این طرح  در سومین مرحله از  پنجمین دوره  خود با اعزام زائران امام رضا (ع) ازسراسر کشور واستقرار در مجتمع آموزشی وفرهنگی امامت  مشهد مقدس  از ۱۸ آذر ماه آغاز شد ه است. 

وی افزود: پنجمین  دوره این طرح در آذر و دی ماه امسال  و طی چهار مرحله از تاریخ ۴ آذر ماه  آغاز  وتا ۱۰ دی  ماه ادامه خواهد داشت و در هر مرحله ۳۵۰ نفر و مجموعا ۱۵۰۰ نفر از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) که تاکنون  به زیارت آن مضجع شریف نایل  نشده‌اند به پابوسی امام مهربانی ها  اعزام خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف زائران واجد شرایط را شامل افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند و توان مالی برای اعزام را ندارند، خدام ثابت و افتخاری و هیئتهای امنای بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی ۱۵ سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، برشمرد.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در این طرح زائران علاوه بر زیارت مضجع منور امام رضا (ع)، از زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه بین راهی  نیز بهره مند می‌شوند، تاکید کرد:اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، بهره مندی از غذای نذری حرم قدس رضوی ،اهدای بسته فرهنگی ،سخنرانی مذهبی و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این  طرح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به منابع تامین هزینه های این طرح  گفت: این زایران از  محل عواید ۱۱۱ موقوفه مرتبط با زیارت حرم امام رضا(ع) از ۱۵ استان  به مشهد مقدس اعزام شده اند،وهزینه  بخشی از اعزام ها هم با استفاده از مشارکت خیرین در برنامه سمت خدا تامین شده وبا این توصیف  این طرح تمام استانها را پوشش خواهد داد. .
عادلی  ادامه داد :چهارمین مرحله این طرح  هم از ۴ دی ماه با شرکت حدود ۳۵۰ نفر از زایران بار اولی حرم رضوی  آغاز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *