جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۳

دو اشتباه بزرگ لاریجانی در دیدار وزیر خارجه انگلیس

سید یاسر جبرائیلی
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 571658
وقتی شما به وزیر خارجه انگلیس می گویید مشکل مالی سفارت ما نیز حل نشده است، خیال نکنید که گلایه می فرمائید؛ شما در واقع به وزیر انگلیس خبیث بابت این موفقیت برجامی، که همه چیز ستانده و هیچ نداده‌اند، تبریک گفته‌اید.
جهان نيوز - سید یاسر جبرائیلی: دیروز آقای دکتر علی لاریجانی در دیدار با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس خبری داده‌اند که به نظرم پایان دهنده همه مباحث حول وضعیت مبادلات مالی ما پس از برجام است. ایشان به گلایه گفته‌اند حتی مشکل بانکی سفارت ایران در انگلیس برطرف نشده است. وقتی مشکل سفارت ایران که از مزایا و معافیت‌های خاص در عرف دیپلماتیک برخوردار است، حل نشده، روشن است که اوضاع به چه سان است.

منتهی آقای لاریجانی دو اشتباه بزرگ مرتکب شده‌اند.

نخستین اشتباه ایشان این است که از انگلیس بابت این وضعیت گلایه کرده‌اند. ایشان باید بابت وضع امروز نه از انگلیس، که از امضاکنندگان #برجام گلایه کنند و البته خود نیز بابت سهم و نقشی که در نهایی شدن برجام و فقدان نظارت صحیح بر اجرای شروط رهبر انقلاب داشتند، از ملت پوزش بطلبند. پوزش از ملت قطعا به معنی یک عذرخواهی تلویزیونی نیست. پوزش واقعی، کنار کشیدن دست‌اندرکاران برجام از امور کشور است؛ کسانی که سواد کافی برای امضای یک توافق بین‌المللی نداشتند، امتیازهای نقد دادند، وعده نسیه گرفتند و این خسارت محض را به کشور وارد کردند.

اشتباه دوم آقای لاریجانی این است که با خود فکر کرده‌اند موضع مناسبی در مقابل وزیر انگلیسی گرفته‌اند. وقتی شما به وزیر خارجه انگلیس می گویید مشکل مالی سفارت ما نیز حل نشده است، خیال نکنید که گلایه می فرمائید؛ شما در واقع به وزیر انگلیس خبیث بابت این موفقیت برجامی، که همه چیز ستانده و هیچ نداده‌اند، تبریک گفته‌اید.

برجام یک توافق نیست، یک تفکر است. تفکر جریانی که سواد و دانش کافی در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل ندارد؛ خیال می‌کند سواد به انگلیسی حرف زدن است و به جای توصیه به علم‌اندوزی سفرا، آنان را امر به زبان‌آموزی می‌کند؛ به دوست بی‌اعتماد و به دشمن خوشبین است؛ به خودی اخم و به دشمن لبخند می‌زند... و ادعای تامین منافع ملی را دارد. برای تامین منافع ملی، باید برای دانشجویان و دانش آموزان این کشور دوره برجام شناسی گذاشت تا برجام تَکرار نشود؛ تا ریشه این تفکر خشکیده شود و عزت ایرانی احیا شود، تا ملت روی رفاه و سعادت را ببیند.

منبع: اینستاگرام نویسنده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جوش نزن عزيزم ! عمو بوريس اينهمه رنج راه رو تحمل كرده تا حضوراً ازمون تقدير و تشكر كنه ! بعد تو از لاريجانى گله ميكنى كه چرا پا...شو نگرفته ؟!
يه عالمه پوند و دلار و ليره استرلينگ از اون قاره برامون آورده جاى دست درد نكنه است ؟! مملكته داريم ؟!
Indonesia
آره به واسطه همان دلار ها و پول هاست که می بینید لایحه بودجه دولت بر مبنای گرانی همه چیز شکل گرفته است راستی دل خوش سیری چند، خود فریبی تا کی؟؟
ایشان به فکر ریاست جمهوری خود هستند و باید حرکت دادن مهره ها و سخنان هم بر اساس ان باشد
وای از دست این اقایان وای از دست این عاشقان ریاست و ......
خدا نکند که ......
نمی توانم بگویم چکنم
آرمین
Iran, Islamic Republic of
جانسون گوش شنوایی برای شنیدن حرفای مسئولین ما نداره با یک ساک دستی و مقداری یورو اومده جاسوساشون رو فراری بده و بعد صد برابرش رو از اموال ایران به بهانه های مختلف مصادره کنه.شیره مالیدن سر ما به امری معمول تبدیل شده!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان باید بابت وضع امروز نه از انگلیس، که از امضاکنندگان برجام گلایه کنند ودر ضمن از عقل خودش هم گلایه کند که به موقع تصویب بیست دقیقه ای سر نوشت جهل ساله کشور او را راهنمایی نکرد
حسین
Netherlands
جناب جبرائیلی داستان هزارو یک شب را از شب هزارم شروع کرده.
مثلا کسان و نقشی که در بازگشائی سفارت انگل یس در مجلس شهید مدرس داشتند هنوز حتی مطرح نشده!!!
اما علی (ع) می فرماید:
یستَدَلَّ عَلَی ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ:
تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ.
محمد
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا؛
ما ایرانی ها، فارس زبان هستیم یا نه؟ اگر نه که هیچی!
اگر بله، پس چرا جمله ای که نیاز به ترجمه عربی دارد رو نوشتی؟ من میخوام بدونم چی تو ذهن حضرت عالی هست.
ضمنا، این چه نوع ادبیاته. شما جوری مینویسید انگار دستور زبان بلد نیستید. به هم ریخته و پراکنده. مدل خاص ساختید؟! محتوی نظراتتون خوبه. اما نگارشتون، خیلی بد هست.
ارادتمند شما
Iran, Islamic Republic of
تو از کجا پیدات شده و نظریه پرداز و تحلیل گر شدی؟ امام صادقی هستی حتما؟
Netherlands
با تشکر از نظر جنابعالی که هم عمیق بود و هم از خلق محمدی(ص) در رسانده پیام بنحو احسن استفده کردید.
ابوالفضل
سلام وتشکر از این دقت نظر ونکته سنجی شما عوامل تحلیل سیاسی بویژه سید یاسر جبرائیلی درمورد دیدار لاریجانی با وزیر خارجه انگلیس.
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست ک اینها نمی فهمند که حضرت آقا چه میگوید...
نمی فهمند که وقتی اقا می گوید من به مذاکره خوشبین نیستم یعنی چه...
نمی فهمند که مذاکره اشتباه است....
فکر میکنند که کار دیپلماسیه نامبر وان انجام داده اند و حریف غلط زیادی کرده....
غافل از اینکه خط و املا و انشا همه غلط بوده.....................
Iran, Islamic Republic of
اقا یاسر شما از سیاست چه میدانی . شما مو میبینی و ما پیچش انرا . برای اینگونه مباحث بنظرم هنوز جوانی . ان شاا.. لیسانس را گرقتی میتونی در حد بضاعت سخنوری کنی .