پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۲۸
به بهانه حکم قضائی خاوری

فساد "یقه‌بسته‌ سفید"ها/ شهرت خاوری به حضور در "راهپیمائی نهم دی" بود!

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 571618
ظهور این جریان در دولت گذشته شدت بیشتری گرفت. طبیعی هم بود. دولت مستقر ظاهرمذهبی داشت. زنجانی می گفت من "بسیجی اقتصادی" هستم. خاوری هم شهرتش به حضور در "راه پیمائی 9 دی" بود. رحیمی نیز "اصولگرا" و غیره.
فساد "یقه‌بسته‌ سفید"ها/ شهرت خاوری به حضور در "راهپیمائی نهم دی" بود!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: فساد یقه سفیدها همه جائی و دارای ادبیات جهانی است.  اما فساد " یقه بسته سفید ها" خاص ماست.

فساد یقه سفیدها، فسادی است که توسط جریان قدرت شکل می گیرد. اما فساد یقه بسته سفیدها، فسادی است که توسط جریان "قدرتِ ریاکار" شکل می گیرد. یعنی دو مولفه را درگیر می کند. هم "قدرت سیاسی" و هم "قدرت مذهبی". جریانی که فرآیند فساد را از طریق ظاهرسازی هایِ نفاق گونه و ارتباط با نهادهای مذهبی و شخصیت های دینی پیش می برد.

ما در حال "انتقال" از فساد یقه سفیدها به فساد یقه بسته سفیدها هستیم. این جریان قدرت نفوذش بالاست و توانائی دارد بجز پولشوئی، آدم‌شوئی را هم در "فرآیند فساد" انجام دهد. در چنین چارچوبی آدم ها با ریاکاری می توانند به نهادهای سیاسی-مذهبی نزدیک شوند و ردپای فساد را نه تنها از اموال خود که از سوابق شان نیز حذف کنند.
 
ظهور این جریان در دولت گذشته شدت بیشتری گرفت. طبیعی هم بود. دولت مستقر ظاهرمذهبی داشت. زنجانی می گفت من "بسیجی اقتصادی" هستم. خاوری هم شهرتش به حضور در "راهپیمائی نهم دی" بود. رحیمی نیز "اصولگرا" و غیره.

نظام "حمایت از شایستگی" ها اگر متوقف به ظواهر شود، شکل گیری چنین فسادِ تو در توئی در هرجا ممکن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بلدین که الان وقت خوبیه بچسبانید به احمدی نژادویه سوژه جدید..
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی سیستم نباشه درهر دولت و با هرگرایشی فساد رخ میده و ارتباطی با اصولگرا و اصلاح طلب و فلان و بهمان نداره
متاسفانه ما فاقد سیستم کنترل کننده هستیم و نظارت هم آبکی است
البته طبیعیه که هرجناح و گروهی فساد را به گردن رقیب میندازه درحالیکه متاسفانه تاریخ معاصرنشان داده درهر دولتی و کلا درهرکانون قدرتی فساد وجود داشته
بیایید به دور از نگاههای سیاسی و جناحی این معضل را حل و فصل کنید چون بزرگترین سرمایه نظام که " اعتماد مردم " است درحال نابود شدن است
ازما گفتن بود.........
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که مملکت رو پایه قانون نمیچرخه بلکه رو پایه نظر شخصی اشخاص میچرخه و گرنه اینهمه دزدی و اختلا سها در تمام دنیا بخدا که نوبر
عمامه
Iran, Islamic Republic of
بنظرم... کمتر از یقه سفیدها در قدرت طلبی و ثروت اندوزی کمترنیستند! چه انکه بواسطه همان عمامه و زیر لوای دین، خانواده و بستگاشان با الاف و الوف بسیاری رسیده اند و نیز بعضا خودشان!
... و بقیه موارد خاص از جمله این جماعتند و هیچگاه، تاکید می شود هیچگاه، اموال و دارایی های خود و بستگان درجه یک را اعلام نکردند ولی این درحالی است که در همان بلاد کفر مورد نظر ...، مردم از اموال مسئولین به وضوح مطلع اند!
آنان غیر مسلمان و غیر معمم انند از این جماعت وطنی از خود راضی ، صادق تر با ملت خود هستند!
با این منطق نویسنده که ریا کاران در راهپیمایی 9 دی با رانت رسیدند که منطق فضایی و داروینی است!
پس باید اشاره ای کرد به دهه 60 و زمان دفاع مقدس که دلار 7 تومان را برخی برای واردات کالا میبردند اما از جاهای دیگر سر در می اورد و ...
بروید بررسی کنید میزان دارای مثلا این دو نفر و بستگان درجه یک آنها از بیت المال و فرصتهای اقتصادی چقدر است!!!
خوب چه کسی از این جماعت حسابکشی کرده که از کجا آورده اید!
...
چقدر سخفیند اظهارتی که به هرطریقی حتی فساد شخصی و سیاسی کسی را با هزار بهانه به دولت و شخص رئیس جمهور احمدی نژاد وصل کرد!
چرا در فساد 3000 میلیاردی بانک صادرات و گروه مه افرید، طرف رو مفسد فی الارض کردند و اعدام شد اما مدیر عامل بانک صادرات آقای... که طرف دیگر ماجرا بود، بدون سر و صدا تقریبا تبرئه شد و الان دقیقا ... در همان موقعیت چنین اتهام و حکم غیابی دارد!؟!
...
به راستی اگر حضرت آقا - رهبر معظم انقلاب - نبود و بواسطه اعتماد مردم و مستضعفان به او نبود، بواسطه این همه فساد مسئولین و بستگان و دانه درشت ها، سراسر کشور راهپیمایی و مطالبه با فساد راه نمی افتاد؟!
انقلابی دیگر علیه این جماعت مفتخوار نمی شد؟!
باید صادقانه صدای ملت و دلسوزان پاکدست را شنید و نگذاشت این دمل چرکین و عفونی و بوی تعفنش بیش از این مشام مردم را آزرده کند که اگر بیش ازاین زد و بند قضایی و ...کرد، معلوم نیست آمریکاو اسرائیل از این فرصت برای زدن نظام استفاده نکند!
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه کشوری داریم. مدیریت انقلابی داره فوران میکنه، یکی بشینه جمع بزن کلا توو این ۴۰سال بعد انقلاب چقدر پول بردن حضرات. باز خوبه مسلمونیم و به همه چی اغتقاد داریم. به قول آقای دانشمند اگه اعتقاد نداشتیم چیکار میکردیم!!!
United Kingdom
کاش اینو میفهمیدن که مردم خسته شدن از اینهمه دعوای حزبی، هیشکی هیشکی قبول نداره و دو طرف همدیگرو به بدترین چیزا متهم میکنن، مردم وسط این دعوا هر روز باید فشار اقتصادی بیشتریو تحمل کنن، راه رو دارین غلط میرین آقایون، این وضعیت نه آرمان انقلاب بوده نه نتیجه ی یه حکومت دینی، کشور کامل ورشکسته شده دیگه زمانی نداریم برای جبران. حالا هر روزم همدیگرو به خیانت متهم کنین
سید
Iran, Islamic Republic of
فرض هم حکم رحیمی را درست بدانیم این حکم مربوط به زمانی بود که مسولیت دیوان محاسبات را داشت و آقایان اصولگرا وی را انتخاب کرده بودند پس خود اصولگرایان جوابگو باشند نه احمدی نژاد خاوری را نیز اژه ای که در آن زمان وزیر اطلاعات بود تایید کرد و وقتی احمدی نژاد به دلیل بی کفایتی عزلش کرد شما اصولگرایان یقه برای اژه ای پاره میکردید
Iran, Islamic Republic of
لطفا کمی هم از ابو.الحسن فقیه بگید بهزیستی وهلال احمر نابود کرد مدیران سالم بازنشست کرد هیچ برخوردی که رسما اعلام شود با وی نشد .هنوز بگید فساد زیاد نیست مملکت ول است....
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
بسم الله.. اگه عزیزان در قوه قضاییه واقعا مردم رو محرم میدونن بیا سیر تا پیاز خاوری و ۳هزار میلیاردی رو بگن چی بوده؟؟
خوبه متهم ردیف ۷ این فساد شخصی به نام طهماسب نصیری ک متاسفانه از همشهریان بنده (شهر ونک از توابع سمیرم استان اصفهان) می باشد..

ایشون با معاون اول دولت کنونی نسبت فامیلی هم پیدا کردن چندین ساله.. طهماسب نصیری از مبلیغین فعال هاشمی در انتخابات ۸۴ بود ک...

محمود جان ک همون سالها فرمودند ک دولت خیلی اصرار داره ک ریشه این فساد مشخص بشه در خاک چ گروه هایی دوانده شده..

زندگی یکی مثله مشایی رو شخم زدن و برخلاف تمام ادعاهاشون سر سوزنی مدرک علیه رحیم مشایی پیدا نکردن..
رسول طاهری
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از کسانی که پس از ماجرای اختلاس ۳ هزارمیلیاردی و فرار خاوری دولت احمدی نژاد را متهم می کرند، از کسانی هستند که طی نامه ای مبالغه آمیز به احمدی نژاد، خاوری را از مدیران دلسوز نظام بانکی کشور معرفی کرده و خواستار ابقای او توسط احمدی نژاد شدند.
در تاریخ ۱۲/۴/۱۳۸۴ و پس از انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور منتخب، در حالی که احمدی نژاد هنوز دولت را از سید محمد خاتمی تحویل نگرفته بود، ۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس هفتم طی نامه ای به احمدی نژاد، خواستار حفظ محمودرضا خاوری در سیستم بانکی شدند.البته امضاها خیلی درهم و برهم بود درست مشخص نبود آیا آقای زاکانی هم جزء امضا کنندگان بود یا نه
Iran, Islamic Republic of
احسن که یکی از همون ها همه کاره همین سایت جهان نیوز هست
صادق ذوالفقاری شاهین شهر
Iran, Islamic Republic of
خب زنجانی رو ببان بگن کی از روز اول بهش میدان داد؟؟؟
بیاین بگین ک نزدیک به ۱۷۰ نماینده مجلس هشتم چرا بخاطر فعایت خاوری از محمود تشکر کردن و نامه فدایت شوم نوشتن؟؟؟؟ مجلس اصولگرایان..!!!

البه اصلاحاتیا خوشحال نشن ک سرشونو بگیری و پاشونم بگیری ازشون فتنه و کینه و خیانت میریزه..
Iran, Islamic Republic of
خدایا باید شاهد خواندن چه مقاله هایی باشیم این مفسدان چکار کرده اند با این کشور
Iran, Islamic Republic of
قلمی که بخاطر خدا ننویسد به اندازه اربابانی که این قلم در خدمت انهاست بی ارزش و بی اعتبار است
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل قابل قبول نیست. «فساد مذهبی» یعنی چه؟!
فساد ماهیت واحدی دارد و مفسدان با هدف واحد ، لیکن با رنگ و لعاب و چهره های مختلف بروز میکنند؛ گاهی بارنگ و لعاب آزادیخواهی و گاهی با تظاهر به مذهبی بودن و گاه با تظاهر به ضدیت با مذهب و ...
مفسدان آدم های فرصت طلبی هستند که با انواع و اقسام ترفندها، در هر زمانه ای خود را برنگ مناسب آن دوره در می آورند تا فرصت بهره برداری پیدا کنند. معمولاً مدیران شیفته تملق و تعریف هم به این فرصت طلبان میدان میدهند.

بعنوان مثال می توان از آدمهایی مانند آقای رحیمی مرحوم نام برد که هم در دوره هاشمی و هم در دوره احمدی نژاد حداکثر بهره برداری را از ویژگی مشترک تملق دوستی هاشمی و احمدی نژاد برد.

متاسفانه مقاماتی که همراهان و همکاران ناصح و مشفق و صادق را بر نزدیکان متملق و چاپلوس که هدف واقعی آنها رانت خواری و فساد است، ترجیح دهند، اگر نگوییم نایاب، بسیار کم یاب هستند و همین مسئله عامل و علت اولیه بروز فساد در سیستم است.
Iran, Islamic Republic of
"
ظهور این جریان در دولت گذشته شدت بیشتری گرفت"
خاوری در انتخابات 84 از کی حمایت می کرد؟
Iran, Islamic Republic of
چنان از دولت گذشته حرف میزدید که انگار شما ها و همفکرانتان نبودید که ان دولت را معجزه هزاره سوم و منتخب امام زمان(ع) و صد صدها مقدسات چسباندید.
Iran, Islamic Republic of
انصاف داشته باش ... اگر احمدی نژاد دچار انحراف فکری نمیشد وبه حاشیه ها بیش از متن اهمیت نمی داد تمام اصلاح طلبان و اعتدالیون امروز از نظر خدمت رسانی به گرد پایش هم نمیرسیدندکه البته الان هم هنوز نرسیده اند....بدبختی احمدی نژاد از آن وقت شروع شد که روشش مثل اصلاح طلبان غرب زده شد...
Canada
اينكه اينهمه فساد و غارت و دزدى به اسم اسلام و انقلاب هست نتيجه اش ميشود فرار جوانان و مردم از اسلام و انقلاب
Iran, Islamic Republic of
نمونه این مدل آدمها در این مملکت بسیارند.
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
همان گونه که دزدی با ظاهر مذهبی بسیار بدتر است نقد مقرضانه در لباس اصولگرایی و انقلابی گری هم بد است
جهان نیوز عزیز همانگونه که بارها در کامنتهای مخاطبان خود دیده ای مردم بین کارهای خوب و بد احمدی نژاد تمیز قائل هستند
به این مخاطبان افتخار کن که اینقدر متفکرانه برخورد میکنند و تحت تاثیر جو رسانه ای قرار نمیگیرند.
یقه دار
Iran, Islamic Republic of
تبریک به شما بمناسبت این کشف مهم !!!!!
mc2=E
Iran, Islamic Republic of
مطلب اوج نادونی نویسنده بود
در این زمان بیای 9 دی رو ر بط بدی به یه ادم فاسد که مورد تائید کروبی و خاتمی بود، عمق بی بصیرتی هست
فقیهی
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم منظور شما چی هست خاوری را که احمدی نژاد از پشت کوه نیاورده بود ایشان همیشه در دولت های قبل از احمدی نژاد مسئولیت های مهم در سیستم بانکی داشت از عضو هیئت مدیره بانک های بزرگ کشور گرفته تا مدیر عاملی و .... ، بابک زنجانی هم قبل از احمدی نژاد تبدیل به یک ابر مرد تجاری در کشور شده بود حالا چرا همه چیز قرار سر احمدی نژاد خراب بشه من نمی دانم.
Iran, Islamic Republic of
با سلام در عرض چند سالی که مخاطب جهان نیوز هستم
اولین خبر منطقی را حس کردم
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی دیگه اینهمه خبر فقط همین رو منطقی میدونی!!!!
صداقت
درانتخاب عکس دقت کنید...(یقه )
بله .... فساد .... جزپوست وخون شده