جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مقایسه درآمد سرانه ایران با کشورهای آسیایی

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 571467
در بخش دیگری از این گزارش، درآمد سرانه کشور در سال 2016 معادل 5276 دلار اعلام شده است که حدود سه برابر درآمد سرانه هند، 10 برابر افغانستان و یک پنجم کره جنوبی است. درآمد سرانه کشورمان از کشورهایی چون مالدیو و چین هم کمتر است اما از متوسط درآمد کشورهای در حال توسعه آسیا اندکی بیشتر است.
مقایسه درآمد سرانه ایران با کشورهای آسیایی
به گزارش جهان نيوز، مجمع تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارشی آخرین وضعیت کشورهای جهان از نظر شاخص های اقتصادی در سال 2016 را منتشر کرد. بر این اساس کشورمان در سال گذشته میلادی، در مجموع 69 میلیارد دلار صادرات و 40 میلیارد دلار واردات داشته است که البته حدود 30 میلیارد دلار از صادرات مربوط به صادرات نفت است.
 
به گزارش روزنامه خراسان، رشد اقتصادی کشور نیز 4.3 و تورم 8.6 درصد گزارش شده است. البته از این میزان صادرات حدود 10 میلیارد دلار به خدمات مربوط و 14 میلیارد دلار از واردات نیز واردات انواع خدمات بوده است.

مقایسه درآمد سرانه ایران با کشورهای آسیایی

در بخش دیگری از این گزارش، درآمد سرانه کشور در سال 2016 معادل 5276 دلار اعلام شده است که حدود سه برابر درآمد سرانه هند، 10 برابر افغانستان و یک پنجم کره جنوبی است.

درآمد سرانه کشورمان از کشورهایی چون مالدیو و چین هم کمتر است اما از متوسط درآمد کشورهای در حال توسعه آسیا اندکی بیشتر است. متوسط درآمد سرانه کشورهای در حال توسعه جنوب آسیا هم 1805 دلار اعلام شده که حدود یک سوم درآمد ایران است. جدول زیر جزئیات این موضوع را نشان می دهد.

روند سرمایه گذاری مستقیم خارجی ورودی به ایران

بخشی دیگر از جدول های این گزارش میزان سرمایه گذاری خارجی ورودی به کشور را طی سال های گذشته نشان می دهد. بر اساس گزارش آنکتاد، با وجود رشد جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 2016 به 3372 میلیون دلار، هنوز نسبت به سال های اوج خود فاصله دارد.

منبع: تابناک
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *