جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقال هزاران داعشی از رقه زیر نظر آمریکا

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 571448
سخنگوی سابق ائتلاف چندملیتی تجزیه‌طلبان موسوم به قوات سوریه دموکراتیک (قسد) به مرور نکات مهمی از پشت پرده این ائتلاف وابسته به آمریکا را افشا می‌کند.
انتقال هزاران داعشی از رقه زیر نظر آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، طلال سلو  که حدودا یک ماه قبل به ارتش ترکیه پناهنده شد در مورد یکی از اسرار ماجرای تصرف رقه توسط قسد گفت: «بسیاری از تروریست‌های داعش را به صورت محرمانه از رقه خارج کردیم؛ در حالی که آن‌ها خارجی بوده و گفته می‌شد برای دفاع از پایتخت داعش قرار است خود را فدا کنند.»

سلو پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی وابسته به دولت ترکیه گفته بود: «حجم داعشی‌هایی که در روزهای آخر سلاح خود را تحویل قسد داده و در امنیت کامل شهر را ترک کردند، بیش از ۳۰۰ نفر بود.» او این بار در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، جزئیات بیش‌تری را افشا کرد: «حجم داعشی‌هایی که به صورت توافقی زیر نظر آمریکا رقه را ترک کردند به مراتب بیش‌تر بود. این توافق تنها به صورت محرمانه میان یکی از سران قسد و یکی از فرماندهان آمریکایی با یکی از سران داعش صورت گرفت و کسی – حتی در رده رهبران قسد – اجازه نداشت از جزئیات آن باخبر شود!»

خبرگزاری دولتی انگلستان، بی‌بی سی در گزارش خود در این مورد نوشت: «کاروانی که داعشی‌ها را منتقل می‌کرد، بیش از ۷ کیلومتر امتداد داشت. این کاروان شامل ۵۰ کامیون، ۱۳ اتوبوس و ۱۰۰ خودرو بود که مجموعا تعداد قابل توجهی تروریست را همراه با تسلیحات و ذخائرشان را در بر می گرفت.»

دولت ترکیه به طور جدی نگران انتقال این افراد به قلمرو ترکیه است. سیلو در این مورد می‌گوید: «برای انتقال حدودا ۴۰۰۰ نفر توافق شد که شامل تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان می‌شد. این توافق کلیه تروریست‌ها را به اسثتناء ۵۰۰ نفر در برمی‌گرفت. آن‌ها را به سمت شرق استان دیرالزور منتقل کردند تا علیه ارتش سوریه بجنگند!»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *