سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تهدید رجا به گران کردن‌ بلیت قطارهای حومه

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 571430
مدیرعامل رجا با اشاره به طلب ۳۰۰۰ میلیارد ریالی این شرکت از دولت، مردم را تهدید به افزایش قیمت بلیت قطار حومه‌ای کرد و گفت: با افزایش قیمت در قطارهای حومه‌ای، مردم‌ دچار مشکلاتی خواهند شد.
تهدید رجا به گران کردن‌ بلیت قطارهای حومه
به گزارش جهان نيوز، محمد رجبی با اعلام این خبر افزود: باوجود نظر برخی مسئولان و نمایندگان جهت پرداخت مطالبات شرکت رجا برای ارایه خدمات تکلیفی بخش مسافری ریلی کشور، متأسفانه تاکنون این طلب سنگین پرداخت نشده و این شرکت دچار مشکلات عدیده به ویژه در پرداخت‌های مالی به پیمانکاران فنی و راهبری، تأمین قطعات و غیره شده است.
 
رجبی گفت: رجا برای ارایه این خدمات تکلیفی به ویژه برای قطارهای حومه‌ای و محلی، طلب 3000 میلیارد ریالی از دولت دارد که لازم است مسئولان امر در دولت و نمایندگان مجلس برای پرداخت این طلب به بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور تسریع و تعجیل کنند وگرنه این شرکت ناگزیر به اتخاذ تصمیمات جدید است.

وی تأکید کرد: باوجود اعلام قبلی مبنی بر حذف قطارهای محلی و حومه‌ای در صورت عدم پرداخت مطالبات رجا، این شرکت در اولین اقدام چاره‌ای جز افزایش قیمت برای ارایه این خدمات در قطارهای حومه‌ای ندارد.

رجبی افزود: حال که یکی از مهمترین اولویت‌های دولت توسعه بخش ریلی به عنوان ایمن‌ترین وسیله سفر برای استفاده هموطنان به ویژه در مسیرهای محلی و حومه‌ای قرار گرفته است، نباید با ایجاد شرایط خاص، شرکت رجا را که تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تکلیفی ریلی در کشور بوده و هست دچار مشکل و چالش کرد.

مدیرعامل رجا بیان کرد: قطعاً با افزایش قیمت در قطارهای حومه‌ای و محلی همچنین قطارهای تکلیفی، مردم‌ دچار مشکلاتی خواهند شد و شاید این تدبیر، مردم را از استفاده قطار به عنوان وسیله امن سفر منصرف کرده و دوباره به جاده‌ها بکشاند.

وی گفت: هم اکنون شرکت رجا به دلیل مشکلات متعدد مالی ناشی از عدم پرداخت این مطالبات، علاوه بر عدم امکان خرید و توسعه ناوگان، در تأمین قطعات، تعمیرات قطارها، پرداخت مطالبات به شرکت‌های پیمانکاری فنی و راهبری تحت فشار جدی است.

رجبی تأکید کرد: در خصوص پرداخت به شرکت‌های پیمانکاری رجا هم اکنون دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی کشور نیز ورود کرده و پیگیر موضوع هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از مسئولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس درخواست کرد: هر چه زودتر نسبت به این مسأله بسیار مهم واکنش نشان داده و تا دیر نشده اقدام لازم را برای پرداخت طلب رجا به عمل آورند.

منبع: مشرق

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *