جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سرخ و سفید های پرو درپی خلق شگفتی

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 571348
تیم ملی فوتبال پرو تلاش می‌کند تا پس از ۳۶ سال بتواند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شگفتی خلق کند.
سرخ و سفید های پرو درپی خلق شگفتی
به گزارش جهان نيوز، تیم ملی فوتبال پرو که با هدایت ریکاردو گاریکا به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد، در گروه سوم با تیم‌های استرالیا، فرانسه و دانمارک همگروه است و تلاش می‌کند تا پس از سال‌ها بتواند بازهم در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان نتایج خوبی کسب کند.
 
نخستین بازی رسمی پرویی‌ها در سال ۱۹۲۷ انجام شد و این تیم مقابل اروگوئه ۴ بر صفر شکست خورد. بهترین برد پرویی‌ها مربوط به سال ۱۹۳۸ است که آن‌ها موفق شدند در بوگوتا با نتیجه ۹ بر یک از سد کلمبیا بگذرند.

بدترین باخت این تیم هم به ۲۱ سال قبل بازمی گردد که آن‌ها ۷ بر صفر مقابل سلسائو (لقب بزریل) شکست خوردند.

تیم ملی پرو تاکنون در پنج جام جهانی فوتبال ۱۹۳۰، ۱۹۷۰، ۱۹۷۸، ۱۹۸۲ حضور داشته است و تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و همچینین دو قهرمانی در مسابقات کوپا آمریکا به دست آورده‌است.

پرو در سال ۲۰۱۷ به رده ۱۰ رده‌بندی فیفا رسیده که بهترین رکورد و نتیجه تیم ملی آن از ابتدا تاکنون بوده‌ است. بدترین رده آن‌ها نیز به سال ۲۰۰۹ بازمی گردد که سرخ و سفید‌های آمریکای جنوبی در رده ۹۱ قرار گرفتند.

بهترین گلزن آن‌ها پائولو گوئررو است که با ۳۲ گل زده در رده نخست بهترین گلزنان کشورش است و نکته جالب در خصوص او این است که چندی پیش به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش به صدر اخبار رسانه‌های جهان رسید.

همچنین آن‌ها در ۲۹ دوره اخیر جام ملت‌های آمریکای جنوبی حضور داشتند و بهترین مقام آن‌ها قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۹ و ۱۹۷۵ است.

ترکیب احتمالی پرو در جام جهانی ۲۰۱۸ به شرح زیر است:
گالسه، تراکو، رودریگز، راموس، آدوینکولا، تاپیا، فارفان، فلورس، کوئوا، پولو، رویدیاز
تیم ملی پرو پس از ۳۶ سال به جام جهانی صعود کرد و امیدوار است در روسیه نتایج خوبی بگیرد و افتخارات گذشته اش را تکرار کند.

سرمربی پرویی ها، متولد ۱۰ فوریه ۱۹۵۸ در تاپیالس به دنیا آمد و در زمان بازیگری اش پیراهن تیم‌های بزرگ آرژانتین مانند بوکاجونیورز، ریورپلاته و ایندیپندیته را برتن کرد. او با تخصص بازی در پست مهاجم در ۲۰ بازی ملی پنج گل برای آلبی سلسته به ثمر رساند و در سال ۱۹۹۴ از فوتبال خداحافظی کرد.

سرمربیگری گاره کا هم از سال ۱۹۹۶ و با هدایت تیم تالرس (کوردوبا) استارت خورد، اما پس از یک سال حضور در این تیم برای مدتی کوتاه هدایت ایندیپندیته را برعهده گرفت. با این وجود در ژانویه ۱۹۹۸ بار دیگر به عنوان سرمربی تالرس انتخاب شد و در ۲ سال این تیم را از رقابت‌های دسته دوم لیگ آرژانتین به قهرمانی جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی رساند.

گاره کا پس از کسب این عنوان مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۰ روی نیمکت کولون نشست، اما پس از گذشت چند ماه بار دیگر به تالرس بازگشت. البته این بار دوران حضورش در این تیم دوام نیافت.

گاره کا بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ هدایت تیم‌های کوئیلمس، آرژانتینیوس جونیورز، آمه ریکا کالی کلمبیا، سانتافه کلمبیا و تالرس را برعهده داشت، اما هیچ افتخاری با آن‌ها کسب نکرد.

حضور در یونیورسیتاریو دپورتس در فصل ۰۸-۲۰۰۷ سبب شد این مربی قهرمانی لیگ پرو را کسب کند و دسامبر ۲۰۰۸ برای سرمربیگری ولز سارسفیلد به آرژانتین بازگردد. دوران چهار ساله حضور گاره کا در این تیم با ۲ قهرمانی لیگ کلاسورا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ و یک قهرمانی لیگ اینیسیال در سال ۲۰۱۲ همراه شد.

این مربی ۵۹ ساله از می‌تا سپتامبر ۲۰۱۴ هدایت پالمیراس را برعهده گرفت، اما به دلیل عملکرد ضعیف در این تیم در نهایت اخراج شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال پرو ۹ فوریه ۲۰۱۵ تصمیم گرفتند برای شکستن طلسم ۳۶ ساله اینکا‌ها در راه صعود به جام جهانی گاره کا را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.

او رتبه سوم کوپا آمه ریکا ۲۰۱۵ با پرو را کسب کرد تا امید‌های هواداران این تیم برای صعود به جام جهانی به شکل قابل توجهی افزایش یابد. قرار گرفتن در رتبه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سبب شد پرو برای کسب جواز جام جهانی در دیدار پلی آف آمریکای جنوبی و اقیانوسیه به مصاف نیوزلند برود.

۲ تیم در دیدار رفت به تساوی صفر بر صفر رسیدند، اما برتری ۲ بر صفر پرو در بازی برگشت رویای گاره کا و شاگردانش را به حقیقت تبدیل کرد.

۳۷ بازی، ۱۶ برد، ۱۰ مساوی و ۱۱ باخت آمار این مربی آرژانتینی در تیم ملی پرو است. این مربی پس از قرعه کشی اظهار کرد: من این گروه را دوست دارم. فکر می‌کنم گروهی جالب با تیم‌های بسیار خوب تشکیل شده است.

وی ادامه داد:فرانسه، استرالیا، دانمارک در کنار ما، همه تیم‌های هستند که تلاش برای ارائه بازی صحیح فوتبال دارند. از این جهت فکر می‌کنم شرط اصلی برای رقابت با آن‌ها موجود است. پس می‌توان نتیجه گرفت در گروهی مناسب حضور یافتیم.

شاگردان گاره کا در نخستین مسابقه شان در جام جهانی از ساعت ۱۶:۳۰ در تاریخ ۳۱ خرداد به مصاف دانمارک می‌روند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *