کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جام باشگاه‌هاي كشتي آزاد جهان

فتيله‌ پيچ امريكا در آزادي/ ایران قهرمان شد

18 آذر 1396 ساعت 5:55

تيم كشتي ايزي پايپ كاشان با شكست تايتان مركوري امريكا قهرمان چهارمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد باشگاه‌هاي جهان شد.


به گزارش جهان نیوز؛ رقابت‌هاي كشتي آزاد باشگاه‌هاي جهان ديشب در سالن 12هزار نفري آزادي به پايان رسيد. در حالي كشتي‌گيران دو باشگاه ايزي پايپ ايران و تايتان مركوري امريكا در فينال مسابقات به مصاف هم رفتند كه تماشاگران حاضر در اين سالن تماشاگر يك مسابقه نزديك و تماشايي بودند. كشتي‌گيران كشورمان در چهار وزن اول فينال كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان شروعي توفاني داشتند و با چهار پيروزي پياپي از تيم امريكا پيش افتادند. در مبارزه نخست و در وزن ۵۷ كيلوگرم رضا اطري با نمايشي خوب مقابل توماس گيلمان، دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۷ با نتيجه ۶ بر ۴ به پيروزي رسيد تا نخستين برد از آن ايران شود. دومين مبارزه ميان ولاديمير خينچگاشويلي كشتي‌گير گرجستاني ايزي پايپ و دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و المپيك مقابل آلن واترز برگزار شد و در نهايت اين مبارزه با برتري ۷ بر صفر به سود خينچگاشويلي به پايان رسيد تا دومين پيروزي نيز از آن ايران شود. 
 
در وزن ۶۵ كيلوگرم فرزاد عموزاد خليلي نفر سوم بازي‌هاي داخل سالن آسيا برابر برنارد فوترل كه چندي پيش در جام ديويد شولدز امريكا به نايب قهرماني رسيد، به ميدان رفت و در نهايت به برتري ۶ بر ۳ رسيد. در وزن ۷۰ كيلوگرم محمد نادري، دارنده مدال برنز آسياي ۲۰۱۶ مقابل فرانكلين گومز نايب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ به روي تشك رفت و در حالي كه ۲ بر صفر از حريف خود عقب بود در نهايت با نتيجه ۲ ـ ۲ به برتري رسيد تا حساب كار در مجموع ۴ بر صفر به سود ايران شود.  از وزن پنجم ورق برگشت و امريكايي‌ها با سه پيروزي متوالي اختلاف را به حداقل رساندند. در وزن ۷۴ كيلوگرم حسين الياسي نايب قهرمان بازي‌هاي داخل سالن آسيا برابر نازاري كورچينسكي در حالي كه تا ثانيه پاياني ۴ بر ۳ پيش بود در خاك حريف نشست و با نتيجه ۵ بر ۴ شكست خورد و نخستين برد امريكا به‌دست آمد. در وزن ۷۹ كيلوگرم رضا افضلي دارنده مدال طلاي آسيا برابر كايل داك با نمايشي ضعيف در همان تايم نخست ۱۲ بر صفر شكست خورد تا دومين پيروزي براي امريكا به‌دست بيايد. در وزن ۸۶ كيلوگرم در ديداري حساس عليرضا كريمي دارنده مدال طلاي جوانان جهان و برنز جهان و طلاي آسيا در رده بزرگسالان مقابل ديدويد تيلور به روي تشك رفت و در پايان با حساب ۳ بر يك شكست خورد و سومين برد نيز براي امريكا به‌دست آمد. تيلور سال گذشته نيز در جام جهاني كرمانشاه موفق به شكست حسن يزداني شده بود. 
 
اما در وزن ۹۲ كيلوگرم حسين شهبازي قهرمان جوانان جهان و نايب قهرمان بزرگسالان آسيا در ديداري حساس مقابل نيكولاس هفلاين قهرمان جام ديويد شولدز در يك كشتي سخت و نفسگير با نتيجه ۴ بر ۲ به پيروزي رسيد و پنجمين پيروزي را براي ايران به‌دست آورد. در وزن ۹۷ كيلوگرم ولاديسلاو بايتسايف كشتي‌گير روسي تيم ايزي پايپ و نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۳ در ديداري سخت برابر كايل اسنايدر شاخص‌ترين كشتي‌گير امريكا و دارنده دو مدال طلاي جهان و يك طلاي المپيك به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه 11بر صفر شكست خورد تا كار به كشتي آخر كشيده شود. 
 
در مبارزه پاياني و در ديداري سرنوشت‌ساز كه تيم پيروز را مشخص مي‌كرد، گنو پترياشويلي كشتي گير گرجستاني تيم ايزي پايپ و دارنده مدال طلاي جهان و نفر سوم المپيك در حالي كه با آسيب ديدگي شديد از ناحيه دنده مواجه بود، مقابل نيكولاس گويازدوفسكي دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۷ به روي تشك رفت و در پايان با جسارتي مثال‌زدني و با وجود درد زياد ناشي از آسيب ديدگي با نتيجه ۶ بر ۵ به برتري رسيد تا تيم كشورمان در پايان در مجموع با حساب 6 بر 4 تايتان مركوري امريكا را شكست دهد و روي سكوي قهرماني قرار بگيرد. اين سومين قهرماني نمايندگان ايران در چهار دوره كشتي آزاد باشگاه‌هاي جهان بود. در ديدار رده بندي نيز تيم ستارگان ساري با توجه به انصراف تيم بيمه رازي به مصاف نماينده مغولستان رفت و با پيروزي به مقام سوم رسيد. 
 
منبع: روزنامه جوان


کد مطلب: 571293

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/571293/فتيله-پيچ-امريكا-آزادي-ایران-قهرمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com