جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
خريد رومی قاتل كودكان يمني

بن سلمان خريدار نقاشي داوينچي با ۴۵۰ ميليون دلار

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 571290
روح لطيف قاتل كودكان يمني منجر به اين شده كه 450‌ميليون دلار براي خريد يك تابلوي نقاشي اختصاص يابد.
بن سلمان خريدار نقاشي داوينچي با ۴۵۰ ميليون دلار
به گزارش جهان نيوز؛ روح لطيف قاتل كودكان يمني منجر به اين شده كه 450‌ميليون دلار براي خريد يك تابلوي نقاشي اختصاص يابد. يكي از طنزهاي روزگار معاصر ما اين است كه شاه جوان و بي‌تجربه سعودي كه مدعي مبارزه با فساد اقتصادي است، در كنار همه بي‌هنري‌هايش در كشور‌داري و عرصه سياست به آثار هنري و خريد آنها علاقه نشان بدهد و گران‌ترين خريد هنري تاريخ جهان را به خود اختصاص بدهد. فكرش را بكنيد به جز محمد بن سلمان كدام بيمار روان پريش ديگري مي‌توانست به يك تابلو كه تنها «منسوب» به يك نقاش بزرگ غربي است و انتساب به آن قطعي هم نيست، 450 ميليون دلار پول بي‌زبان اختصاص دهد. وقتي يك طرف ماجرا غرب باشد و طرف ديگر شاه بي‌هنر يك خاندان بي‌هويت اينكه كلاغ را رنگ كني و به قيمت يك قناري كه نه به قيمت هزار قناري بفروشي كار زياد سختي هم نيست.
 
وقتي ثروت عظيم شبه‌جزيره عربستان دهه‌ها در اختيار يك خاندان بي‌كفايت قرار بگيرد، نه‌تنها از آن به زيان مردم همان منطقه هزينه مي‌شود، بلكه آن را در خدمت دشمنان همان مردم به كار مي‌برند. همين حالا بخش قابل توجهي از تابلوهاي نقاشان و هنرمندان غربي در موزه هنرهاي زيباي ايران نگهداي مي‌شود. مجموعه‌اي كه از آن به عنوان گنجينه ياد مي‌شود. اين گنجينه پيش از انقلاب با پول مردم ايران از سوي خاندان پهلوي به قيمت‌هاي گزافي خريداري شده است تا به نوعي بخشي از ثروت مردم ايران در خدمت رونق هنر و اقتصاد غربي‌ها قرار بگيرد. نوعي خوش‌خدمتي كه فقط تاراج مردم فقير محسوب مي‌شود. 
 
اين نوع خوش‌خدمتي از سوي خاندان‌هاي بي‌هويت و بي‌كفايت در منطقه جنوب غرب آسيا ادامه دارد. حالا اين محمد بن سلمان وليعهد و‌ همه كاره اين روزهاي عربستان است كه وظيفه دارد در ادامه روند طولاني نوكري به اربابان غربي پول نفت مردمش را به خريد تابلوهاي بي‌هويت اختصاص دهد. سلمان خريدار نقاشي منسوب به «داوينچي» است كه هفته پيش در نيويورك ۴۵۰ ميليون دلار فروخته شده و گران‌ترين اثر به فروش رفته تاريخ را به خود اختصاص داده است. جالب است كه حراجي‌ها به خريداران اين امكان را مي‌دهد كه هويتشان را مخفي نگه دارند، ولي ترجيح بر اين بوده كه هويت اين خريدار آشكار شود. اين خبر را خبرنگار بي‌بي سي نقل كرده است. اينكه ثروت مسلمين بر ضد آنها هزينه شود، چيزي است كه ديگر دهه‌ها يا شايد هم قرن‌هاست براي مسلمانان منطقه مسئله‌اي عادي محسوب مي‌شود.
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *