جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۲
طی نامه ای صورت گرفت

تذکر دکتر ولایتی به رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 571272
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس واحد نجف‌آباد این دانشگاه، نسبت به بروز برخی حواشی مبتذل در مراسم روز دانشجو که در این واحد برگزار شد، تذکر داد.
تذکر دکتر ولایتی به رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد
به گزارش جهان نيوز؛ در پی وقایع دور از شان دانشجویان دانشگاه نجف آباد در روز دانشجو، علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نامه‌ای به رئیس این دانشگاه ارسال کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر مهران مجلسی

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

سلامٌ علیکم

شانزدهم آذر ماه سالگرد شهادت ۳ نفر از پیشگامان مبارزه با سلطه آمریکا و انگلیس (قندچی، بزرگ نیا، شریعت رضوی) می‌باشد و همه ساله از این فرصت برای تجدید عهد با آن جان بر کفان دفاع از استقلال و عزت ایران استفاده می‌شده است و قبل از انقلاب علیرغم محدودیت‌ها و سرکوب‌های پلیسی و امنیتی رژیم پهلوی، دانشجویان به عنوان یک وظیفه ملی و ضد استعماری و در جهت نکوداشت پرچمداران نهضت ملی شدن صنعت نفت، مانع از به فراموشی سپرده شدن نقش آمریکا و انگلیس در شکل دهی کودتای ۲۸ مرداد و انعقاد قرارداد ننگین کنسرسیوم می‌شدند.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دو رویکرد اسقاط نظام وابسته پهلوی و قطع ید امریکا و صهیونیست از کشور عزیزمان، طبیعی بود که گرامیداشت این روز بزرگ، پرشورتر، پر محتواتر و با جهتگیری روشن‌تر ضد استکباری در ابعاد گسترده‌تر برگزار گردد؛ و در همین جهت است که هر ساله در این روز ریاست محترم جمهوری و دیگر مسئولین نقش آفرین کشورمان در دانشگاه‌های مختلف شرکت می‌نمایند.

هدف از اهمیت دادن به این روز بزرگ این است که "ره گم نشود".

ما مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست طوری عمل نماییم که دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه و احاد ملت شریف و هوشمند ایران به این باور برسند که رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت گیری‌های سیاسی و حرکت‌های آرمانی و اجتماعی نصب العین ما می‌باشد. شما و دیگر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی لابد دریافته اید که "کشتیبان را سیاست دیگر آمده است".

اطلاعات موثق واصله حکایت از این دارد که مراسم بزرگداشت روز ۱۶ آذر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد شامل دو بخش بوده است:

بخش اول با حضور خانواده معزز شهید محسن حججی و مبتنی بر ارزشهای متعالی جمهوری اسلامی و در شان بزرگداشت شهدای نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و به طور کلی در شان دانشجویان عزیز جمهوری اسلامی ایران بوده است.

لیکن متاسفانه بخش دوم مراسم دور از شان دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال بود که روح شهید احمد کاظمی و شهید حججی از آن بیزار است.

از درگاه خداوند متعال خواستاریم که ما را قدردان خون شهدای اسلام و ایران قرار دهد و به ما توفیق عنایت فرماید که حرمت عرصه مقدس دانشگاه، استاد و دانشجو را نگهداریم.

دکتر علی اکبر ولایتی

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

۱۷ آذر ۹۶

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
جمع آوری سرمایه اجتماعی برای کودتای بعدی؟
Iran, Islamic Republic of
"کشتیبان را سیاست دیگر آمده است" جمله قوام السلطنه است که منجر به قیام سی تیر و حذف قوام شد. آقای ولایتی خیلی دلش می خواد خودش را بزرگتر از چیزی که هست نشان بدهد
م ث
Iran, Islamic Republic of
بنظر می آید بیشتر اشارهء ولایتی به مدیریت قبلی بوده که آنها آنطوری بوده اند حالا مدیر عوض شده پس کارهای مبتذل تمام
دانشیار دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بنده از این رویکرد جناب دکتر ولایتی در برخورد قاطع و سریع با بی بند و باری و ولنگاری فرهنگی و اهانت و اباحه گری و...موجود در دانشگاه آزاد صمیمانه تشکر می کنم و قطعا می دانم شهدای ما از ایشان راضیند. امیدوارم در بازگرداندن مسیر این دانشگاه به مسیر علم و اخلاق و تقوی و طهارت کاملا موفق باشند.
Iran, Islamic Republic of
کار دیگه ای که ندارین هی به مردم گیر بدین
بدبختا ۲ تا دست زدن باز برین همشونو اعدام کنین راحت شین
مملکتو فقرو بی پولی بر داشته اینا فکر چند تا جوونن که خواستن شادی کنن اونم واسه یه روز
Iran, Islamic Republic of
این ولایتی چطوری 40 پست و سمت را با هم انجام می دهد؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا
Iran, Islamic Republic of
تذکر یعنی چی؟
به جای تولید فکر و اندیشه موسیقی خاص راه انداختن و مجلس رقص!

من به دانشجو کاری ندارم اما مسئولین دانشگاه باید خیلی جدی بر کنار و توبیخ بشن
حمید
اگر آقای ولایتی قصد خدمت دارند مهم‌ترین و بزرگترین خدمت ایشون میتونه برداشتن نام «اسلامی» از پسوند دانشگاه آزاد باشه!. والسلام.
ابتذال میخواین ببینین تشریف‌تون رو ببرید زمان تعطیلی و یا زمان استراحت دانشجویان دانشگاه آزاد!. (نمونه‌اش دانشگاه آزاد تقاطع خیابان فلسطین و خیابان انقلاب!.) وجداناً آدم شرمش میاد با خانواده از این مسیر در اون ساعات خاص تردد کنه!!!!! . مورد دیدم که یه فرد کاملاً جا افتادۀ کراواتی دادش دراومده و دختر و پسر (مثلاً) دانشجوی (مثلاً) دانشجوی این دانشگاه‌رو بخاطر رفتار زننده‌شون در انظار عمومی دعوا کرده و حرفایی آنچنانی بهشون زده!!!!
100
Iran, Islamic Republic of
تذکر برای اینها فایده ندار باید ابلاغ رئیس دانشگاه لغو شود
Iran, Islamic Republic of
کاش دانشگاههای دولتی هم چنین مسئول انقلابی و مومن پیدا میکرد
شا
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیز احسنت برشما خدا جزای خیرت دهد