کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توفیق عباس اف:

اقدام آمریکا برای تلافی شکست پروژه داعش بود

16 آذر 1396 ساعت 15:46

تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: تصمیم دونالد ترامپ درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس در واقع اعلام نوعی جنگ سرد علیه جهان اسلام است.


به گزارش جهان نیوز، عباس اف گفت : تصمیم رییس جمهوری آمریکا جنبه خرابکاری دارد و در نه تن‌ها حل مناقشه فلسطین و اسرائیل (ژیم اشغالگر قدس) را پیچیده‌تر می‌کند بلکه تهدیدات ناشی از وجود این مناقشه را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

ترامپ روز گذشته در کنفرانس خبری خود با رسانه‌ها دستور انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس امضاء کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های لابی صهیونیستی در این زمینه و نیز وجود مقامات دست نشانده رژیم صهیونیستی در دولت فعلی آمریکا گفت: همه این موارد موجب چنین تصمیمی از سوی رییس جمهوری آمریکا شده است.
وی افزود: آمریکا در واقع برای تلافی کردن شکست پروژه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه، دست به این اقدام خرابکارانه زده و پایه مناقشات و جنگ‌های جدید در منطقه را می‌گذارد. 

به گفته وی، کشورهای اسلامی در راس سازمان همکاری اسلامی باید در این ارتباط مقاومت از خود نشان دهند چرا که این مساله فقط با خواست آمریکا حل نمی‌شود و بنا بر این نیاز به ادامه مبارزه علیه این چنین خرابکاری‌ها است. 

توفیق عباس اف با اشاره به اینکه، این قبیل اقدامات لطمه‌ای جدی به منافع جهان اسلام وارد می‌کند، آن را غیرقابل قبول خواند و گفت:: آمریکا که همواره بر ضرورت استناد به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید دارد، قطعنامه‌های این شورا درباره مساله فلسطین را نادیده می‌گیرد و برای حل مساله به نفع رژیم اشغالگر قدس تلاش می‌کند. 

این کارشناس جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه ادامه این سیاست در واقع دشمنی بارز علیه جهان اسلام است، گفت:: آمریکا عامل اصلی بی ثباتی و نا آرامی‌ها در نقاط مختلف جهان از جمله در خاورمیانه بوده و ما شاهد آن هستیم که سیاست‌های آمریکا تحت پوشش دموکراسی چه ویرانگری‌های برای کشورهای اسلامی از جمله لیبی، عراق و سوریه در پی داشته است.
 
منبع: ایرنا


کد مطلب: 571179

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/571179/اقدام-آمریکا-تلافی-شکست-پروژه-داعش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com