کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدامات درمانی ارتش در مناطق محروم شرق کشور

16 آذر 1396 ساعت 12:58

معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت و درمان آجا به تشریح اقدامات درمانی ارتش در مناطق محروم شرق کشور پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، دباغ مقدم معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا، در حاشیه رزمایش بزرگ محمد رسول الله در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و دستور سلسله مراتب فرماندهی جهت خدمت رسانی به مناطق محروم در شرق کشور انجام گرفته است تا بدین ترتیب خدمات بهداشتی و درمانی در هفته وحدت در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور انجام شود.

وی افزود:در این رزمایش توجه ویژه‌ای به حوزه پیشگیری و بهداشت شده و تلاش ما بر این است تا با ارتقا بخشیدن به فرهنگ و سواد بهداشتی افراد زمینه بروز بیماری‌های مختلف را در سطح مردم کاهش دهیم.
 
دباغ مقدم تصریح کرد: در این رابطه همکارانم در حال حاضر آموزش‌های بهداشتی را در حوزه فردی در سطح دانش آموزان منطقه آغاز کرده‌اند که قطعا نتایج آن در دراز مدت دیده می‌شود.

معاون بهداشتی ارتش افزود: در حوزه غذا و تغذیه، ما مکمل درمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم و سعی کردیم تا محرومیت‌های منطقه را در حوزه تغذیه با ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره... تامین کنیم. متاسفانه طبق گزارشی که همکارانمان ارائه دادند در این منطقه با فقر آهن به ویژه در خانم‌ها مواجه‌ایم که از قرص‌های مکمل در این رابطه استفاده می‌کنیم.

وی همچنین گفت: در حوزه بهداشت محیطی، سم پاشی و مبارزه با ناقلین را در دستورکار قرار داده‌ایم، که در جهت مقابله با بیماری مالاریا که در منطقه وجود دارد انجام شده است.

دباغ مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مردم این مناطق بیشتر وابسته به دامپروری است، بحث واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌های دامی و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از انسان به حیوان را داریم و همچنین به طور مشخص بر روی سلامت فرآورده‌های دامی نیز کار کرده‌ایم.

معاون بهداشتی ارتش تصریح کرد: در حوزه بیماری‌های رایج در منطقه بحث آموزش و خودمراقبتی ارائه می‌شود، چراکه اگر افراد در همان روزهای اولیه بیماری، نوع مقابله و درمان صحیح را به سرعت آغاز کنند، بیماری به طور کلی قابل کنترل و روند درمان تسریع می‌یابد.

وی در این رابطه گفت :برای مثال یکی از بیماری‌های رایج این منطقه، آب مروارید هست که به دلیل آفتاب سوزان و اشعه فرابنفش نور خورشید که سبب کدر شدن عدسی چشم می‌شود مردم به آن مبتلا می‌شوند که با استفاده از عینک آفتابی این بیماری قابل پیشگیری است.

دباغ مقدم در پایان گفت: بیماری شایع دیگری که در این مناطق دیده می‌شود، بیماری‌های مرتبط با کلیه و سنگ کلیه است که به دلیل نامناسب بودن آب منطقه در افراد شیوع پیدا کرده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 571130

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/571130/اقدامات-درمانی-ارتش-مناطق-محروم-شرق-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com