جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نخست‌وزیر ترکیه:

اقدام جنجال‌ برانگیز ترامپ اعتباری ندارد

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 571045
بینعالی ییلدیریم تاکید کرد تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از دیدگاه ترکیه بی‌اعتبار است.
اقدام جنجال‌ برانگیز ترامپ اعتباری ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بینعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه با صدور بیانیه ای تصریح کرد، اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از جانب رئیس جمهور آمریکا و گام هایی که وی در این خصوص برخواهد داشت، از دیدگاه جمهوری ترکیه بی اعتبار است.

نخست وزیر ترکیه افزود: این اقدام رئیس جمهور آمریکا ضربه ای سنگین به تلاش ها برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین و روند صلح خاورمیانه است.

وی تصمیم رئیس جمهور آمریکا را به شدت محکوم کرد و هشدار داد، این تصمیم موجب مشکلات فراوان در منطقه خواهد شد.

ییلدیریم گفت: این تصمیم، صلح در خاورمیانه و فلسطین را ریشه کن خواهد کرد. این تصمیم که با نگرانی های سیاسی گرفته شده، نمونه کامل عدم احساس مسئولیت است. کسانی که این تصمیم را اتخاذ کردند به شدت محکوم می کنم.
نخست وزیر ترکیه افزود: احترام به جایگاه اماکن مقدس قدس به ویژه مسجدالاقصی حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان کرد ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی، این سازمان را به برگزاری نشست فوق العاده در 13 دسامبر فراخوانده است.

ییلدیریم گفت: با سران کشورهای اسلامی درباره همه ابعاد موضوع رایزنی خواهیم کرد و درباره گام هایی که باید برداشته شود، تصمیم خواهیم گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *