کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار نقدی:

استقامت تنها شرط پیروزی بر صهیونیسم است

کتاب‌های دفاع مقدس را در اختیار مردم دنیا قرار دهیم

15 آذر 1396 ساعت 20:47

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استقامت تنها شرط پیروزی بر صهیونیسم است، گفت: هشت سال دفاع مقدس ما بزرگترین دانشگاه برای جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان است.


به گزارش جهان نیوز؛ سردار محمد رضا نقدی امشب در مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال در هشتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس کار بزرگی صورت گرفت، به طوری که 6 هزار عنوان کتاب جدید با 70 ناشر حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در بحث مطالعه و کتاب نسبت به آنچه که باید باشیم بسیار عقب هستیم، افزود: برای اینکه در این زمینه رشد داشته باشیم باید با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازیم.  

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اسلام در زمینه مطالعه کتاب، نه تنها کم نگذاشته است، بلکه بالاترین جایگاه را در این زمینه دارد، چراکه اسلام از همان ابتدا با خواندن شروع می‌شود و مکتب ما مکتب خواندن است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مطالعه و همچنین دست‌نوشته‌های رهبری برای کتاب‌های دفاع مقدس اظهار کرد: در دنیا تنها نظامی هستیم که مبنای رهبری‌اش علم  است.

نقدی با بیان اینکه سطح توقع ما این است که حداقل در جایگاه متوسط جهان در خصوص مطالعه کتاب باشیم، اظهار کرد: 20 کشور جهان بخش اعظمی از بازار نشر را در اختیار دارند و متأسفانه ما جزء آنها نیستیم که این موضوع مناسب کشور ما نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: طی تحقیقات انجام‌ شده بحث عادت‌ دادن کودکان و نوجوانان به کتابخوانی بهترین روش برای ترویج کتابخوانی در جامعه است.

نقدی با بیان اینکه سال گذشته تقریباً تمام فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم فجر را دیده‌ام، اظهار کرد: اکثر شخصیت‌های داستانی سیگار می‌کشند. چرا به جای سیگار، کتاب در دست شخصیت‌های سینمایی نیست؟.

وی با اشاره به ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای افراد جامعه گفت: چرا به جای این نوع پیام‌های تبلیغاتی یک پیام تبلیغاتی برای مطالعه کتاب و تخفیفات در این زمینه منتشر نمی‌شود؟ بنابراین ناشران باید این موضوع را از مسؤولان مطالبه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با وعده مقام معظم رهبری به پیروزی مسلمانان در شکست‌ دادن صهیونیسم، بیان کرد: قطعاً فلسطین آزاد و دشمن شکست می‌خورد.

نقدی ادامه داد: اما طبق گفته خداوند در سوره یونس زمانی ما به این پیروزی دست خواهیم یافت که از جاهلان پیروی نکنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استقامت را راه‌حل پیروزی بر صهیونیسم دانست و بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس ما بزرگترین دانشگاه برای جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان است.

وی افزود: شاگردانی که در مکتب دفاع مقدس ما در سوریه، یمن و ... تحصیل‌ کردند و با کتاب‌ها و قهرمانان ما آشنا شده‌اند با الگو گرفتن از دفاع مقدس توانستند در مقابل ظلم ایستادگی کنند.

نقدی در پایان یادآور شد: باید کتاب‌های دفاع مقدس را بیشتر نشر و آنها را در اختیار مردم دنیا و کشور قرار دهیم تا روزی شاهد پیروزی مستضعفین بر مستکبرین باشیم.

منبع:فارس


کد مطلب: 570988

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/570988/استقامت-تنها-شرط-پیروزی-صهیونیسم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com