چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۳۴

نبویان: چرا در "آب سنگین اراک" بتن ریختند؟

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 570915
نماینده دوره نهم مجلس گفت: متخصصین و دانشمندان ایرانی رآکتوری را در اراک راه انداختند که سالانه ۹ کیلو پلوتونیوم از آن استخراج می‌شد.
نبویان: چرا در "آب سنگین اراک" بتن ریختند؟
به گزارش جهان نيوز؛ مراسم بزرگداشت روز دانشجو عصر امروز(سه‌شنبه 14 آذر) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی با حضور حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و ناصر نوبری سفیر وقت ایران در اتحاد جماهیر شوروی در سالن شهید طهرانی مقدم دانشگاه شهید رجایی برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان با بیان اینکه در سیاست خارجی تقسیمات گوناگونی وجود دارد که سیاست دینی و سیاست لیبرال دو نوع از سیاست‌های موجود می‌باشد، گفت: این دو دیپلماسی به کمک هم توافقاتی را انجام دادند که برجام یکی از توافقات مورد نظر بود.

وی افزود: دیپلمات‌های ما حتی ادعا کردند که حاج قاسم سلیمانی را هم تحویل می‌دهند که امروز مدارکی از این واقعیت موجود است. قرآن کریم هم محبت و دوستی با استکبار و آمریکا را نفی می‌کند و هرکسی که دوست دارد با آمریکا رابطه برقرار کند خودش آمریکایی است چرا که دشمن اصلی ما آمریکاست که از سران کفر است.

نماینده دوره نهم مجلس تصریح کرد: در نطنز 16 هزار سانتریفیوژ نسل یک داشتیم که بعد از برجام به 5 هزار کاهش یافته است یا دانشجوهای رشته هسته‌ای که قرار بود در فوردو دانش هسته‌ای یاد بگیرند که بساط آن هم برچیده شد.

نبویان با طرح سوالی که چرا اصرار داشتند اراک را بتن بریزند، ادامه داد: متخصصین و دانشمندان ایرانی رآکتوری را در اراک راه انداختند که سالانه 9 کیلو پلوتونیوم از آن استخراج می‌شد.

او خاطرنشان کرد: در نیروگاه بوشهر هم از پسماندهای به وجود آمده پلوتونیوم استخراج می‌شد که اسرائیل آن را برای خود زنگ خطر می‌دانست و بند 17 ضمیمه اول برجام ایران را متعهد کرده همه سوخت‌های مصرف شده تمامی رآکتورهای قدرت و تحقیقاتی در زمان حال و آینده را به خارج بفرستند. هم چنین تا ابد ایران بازفرآوری هم نیاز ندارد و دانش بازفرآوری هم نباید داشته باشد.

بر پایه گزارش تسنیم، نبویان گفت: مقام معظم رهبری هم چندین بار فرمودند در برجام گام به گام جلو بروید اما مسئولان ما کل تعهدات را انجام دادند و به آمریکا اعتماد کردند.

او افزود: حتی در همین برجام صراحتاً اعلام شده است که تنها 25 درصد تحریم ها برداشته خواهد شد و برجام قرار است که رابطه بانکی و فروش نفت را تسهیل کند که آن هم اتفاق نیفتاده است چرا که 2 سال است بعد از برجام پول‌های ما در اروپا بلوکه می‌شود و بابت نگهداری از آن باید پول هم بدهیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تحریم‌های کاتسا را اوج فشار به کشور دانست و افزود: در کاتسا آمده است که اگر بانکی در هرجای دنیا با ایران رابطه داشت خود بانک هم به لیست تحریم‌ها اضافه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آی کاش این برجام امضا نمیشد تا ببینیم آقایون الان می تونستند نفس بکشند ؟! آره نفس ! درست فهمیدی !
محسن
Iran, Islamic Republic of
عزیزمن وقتی دست برتر داشتی نه تنها نفس که پیشرفت هم میکردی انها هم ازپیشرفت ما ترس داشتند حداقل برای شخص خودت هم که شده معلوماتت درزمینه کاربرد های مختلف ازقبیل استفاده در صنعت .کشاورزی.عمران .پزشکی وغیره را بالا ببر اینها همه مصداق پیشرفت وارامش و........هست که متاسفانه بادولت تدبیر ازهمه محروم شدیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
این شما هستی که باید معلوماتت را ببری بالا. قدری از پای منبر و جلسات بسیج که مغز را شستشو میدهند فاصله بگیر تا بفهمی که پیشرفت فقط به غنی سازی اورانیوم نیست. اگر اینجور بود که الان پاکستان و کره شمالی باید خیلی پیشرفته باشند. یعنی از پیشرفته بودن کره شمالی میترسند. از پیشرفته بودن ما میترسند. ما کجامون پیشرفته است که اینجور در توهم به سر میبرند. البته علتش مشخصه که چرا اینجور توهماتی دارید. علتش نداشتن تعامل با دنیا در این مدت 40 ساله. وقتی تعامل نداری و ارتباط ازاد با دنیا نداری و اطلاعاتت را فقط از صدا و سیما و کیهان بگیری معلومه توهم پیشرفته بودن پیدا میکنی. این حرف ها را فقط پای منبرها میزنند. شما کشور پیشرفته ندیدی پس. میخواهی چهارتا کشور پیشرفته علمی و صنعتی برات مثال بزنم که نه اورانیوم غنی میکنند. نه حتی نیروگاه هسته ای دارند. یک نمونه اش ایتالیا است. چه کسی به تو گفته پیشرفت در گرو غنی سازی اورانیوم. این مثال هایی که زدی را اشتباه در مغز شما جاسازی کردند. هیچ وقت هیچ وقت مشکل غربی ها این نبوده که ما از فناوری هسته ای در کشاورزی یا پزشکی یا صنعت و یا تولید برق و ... استفاده نکنیم. تنها مشکل اونها اینه که ما تمام تمرکز و انرژیمون را گذاشته بودیم روی غنی سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم. عزیز من میگند جلوی قاضی و دغل بازی؟؟ اونها خددشون صاحب و تولید کننده این فناوری هستند. ف را بگی تا فرحزاد میرند. میدونستند قصد و منظور چیه و اخرش به کجا ختم میشه. به خصوص که همزمان هم داشتیم روی موشک سرمایه گذاری میکردیم. هر روز یک موشک نشون دنیا میدادیم. عزیز من نگو ازپیشرفت ما میترسیدند که ادم خندش میگیره. کشوری که توی هیچ چبز حرفی برای گفتن نداره از پیشرفته بودنش میترسند؟؟؟؟
سقا
Iran, Islamic Republic of
علی اقا کلا شما جماعت عشق غرب همتون یه خصیصه ی مشترک دارین و اون هم خود کم بینیه در نگاه شما آمریکا میتونه با فشار یه دکمه صنعت دفاعی مارو نابود کنه ( که خود امریکا میدونه ازش بر نمیاد همچین غلطی بکنه ) ونهایت توان ما در اینکه ابگوشت بزباش تولید کنیم همین توانایی رو هم نادیده میگیرید وبخش رستوراهان های قطار ها رو میدین دست شرکت های اتریشی.
با این اوصاف میشه توضیح بدید چطورما که پیشرفته نیستیم موشک میسازیم ؟؟؟؟
چطور اورانیوم غنی کردیم و...... ؟؟؟؟؟
ضمن طرح این سوا ل ها احتمال میدم شما دو ،سه کشوراروپایی رو دیده باشی به همین دلیل می خوای بقیه رو از جهل در بیاری که بابا مغزتون رو شستشو دادن ما پیشرفته نیستم اونا پیشرفتن درسته؟؟؟؟؟
میگن رنگ ولعاب کشورهای اروپایی چشم خیلی ها رو کور می کنه انقدر که احتمالا بهشت جاودان رو همون جا بدونن و جهنم هم لابد همین ایران باشکوه خودمونه، ولی خب ، ما چون مغزمون رو پای منبر وتوی بسیج شستشو دادن متوجه نیستیم که الان توی جهنمیم!!!
علی اقا پای منبرها مغز رو شستشو نمیدن تحلیل وموعظه وتبیین می کنن اون هم با شاخص های الهی ونه نه لیبرالی ،توی بسیج هم امثال شهید حججی تربیت میشن که به تنهایی جریانی میسازه که رشته ی بافته ی جماعتی عافیت طلب رو پنبه می کنه.
از این که بگذریم برادر شما اگه معتقد به نظام هستید وحرف رهبری روحجت میدونید باید بدونید که ساخت بمب اتمی جزء سیاست های نظام نیست واقا بارها اعلام کردن که ساخت بمب اتمی حرام هست ،اون کشورهای پیشرفته به خوبی این رو میدونن با این وجود چرا اینقدر پیگیر مذاکره وتحریم ومحدودکردن ما که کشور پیشرفته ای هم نیستیم چیه؟؟؟؟ما نمیدونم شما شاید بدونید درسته ؟؟؟؟
الحمدلله پوزه ی همین کشورهای پیشرفته چند وقت پیش توی سوریه وعراق بدست با کفایت یه سردار رشید ایرانی به خاک مالیدشد ،قدرت یعنی این .
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین می خوام که این علی آقا رو بگذارند رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور چون با این افاضاتی که فرمودن حیفه از مغزشون استفاده نشه ...نه کمه بذارن رئیس استراتژیک دنیا ...نه بازم کمه رئیس استراتژیک منظومه شمسی ...نه بازم کمه حق مطلب ادا نشد باید بذارن رئیس نمی دونم چی چی..... اصلا ولش کن ایشون شانشون بالاتر از جهان هستی است باید بذارن مسئول جهنم
علی
Iran, Islamic Republic of
شما جواب منطقی داری مستدل جواب بده. اینکه این مدلی حرف بزنی معلومه چیزی در دست نداری و رو میاری به مغلطه. حرف من و استدلال پشتش کاملا واضح بود.نیازی به توضیح بیشتر برای امثال تو نمی‌بینم.
سقت
Iran, Islamic Republic of
کدوم استدلال محکم پشت حرف شما بود؟؟؟؟
علی
United States
جهان نیوز منتشر نکرد. اونها را منتشر نمیکنه.
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا اینقدر از دست منبر و بسیج مگسی وعصبانی هستی مگه چیکارت کردن ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط قسمتس از واقعیت را می فرمایند (نبویان ) برای تولید پلوتونیوم نیاز به اورانیوم داریم تا در سانتریفیوژها تلخیص یا به عبارتی غنی سازی شود حالا نظر ایشان 9 تن است ما می گوییم 90 تن . موضوع این است که ایران اورانیوم ندارد که ببرد غنی کند پس ظرفیت تولید پلوتونیوم مهم نیست وانگهی ادعای غریب ایشان تائید همان حرفهای غربی هاست . آنها هم می گفتند ایران چه نیازی به پلوتونیوم دارد جز تهدید به ساخت بمب هسته ای ؟
جناب نبویان دانش هسته ای قرار است برای تولید انرژی استفاده شود نه ساخت بمب هسته ای ، به نظر می رسد ایشان تمایل غیر قابل انکاری به دوستان دیوانه کره شمالی دارند و همان تز را دنبال می کنند .
Iran, Islamic Republic of
جان کری گفته تحریمهای کره شمالی به قدر تحریمهای ایران شدید نیست و این یعنی امریکا فقط زبان زور را می فهمد.
Iran, Islamic Republic of
خب باشه
تو خوبی
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر دشمنان ما احمق آفریده شدند!با تحلیل هایی آبکی !!
Iran, Islamic Republic of
علی جان دشمن از پیشرفت نظامی ما وحشت دارد آنها نمی خواهند در منطقه هیچ کشوری بالاتر و قوی تر از رژیم صهیونیستی باشد و در ضمن ایتالیا هم نیروگاه اتمی دارد و از این انرژی پاک و ارزان بهره مند است .
naser
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما با اعتقاد قلبی و با شورو حرارت حرفهای غربی هایی رو میزنی که واقعا خودشون به اون اعتقاد نئارن (شستشوی مغزی یعنی این)و از هر ابزار وراهی برای فشار بر مخالفشون استفاده میکنن. حالا چرا وسر چی مخالفیم بماند.
Iran, Islamic Republic of
خیر؛ عراق و افغانستان الان بعد از کدخدا و پلیس بد مذاکرات پیشرفته ترین کشورهای جهانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
اقای نبویان دست روی دلمان نزار که خون شد انشاا... که جوانان دلسوز ما بتوانند این همه وادادگی را جبران کنند
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه لطفا ان بخش از برجام رو که از طرف ۵+۱ اجرا شده و باعث شده ما راحتتر نفس بکشیم اعلام بفرمایید
چه هوای پاکی؛ نفس بکش - نفس بکش - نفس بکش
Iran, Islamic Republic of
واردات بنزین یورو فلان توسط فلان وابسته مقام عالی وقت محیط زیست
+ ترویج واردات گندم فوق کیفیت توسط مقام عالی فعلی وزارت بهداشت
+ افتخار آشنایی با تخصصهای بومی (آبگووووووووووووووووووووووووووشت بززززززززززززززززززززززباش) بوسیله مقام عالی مشاورت رییس جمهور
+ آسیب شناسی ضعفهای مدیریتی و ارایه راه حل خروج از بحران مدیریتی با نظریه واردات مدیر توسط مقام عالی وقت وزارت صنعت معدن و تجارت
+ 2030 + FATF
+ تخریب مسکن مهرهای بی کیفیت در زلزله اخیر
...
Iran, Islamic Republic of
حالا مثلاً الآن همة تحریم‌ها برداشته شده و آزادانه می‌تونی به آمریکا سفر کنی و نفس بکشی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام چگونه نفس می کشیدیم آره ملت ایران نفسشون گرفته بود ! یهو برجام که امضا شد هوای تمیز اومد تو ایران یهوئی!!!!! البته بعد از بر جام اسراییل نفس راحتی کشید و گفت تا بیست وپنج سال خیالمون از بابت ایران راحت شد که مقام معظم رهبری در جواب فرمودند مطمئن باشید شما بیست و پنج سال بعد را نخواهید دید
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی برجام لغو تحریمهای ظالمانه بود که محقق نشد و با تمدید آیسا و کاتسا تشدید هم شدند.
Iran, Islamic Republic of
البته درست میگی نفس کشیدن برای بعضیا تو ایران سخته باید حتما تو فستیوال های اون ور آب برن نفس بکشن . برای بعضیا خون دادن خیلی سخته با برون اون ور آب تا خون ندن در عوض غیرتشونو ناموسشونو بدن . شما احتمالا از اونا هستی . ما زیر صوت خمپاره هم میتونیم نفس بکشیم چون معتقدیم که کدخدا خداست نه مثل بعضیا که نفسشونم از امریکا می خوان
Iran, Islamic Republic of
اره امضا نمیشد ابم نداشتیم الانم سایه جنگ بالاسرمون بود...
نه اینکه الان با عدم اجرای برجام سایه جنگ بالای سرما نیست چقدر سادگی و ساده لوحی/کمال بالایی
Iran, Islamic Republic of
این چرا ها را بار ها و بارها. مردم در طول ۳۸ سال مسولیت شما از امثال شماها پرسیده اند افسوس که فقط شعار و شعار جواب شنیده اند
Iran, Islamic Republic of
کسانی که با همکاری دشمن و ادعای وجود گزینه جنگ و لزوم از میان برداشتن تحریم ها برجام را بر کشور تحمیل کردند دست از راه تقدیم موقعیت های کشور به دشمن برنداشته اند.
مرحومی که در جریان آوردن برجام نفس مذاکره با امریکا را مهم دانسته بود از طریق فضای مجازی افاضه کرد که«امروز دوران موشک نیست»و بعدها هم اعلام کرد «مطمئن است با واگذاری مجدد مسئولیت به مدعیان اعتدال هزینه های نظامی ایران مانند آلمان کم می شود(بخوانید ایران خلع سلاح می شود)و امروز عوامل پایین دست مدعی اعتدال و اصلاح در رسانه های خود مذاکرات موشکی را مفید می دانند. در این بین لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون دروغین مبارزه مالی به تروریزم به مجلس فرستاده می شود.مدعیان اعتدال و اصلاح همچنان به راه تقدیم ایران به نظام سلطه جهانی امیدوارند
Iran, Islamic Republic of
اگر برنامه سفر رییس جمهور فرانسه به ایران انجام شد،ملاقات کنندگان با حضرت والا به ایشان گوشزد کنند که واگذاری امتیازات بیشتر از طریق تجدید نظر در برجام و امکان خلع سلاح موشکی ایران وجود ندارد.
دوست
United States
چرا در "آب سنگین اراک" بتن ریختند؟
برای اینکه آمریکا و اسرائیل دستور دادند.
انرژی سیمانی حق مسلم ماست.
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی که از بستن نیروگاه اراک ناراحتی باید بگی با آب سنگین اراک و پلوتونیوم قصد داشتی چه کار کنی ؟! مگه با داشتن بمب اتمی پیشرفته میشیم؟!
Iran, Islamic Republic of
برنامه هسته ای ما صلح آمیز بود و در راکتور اراک هم قصد ساختن بمب نداشتیم .
یکی هم از اقای نبویان سوال کند چرا سفارت عربستان را آتش زد
Iran, Islamic Republic of
اگر وزارت خارجه در قضیه منا و شهادت 500 نفر از زوار بیت الله الحرام کوتاهی نمی کرد سفارت عربستان هرگز آتش نمی گرفت .
Iran, Islamic Republic of
چرا قیمه هارو میریزی توو‌ ماستا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی این مملکت اینقدر خاین وطن فروش دارد پاک ناامیدشدیم