جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۶

حمله تند خاتمی به روحانی در مراسم ۱۶ آذر

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 570897
محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز در دانشگاه تهران انتقادات تندی را علیه حسن روحانی مطرح کرد.
حمله تند خاتمی به روحانی در مراسم ۱۶ آذر
به گزارش جهان نيوز؛ محمدرضا خاتمی از فعالین اصلاح‌طلب امروز در مراسم بزرگداشت روز ‌دانشجو در دانشگاه تهران که توسط یک تشکل اصلاح‌طلب برگزار شد، انتقادهای تندی را علیه رییس‌جمهور و آنچه ستاره دار شدن دانشجویان در دولت دوازدهم می‌خواند، ابراز کرد.
 
وی افزود: آقای رییس جمهور، ستاره‌دارها چطور! مگر جز وزارت اطلاعات شما دانشجویان را ستاره‌دار می‌کند؟ بر اساس کدام قانون و دادگاه دانشجویان را محکوم کرده‌اید؟

خاتمی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی خلاف قانون و قول و قرارهایی که مردم با شما گذاشتند عمل‌نکنید، همه اینها در اختیار وزارت علوم و وزارت اطلاعات شماست. انتظار داریم در این موارد قوی‌تر عمل کند. به چه حقی دانشجویان را محروم و ستاره‌دار می‌کنید.

وی با بیان اینکه در دولت روحانی حتی یک‌ستاره‌دار هم قابل قبول نیست، مدعی شد: اگر کسی جرمی کرده طبق قانون‌ محاکمه کنید.

برادر رئیس دولت اصلاحات گفت: ما به آقای روحانی اعتماد کردیم و همچنان اعتماد داریم ما از ایشان پشتیبانی کردیم و همچنان این را وظیفه خود می‌دانیم. از انتخاب خودمان پشیمان نیستیم و نخواهیم شد اما حق داریم درموارد خاصی انتقاد خود را باصدای بلند اعلام کنیم اما این تضعیف دولت نیست این وظیفه ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم استقلال دانشگاه گفت: استقلال دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه خودشان را اداره کنند. در جایی که می‌گوییم مردم باید سرنوشت کشور را در دست بگیرند درست است اما چطور است که اجازه نمی‌دهیم دانشگاه چنین وظیفه‌ای در اداره دانشگاه داشته باشند. نباید از بیرون دانشگاه تعیین کنند چه کسی باید دانشجو شود و چه کسی دانشجو نشود، چه کسی باید استاد شود چه کسی نباید استاد شود.

بر پایه گزارش تسنیم، خاتمی مدعی شد: استقلال دانشگاه تنها استقلال ار دولت نیست استقلال از برخی نهادهاست که قصد نفوذ در دانشگاه‌ها را دارند.دانشگاهیان باید بتوانند به آزادی و اطلاعات و داده‌های مختلف کشور دسترسی داشته باشند و از مسئولین پرسشگری کنند. نمی‌توان دانشگاه را از ورود به مسائل به دلایل سیاه‌نمایی منع کرد. نباید دانشجو را سر به زیر کرد تا او نتواند حرفش را بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصلاح طلبان، اصول گرایان و جریان انحرفی در حمله به دولت منتخب مردم وحدت شومی را ایجاد نمودند اما به فضل الهی کاری نمی توانند بکنند.
سقا
Iran, Islamic Republic of
این دولت بدون اتحاد منتقدین که البته این فرضیه شماست هم راه به جایی نمیبره چون گویا اقای روحانی همچنان قصد دارن این چهار سال رو هم با گفتن اینکه چکار باید کرد ودادن ووعده ووعید سپری کنه وصد البته بدشون نمیاد یه برجام دیگه با موضوع موشکی رو دست ملت ودولت بعدی بذارن .
Iran, Islamic Republic of
وعده صد روزه دیگر!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر و جاسوس تحریم آزاد است
مرتضوی ضد فتنه و... محکوم میشود
امان از نفوذ حتی در عدلیه
Iran, Islamic Republic of
بدان که حکم مرتضوی را همان قوه ای که رئیسش را رهبر انتخاب می کند داده است.
Romania
ستاره دار کردن دانشجو باید از بین بره
Iran, Islamic Republic of
این کجاش حمله تند بود آخه ؟!
کمتر دو به هم زنی کن جهان !
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مسئول مستقیم عملکردهای آقای روحانی هستند و ایشان بودند که از آقای روحانی حمایت کردند و این سیاه بازی فرار رو به جلو برای قبضه قدرت در دور بعد است قدرتی که فقط منافعش یرای اصلاح طلبانیست که هر وقت مشغول بکار شدند گند زدند
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این فتنه گر وطن فروش بگوید تو چکاره این مملکتی که برای بقیه تعین تکلیف میکنی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
این کامنت اخرکاملا درسته والبته چون اصلاح طلبان میبینند که روحانی دیگه وجود نخواهدداشت میخوان ازالان زمینه درست کنن
محسن
Iran, Islamic Republic of
این خبر آرشیوی هست و مربوط به سال 92 که هنوز دولت تازه آغاز به کار کرده بود .
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد این دولت متوجه اصلاح طلبان است و این حرفها یعنی فرار به جلو
Iran, Islamic Republic of
جالبه روز دانشجو روز استکبار ستیزی ، اما ایشان روز دانشجو را تا سطح فضای دانشگاه محدود کردند . زیرا برای جلب رضایت دانشجو باید حرفهایی زد که حواس دانشجویان از ناکارامدی اصلاح طلبان دور شود . و به نوعی تلقین کنند که ما مدافع دانشجو بوده و هستیم اگر این دولت کاری نمی کند از ما جداست
یعنی کم کاری و ضعف دولت برای نظام و اگر حسنی داشت برای ما
البته موضوع ستاره دار کردن مهم است،لیکن در کل به نوعی بدنبال تهبج ، عوام فریبی و جلب رضایت دانشجو میباشند لیکن دانشجویان خود می دانند چه خبر است
حماسه
Iran, Islamic Republic of
البته همیشه بیرون گود می توان حرف قشنگ زد. یادمان نرفته که خود ایشان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران تحمل انتقادات دانشجویان را نداشت و گفت که "میدهم از دانشگاه بیرونتان کنند و ..."
اهداف اصلاح طلبان و طرفدارانشان در حمایت از قشر دانشجو و دانشگاهی برای مردم نمایان شده و دیگر با این حرفها و ظاهرسازی ها نمی توان پرده بر عملکرد 8 ساله دولت اصلاحات کشید.
Iran, Islamic Republic of
فقط چهار جاسوس تو تیم مذاکرات هسته‌ای که باید حق مردم را می‌گرفتند داشتیم از برادر ریس جمهور و برادر معاون اول حقوق های نجومی غارت صندوق فرهنگیان ؤوووووو چه دولت نمونه ای شد علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
روحانی تازه به اصلش رجوع کرده و روحیه امنیتی خودشو ودر واقع خود اصلیش و نشون داده . یاد اون ویدیو افتادم که میگفت نظامیان رو به جرم اینکه زمان شاه تو ارتش بودن بیارید تو نماز جمعه دار بزنید روحانی رو چه به آزادی چه به شنیدن انتقاد