جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لاریجانی:

تا جایی که لازم باشد به سوریه کمک می‌کنیم

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 570883
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری روسی تصریح کرد که ایران تاجایی که لازم باشد به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.
تا جایی که لازم باشد به سوریه کمک می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که روسیه به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت که ایران تا جایی که لازم باشد به سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

وی در این خصوص گفت که تهران تاجایی که لازم باشد به دمشق در مبارزه علیه تروریسم کمک می‌کند، زیرا جنگ علیه تروریسم در خاورمیانه هنوز تمام نشده است.

لاریجانی در این خصوص اینگونه توضیح داد: «جنگ علیه تروریسم هنوز تمام نشده است. ما همچنین از همان اول وقتیکه عراق و سوریه از ما درخواست کردند، به این مبارزه پیوستیم؛ و تا جایی که لازم باشد به ارائه کمک به آن‌ها ادامه می‌دهیم».

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران قرار است حضور نظامی خود در سوریه را بعد از پیروزی مقابل تروریست‌ها همچنان حفظ کند، گفت: «وقتی هیچ‌کس دیگر به کمک ما نیازی نداشته باشد، دیگر این امر را متوقف می‌کنیم».

بنا به گفته لاریجانی «ایران و روسیه در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار دارند و این در حالی است که بقیه فقط در اینباره حرف می‌زنند».

وی ادامه داد: «ائتلاف‌های مختلف برای مبارزه با ترویسم به وجود آمده است، اما فقط روی برگه است، و در حقیقت هیچ چیز رخ نمی‌دهد. برخی کشور‌ها می‌گویند که با تروریسم مبارزه می‌کنند، اما در حقیقت کاری نمی‌کنند».

رئیس مجلس نمایندگان ایران ادامه داد: «با اینحال، ایران و روسیه گام‌های عملی برای مبارزه با تروریسم برداشته‌اند و همه نیز شاهد آن بوده‌اند. این گام‌ها موفقیت آمیز بوده است. داعش متحمل ضربه بسیار جدی در عراق و سوریه شده است».

لاریجانی ادامه داد: «اما آیا موضوع تروریسم و فعالیت‌های داعش در منطقه تمام شده است؟ خیر. ما باید اعتراف کنیم که هنوز نیرو‌های تروریستی در سوریه وجود دارند که به سمت کشور‌های دیگر حرکت کرده‌اند».

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین ادامه داد که تهران معتقد است که توسعه همکاری اطلاعاتی با مسکو برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر حائز اهمیت است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *