جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تولد پیامبر اعظم(ص) اسباب انحراف در دنیا را متزلزل کرد

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 570852
کارشناس علوم قرآنی گفت: خداوند عظمت و بزرگی خود را با خلقت پیامبر اکرم(ص) به جهانیان عیان کرد و روزی که متولد می شوند نشانه های تولد ایشان چنان خارق العاده است که اسباب انحراف و ضلالت در دنیا متزلزل می شوند.
تولد پیامبر اعظم(ص) اسباب انحراف در دنیا را متزلزل کرد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی درباره ولادت حضرت رسول اکرم (ص) گفت: پروردگار عالم روزی که تصمیم گرفت وجود انسان را به عنوان گنجینه خلقت، اشرف مخلوقات و اکمل همه موجودات بیافریند ملائکه از او پرسیدند چه چیزی باعث شده است که شما موجودی را در زمین بیافرینید که ممکن است در زمین فساد کند.  پروردگار عالم فرمود: "من گنج پنهانی هستم و می خواهم عیان شوم و برای عیان شدن انسان را آفریدم یعنی انسان جلوه جمال ذات حق است." این جلوه را می توانیم با خلقت و تولد پیامبر رحمت که جلوه ای از جمال و جلال جبروتی حق شدند و عظمت خدا را به دنیا نشان دادند بفهمیم.

وی افزود: زمانی از امام علی(ع) پرسیدند پیامبر اکرم(ص) را چگونه انسانی دیده ای؟ فرمود: "پیامبر را طبیبی دیدم که طبابت او ویژه بود، مطب نداشت که همه به او مراجعه کنند بلکه اسباب طبابت خود را در دست گرفت، در میان کوچه و بازار راه افتاد و مریض ها را پیدا و درمان کرد." به عبارتی رسول خدا شخصی است که به قول عامیانه طببب دوره گرد است و می گردد تا بیماران را پیدا کند و درمان کند.


 پیامبر اکرم(ص)
این کارشناس علوم قرآنی درباره تولد پیامبر و اتفاقات همزمان با این واقعه اظهار کرد: تولد پیامبر رحمت الهی، الگو و نشانه بی نظیری را به عالم معرفی می کند و ایشان برای زندگی بشر الگوی تمام عیار معرفی می شوند و قرآن کریم نیز رسول خدا را اسوه حسنه معرفی می کند. پیامبر اکرم(ص) روزی که متولد می شوند نشانه های تولد  ایشان چنان خارق العاده است که اسباب انحراف و ضلالت در دنیا متزلزل می شود. کاخ کسری ترک بر می دارد، آتشکده خاموش می شود، در دل مومنین نوری تابیده می شود و بشارتی در وجود آن ها از درون ایجاد می شود که قابل وصف نیست، بنابراین ایشان آمده اند برای این که تا انتهای بشر نامشان باقی بماند و مانند انبیای دیگر نیست که مربوط به یک مقطعی باشند بلکه این تولد و نبوت تا قیامت ادامه دارد، برای همین خدا او را برای همه اعصار و قرون قرار داده و علم و کتاب قرآن که مسیر زندگی بشر در این کتاب شریف بیان شده اعجازی است که خداوند به رسول خود عنایت کرد.
حجت الاسلام بهاری درباره عظمت قرآن کریم و معجزه الهی ختم رسالت توضیح داد: برای این که کتاب قرآن به همه عالم معرفی شود خداوند بعد از پیامبر اسلام حجت های خود را در زمین ارزانی کرد که یکی پس از دیگری پا به این عرصه گذاشتند از جمله وجود حضرت امام صادق(ع) که به معنای واقعی تبیین کننده تمامی ابعاد قرآن کریم است، گرچه ائمه از وجود مبارک امیرالمومنین تا حضرت ولی عصر(عج) هر کدام به اقتضای حال زمانه خود جلوه قرآن کریم در جامعه بودند اما فرصتی که برای امام ششم به وجود می آید استثنایی است به نحوی که در دوره خودش تمامی آن چه لازمه زندگی یک انسان تا روز قیامت است تبیین می کند.
وی به وظیفه پیروان مسلمان نسبت به پیامبر(ص) اشاره و بیان کرد: به عنوان پیروان مسلمان وظیفه ای سنگین بر دوشمان است که با استفاده از الگوهای بی نظیر الهی بتوانیم چهره ایشان را آن گونه که بوده اند به عالم معرفی کنیم. متاسفانه امروز می بینیم نام پیامبر اکرم(ص) پرچم داعش می شود اما اعمال سرزده از آنان خلاف منش پیامبر است و این معرفی نادرست از ایشان به عالم است در حالی که پیامبر(ص) حتی مخالفان خود را بخشید و نسبت به معاندینی که رفتار ناشایست داشتند گذشت کردند. مگر می شود کسی مقتدایش پیامبر اکرم(ص) باشد آن وقت دستش به خون زن و بچه بی گناه جوامع بشری آلوده شود.

امام صادق(ع)
این کارشناس علوم قرآنی درباره ویژگی شیعیان و وظیفه آنها بعد از پیامبر(ص) و ائمه خاطرنشان کرد: امروز وظیفه سنگینی بر دوش ماست که به عالم پیامبر(ص) را بشناسانیم، چون 12 نور دیگر را خداوند به شیعیان ارزانی داشته که شیعیان پیروی از آن ها را لازم می دانند و وظیفه سنگین تری نسبت به دیگر مسلمانان دارند، بنابراین جلوتر و هدایت شده تر هستند، راهنمایی آنان نسبت به دیگر فرق و مذاهب قوی‌تر صورت گرفته و می توانند در عالم الگو باشند، چهره حقیقی اهل بیت را که دلسوز جامعه بشریت و انسانیت بودند معرفی کنند و به مانند این بزرگواران عمل کنند تا به آن سمت و سو برسیم و جهان را برای ظهور امام عصر(عج) آماده کنیم و حقیقت و درستی که تجلی سنن و سیره ائمه اطهار است را به بشریت نشان دهیم.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *