پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زنده شدن نوزاد که پزشکان مرگش رااعلام کرده بودند

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 570743
والدین یک نوزاد هندی که دو پزشک بیمارستان دهلی نو فوت او را اعلام کرده بودند، لحظاتی پیش از دفنش متوجه شدند او زنده است.
زنده شدن نوزاد که پزشکان مرگش رااعلام کرده بودند
به گزارش جهان نيوز، والدین یک نوزاد نارس هندی که دو پزشک بیمارستان خصوصی «ماکس» در دهلی نو فوت او را اعلام کرده بودند، لحظاتی پیش از دفن او متوجه زنده بودنش شدند.

مسئولان بیمارستان پس از اطلاع از این اشتباه فاحش، این دو پزشک را اخراج کردند و پلیس دهلی نو نیز تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

والدین این نوزاد پسر که قصد داشتند او را دفن کنند، متوجه تکان خوردن‌های او در کیسه مخصوص حمل جسد می‌شوند.این نوزاد نارس به همراه خواهر دوقلویش در هفته بیست و دوم حاملگی مادرشان متولد شده بود.

البته، خواهر دوقلوی این نوزاد نارس در لحظه تولد مرده بود و این نوزاد پسر نیز شرایط وخیمی داشت. پس از مدتی پزشکان بیمارستان ماکس مرگ این نوزاد پسر را نیز اعلام کردند و اجساد او و خواهرش را که در کیسه‌های پلاستیکی زردرنگی پیچیده شده بودند، به والدینش تحویل دادند.
 
پدربزرگ این نوزاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان دی تی وی، اظهار کرد: پس از طی مسافت 3 کیلومتری متوجه تکان هایی در یکی از کیسه ها شدیم و زمانی که آن را باز کردیم دیدیم که بچه دارد نفس می کشد.

این در حالی است که بستگان این نوزاد در حال آماده شدن برای اجرای آخرین مراحل مراسم تشییع بودند.

این نوزاد نارس که نام Champ (قهرمان) را برای او انتخاب کرده‌اند، اکنون در بیمارستان مخصوص کودکان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. پزشکان این بیمارستان می گویند این نوزاد نارس به سبب اینکه در معرض محیط معمولی قرار گرفته و مدت زمانی هم در داخل کیسه پلاستیکی پیچیده شده بود، دچار عفونت های متعددی شده است.

عموی این کودک ضمن اعلام این مطلب افزود پزشکان هنوز به آنها نگفته اند آیا وی نجات خواهد یافت یا خیر.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *